Äitienpäivälahjaksi häätö:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällähän on hienosti asioista tehty vähän mitä sattuu :whistle:
Juu, eli alunperin oli siis anopin idea koko muutto. Puhe oli, et asutaan niin kauan kuin huvittaa ja ostetaan sit kun molemmilla on pitempiaikainen työ. Anopin mielestä ei ollu mitään kiirettä ja talon ostosta nyt parin vuoden sisään oli jo sovittu.
Remppaa ei tehty siksi, että anoppi itse ehdotti, jotta saadaan talo mahdollisimman pienellä hinnalla.
Eli ihan on hänen ideaansa ollut kaikki. Kaiken piti olla ihan ok ja talon osto siis jonkin ajan päästä edessä. Ja nyt se ei sit käykään. Mitään järkevää syytä ei ole, mitä nyt hän vaan haluaa muuttaa tänne takas. Eikä siinä mitään, muuttakoon.
Mutta kannattaisi hänenkin ajatella mm. sitä, että miten kauan hän yksin jaksaa omakotitaloa pitää ja kuka sitä täällä auttelisi. Ollaan ehdotettu, että tehtäisiin kaupat melko pian, et hän vois ostaa sit vaikka rivariosakkeen tai muuten isomman kämpn ja senkin piti olla ensin ihan ok hälle. Nyt sit mikään ei ookaan hyvä.
Eihän tässä mitään, kyllä me se talo muualtakin saadaan. Harmittaa vaan tämä jatkuva muuttaminen. Autot ja motskarit pysyy taloudessa. Ne on harrastus ja ne hommattiin kun luultiin että tilat säilytykseen on. Pitää vaan etsiä nyt sit semmoinen talo, et nekin mahtuu mukaan. Vuokralle tai omaksi.
Anoppi ei ole koskaan ollut mun lempi-ihminen monien eri syitten takia ja en mä siitä nyt ainakaan enempää pidä. Olis se voinut hieman edes varoittaa, ennen kuin tolleen sanansa syö. Olkoonkin vaikka kuinka sen oikeus niin silti musta toi on lupauksen pettämistä.

Itse asiassa me asuttiin ennen paljon halvemmin, kun ei ollu matkakuluja, sähkölämmitystä, kahta autoa, talon kustannuksia ja saatiin vielä asumistukeakin... että sikäli :D Että ei ole rahasta kiinni tämä asia kyllä
:whistle:

Jos te olette jo vuoden asunut talossa ilman vuokraa eli asumiskustannusten hinnalla, niin kai teillä on sitten jo säästössä pesämuna omaa asuntoa varten. Olettehan säästäneet vuokrakuluissa jo valtavasti. Minä ainakain olisin laittanut sen vuokran verran kuukaudessa säästöön ja nyt olisi jo pesämuna1

Alkuperäinen kirjoittaja mIINA:
Jos te olette jo vuoden asunut talossa ilman vuokraa eli asumiskustannusten hinnalla, niin kai teillä on sitten jo säästössä pesämuna omaa asuntoa varten. Olettehan säästäneet vuokrakuluissa jo valtavasti. Minä ainakain olisin laittanut sen vuokran verran kuukaudessa säästöön ja nyt olisi jo pesämuna1

meillä on mennyt enempi asumiseen kuin mitä meni vuokraan. ainakin parisen sataa kuussa kalliimpaa ollu asuminen täällä.
Että ei tässä säästetty ole asumiskuluissa ainakaan, muuten kyllä on jonkin verran sukanvarressa.
Olis vaan ollu noin sata kertaa helpompaa ostaa tää ja rempata mieleisekseen ilman et olis tarvinnu stressata et löytyykö taloa ja mistä. ja muuttaa taas...
Ja ihan periaatteesta en pidä ihmisistä, jotka ei pidä sanaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Horrorpops:

meillä on mennyt enempi asumiseen kuin mitä meni vuokraan. ainakin parisen sataa kuussa kalliimpaa ollu asuminen täällä.
Että ei tässä säästetty ole asumiskuluissa ainakaan, muuten kyllä on jonkin verran sukanvarressa.

No noin se vaan usein omakotiasumisessa menee.

siis ei se minusta ilmasta ole jos taloa laittaa kuntoon ja pitää yllä.on jätemaksua ja tiemaksua ja vaikka mitä.eipä tommosista tarvii murehtia kun vuokralla asuu.
toivottavasti löydätte kiva kodin!!onnea=)

Siis..
Sanat meinaa loppua, tosi kiva anoppi sulla :headwall:
Toivottavasti asiat kääntyy parempaan suuntaan pian

Ja kateelliset vois tässäkin ketjussa olla ihan hiljaa :laugh: :xmas:

Kuulostaa niiiin tutulta. ME kun mentiin aikanaan kihloihin, käski anoppi meidän etsiä asuntoa. (Asuttiin molemma tkotona). No alettiin ehti etsimään ja kun ekaa tarjottiin, keksikin anoppi tarjota meille omaansa kun muuttaa kuitenkin kolmiosta pienempään. No minä siis muutin sinne kun anoppi pois. Paitti viihtyikin siinä sitten vielä 6kk ennen muuttoa! No muutti kuitenkin ja me rakennettiin omaa kotia, tehtiin iso remontti jne. No tuli aika kertoa esikosiesta, saattiin haukut niskaamme!! No esikoisne synnyttyä ja kotiuduttuamme, anoppi sanoi vuokrasopimuksemme irti ja käski ettiä oman asunnon. Hän oli päättänyt myydä asunnon jotta pääsee matkustamaan enemmän (ja matkusti siis jo 6krt vuodessa).

Ja tätä voisin jatkaa, mutta olkoon nyt tässä. Halusinv ain kertoa että muitakin P-anoppeja löytyy.

Olis vaan ollu noin sata kertaa helpompaa ostaa tää ja rempata mieleisekseen ilman et olis tarvinnu stressata et löytyykö taloa ja mistä. ja muuttaa taas...
Ja ihan periaatteesta en pidä ihmisistä, jotka ei pidä sanaansa.

Kyllä minusta on ihan kohtuullista olettaa että ihmiset seisovat sanojensa takana. Suullinen sopimushan tuo oli. Kirjallinen olis tietysti ollu parempi vaa minkäs tekee.

Enpä minäkään tuollasen tempauksen jälkeen enää kyläilykutsuja olis esittämässä ja turha olis kyllä anopin odottaa palveluksia ja remontti/talon ylläpitoapua enää.

Ei toisia voi kohdella miten vaan ja olettaa aina kuitenkin saavansa mitä haluaa. Sitä on kuitenkin oikeus päättää ketä ihmisiä elämäänsä haluaa mukaan ja missä määrin.

Alkuperäinen kirjoittaja ikävää mutta totta:
Kuulostaa niiiin tutulta. ME kun mentiin aikanaan kihloihin, käski anoppi meidän etsiä asuntoa. (Asuttiin molemma tkotona). No alettiin ehti etsimään ja kun ekaa tarjottiin, keksikin anoppi tarjota meille omaansa kun muuttaa kuitenkin kolmiosta pienempään. No minä siis muutin sinne kun anoppi pois. Paitti viihtyikin siinä sitten vielä 6kk ennen muuttoa! No muutti kuitenkin ja me rakennettiin omaa kotia, tehtiin iso remontti jne. No tuli aika kertoa esikosiesta, saattiin haukut niskaamme!! No esikoisne synnyttyä ja kotiuduttuamme, anoppi sanoi vuokrasopimuksemme irti ja käski ettiä oman asunnon. Hän oli päättänyt myydä asunnon jotta pääsee matkustamaan enemmän (ja matkusti siis jo 6krt vuodessa).

Ja tätä voisin jatkaa, mutta olkoon nyt tässä. Halusinv ain kertoa että muitakin P-anoppeja löytyy.

:o Ei hitto.
Mä oon nyt vaan niin iloinen, että pääsen lopullisesti eroon siitä harakasta. Ei sitä ole meidän elämä kiinnostanu aiemminkaan niin tuskin on suuri menetys sillekään. Helpottaa jo pelkkä ajatuskin, et kun tästä lähdetään niin mun ei ole enää koskaan pakko nähdä sitä.

Siinä ottaa sen riskin et jos osataa lähisukulaisen talon, niin siellä kuljetaan edelleen niinku kotonaan ja kuvitellaan et on jotenki enemmän sananvaltaa asioihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:
Alkuperäinen kirjoittaja ikävää mutta totta:

:o Ei hitto.
Mä oon nyt vaan niin iloinen, että pääsen lopullisesti eroon siitä harakasta. Ei sitä ole meidän elämä kiinnostanu aiemminkaan niin tuskin on suuri menetys sillekään. Helpottaa jo pelkkä ajatuskin, et kun tästä lähdetään niin mun ei ole enää koskaan pakko nähdä sitä.

Siinä ottaa sen riskin et jos osataa lähisukulaisen talon, niin siellä kuljetaan edelleen niinku kotonaan ja kuvitellaan et on jotenki enemmän sananvaltaa asioihin.
Toi on kyllä totta. Paree vaan kun lähtee mahdollisimman kauas ja ostaa ventovieraalta
:D

Huoks. Mies asettui nyt sit kuitenkin äitinsä puolelle tässä. :|
Tai että mä en saisi valittaa koko asiasta. Hermot menee nyt sitten siihenkin.
Hankala tässä on hyvällä mielellä olla, kun lapsi syntyy ja koti lähtee alta ja ei oo paikkaa minne mennä :'( Ei täältä löydy taloa vuokralle ja ei me voida vielä ostaa omaakaan, ennen kuin mä oon taas töissä. Perkeleen saatana että ahdistaa ja masentaa taas kaikki.
sanokaa nyt joku, että kyllä tää tästä vielä iloksi muuttuu :'(

Alkuperäinen kirjoittaja omakotitalo :
siis ei se minusta ilmasta ole jos taloa laittaa kuntoon ja pitää yllä.on jätemaksua ja tiemaksua ja vaikka mitä.eipä tommosista tarvii murehtia kun vuokralla asuu.
toivottavasti löydätte kiva kodin!!onnea=)

jos omakotitalon vuokraa, niin kyllä se vuokraisäntä sen verran vuokraa "repii" ettei talon vuokraaminen mene tappiolle kuitenkaan.

Niin. Aina ei saa heti kaikkea ja vieläpä ilmatteeksi. Mene hyvä lapsi nyt töihin, tuskin huomenna synnytät kuitenkaan. Ensin ostatte kaksion kerrostalosta, sitten vaihdatte 3h+k tai jopa 4h+k, sen jälkeen ehkä rivarin kautta okt. Ei heti nyt kaikki mulle. Elämä ei mene niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Grow up:
Niin. Aina ei saa heti kaikkea ja vieläpä ilmatteeksi. Mene hyvä lapsi nyt töihin, tuskin huomenna synnytät kuitenkaan. Ensin ostatte kaksion kerrostalosta, sitten vaihdatte 3h+k tai jopa 4h+k, sen jälkeen ehkä rivarin kautta okt. Ei heti nyt kaikki mulle. Elämä ei mene niin.

Menisin jos voisin. Oon saikulla ja loppua ei näy :|
kerrostalo ei tuu kysymykseenkään. rivari kävis, jos sattuu hyvä asunto löytymään. Niitä kun vaan ei täällä niin vaan löydy. Ja kyllä se asunto vielä löytyy, onhan tässä vielä aikaa etsiä.

ei juma, että pistää naurattaan, kiitos! Siis onhan tuo, jos aikaiset immeiset tuollain syövät vanhempaa naista... Ja sitten kyllä ostellaan leluja ja vaikka mitä.. ei käy mielen vieressäkkään ajatella pitemmällä.. sitten itketään, että kun vauvakin on tulossa.. Muuttakaa muualle asumaan, eikö se sillä selviä? Itse en myöskään katsoisi poikani tai tyttäreni moista tuhlailua, vaan vaatisin omani takaisin.. Jotkuthan ei kehtaa sanoa suoraan, että maksa.. Mutta pitäähän se itekki tajuta, että mammalle vois alkaa maksamaan jo.. Ja muka tullu kalliimmaksi nyt asua, kuin mitä vuokralla tai lainarahalla.. HAH :D ehkä ootte niille teidän leluille tehnee isompaa autotallia?

Älä hermoile!
Kyllä kaikki palat sitten vaan jossain vaiheessa kolahtaa paikoilleen. Äläkä hiillosta ukkoas tällä asialla. sitä varmasti ketuttaa, että sen äiti on tollanen paska.
Itse en ole myöskään anoppini lemmikki ja voin hyvin kuvitella millaset fiilikset sulla.
Me muutettiin omaan taloon kun oli pari viikkoa laskettuun, joten eiköhän se koti löydy teillekin!
tsemppiä!

Ja mikä hemmetin äitienpäivälahja se sulle oli??? ethän sinä ole äiti??? Ja sinä muka kehtaat vauhkota toisessa ketjussa, kuinka jotkut varastaa! Sinä itse olet pahimmasta päästä lypsämällä miehes äiteetä

Alkuperäinen kirjoittaja Wieras:
ei juma, että pistää naurattaan, kiitos! Siis onhan tuo, jos aikaiset immeiset tuollain syövät vanhempaa naista... Ja sitten kyllä ostellaan leluja ja vaikka mitä.. ei käy mielen vieressäkkään ajatella pitemmällä.. sitten itketään, että kun vauvakin on tulossa.. Muuttakaa muualle asumaan, eikö se sillä selviä? Itse en myöskään katsoisi poikani tai tyttäreni moista tuhlailua, vaan vaatisin omani takaisin.. Jotkuthan ei kehtaa sanoa suoraan, että maksa.. Mutta pitäähän se itekki tajuta, että mammalle vois alkaa maksamaan jo.. Ja muka tullu kalliimmaksi nyt asua, kuin mitä vuokralla tai lainarahalla.. HAH :D ehkä ootte niille teidän leluille tehnee isompaa autotallia?

Jos entinen vuokra oli alle kolmesataa, niin kyllä aika helvetin paljon kalliimmaksi on tullut asua täällä maalla...ei kyllä tajuttu sitä ennen ku tänne muutettiin, siksi ei olla saatu niin paljoo säästettyä vielä.
Anoppi olis kyllä kehdannut sanoa jos olisi kiire ollut ostamisella,että sikäli. Toisaalta hyvä et ei tätä osteta, kun tähän pitäisi tehdä isompi pintaremontti ja jätevesisysteemit kaikki uusiksi ja aika paljon muutakin remppaa, et halvemmaksi tulee muuttaa vähän parempikuntoiseen asuntoon.
Eniten vituttaa lupauksen pettäminen, ei niinkään se et muuttaa pitää. Mutta samapa tuo, löytyy se uus koti vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja mikä hemmetin äitienpäivälahja se sulle oli??? ethän sinä ole äiti??? Ja sinä muka kehtaat vauhkota toisessa ketjussa, kuinka jotkut varastaa! Sinä itse olet pahimmasta päästä lypsämällä miehes äiteetä

Vedä sinä suoraan sanottuna nyt vaikka se vittu päähäsi ja opettele lukemaan.

Yhteistyössä