Äiti masturboi lapsensa läsnäollessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lunacy sioux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:
En varmaan jaksaisi. Luulempa et mun äiti ei edes haluaisi et hoitaisin häntä jos kuvaillun laiseen kuntoon menisi....

No tämän esimerkkitapauksen äiti on aina sanonut että ottaa mielummin kuulan kalloonsa kun menee sairaalaan. Eli silloin kun hänen päänsä vielä toimi paremmin teki kyllä selkeästi toiveensa selväksi. Kotiin haluaisi kuolla.

Vaikea tilanne... kotiin kuoleminen voi ottaa useita vuosia. Ja sitä odotellessa saattaa olla ympärivuorokautinen valvonta ja hoito tarpeen. Laitokseen laittaisin ja jos mahdollista ihan terminaalivaiheessa kotiin, rauhassa kuolemaan.

No tällä äidillä on jo ikää 95 vuotta, joten tuskin hirveän kauaa enään porskuttaa.
Äläs sano, meidän isomummi täyttää tänä vuonna 100v!!!
Mutta on kyllä täysissä järjissään ja asuu vuodeosastolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
Harva tuohon pystyisi, dementikkoa on oman turvallisuutensa (ja muiden kanssa asuvien) valvottava kellon ympäri ja se olisi kotihoidossa täysin mahdotonta.
Niin ne on pikkulapsetkin. Ja silti moni siihen pystyy =)

olen ajatellut että niin kauan kun äidillä on pää selvä eli tunnistaa minut ja yleensäkkin muistaa jotain sekä kykenee jonkin verran itse liikkumaan niin kauan olen hänestä valmis huolehtimaan vaikka omassa kodissani,mutta siinä vaiheessa kun muisti on kadonnut ja muutkin elämisen taidot niin varmasti hänen on sillloin parempi hoitokodissa. enhän toki häntä sinne unohtaisi vaan kävisin sitten katsomassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Harva tuohon pystyisi, dementikkoa on oman turvallisuutensa (ja muiden kanssa asuvien) valvottava kellon ympäri ja se olisi kotihoidossa täysin mahdotonta.
Niin ne on pikkulapsetkin. Ja silti moni siihen pystyy =)

Tottahan toki, ovet voi laittaa lukkoon ja helloihin suojaukset sun muuta. Aikuinen ihminen on vaan aikuisen kokoinen ja ylettää paikkoihin joihin ei pienet pääse, pikkulapsen levottomuudet on helpompi hallita kuin aikuisen ihmisen raivonpuuskat jne.. Eli edelleen olen sitä mieltä että harva dementiapotilaan kotihoitoon pitkään pystyisi.

Tottahan toki, ovet voi laittaa lukkoon ja helloihin suojaukset sun muuta. Aikuinen ihminen on vaan aikuisen kokoinen ja ylettää paikkoihin joihin ei pienet pääse, pikkulapsen levottomuudet on helpompi hallita kuin aikuisen ihmisen raivonpuuskat jne.. Eli edelleen olen sitä mieltä että harva dementiapotilaan kotihoitoon pitkään pystyisi.
Mun tuttavapiirissäni on useampiakin, jotka ovat hoitaneet - ja hoitavat edelleen - vammaiset lapsensa kotona. Vaikka nämä "lapset" ovat jo fyysisesti vanhempiaan vahvempia.

Lisään vielä, että kun mä aikoinaan olin vanhainkodissa töissä, mulla oli pituutta 159 cm ja painoa 46 kiloa. 99% vanhuksista oli mua paljon isompia. Silti iltavuorossa kaksi pikkuista hoitsua pärjäsi 30 vanhuksen kanssa. Miksei siis yksi hoitsu pärjäisi yhden vanhuksen kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mun tuttavapiirissäni on useampiakin, jotka ovat hoitaneet - ja hoitavat edelleen - vammaiset lapsensa kotona. Vaikka nämä "lapset" ovat jo fyysisesti vanhempiaan vahvempia.

myös minunkin, näkisin kuitenkin että lapsi on eri asia. Aloituksessa puhuttiin dementoituneen vanhemman kotihoidosta.
Jos oma äitini ei minua tuntisi ja vaeltelisi levottomana ympäri taloa kaiket yöt en usko että kovin pitkään jaksaisi häntä hoitaa. Siinä sairastuu äkkiä omainenkin, ja mitäs hyötyä minusta sitten äidilleni olisi?
Varsinkin kun omaishoitajille ei suomessa ole juurikaan levähdystä tarjolla.

myös minunkin, näkisin kuitenkin että lapsi on eri asia. Aloituksessa puhuttiin dementoituneen vanhemman kotihoidosta.
Jos oma äitini ei minua tuntisi ja vaeltelisi levottomana ympäri taloa kaiket yöt en usko että kovin pitkään jaksaisi häntä hoitaa. Siinä sairastuu äkkiä omainenkin, ja mitäs hyötyä minusta sitten äidilleni olisi?
Varsinkin kun omaishoitajille ei suomessa ole juurikaan levähdystä tarjolla.
Mä kirjoitin lisäyksen tuohon edelliseen, mutta ehdit jo vastata ennenkuin sain sen kirjoitettua. Olen kyllä siinä samaa mieltä, että omaishoito ei sovi kaikille. Joillekin kuitenkin sopii.

Lisään vielä että olen myös tehnyt työtä vanhainkodissa, dementiaosastolla sekä sairaskodilla joten mulla on selvä käsitys vanhustenhoidosta myös. Yövuorossa valvottiin yksin kahta osastoa, kyllähän sitä pärjää sen 10tuntia kerrallaan kun työtään tekee.

kyllähän sitä pärjää sen 10tuntia kerrallaan kun työtään tekee.
Näinpä. En mäkään hoitaisi kymmentä tuntia pidempään ventovieraita ihmisiä, joilla ei ole mulle mitään henkilökohtaista merkitystä. Omalla äidilläni ja isälläni kuitenkin on. Ainakin sen 24 tunnin verran vuorokaudessa. En mä päiväkodissakaan hoitaisi muiden lapsia ympäri vuorokauden, mutta omiani olen hoitanut.

vanhuksista tässä puhuttiin, totesin että itse sitä työtä tehneenä voin sanoa ettei se ole jokaisen hommaa, ei edes sielä osastolla.
Ja itse olen minäkin lapseni hoitanut 24h ja hoidan jatkossakin riippumatta siitä mitä eteen vielä tulee.

vanhuksista tässä puhuttiin, totesin että itse sitä työtä tehneenä voin sanoa ettei se ole jokaisen hommaa, ei edes sielä osastolla.
Ja itse olen minäkin lapseni hoitanut 24h ja hoidan jatkossakin riippumatta siitä mitä eteen vielä tulee.
Jep ja mä hoidan omat vanhempani, jos vain terveydentilani sen sallii =)

Ei mitään mahdollisuuksia hoitamiseen. Pikku lapsen hoitamista ei voi verrata dementoituneen hoitamiseen johtuen monesta eri asiasta.

Oma äitini on vuodeosastolla. En tiedä, onko hänelle itselleen mitään eroa, onko hän kotona vai vuodeosastolla, koska hän luulee olevansa kotonaan. Itse olen helpottunut, kun tiedän hänen olevan turvassa. Kotonaan hän voisi tehdä ihan mitä tahansa.

En hoitaisi. Etsisin jonkun kivan pienen yksityisen hoitokodin. Täällä ainakin on parikin tuommoista paikkaa joka on omakotitalo(ulkoisesti) ja siellä asuu 5 mummoa.

Enkä mistään hinnasta tahtoisi että aikanaan minun lapseni ottaisivat minut ristikseen vaan hoitokotiin toivon nakkaavan.

Yhteistyössä