Äiti masturboi lapsensa läsnäollessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lunacy sioux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lunacy sioux

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
6 381
0
36
No niin, nyt kun avasit tämän, voit alkaa kiskoa sitä hernepalkoa nenustasi ;)
Pohdin tässä moraalista kysymystä. Kuinka pitkään lapsen täytyisi jaksaa hoitaa dementiaa sairastavaa äitiään (tai isää). Tai kauanka sinä jaksaisit hoitaa? Onko eettistä laittaa äiti terveyskeskuksen vuodeosatolle makaamaan. Vai tulisiko hänen sallia olla loppuun asti kotona?
Kuvitellaan että äiti tarvitsee apua joka päiväiseen elämiseen. Äidin hoito siis sitoisi sinut 24/7 äitisi asuntoon. Äitisi kokisi ajoittain selkeitä hetkiä. Mutta toisinaan pitäisi sinua hoitajana. Luulisi olevansa itse lapsi. Ja niin masturboisi jopa 3 x päivässä kovaäänisesti.
Jaksaisitko hoitaa häntä kotona?

Kyllä ihan rehellisesti vastattuna... varmaan oman mielenterveyden takia laittaisin sinne terveyskeskukseen. Kyllähän se ihanteellista olisi että saisi kotona olla loppuun asti. Mutta ainakin mun voimavarat tiedostaen, en jaksais.

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Pohdin tässä moraalista kysymystä. Kuinka pitkään lapsen täytyisi jaksaa hoitaa dementiaa sairastavaa äitiään (tai isää). Tai kauanka sinä jaksaisit hoitaa? Onko eettistä laittaa äiti terveyskeskuksen vuodeosatolle makaamaan. Vai tulisiko hänen sallia olla loppuun asti kotona?
Kuvitellaan että äiti tarvitsee apua joka päiväiseen elämiseen. Äidin hoito siis sitoisi sinut 24/7 äitisi asuntoon. Äitisi kokisi ajoittain selkeitä hetkiä. Mutta toisinaan pitäisi sinua hoitajana. Luulisi olevansa itse lapsi. Ja niin masturboisi jopa 3 x päivässä kovaäänisesti.

Jos tän tilanteen nyt kuvittelisin omalle kohalleni ni kyl mä ettisin jonku kivan paikan äidilleni...en mä ainakaan jaksais vaikka äiti rakas onkin...kävisin kyllä siellä sun muuta huolehtisin, mut en ottas omaan kotiini...

ei. En jaksaisi. Oma äitini hoiti nuorena/lapsena ollessaan mammaansa (vaihtoi vaipat, ruokki jne ja kaitsi pienemmät sisarensa) ja aikuisena anoppiaan ja kolmea alle kouluikäistä lasta. Ei ihan helppoa ollut.

Hyvällä omallatunnolla laittaisin laitokseen. Edes jonkun elämä pysyisi raiteillaan.

En varmaan jaksaisi :ashamed: Varsinkin jos vanhemmalla olisi tapana karkailla, unohtaa jatkuvasti levyt päälle ja jos käytös oli radikaalisti muuttunut esim. väkivaltaiseksi.

Vuodeosastolle lähtis meidän äiti, mutta kävisin lähes päivittäin ja kehottaisin muitakin käymään moikkaamassa. Luojan kiitos on sisaruksia... Jos vaikka toiselle vanhemmista käy juuri näin, ei tarvitse kantaa yksin vastuuta hoitamisesta tai vaikka vierailuista.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti2lle:

Jos tän tilanteen nyt kuvittelisin omalle kohalleni ni kyl mä ettisin jonku kivan paikan äidilleni...en mä ainakaan jaksais vaikka äiti rakas onkin...kävisin kyllä siellä sun muuta huolehtisin, mut en ottas omaan kotiini...

Entäs jos siel "kivassa paikassa" missä äiti olisi hetken aikaa ollut hoidossa. Hoito olisi melko huonoa? Eli se äiti joutuisi makaamaan samassa vaipassa aamusta iltaa sängynpohjalla ilman mitään virikkeitä? :/

Alkuperäinen kirjoittaja Rusty:
Vuodeosastolle lähtis meidän äiti, mutta kävisin lähes päivittäin ja kehottaisin muitakin käymään moikkaamassa. Luojan kiitos on sisaruksia... Jos vaikka toiselle vanhemmista käy juuri näin, ei tarvitse kantaa yksin vastuuta hoitamisesta tai vaikka vierailuista.

No mutta jos äitisi asuisi yli 300 kilometrin päässä sinusta + muut sisaresi asuisivat kaukana. Eli käytännössä äitiä ei siel vuodeosasttolla kävisi lapset kovinkaan usein katsomassa.

Masturboisi tai ei, en jaksaisi.
Ja mun äitini on mulle sanonutkin ettei missään nimessä sitä odotakaan. Yhden toiveen on kyllä esittänyt : ei halua joka aamu syödä kaurapuuroa. Ja siitä mä toivottavasti voin pitää kiinni. :)

No mutta jos äitisi asuisi yli 300 kilometrin päässä sinusta + muut sisaresi asuisivat kaukana. Eli käytännössä äitiä ei siel vuodeosasttolla kävisi lapset kovinkaan usein katsomassa.

Vastuuviikot? Kukin tekee oman osansa äidin vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:
En varmaan jaksaisi. Luulempa et mun äiti ei edes haluaisi et hoitaisin häntä jos kuvaillun laiseen kuntoon menisi....

No tämän esimerkkitapauksen äiti on aina sanonut että ottaa mielummin kuulan kalloonsa kun menee sairaalaan. Eli silloin kun hänen päänsä vielä toimi paremmin teki kyllä selkeästi toiveensa selväksi. Kotiin haluaisi kuolla.

En osaa sanoa sillä minulla asuu koko lähisuku 20km:n säteellä toisistaan. Kai se olisi järjestelykysymys.

En varmaan jaksaisi. Luulempa et mun äiti ei edes haluaisi et hoitaisin häntä jos kuvaillun laiseen kuntoon menisi....

No tämän esimerkkitapauksen äiti on aina sanonut että ottaa mielummin kuulan kalloonsa kun menee sairaalaan. Eli silloin kun hänen päänsä vielä toimi paremmin teki kyllä selkeästi toiveensa selväksi. Kotiin haluaisi kuolla.

Vaikea tilanne... kotiin kuoleminen voi ottaa useita vuosia. Ja sitä odotellessa saattaa olla ympärivuorokautinen valvonta ja hoito tarpeen. Laitokseen laittaisin ja jos mahdollista ihan terminaalivaiheessa kotiin, rauhassa kuolemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:

Vastuuviikot? Kukin tekee oman osansa äidin vuoksi.

Tällä hetkellä 2 siskosta käy vuoron perään hoitamassa äitiään parin kolmen viikon pätkissä. Vuoden ovat jaksaneet. Mutta toinen heistä alkaa olla jo aivan lopussa :( Eilen juttelin hänen kanssa ja sanoi että ei ole päiväkausiin saanut nukutukis kun äiti valvoo yötä päivää. Alkaa käydä jo tämän äidin tyttären fysiikan päälle.
Muita sisaruksia eivät saa avuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:

Vaikea tilanne... kotiin kuoleminen voi ottaa useita vuosia. Ja sitä odotellessa saattaa olla ympärivuorokautinen valvonta ja hoito tarpeen. Laitokseen laittaisin ja jos mahdollista ihan terminaalivaiheessa kotiin, rauhassa kuolemaan.

No tällä äidillä on jo ikää 95 vuotta, joten tuskin hirveän kauaa enään porskuttaa.

Yhteistyössä