Ainoa lapsemme kaipaa sisarusta... mitä te muut olette sanoneet lapsellenne jos sisarusta kaivannut..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suru puserossa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"suru puserossa"

Vieras
3,5-vuotias tyttö kyseessä meillä.

Minua asia tietysti harmittaa kun itse olisin valmis toiseen lapseen, mutta mies kokee että lapsiluku on tässä ja hänen mieli ei muutu. En ole lapsen kuullen kyllä asiaa koskaan voivotellut, mutta ilmeisesti vaikuttaa kun tytön serkulle on syntymässä sisarus, niin siksi varmaan harmissaan...

Mitähän tuohon voisin sanoa. Sanoin että kaikilla ei ole sisaruksia jne. ja kerroin että sinulla on kuitenkin kolme läheistä serkkua jne, hoidossa kavereita jne. Mutta silti tuntui pahalta minusta ainakin.

Nopeastihan tuo tytöllä ainakin tällä kertaa meni ohi, mutta....

Mitenkä te muut olette vastanneet ainokaisillenne jos lapsia ei ole tarkoitus enää tehdä, tai ei saa lisää lapsia?

No vastaan siihen senhetkiseen kysymykseen tai suruun. Totean, että on erilaisia perheitä ja meidän perheemme on tällainen.

En ala missään tapauksessa märehtiä lapsilukuasiaa lapsen kuullen.

Taasko sitä olllaan täällä tekemästä aloitusta samasta asiasta? Voisit edes myöntää, että sehän olet ihan SINÄ, joka sitä toista lasta haluaa. Antaisit olla jo ja nauttisit tuosta yhdestä lapsesta ja teidän pienestä perheestä.

Taasko sitä olllaan täällä tekemästä aloitusta samasta asiasta? Voisit edes myöntää, että sehän olet ihan SINÄ, joka sitä toista lasta haluaa. Antaisit olla jo ja nauttisit tuosta yhdestä lapsesta ja teidän pienestä perheestä.

Samasta asiasta? En ole kyllä itse samasta asiasta yhtään aloitusta tehnyt...!?

Ja kuten kirjoitinkin, minulle asia siksi harmillinen, kun itse sitä toista toivon myöskin. Mutta se ei nyt liittynyt tähän, ts. mitenkä liittyi. Kysyin siitä, että mitenkä käsittelisin asian lapsen kannalta.

Meillä on 6-vuotias ainokainen ja häneltäkin tulee välillä aiheesta kysymyksiä. Mä olen kuitannut asian sillä, että meistä on mukavaa, että meillä on tällainen pieni perhe. Ollaan myös vedottu siihen, että sitten meillä on vähemmän aikaa hänen kanssaan, koska hänen pitäisi sitten jakaa huomiomme jonkun toisen kanssa. Ja siihen, että vaikka meille nyt syntyisi uusi vauva, heillä on sen verran paljon ikäeroa, ettei siitä pikkusisaruksesta hirveästi hänelle seuraa olisi.

Sen sijaan että oltais hänelle voivoteltu sitä, että kun hänellä ei ole sisaruksia, me ollaan korostettu sitä, mitä hänellä on. Hänellä on paljon hyviä ystäviä, pari lemmikkiä, serkkuja.... Ei sisarukset ole välttämättömiä. Ja meillä ei siis ole enempää lapsia sen vuoksi, että meistä kumpikaan ei lapsia lisää halua.

Meillä on 6-vuotias ainokainen ja häneltäkin tulee välillä aiheesta kysymyksiä. Mä olen kuitannut asian sillä, että meistä on mukavaa, että meillä on tällainen pieni perhe. Ollaan myös vedottu siihen, että sitten meillä on vähemmän aikaa hänen kanssaan, koska hänen pitäisi sitten jakaa huomiomme jonkun toisen kanssa. Ja siihen, että vaikka meille nyt syntyisi uusi vauva, heillä on sen verran paljon ikäeroa, ettei siitä pikkusisaruksesta hirveästi hänelle seuraa olisi.

Sen sijaan että oltais hänelle voivoteltu sitä, että kun hänellä ei ole sisaruksia, me ollaan korostettu sitä, mitä hänellä on. Hänellä on paljon hyviä ystäviä, pari lemmikkiä, serkkuja.... Ei sisarukset ole välttämättömiä. Ja meillä ei siis ole enempää lapsia sen vuoksi, että meistä kumpikaan ei lapsia lisää halua.

Kivasti kirjoitettu :) Joo kyllä minäkin olen yrittänyt välttää sitä, etten lapsen kuullen puhu todellakaan siitä, että itse haluaisin lisää lapsia tms. Meille varmaan kova isku tulee jatkossa olemaan tuo, että lapsemme läheiselle serkulle syntyy sisarus kesällä. Toisaalta jos vauva on itkuinen, voihan olla että ajattelee, että hyvä ettei meille tuollaista tule :D

Sitten tietysti kun vauva on isompi ja siitä serkkupojalle iloa, niin voihan se meidän lasta harmittaa, mutta minkäpäs teen.

Mie sanoisin lapselle, että isi ei halua lisää ;) ja käskisin puhua asiasta isille jos se innostuisi tekemään.

Hyi olkoon!

Jos joku mies ryhtyy toisen lapsen hankintaan vain siksi, että hänen esikoisensa onnistui ylipuhumaan, niin pitäisi määrätä sellaiselle "miehelle" jo holhooja.

Eikä kuulosta järin täysvaltaiselta kansalaiselta myöskään sellainen nainen, joka menee miehensä selän taakse piiloon. (Jossakin toisessa viestissä: "Isi ei halua lisää.")

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;23369495:
Hyi olkoon!

Jos joku mies ryhtyy toisen lapsen hankintaan vain siksi, että hänen esikoisensa onnistui ylipuhumaan, niin pitäisi määrätä sellaiselle "miehelle" jo holhooja.

Eikä kuulosta järin täysvaltaiselta kansalaiselta myöskään sellainen nainen, joka menee miehensä selän taakse piiloon. (Jossakin toisessa viestissä: "Isi ei halua lisää.")

Joo samaa mieltä. En mäkään noin alhaiseksi kuitenkaan ala, vaikka itsekin sitä toista lasta haluaisin...

Yhteistyössä