Ainainen pettymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eluna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eluna

Vieras
Moi,

Kirjoittelen tänne ensimmäistä kertaa. Pillereitä söin 10 vuotta ja lopetin ne tämän vuoden maaliskuussa ja siitä lähtien on yritetty vauvaa. Jo monta kuukautta kiertoni on ollut melko säännöllinen 26 päivää. Ovulaatiotestiä käytin ensimmäisen kerran viime kuussa. Tunnen mielestäni aina ovulaation ja testillä sainkin sen bongattua. Hommailimme sunnuntai-iltana, maanantai aamuna sain haalean viivan testiin ja tiistai aamuna yhtä tumman viivan kuin kontrolliviiva. Tiistai-iltana hommailimme uudelleen.

Noin viikko oviksen jälkeen alkoi rinnoista tuntua kutisevalta ja ne olivat arat. Myös munasarjojen kohdalla tuntui pistävää kipua aina ajoittain. Tällaisia tuntemuksia ei ole ennen tullut. Rintani eivät ole olleet kipeät edes ennen kuukautisia. Olin aivan varma että nyt tärppäsi ja miten kävikään. . . tänään alkoivat kuukautiset ajallaan.

En mielestäni todellakaan ole voinut kuvitella ns. raskausoireitani, mutta mistä ne sitten tulevat kun en ole raskaana? Alan olla henkisesti aika väsynyt tähän, tekisi mieleni unohtaa koko juttu ja odotella jos joskus ihan yllättäen tärppäisi mutta pillereiden lopettamisen jälkeen olen tuntenut kehossani kaikki tapahtumat niin paljon selvemmin joten en pysty olemaan ajattelematta että olisiko minulla nyt ovulaatio jne. Mietin myös sitä että olisi kohtapuoliin kiva tietää onko meidän edes mahdollista saada yhdessä lapsia, onko jommallakummalla jotain esteitä sille mutta tutkimuksiin pääsee varmaan vasta kun on vuoden yrittänyt.

Monet painii varmaankin saman ongelman kanssa joten kohtalotoveria kaivataan.

kuukautiset voi tulla kerran tai pari, vaikka olisikin raskaana...näin minä olen ainakin ymmärtänyt. ja onhan myös mahdollista että olit raskaana, mutta alkio poistuu verisenä vuotona, joka usein sotketaan kuukautisvuodoksi. älä vielä lannistu!

Tsemppiä, tsemppiä! Meillä yritys vei 10 kuukautta ja muistissa on edelleen ne tuskaiset kuukaudet ja jatkuvat pettymykset. Mielessä ei pyörinyt mikään muu kuin kuukautiskierto ja sen vaiheet :) Monta kertaa teki mieli heittää hanskat tiskiin, että ei tästä mitään tule. Mutta tulipa sittenkin. Älä missään nimessä vaivu murheen alhoon. Seksiä vaan säännöllisesti ja muuten koitat ajatella jotain muuta. Teillä on kuitenkin yritystä vasta reilusti alle vuosi takana.

Jos mieltä kaihertaa, että onko jommassa kummassa jotain syytä ettei tärppää, voi aina hakeutua yksityiselle. Miehen siemennestetesti maksaa n. 100 euroa. Koska sinulla on säännöllinen kierto ja olet myös ovulaation testannut, tuskimpa mitään on vialla.

Toiset on sitä mieltä, että ovulaatiotestit lisää stressiä, mutta minä olen toista mieltä. Kun niitä käyttää, tietää tarkalleen milloin on otollinen ajankohta eikä sitä tarvitse pohtia ja kuulostella sen enempää.

Onnea matkaan!

Omasta kokemuksesta voin kertoa, että meillä meni melkein vuosi tärppiin, ja sen vuoden aikana oli monta kertaa mielessä, että missä vika. Kun kävimme varhaisultrassa, lääkäri totesi, että vuosi on lyhytkin aika, etenkin jos on minun ikäinen eli 30. Tiedän tunteesi, mutta tässä hommassa on apua kärsivällisyydestä. Meillä ratkaiseva tekijä oli seksin lisääminen, eli tärppikerralla harrastimme seksiä joka toinen pvä. Tietenkään tämä ei välttämättä ole se tuloksen tuova apukeino, mutta meillä se auttoi. Sitä aiemminkin kun kerrat jäivät yhteen, kahteen kertaan. Voimia siis teille! Kun vuosi on tullut täyteen, on hyvä hakeutua perustutkimuksiin, eikä simppatesti maksa noin paljon kun em. sanoo. Sen saa jo 40 eurolla.
Tsemppiä!

Yhteistyössä