äitienpäivälahja, grrrr

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti..;23728686:
no ehkä lapset ajattelee mun parasta mutta minusta silti noloa laittaa se päähän

Onko noloa käyttää autoillessa turvavyötä, lasten turva-istuimia? Onko noloa käyttää mopillessa kypärää? Entäpä onko noloa jääkiekkoilla ilman turvavarusteita? Onko noloa ylipäänsä pukea päälle turvaväline, kun se on tehty suojaamaan vammoilta, jotka ovat 100% vammauttavia tutkimusten/tilastojen mukaan ja näihin on kehitelty turvaväline suojaamaan vammoilta.
Kuinka monta kertaa lääkärin pitää vielä tokaista vastaanotollaan, että "tällaista ei olisi käynyt jos olisitte/ olisi käyttänyt asianmukaista kypärää"!

oikeestiko jotain aikuista ihmistä hävettää käyttää kypärää?!
Ei voi olla totta! Luulis olevan nolompaa, kun ei ole kypärää.
Näin mä ainakin pyöräilijöistä ajattelin. Erityisen junttina pidän, jos pyöräilee lapsen kanssa ilman kypärää.

Sain kahvia, vaikka en ole koskaan kahvia välittänyt juoda:O Noh, ei mies onneksi tahallaan sitä ollut ostanut vaan oli sitä luullut teeksi, kun teet on yleensä sellaisissa pusseissa. Oli siinä kuppi ja sydämenmuotoinen lautanenkin mukana.

3 lasta oli väsännyt kaulakorut. Kortit oli näistä kahdelta ja yhdeltä pojalta. Esikoinen ei enään jaksanut muistaa äitiä... kun eivät enään yläasteella "pakoteta" korttia väsäämään.

Viimeksi muokattu:
No en mäkään pyöräilykypärää mielelläni käytä, tunnen itseni joksikin vastakuoriutuneeksi tipuksi jolla on puolikas munankuorta päässään. Mutta esimerkin vuoksi käytän, en sen takia että koen sitä tarvitsevani. Yhtä lailla voisi sitten olla autoilijoilla ja jalankulkijoillakin kypärät...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti...;23728786:
no käytätkö itse

Kerroin jo aiemmin käyttäväni. En keksi yhtään syytä olla käyttämättä, nolous kun on aikuiselta ihmiseltä niin huono syy, ettei sitä voi syynä pitää. Olen silti mielestäni tyylikäs: meikkaan, käyn kampaajalla, pidän itsestäni huolta, pukeudun tyylikkäästi (=tilanteen mukaan korkokenkiin, neuleisiin, hameisiin/farkkuihin, mekkoon tms. tai vaihtoehtoisesti ulkoiluhousuihin ja -takkiin).

Alkuperäinen kirjoittaja äiti...;23728629:
mitä olette saanut äitienpäivälahjaksi?
itse sain pyöräilykypärän ja minusta se on grrrr. en heluu käyttää.
joku muu kun on saanut kypärän lahjaksi?

Mä itseasiassa annoin miehelle kypärän synttärilahjaksi, koska mä tykkään hänen päästä :heart: Oli kyllä hieno kypärä lisäksi, saa pojat fillaroida ylpeinä. :)

Minun mielestäni kypärä on hyvä lahja ihmiselle josta välittää, eikä hänellä sellaista ole. Mä en ymmärrä turhaa krääsää.

Itse sain poikien piirtämän kuvan lahjaksi. Se on ihana :)

No en mäkään pyöräilykypärää mielelläni käytä, tunnen itseni joksikin vastakuoriutuneeksi tipuksi jolla on puolikas munankuorta päässään. Mutta esimerkin vuoksi käytän, en sen takia että koen sitä tarvitsevani. Yhtä lailla voisi sitten olla autoilijoilla ja jalankulkijoillakin kypärät...

No höpöhöpö. Tässä taas ihanaa mutu-argumentointia. Autoillessa on käytössä erinäisiä turvalaitteita, kuten turvavyö, joka estää sitä lentämistä ja useimmissa autoissa myös turvatyynyt, jotka estävät pään kolahtamista paikoillaan. Kävellessä taas vauhti on huomattavasti pienempi kuin pyöräillessä, eikä silloin kaadu/tipu korkealta, kuten pyörän selästä.

En saanut lahjaksi, kun ostin itselleni uuden kypärän joku kuukausi sitten.

Jos ei ole päässä suojelemisen arvoisia aivoja, niin ole käyttämättä. Juuri luin uutisen, että tuossa meidän lähiristeyksessä oli auto ajanut kolmion takaa pyöräilijän päälle, kypärä oli suojellut. Näin lähes samaisessa paikassa koulutytön kaatuvan pyörällään itsekseen, kun jalka lipsahti polkimelta, kypärä roikkui tangossa, onneksi ei sentään lyönyt päätään.

Jaksamatta lukea ketjua, niin mitäs vikaa pyöräilykypärässä? Etkös vois ajatella niin et olet niin tärkeä läheisillesi että he haluavat suojata sinua? Ja sikseen, mikä tää juttu on et äitienpäivänä pitää saada lahjoja? siis joo, lasten tekemät kortit ja lahjat on ihania, samoin aamiainen vuoteeseen kera valkovuokkojen. Mut ei meil ainakaan osteta toisillemme lahjoja äitien- tai isänpäivänä, sillä enhän mä mieheni äiti ole! vaimo kylläkin ja se muistaminen liittyy kait enempi vuosipäiviin.

Mä sain maksan ja Kaarinan pienen kiukkukirjan ( tuli mieheltä) ja suklaata ja lapsilta piirustukset, ovat siis 1v9kk ja 8kk ikäiset. Ja aamupalan valmiiksi tehtynä, palaneita pekoneja ja nakkeja sekä juusto leivän :) no, ajatus oli ihana :) hieman hymyillytti kun sain luvan herätä ja alhaalla kauhea palaneen rasvan tuoksu. Oli se silti aika hellyyttävä aamu. JA meidän vanhempi lapsi ylpeänä kiikutti piirtämänsä kuvan mulle. Ei se lahjojen määrä tai laatu vaan se ajatus.

No ralliautoilijathan käyttävätkin sitä kypärää, tavalliselle autoilijalle riittää turvavyö. Samaten mopoilijatkin käyttävät kypärää, itselläni on ikää sen verran, että muistan, kun tuo mopokypäräpakko tuli ja mikä urputus siitäkin oli. Nykyään harva taitaa sitäkään vastustaa.

[QUOTE="Mie";23728903]Mä sain maksan ja Kaarinan pienen kiukkukirjan ( tuli mieheltä) ja suklaata ja lapsilta piirustukset, ovat siis 1v9kk ja 8kk ikäiset. Ja aamupalan valmiiksi tehtynä, palaneita pekoneja ja nakkeja sekä juusto leivän :) no, ajatus oli ihana :) hieman hymyillytti kun sain luvan herätä ja alhaalla kauhea palaneen rasvan tuoksu. Oli se silti aika hellyyttävä aamu. JA meidän vanhempi lapsi ylpeänä kiikutti piirtämänsä kuvan mulle. Ei se lahjojen määrä tai laatu vaan se ajatus.[/QUOTE]

Siis maisan ja Kaarinan

Mä sai pieneltä pojaltani ( 4kk) yhden valkovuokon mikä oli mennä humpsahtanut väärinpäin käteen. Kukka oli kämmenessä puristuksissa ja vai varsi näkyi :) Se oli niin mahdottoman suloinen
Ei enempää voi äitienpäiväaamulta toivoa

En ole ennen itsekään käyttänyt kypärää, mutta kylläpä se on laitettava päähän kun on lapsi joka ottaa mallia tasan joka asiasta mitä teet. (mies käyttää myös). Lapsellesi se kypärän pitäminen ei ole noloa, jos et opeta sen olevan. Sinua katsoo LAPSESI, ei pitäisi olla noloa käyttää sitä lapsen kanssa..onko sillä helvettiäkään väliä mitä jotkut muut ajattelee.. tuttaa kun on näitä "noloo" "tukka menee IHAN sekasin".. so what..?? et varmaan halua törmätä sellaiseen joka on ollut onnettomuudessa ja ei ole ollut kypärää, koska ne ihmiset varmasti jokainen on sen jälkeen pistänyt kypärän päähänsä!

Yhteistyössä