äiti kertoi vasta nyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meni luottamus äitiin lopullisesti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meni luottamus äitiin lopullisesti

Vieras
Että minulla on isosisko. Senkö takia hän on kohdellutkin minua todella ankarasti koko lapsuuteni, kieltänyt kaiken ja jopa lyönyt, vaikka olen ollut hiljainen ja ujo lapsi. Sanoin että minun yhteystietojani ei saa luovuttaa ulkopuolisille, otan itse yhteyttä uuteen sukulaiseeni kun haluan. Äiti vastasi että hänellä on oikeus kertoi meistä muista sisaruksista piilossa olleelle. Mutta eikö minulla ole oikeutta olla antamatta yhteystitojani? Eikös se ole lakiin sidottua? Pää on ihan pyörällä ja tuntuu että perhe on ihan hajallaan ku joku tommonen tulee hihhuloimaan ja onkin ehkä se "tärkein". Äiti odottaa minun hyväksyntää, ois voinu vaan vähän aiemmin kertoa. :(

Et varmaan mitään mahda jos äitisi antaa yhteystietosi, mutta mikään ei pakota sinua pitämään minkäänlaista yhteyttä siskosi kanssa. Tai toki voit sanoa hänelle, jos hän ottaa yhteyttä, että et ole vielä valmis yhtään mihinkään ja otat itse häneen yhteyttä jos siltä tuntuu.

minkä ikäinen olet itse? entä isosisko?

Onko äiti ollut yhteydessä isosiskoosi koko ajan? en tiedä, miksi kuvittelet että äitisi mielestä isosisko on tärkein. Hänethän hän hylkäsi, ei teitä muita.

Salainen numero? En tosiaankan halua että se tulee ovelle hihhuloimaan vielä/lähettää kirjeen tietoineeen itsestään niin ku äidille. Eivät ole minua nähneet pitkään aikaan ja tuntuu todella ikävälle kun uutuus perheenjäsen vie paikkani. Tulee varmaan kylään vanhempien luo....miksi he eivät halua minua nähdä? Huoh.

Se että olet katkera äidillesi hänen kasvatusmenetelmistä,
niin nyt ajattelit kostoksi olla ottamatta yhteyttä sisarukseesi kun tämä satuttaa parhaiten äitiäsi.
Kateus, vai katkeruus,
olisikohan aika kasvaa aikuiseksi jos tämä on totta.
Miten yhden lapsen olemassaolon voi salata?

Kestäähän se sulatella, minä vihaan äitiä tällä hetkellä. En ole sanonut ettenkö ottaisi uuteen siskoon yhteyttä. Sanoin että sulattelen. Äitiini olen pettynyt. SAsiaa olisi helpottanunt se että kertoo siitä kun pystyy asian ymmärtämään, eli vaikkapa 15 vuotiaana..Ajatellu ekaa lastaan koko ajan ja me muut sisarukset ollaan jääty siitä paitsi, varmaan aika arkoja muistoja.....ei aiempaa avioliittoa ollut. Mietin että onkohan isä nyt sitten oikea isäni? Vai kenties se exä??? Voisin käydä samalla kyselemässä jostain niin tuleepahan nyt kaikki perheasiat selväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Salainen numero? En tosiaankan halua että se tulee ovelle hihhuloimaan vielä/lähettää kirjeen tietoineeen itsestään niin ku äidille. Eivät ole minua nähneet pitkään aikaan ja tuntuu todella ikävälle kun uutuus perheenjäsen vie paikkani. Tulee varmaan kylään vanhempien luo....miksi he eivät halua minua nähdä? Huoh.

ei sinun paikkaasi voi kukaan viedä. eikä äitisi enää voi olla isosiskosi äiti, joka lienee jo aikuinen. Isosiskollasi on todennäköisesti joku toinen äiti.

Isosiskosi haluaa vain selvittää geneettisen taustansa ja kenties saada teistä ystäviä.

Sinulla taitaa olla sen verran rankka lapsuus, että koet hänet uhkaksi. Voisihan olla, että saisitkin hänestä tukea, jos annat mahdollisuuden.

Äitiäsi et voi mitenkään muuttaa, mutta oman elämäsi suunnan pystyt joka päivä päättämään uudestaan. Katkeruus ja viha vain syövät sinua itseään ja vievät paljon voimia.

Ei tekis mieli vastata äidin puheluihin, ei ole kyllä yrittänyt sen kummemmin vielä soittaakaan. :(

Taidat olla aika katkera :( Toivottavasti jos sinulla on omia lapsia et siirrä tätä perintöä heihin,näin vain usein käy :(

Mieti ihan hetken vain, miltä isosiskosta tuntuu. Kenet on hylätty ja ketä on ollut ensisijalla?
Ketään ei voi pakottaa olemaan yhteydessä sukulaisiinsa, mutta älä nyt ihan oikeasti ole ilkeä isosiskolle, joka varmasti on ihan yhtä pettynyt äitiinsä kuin sinäkin.

Kylläpä ap olet typerä. Mitä pahaa se hyljätty sisko sinulle on tehnyt? Haluaa vain tietää millainen biologinen suku hänellä on. Ei sinulla ole valtaa määritellä ketkä saavat olla äitisi lapsia ja sisariasi, sellainen ajattelu on lapsellista. Olisit iloinen ja ilahtunut jos joku haluaa sinuun tutustua.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Kylläpä ap olet typerä. Mitä pahaa se hyljätty sisko sinulle on tehnyt? Haluaa vain tietää millainen biologinen suku hänellä on. Ei sinulla ole valtaa määritellä ketkä saavat olla äitisi lapsia ja sisariasi, sellainen ajattelu on lapsellista. Olisit iloinen ja ilahtunut jos joku haluaa sinuun tutustua.

Kyse oli äidistä, jos olet sattunut lukemaan tekstiä laisinkaan.

Tiivistettynä pähkinänkuoreen: olen todella pettynyt ettei äitini ole osapuolille kertonut aiemmin. Sisaruksiani en millään tavalla rankaise, mutta äitiini en pysty enää luottamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Kyse oli äidistä, jos olet sattunut lukemaan tekstiä laisinkaan.

No mut ethän sä sun äitiä rankaise sillä että kiellät yhteystietojesi antamisen eteenpäin? Ja se että vedät herneitä nenään äidillesi tästä yllätyksestä on hieman outoa. Mitä se auttaa? Mennyttä ei voi muuttaa.

On täällä taas porukkaa... kyllä aika monella voisi olla nielemistä tuollaisessa uutisessa ennenkuin osaa olla ilahtunut ja iloinen. Kyllä mäkin olisin pettynyt ja katkerakin, ainakin alkuun. Anna ap aikaa itsellesi, ota vaikka etäisyyttä äitiisi vähäksi aikaa jos siltä tuntuu. Totta kai asia kannattaa selvittää mutta ei sitä tarvitse tänään tehdä.

Jos et tosiaan halua että sisko ottaa yhteyttä niin voithan vaihtaa salaiseen puhelinnumeroon, mutta jos päättää jotain postissa lähettää tai tulee kadulla juttelemaan niin sille on vaikea mitään tehdä. Paitsi tietysti sanoa siskolle että palataan ehkä joskus asiaan ja moi.

Sanoin että kiellän yhteystiedot ja otan itse yhteyttä kun olen valmis! Äitini ei edes kertonut muuta kun että on sisko ja sen nimi on se ja se, ei sanonu ku asuinpaikan. Ei ammattia ei mitään. Minä odotan tietoja äiti on tommonen.

Yhteistyössä