Aina ei *kannata* mennä töihin! Lukekaa

Kaikkea ei voi mitata pelkästään rahassa. Töissä käymällä saa työkokemusta joka taas saattaa auttaa parempipalkkaisen työn löytymisessä.

lisäksi työnteko kerryttää eläkettä. Mutta kyllä järjestelmässä on vikaa, jos joutuu miettimään "uskaltaako" ottaa esim. osa-aikatyötä/keikkatyötä vastaan, ja minun mielestäni työnteosta pitäisi aina jäädä plussalle rahallisesti, edes vähän.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Tähän tämä suomalainen "hyvinvointiyhteiskunta" romahtaa: ei kannata käydä töissä koska muutenkin elää ja sitten lisäksi Suomi elättää mamuja ja kaiken maailman kreikkalaisia.

Kannattaa jo nyt varautua edes henkisesti siihen, että joudut tulevaisuudessa tekemään nippa nappa elättäviä paskahommia.

• Tykkää
Reactions: Samanlainen onni
[QUOTE="lilli";24746295]Mun ei kannata mennä kuin vasta vuoden päästä kun tippuu liitonrahoilta. Ja töihin kun sit meen niin käteen jäävä tulo on 600e pienempi kuin nytten. Ahdistaa jo kovasti että miten pärjää.[/QUOTE]

siis työssäollessasi saat todella 600 e vähemmän??! :O

Me ollaan pienituloinen perhe. Joudumme hakemaan toimeentulotukea, vaikka käyn töissäkin, tai siis mulla on kaksi työtä. Silti siis jäämme normirajojen alle, ja saamme toimeentulotukea.

Mutta...kyllä se kuitenkin kannattaa! Kun ttt-laskelmassa palkasta erotettava suojaosuus on 20%, enintään 150€.
Eli, kun käyn töissä, me saamme joka kuukausi 150€ enemmän rahaa kuin jos olisin vaan kotona.

• Tykkää
lisäksi työnteko kerryttää eläkettä. Mutta kyllä järjestelmässä on vikaa, jos joutuu miettimään "uskaltaako" ottaa esim. osa-aikatyötä/keikkatyötä vastaan, ja minun mielestäni työnteosta pitäisi aina jäädä plussalle rahallisesti, edes vähän.

No epäilyttää kovasti, onko eläkejärjestelmää olemassa enää kun mun pitäisi eläkkeelle jäädä.

• Tykkää

Yhteistyössä