O
opiskelija
Vieras
Olen alan vaihtaja ja opiskellut vuoden päätoimisesti toista ammattia. En ole saanut muuta taloudellista tukea opiskeluun kuin kelan opintorahan. Kesän ajalta en saa mitään tukea, paitsi sossusta ehkä. Jouduin ottamaan myös opintolainan sillä minun on velkaakin lyhennnettävä opiskelun ajan. Mutta nyt ei ole yhtään rahaa. Olen kahden lapsen yh. Minusta on ihan järjetöntä, että aikuisopiskelija ja vielä perheellinen sellainen on ihan samassa asemassa ja samojen tukien varassa kuin nuoret yksinelävät tai vanhempiensa luona elävät opiskelijat.
Luulin, että saan kesän ajalta peruspäivärahaa kun ilomoittauduin työttömäksi, mutta eihän sitä saa. Sossuun olen vienyt jo ttt hakemuksen ja töitä teen mitä saan. Mutta ottaa päähän tällainen kituuttelu, ,, oon jo miettinyt opiskelun keskeyttämistäkin, jopa työttömänä saisin paaaljon enemmän kuin opiskelijana en saa mitään ja laskuja riittää kuten auton kulut ja vakuutusmaksut (auto on oltava koulu/työmatkojen takia) ;(...
Onko muita samassa tilanteessa ja mitä tekisitte?
Luulin, että saan kesän ajalta peruspäivärahaa kun ilomoittauduin työttömäksi, mutta eihän sitä saa. Sossuun olen vienyt jo ttt hakemuksen ja töitä teen mitä saan. Mutta ottaa päähän tällainen kituuttelu, ,, oon jo miettinyt opiskelun keskeyttämistäkin, jopa työttömänä saisin paaaljon enemmän kuin opiskelijana en saa mitään ja laskuja riittää kuten auton kulut ja vakuutusmaksut (auto on oltava koulu/työmatkojen takia) ;(...
Onko muita samassa tilanteessa ja mitä tekisitte?