Äiti masturboi lapsensa läsnäollessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lunacy sioux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja SuperÄiti-:
Uskoisin jaksavani jonkin aikaa, vaan en tiedä miten pitkään, sen näyttäisi aika :ashamed: . Siksi uskoisin jaksavani jonkin aikaa, sillä hoidin omaa pappaani jokusen vuoden hänen kuolemaansa asti, en kylläkään ollut paikalla joka yö, mutta päivät ja suurimman osan öistäkin.

Tosin tähän lisään, että tätini hoiti sekä äitinsä että isänsä kotona loppuun asti, 40 vuoden ajan, mummu ja pappa kuolivat 1v1kk välein. Siihen en pystyisi, eikä kyllä varmaan tarvitsisikaan niin pitkään, sillä valitettavasti omat vanhempani eivät todennäköisesti elä enää 40vuotta.

Mun anoppi hoiti useamman vuoden omaa äitiään, lyhyitä sairaalajaksoja lukuun ottamatta. Raskasta oli kun dementikko mm kakki matoille ja muutenkin oli pää pehmennyt.
Lopulta joutui terveyskeskuksen vuodeosatolle ja kas kummaa siellä sitä sitten murtui lonkka.
Lopulta kuulemma se kuolema oli vaan helpotus.

vaikka äitiäni ja isääni rakastankin, niin jonkin aikaa varmasti jaksaisin, mutta en kovin kauaa. kuitenkin mullakin on jo oma elämä ja perhe, pitäisi ajatella heitäkin. onneks mun vanhemmat ei oo vielä lähellekkään niin vanhoja että tarttis laittaa vanhainkotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja lunacy sioux:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:
En varmaan jaksaisi. Luulempa et mun äiti ei edes haluaisi et hoitaisin häntä jos kuvaillun laiseen kuntoon menisi....

No tämän esimerkkitapauksen äiti on aina sanonut että ottaa mielummin kuulan kalloonsa kun menee sairaalaan. Eli silloin kun hänen päänsä vielä toimi paremmin teki kyllä selkeästi toiveensa selväksi. Kotiin haluaisi kuolla.

Niin, toiveenahan tuo varmaan on kaikilla. Minulla on nyt anoppi kans dementoitunut, ihme kyllä appiukko jaksaa vielä hänen kanssaan, vaikka muutaman kerran päivässä ei tiedä kuka tuo ukko on, joka hänen taloonsa on tullut (aviolittoa 40v takana...) ja yrittää häätää pois, välillä kepillä huitoen. Muutaman kerran päivässä on sitä mieltä, että hänet on tuotu jonnekin outoon paikkaan (koti n. 25v ajalta) ja kaipaa jonnekin kotiin. Kuvittelee että häneltä varastetaan kaikki ja häntä pilkataan, hänet on unohdettu jne. Todella raskasta. Mieheni on ainut lapsi, asutaan n. 100km päässä joten päivittäin ei voida käydä katsomassa - sitä paitsi mieheni tekee pitkää työviikkoa.

Pointtini on, että mitä sitten tehdään kun "molempi pahempi", eli ei halua sairaalaan, ei pärjää yksin eikä oikein hyväksy enää aviomiestäänkään asumakumppaniksi. Eli kaikkeen on tyytymätön näin lyhyesti sanottuna...

yrittäisin kyllä aivan viimiseen asti hoitaa ite... mutta pelkäämpä että hoitokotiin olis pakko jossain vaiheessa turvautua, ainaki osittain :/

Hah..Saipa huomioni..

Äitiäni lainaten, hän tahtoisi mieluummin kuulan kalloonka ennen kun se väsyy toimimaan kunnolla..Ja jos totta puhutaan, en jaksaisi en todellakaan. Mutta empä tosiaankaan tiedä mitä sitten oikeasti tekisin jos/kun näin kävisin.. :/ Toivottavasti kuolee ennen sitä, niinkun itsekkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Hah..Saipa huomioni..

Äitiäni lainaten, hän tahtoisi mieluummin kuulan kalloonka ennen kun se väsyy toimimaan kunnolla..Ja jos totta puhutaan, en jaksaisi en todellakaan. Mutta empä tosiaankaan tiedä mitä sitten oikeasti tekisin jos/kun näin kävisin.. :/ Toivottavasti kuolee ennen sitä, niinkun itsekkin.

Mä tiedän kanssa oman äitini kannan. Ennemmin kuolisi kun jäisi vuodepotilaaksi. Mutta entäs sitten jos hän joskus jääkin sinne vuoteen pohjalle? Jaksaisinko mä hoitaa häntä? Varsinkin kun toinen muuttuu vieraaksi ihmiseksi muistin pettäessä :(
Mä olen viimeisen vuoden aikana miettinyt tätä asiaa paljon.

Hah..Saipa huomioni..

Mä tiedän kanssa oman äitini kannan. Ennemmin kuolisi kun jäisi vuodepotilaaksi. Mutta entäs sitten jos hän joskus jääkin sinne vuoteen pohjalle? Jaksaisinko mä hoitaa häntä? Varsinkin kun toinen muuttuu vieraaksi ihmiseksi muistin pettäessä :(

Siinäpä varmaan yksi pahimmista mitä ihmiselle voisi sattua.. Olisi aivan hirveää kaikille, niin potilaalle kun omaisillekkin. Ei se siittä murehtimallakaan parane, mutta kukapa näitä ei miettisi.
Mä voisin pikkusen toivoo, et eutanasia olis siihen mennessä saatu "käytäntöön" :saint:

Hah..Saipa huomioni..

Siinäpä varmaan yksi pahimmista mitä ihmiselle voisi sattua.. Olisi aivan hirveää kaikille, niin potilaalle kun omaisillekkin. Ei se siittä murehtimallakaan parane, mutta kukapa näitä ei miettisi.
Mä voisin pikkusen toivoo, et eutanasia olis siihen mennessä saatu "käytäntöön" :saint:

Mun mielestä ei sekään ole oikein, jos vanhuksella on yleiskunto ihan hyvä. Se vaan elää menneessä elämässä. Mutta kuka sen sanoo, milloin elämä on elämisen arvoista ja milloin ei?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Hah..Saipa huomioni..

Mun mielestä ei sekään ole oikein, jos vanhuksella on yleiskunto ihan hyvä. Se vaan elää menneessä elämässä. Mutta kuka sen sanoo, milloin elämä on elämisen arvoista ja milloin ei?

Äiti on yli 20v ollu vanhainkodilla töissä ja nähny enemmän kun tarpeeks näitä menneessä eläviä eikä itse haluaisi ainakaan samaa kohtaloa kokea..

Hah..Saipa huomioni..

No ainakin tämä henkilö josta kerron huutaa jatkuvasti että haluaa kuolla.

Tehkää ensinnäkin ilmoitus siitä dementiakodista. Isäni asuu palvelukodissa, ja siellä hoito on erittäin hyvää. Kunnan viranomaiset valvovat tätä paikkaa, ja koska se oli uusi, kun isä sinne meni, minulle sanottiin, että jos jotain ilmenee, voin ottaa heti yhteyttä, he valvovat näitä palvelukoteja säännöllisesti.
Eli vaadi kunnon palvelua!! Yksityisiinkin laitoksiin saa rahoitukseen apua, ja se jää kokonaisuudessaan melkein samoihin kuluihin, kuin kunnallisessa vastaavassa.

ja vastaus kysymykseen. En jaksanut.

Hah..Saipa huomioni..

No ainakin tämä henkilö josta kerron huutaa jatkuvasti että haluaa kuolla.

jo tuo kertoo, että hän on ammattiavun tarpeessa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti2lle:
No niin, nyt kun avasit tämän, voit alkaa kiskoa sitä hernepalkoa nenustasi ;)
Pohdin tässä moraalista kysymystä. Kuinka pitkään lapsen täytyisi jaksaa hoitaa dementiaa sairastavaa äitiään (tai isää). Tai kauanka sinä jaksaisit hoitaa? Onko eettistä laittaa äiti terveyskeskuksen vuodeosatolle makaamaan. Vai tulisiko hänen sallia olla loppuun asti kotona?
Kuvitellaan että äiti tarvitsee apua joka päiväiseen elämiseen. Äidin hoito siis sitoisi sinut 24/7 äitisi asuntoon. Äitisi kokisi ajoittain selkeitä hetkiä. Mutta toisinaan pitäisi sinua hoitajana. Luulisi olevansa itse lapsi. Ja niin masturboisi jopa 3 x päivässä kovaäänisesti.
Jaksaisitko hoitaa häntä kotona?

Jos tän tilanteen nyt kuvittelisin omalle kohalleni ni kyl mä ettisin jonku kivan paikan äidilleni...en mä ainakaan jaksais vaikka äiti rakas onkin...kävisin kyllä siellä sun muuta huolehtisin, mut en ottas omaan kotiini...

Entäs jos siel "kivassa paikassa" missä äiti olisi hetken aikaa ollut hoidossa. Hoito olisi melko huonoa? Eli se äiti joutuisi makaamaan samassa vaipassa aamusta iltaa sängynpohjalla ilman mitään virikkeitä? :/

Eikö dementoitunut pääse itse sentään liikkumaan?

Tuskinpa tuohon on mitään yleispätevää sääntöä. Eiköhän se riipu ihan ihmisistä ja heidän elämäntilanteestaan. Mun vanhempani eivät joudu ikinä laitokseen, jos mun terveyteni vaan riittää heitä hoitamaan. Mutta jonkun toisen kohdalla ei varmasti olisi edes taloudellisesti mahdollista. Puhumattakaan osaamisesta tai jaksamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tuskinpa tuohon on mitään yleispätevää sääntöä. Eiköhän se riipu ihan ihmisistä ja heidän elämäntilanteestaan. Mun vanhempani eivät joudu ikinä laitokseen, jos mun terveyteni vaan riittää heitä hoitamaan. Mutta jonkun toisen kohdalla ei varmasti olisi edes taloudellisesti mahdollista. Puhumattakaan osaamisesta tai jaksamisesta.

??? Etkö aio muuttaa jonnekin kauas kun kuopus muuttaa pois? Eläkkeellä?

Minä olen itse vanhainkodissa nyt vuoden työskenneltyäni päättänyt, että mun vanhemmat ei mene laitokseen koskaan! Olen asiasta myös heille sanonut. Molemmat sanoivat, että he hommaavat vielä järissään ollessaan itsensä yksityiseen hoitokotiin ja piste.
Saa nähdä... Tuo on niin kakspiippunen juttu! Mä ehkä hoitaisin niin pitkään, kun omat voimat riittää. Siitä eteenpäin kotona olemisesta tuskin hyötyy kumpikaan. Väsynyt hoitaja/sairas hoidettava.
Voimia :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
??? Etkö aio muuttaa jonnekin kauas kun kuopus muuttaa pois? Eläkkeellä?
Mutsi on jo yli 80 ja faija täyttää ensi vuonna. Junnulla menee kuitenkin vielä ainakin 5 vuotta ennenkuin muuttaa kotoa pois. Mun eläkeikään on vielä 16 vuotta ja on aika epätodennäköistä, että vanhempani eläisivät vielä niin kauan. Jos elävät, otan heidät mukaani =)

En jaksaisi, enkä tuntisi huonommuutta asiasta ollenkaan.
Omille vanhemmilleni ollaan tehty siskoni kanssa selväksi, ettei meiltä hoitoa tipu, vaan johonkin kivaan hoitokotiin laitetaan kun sen aika tulee. Sopii äidilleni, hän on varsin tyytyväinen meidän päätökseen. Eipä se nyt vielä ole ajankohtaista pitkään aikaan, mutta on ainakin valmiiksi kaikkien tiedossa..

Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Minä olen itse vanhainkodissa nyt vuoden työskenneltyäni päättänyt, että mun vanhemmat ei mene laitokseen koskaan! Olen asiasta myös heille sanonut. Molemmat sanoivat, että he hommaavat vielä järissään ollessaan itsensä yksityiseen hoitokotiin ja piste.
Saa nähdä... Tuo on niin kakspiippunen juttu! Mä ehkä hoitaisin niin pitkään, kun omat voimat riittää. Siitä eteenpäin kotona olemisesta tuskin hyötyy kumpikaan. Väsynyt hoitaja/sairas hoidettava.
Voimia :hug:

miksi olet asiasta vakuuttunut työskenneltyäsi vanhainkodissa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miksi olet asiasta vakuuttunut työskenneltyäsi vanhainkodissa?
Et kysynyt multa, mutta vastaan silti. Mäkin olen hoitsuvuosinani työskennellyt vanhainkodissa ja tiedän, että sinne joutuminen olisi äidilleni nöyryyttävintä, mitä ikinä voi olla.Pahin painajainen. Pahempi olisi vain, jos mutsi vietäisiin alastomana eduskuntatalon rappusille, laitettais tikkari takapuoleen ja kutsuttais MTV:n kuvaajat paikalle. Faijalle se ei ehkä olisi niin kova pala, mutta mutsille olisi. Siitäkin huolimatta, että mutsi olisi sinne joutuessaan jo tietoisuuden toisella puolella.

Yhteistyössä