Äiti tosiaan voi olla hyvin väsynyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja The titityy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vai niin:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Ihan noin väsynyt ei äiti saisi kuitenkaan olla. :/
Mitäs sitten teet tilanteessa että isä on töissä,tulee vasta monen päivän päästä,sinulla on kotona kolme alle kouluikäistä plus vauva joka vetää helposti siniseksi tuntemattomasta syystä ja joudut vahtimaan ettei vauva kuole kätkytkuolemaan.Soitat ja pyydät kodinhoitajaa avuksi koska olet nukkunut pätkittäin jo kauan,päivällä et voi nukkua kun on onta vahdittavaa ja apua et saa mistään.
Voin ihan kokemuksesta sanoa että kun heräät ja havahdut että teet hellalla ruokaa etkä muista yhtään miten siihen olet joutunut niin voi olla HIEMAN väsynyt.
Et sä voi vahtia, ettei vauva kuole kätkytkuolemaan. Siihen ei ole syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Minä ymmärrän naapuria.
Onneksi oli ovi auki ja pääsin sisään.
En kerää tässä sulkia hattuuni, kerroin tämän vain siksi että väsymys voi tosiaan olla oikeasti kova.

Voihan se tosiaan olla, mutta kuulostais siltä että kyseinen äiti tarvitsisi ihan ammattiapua..? Tietysti on hyvä että naapurit/ystävät auttaa, mutta heidänkin jaksamisella/osaamisella on rajansa.

Tarvitseisi, ehdottomasti olen samaa mieltä.
Toista kun vaan ei voi pakottaa. :|

Alkuperäinen kirjoittaja vai niin:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Ihan noin väsynyt ei äiti saisi kuitenkaan olla. :/
Mitäs sitten teet tilanteessa että isä on töissä,tulee vasta monen päivän päästä,sinulla on kotona kolme alle kouluikäistä plus vauva joka vetää helposti siniseksi tuntemattomasta syystä ja joudut vahtimaan ettei vauva kuole kätkytkuolemaan.Soitat ja pyydät kodinhoitajaa avuksi koska olet nukkunut pätkittäin jo kauan,päivällä et voi nukkua kun on onta vahdittavaa ja apua et saa mistään.
Voin ihan kokemuksesta sanoa että kun heräät ja havahdut että teet hellalla ruokaa etkä muista yhtään miten siihen olet joutunut niin voi olla HIEMAN väsynyt.

Mä en missään kohtaan syyttänyt äitiä, lähinnä huolestuttavaa ja surullista että joku on noin väsynyt, kun ei saisi mielestäni noin pahaan jamaan asiat mennä.

Minä ymmärrän naapuria.
En kerää tässä sulkia hattuuni, kerroin tämän vain siksi että väsymys voi tosiaan olla oikeasti kova.

No tosiaan ei tullu mieleen ett sulkia olisit keräämässä ! Ihmettelen kyllä että aina tämmösiin ketjuihin tullaan naukumaan tyyliin "Niin se olen minäkin yksin hoitanu sitä ja tätä ja tota" Eikö nyt vois sitte olla laittamatta viestiä jos ei muuta sanomista ole!??!! Kiukuttaa... Ihme että aina pitää omaa egoa pönkittää tämmösissä ketjuissa

Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Niin se olen minäkin yksin hoitanut kaksi lasta kuopuksen syntymästä siihen kun kuopus oli 9kk ja esikoinen oli tuolloin ihana 3-vuotias uhmaikäinen.kuopus herätteli tunnin välein ja päivällä nukkui puolen tunnin pätkiä.

Väsynyt olin kyllä,mutta en kyllä ikinä niin sikeästi nukkunut ettenkö olisi itkuun herännyt.

Toki kaikki me olemme erilaisia ja jaksamme eritavalla.

Mulla ei ole ollut arjessa jaksamisen kanssa koskaan ongelmia, elän miehen ja yhden lapsen kanssa ja jaksetaan ihan mainiosti mutta joskus en herää itkuun ajoissa kun olen yöllä syvässä unessa. Vauva pari kuukautta vanha ja syy etten herää ajoissa on siinä että näen unta jossa vauva itkee, en tajua että se ei olekaan unta ennenkuin se itku jatkuu ja jatkuu havahdun ylös.. Mutta taidan vaan olla sitten todella outo ja kykenemätön vanhemmaksi. Vaikken päivällä koskaan ole väsynyt enkä ota edes päiväunia. Ainiin.... Olen myös kävellyt unissani ja puhunut mieheni kanssa aivan höpöhöpöä enkä muista mitään koska nukuin, ehkä se on merkki että tulen vaan hulluksi tässä :) Päivisin kuitenkaan ei tule koskaan edes nukuttua enkä tunne oloa voimattomaksi, en väsyneeksi. Pitää ilmeisesti ottaa yhteyttä vaan sosiaaliviranomaisiin kun äiti on näin huono.

Alkuperäinen kirjoittaja ...........:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Niin se olen minäkin yksin hoitanut kaksi lasta kuopuksen syntymästä siihen kun kuopus oli 9kk ja esikoinen oli tuolloin ihana 3-vuotias uhmaikäinen.kuopus herätteli tunnin välein ja päivällä nukkui puolen tunnin pätkiä.

Väsynyt olin kyllä,mutta en kyllä ikinä niin sikeästi nukkunut ettenkö olisi itkuun herännyt.

Toki kaikki me olemme erilaisia ja jaksamme eritavalla.

Mulla ei ole ollut arjessa jaksamisen kanssa koskaan ongelmia, elän miehen ja yhden lapsen kanssa ja jaksetaan ihan mainiosti mutta joskus en herää itkuun ajoissa kun olen yöllä syvässä unessa. Vauva pari kuukautta vanha ja syy etten herää ajoissa on siinä että näen unta jossa vauva itkee, en tajua että se ei olekaan unta ennenkuin se itku jatkuu ja jatkuu havahdun ylös.. Mutta taidan vaan olla sitten todella outo ja kykenemätön vanhemmaksi. Vaikken päivällä koskaan ole väsynyt enkä ota edes päiväunia. Ainiin.... Olen myös kävellyt unissani ja puhunut mieheni kanssa aivan höpöhöpöä enkä muista mitään koska nukuin, ehkä se on merkki että tulen vaan hulluksi tässä :) Päivisin kuitenkaan ei tule koskaan edes nukuttua enkä tunne oloa voimattomaksi, en väsyneeksi. Pitää ilmeisesti ottaa yhteyttä vaan sosiaaliviranomaisiin kun äiti on näin huono.

no en huonoksi ketään ole sanonut....ihmettelin vaan ja pohdin että johtuuko kaljan juonnista toi väsymys kun aapee on aiemmin kertonut että sen naapuri juo joskus olutta reippaasti.

Minä ymmärrän naapuria.

:flower: :flower: Kuopus oli 3kk, esikoinen 2v... Ja kuopuksella oli tapana herätä 04.00, valvoa 4 tuntia, ja sitten taas nukkua. Esikoinen sitten heräsi aina 8 aikoihin...

Kerran sitten nukahdin kuopuksen kanssa. Esikko oli mennyt keittiöön, laittanut oven kiinni, kiivennyt tiskipöydälle, ja söi kaapista sokeria, kun heräsin.

Kotona kirves kädessä: Juuri tuota hain tällä aloituksella. Eli äiti kuin äiti voi väsyä ja rankasti kun lapset on pieniä ja niitä on enemmän kuin yksi.

Minä nostan hattua äideille jotka pysyy hereillä ja lapsia on enemmän kuin yksi.

Minen meinannut pysyä hereillä edes yhden kanssa aikoinaan..

Jos on tarpeeksi väsynyt nukahtaa vaikka sesoaltaan, sellainen on ihmiskroppa.
Ymmärrän hyvin tämän äidin väsymyksen. Itse myös nukkunut joskus niin etten heti havahtunut lapsen itkuun, eipä tuo mitään traumoja saannut.
Vähän perspektiiviä asioihin nyt immeiset.

Yhteistyössä