Äitini ei sitten halunnut tulla katsomaan lapsiamme ennen joulua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
On sopinut siskoni kanssa, että tämä hakee aattona lapsillemme ostamansa paketit, jotta ne tulee aattoillaksi meille. Matkaa meille on 25km ja hänellä on ollut eilen ja tänään vapaapäivä joten olisi hienosti ehtinyt tänne meille. Joulua hän ei järkkää eli turha vedota mihinkään joulusiivouksiin tms.

Itse toimitin sitten veljeni kautta nuo sinne suuntaan menevät lahjat, koska alkoi niin vituttaa se että oli sopinut siskoni kanssa noin eikä edes kysellyt että voisiko tulla käymään. Itse kävin siellä viime ja edellisviikolla joten olisi ollut kiva, jos ois tullut kurkkaamaan lastemma joulua myös.

Ja sitten vielä ihmettelee, että miksi on niin etäinen lapsillemme....

No, kun sun asenne on tui niin en miäkään tahtoisi tulla kyläilemään. Tiesitkö, että äitisi elämä ei pyöri sinun ja lastesi ympärillä?

Justhan te olette nähneetkin.

No, minun lapseni eivät ole vuoteen käyneet mummolassa, koska heidän on niiiiin kovin vaikea ottaa vastaan vieraita. Jouluksi sinne menevät minun sisarukseni, itse vietän joulun lasten ja exän kanssa täällä meillä..

Ihan pikkuisen harmittaa, kun itse toivoisin lapsille lämpimiä välejä sukulaisiin, mutta ei se näinkään toimi :|

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No, kun sun asenne on tui niin en miäkään tahtoisi tulla kyläilemään. Tiesitkö, että äitisi elämä ei pyöri sinun ja lastesi ympärillä?

Ei minun asenteessani ole mitään epänormaalia. Minä vain mielessäni ilmanmuuta oletin, että äitini tulisi käymään koska lahjat pitäisi vaihtaa ja kun minä kerran juuri siellä olin. Äitini elämä EI pyöri lasteni ympärillä eikä tarvitsekaan. Mutta tarviiko sitten valittaa siitä, jos lapseni on niin etäisiä. Tottakai he on vieraalle ihmiselle etäisiä.

Äitini ei siis kysellyt minulta mitään, oli vain siskolleni ihmetellyt ettäm itenköhän noi paketit kun hän ei viitsi lähteä meillä käymään. Juoksuttaa sitten siskoani eikä sekään yhtään kiinnostanut, että miten ne vielä kotona asuvat sisarukseni saavat ne paketit. Ensin ajattelin, että paskaako silläkään sitten on väliä mutta en viitsi näille lapsille sitä kostaa ettei äitini viitsi niitä hakea joten toimitin ne sitten veljeni kautta.

Ja kun mainitsit, että juuri olemme nähneet niin näinhän se tosiaan on. Mutta äitini mielestä minulla on aina jokin vialla, jos en soita viikkoon tai käy viikkoon. Heti alkaa tulla jotain viestejä,että "mikäs nyt on vinossa kun ei mitään ole kuulunut". Minusta ihan outoa. Etenkin kun ei hän itsekään ole siinä välissä soitellut mitään niin miksi se vika silloin minussa juuri on.

Ja minä olen luonteeltani sopuisa, en riitele ikinä kenenkään kanssa mutta äidilleni on parin viime vuoden aikana muodostunut tälläinen outo riidanhakuinen tapa. Tai aina hän on ollut kärkäs riitelemään ja siitä syystä hänellä ei varmaan ole koskaan ystäviäkään ollut. Mutta nyt on alkanut kohdistaa sen meihin lapsiinsa.

Kannattaisi ehkä kutsua vierailulle, jos haluat. Mun äiti ei ainakaan kohteliaisuuttaan tulisi juuri ennen aattoa kuin kutsumalla.

No mun äitini ei tuommoisesta kohteliaisuudesta tiedä mitään. Voi ilmestyä yllättäin illalla klo 21 ilmottamatta kahvillekin tms. Eikä edes ovella kysy, että sopiiko.

Muuhun en ota kantaa,mutta mun anoppi on samanlainen,jos ei viikkoon kuulu mitään niin sitte kysyy ootteko te suuttunut jostain,kun ette soittele,miksi ette soittele..Noh,näin tää menee :D
Kyllä mä siitä silti tykkään ihan pikkasen..

Mun lapseni on nähnyt isovanhempansa viimeksi 1.5v sitten :(. 2v ei ole saanut heiltä edes joululahjaa, tänä vuonna sai kun setä toi, isovanhemmat itse eivät viitsi poiketa meillä.

Mun lapseni on nähnyt isovanhempansa viimeksi 1.5v sitten :(. 2v ei ole saanut heiltä edes joululahjaa, tänä vuonna sai kun setä toi, isovanhemmat itse eivät viitsi poiketa meillä.

Mullekin olisi ihan sama, jos kerran tahtoo keksiä noita juttujaan (ihan tuulesta temmattuja ovat siis) mutta pakkoko on sitten valittaa. Siis siitä, että lapset on etäisempiä kuin mitä esim. isäni kanssa. Tottakai ovat, koska äitini on heille niin vieras. Ja kun käymme niin ei äitini heihin mitään kontaktia koita ottaa. Ja sitten valittaa, kun en vie sinne hoitoon. En pruukaa viedä lapsiani vieraille hoitoon. Muutenkaan eivät juuri hoidossa ole ikinä.

Meilläkään ei miehet vanhemmat "ehtineet" tulla käymään ennen joulua. Viimeksi nähneet pienen lapsemme melkein 2 kuukautta sitten, vaikka esimerkiksi työskentelevät 100 metrin päässä kotoamme...

Mies yritti myös kovasti udella, mitä tekeevät jouluna ja sen jälkeisinä päivinä, mutta ehei, edes kahvikutsua ei tippunut. Heillä on niiiiin paljon tekemistä. Että sillä tavalla. Harmittaa lapsen puolesta (ja miehen myös), ei heille pääse syntymään minkäänlaista suhdetta. :(

Sitä aina miettii, mitä isovanhempien mielessä liikkuu?! Se, että ihmiset kaipaavat läheisiään ja toivovat lapsilleen rakastavia isovanhempia, ei tarkoita sitä, että isovanhempien pitäisi kasvattaa näitä lapsia. Meillä ainakin kaivataan vain sitä, että isovanhemmat olisivat kiinnostuneita lapsen asioista ja haluaisivat tätä edes joskus tavata... Olla osallisina lapsen elämässä... :(

Alkuperäinen kirjoittaja surku:
Sitä aina miettii, mitä isovanhempien mielessä liikkuu?! Se, että ihmiset kaipaavat läheisiään ja toivovat lapsilleen rakastavia isovanhempia, ei tarkoita sitä, että isovanhempien pitäisi kasvattaa näitä lapsia. Meillä ainakin kaivataan vain sitä, että isovanhemmat olisivat kiinnostuneita lapsen asioista ja haluaisivat tätä edes joskus tavata... Olla osallisina lapsen elämässä... :(

Joo niinpä. Minäkään en ole ollut vaatimassa mitään lastenhoito tms. apua vaan ihan sitä läsnäoloa. Mitään vaatimuksia en ole koskaan esittänyt. Äitiäni vaan pikemminkin tuntuu nyppivän se, että minä olen äitinä aika erilainen kuin hän.

Yhteistyössä