Mies suunnittelee lähtevänsä joulun viettoon anoppilaan lasten kanssa - vtuttaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Yksinkö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap, sä sanot koko ajan, että sulle olis ihan ok, että anoppi ja miehen veljet tulisivat teidän luokse joulupäivänä. Että et ole kieltänyt tulemasta. Niin kysyn, että oletko kutsunut heidät ja toivottanut heidät tervetulleeksi? Tuskinpa he haluavat/älyävät tulla, jos sinä et ole heitä selkeästi kutsunut.

Toiseksi, nyt on 1,5 vkoa jouluun, ja he ovat sopineet varmasti tästä kyläilystään jo kauan sitten. Tuskinpa ovat enää halukkaita muuttamaan suunnitelmia, menisihän sitten kaikki ruokasuunnitelmat uusiksi jne.

Ja mä en taaskaan näe ongelmaa..

Meillä mies ottaa lapsen ja lähtee ajamaan isovanhemmilleen joulupäivänä, aattona täällä meillä on mun vanhemmat..Eikä mua haittaa yhtään, päinvastoin, odotan kuin kuuta nousevaa et saan maata ihan rauhassa sohvalla ja kattoo leffoja..

[QUOTE="aapee";25223054]Näinpä. Olen samaa mieltä, että menköön yksin äitinsä luo, jos kerran juuri joulupäivänä sinne on päästävä.

Kyllä miehessä on mammanpojan vikaa. Anoppi on kateellinen äidilleni, joka näkee lapsenlapsia useammin. Se taas johtuu ihan näistä miehen reissuista. En halua olla yksinhuoltajana viikkoa putkeen tai pitkiä viikonloppuja, joten yleensä vanhempani tulevat silloin meille kylään tai menen itse heidän luokse. Mies saa vapaasti käydä omilla lomillaan tai viikonloppuisin anoppilassa lasten kanssa, mutta ei hän käy kovinkaan usein, kun omat reissut ovat tärkeämpiä. Anoppi syyllistää miestä siitä, ettei näe lapsenlapsia usein ja mies pomppii tietysti äitinsä pillin mukaan. Muutenkin anopilla on taipumus ohjailla muiden ihmisten elämää. Jos joku uskaltaa poiketa muotista, niin sitten loukkaannutaan verisesti.[/QUOTE]

Mikset kutsu sitten anoppia kylään, kun valittaa ettei näe tarpeeksi usein? Anoppiin kannattaa pitää aina väliin yhteyttä, ettei tule tietokatkoksia, vaikkei hänen kanssaan toimeen tulisikaan (ainakin sellaista on luettavissa rivien välistä).

[QUOTE="jjj";25222746]Eikö aikuiset ihmiset oikeasti puhu perheessä mitään? Miten tällenen konflikti voi vaan yhtäkkiä tupsahtaa eteen? että molemmat on suunnitellut tahoillaan jotain - ja kappas unohtanut puhua siitä toiselle?[/QUOTE]

Kuten olen sanonut, miehestä joutuu kaikki kiskomaan irti. En jaksa aina tivaamalla tivata häneltä normaaleja asioita, joten annan olla. Miehelle tuottaa erityisiä vaikeuksia suunnitella ylipäätään mitään yhteisiä menoja etukäteen tai edes ilmoittaa omista reissuistaan minulla ajoissa. Ongelmia tästä tietenkin koituu.

[QUOTE="vieras";25223183]Mikset kutsu sitten anoppia kylään, kun valittaa ettei näe tarpeeksi usein? Anoppiin kannattaa pitää aina väliin yhteyttä, ettei tule tietokatkoksia, vaikkei hänen kanssaan toimeen tulisikaan (ainakin sellaista on luettavissa rivien välistä).[/QUOTE]

Mies saa hoitaa yhteydenpidon anopin kanssa. Olen sitä aiemmin yrittänyt itse, mutta siitä seurasi kaikille vain pahaa mieltä. Anoppi käsitti aina kaikki asiat väärin ja loukkaantui mitä ihmeellisimmistä asioista. Minä en sellaista jatkuvaa draamaa jaksa, joten miehen tehtävä on hoitaa kutsumiset yms. yhteydenpito.

[QUOTE="jjj";25222746]Eikö aikuiset ihmiset oikeasti puhu perheessä mitään? Miten tällenen konflikti voi vaan yhtäkkiä tupsahtaa eteen? että molemmat on suunnitellut tahoillaan jotain - ja kappas unohtanut puhua siitä toiselle?[/QUOTE]

Ei. Meillä mies ei puhu mitään. Tiesin kyllä saavani puhumattoman jörrikän, kun hänen nain, mutta en ymmärtänyt, että elämä näin hankalaa olisi tuollaisen tuppisuun kanssa.

Empatiaa saat ap täältä! Paras järjestely olis munkin mielestä, jos mies ja lapset lähtis tapanina mummolaan ja anoppi ja appi tulis teille joulupäivänä. Me ollaan joulu kotona juuri sen takia, etten jaksa pakata kaikkiea sitä kamamäärää plus lahjoja enkä halua jouluna nukkua huonosti. Meillä ei ole matkaakaan kuin 100 km, mutta silti, oon tosi huono matkustamaan. Ja haluan laittaa joulun omaan kotiin. Ollaan pyydetty isovanhempia meille jouluna, mutta eipä nuo halua tulla. Mennään sit joulun jälkeen sinne.

Toivottavasti saatte asiat sovittua ja viettää joulun sovussa!

Kyllä se vaan niin on, että yleisimmin naiset sopii juhlapäivien vietoista ja vierailuista keskenään. Jospa sopisit anoppisi kanssa, että tulevat teille. Jos se kävi viime vuonna, miksi ei sitten tänäkin vuonna. Vaikka ne joulun päivät olisikin vaihtaneet paikkaa omien vanhempiesi vierailun kanssa. Sympatiaa anyway sulle!

[QUOTE="aapee";25223225]Mies saa hoitaa yhteydenpidon anopin kanssa. Olen sitä aiemmin yrittänyt itse, mutta siitä seurasi kaikille vain pahaa mieltä. Anoppi käsitti aina kaikki asiat väärin ja loukkaantui mitä ihmeellisimmistä asioista. Minä en sellaista jatkuvaa draamaa jaksa, joten miehen tehtävä on hoitaa kutsumiset yms. yhteydenpito.[/QUOTE]

Kuinka musta tuntuu että kukaan ei tule SINUN kanssasi toimeen?

voisiko anopilla tai appiukolla olla joku terveydellinen syy, etteivät halua viettää joulua muualla kuin kotonaan?
itselläni (olen 49v.) on sellaisia vaivoja, etten mielelläni nuku muualla kuin kotisängyssä. näistä vaivoistani ei tiedä poikani saati sitten hänen avopuoliksonsa.

jos olisin ap, kutsuisin miehen sukulaiset itse soittamalla puhelinsoiton. tuskin siitä tulee mitään väärinkäsityksiä, jos hyvissä ajoin toivottaa tervetulleiksi yhteiseen joulun viettoon luonanne. vinkiksi mahdollista ensi vuoden joulujuhlaa ajatellen...

Taitaa olla aika moni täällä lapsiinsa kyllästyneitä kotiäitejä, kun eivät ymmärrä, että joku äiti haluaa ihan oikeasti viettää rauhallista aikaa lastensa kanssa edes muutaman päivän vuodessa. Kiireinen työssäkäyvä äiti ei juuri ehdi iltaisin lasten kanssa touhuta. Illasta suurin osa menee arjen pyörittämiseen. Lapsille on tehtävä päivällinen, jäljet siivottava, kohta onkin jo iltapalan aika. Tiskit on tiskattava. Seuraavaa hoitopäivää varten on laitettava vaatteet valmiiksi, koska aamulla on lentävä lähtö. Leikki-ikäisillä tulee pyykkiä järjetön määrä ja siivotakin pitää ehtiä jossain välissä. Kaupassakin on käytävä. Iltaisin ei juurikaan ehdi/jaksa leikkiä lasten kanssa. Sen sijaan harvoina loma-aikoina meillä on oikein mukavia pelihetkiä ja yhteistä puuhastelua.

Ei todellakaan voi olla liikaa vaadittu, jos edes jouluna saisi rauhoittua ja nauttia omien lasten seurasta pari päivää. Seuraavalla viikolla olen taas töissä. Silloin on lapsilla mahdollisuus olla mummolassa.

ootko yhtään lukenut omia tekstejäs? siltä varalta ettet, niin tässä pieni kooste:

[QUOTE="aapee";25222406]
Oletin, että nyt tehdään sama juttu,

Olen sopinut joulun vietosta jo pari kuukautta sitten äitini ja siskoni perheen kanssa.

Tänään yllättäen minulle selvisi, että mies onkin suunnitellut, että lähdetään joulupäivänä anoppilaan.

Mielestäni anoppi ja appi voivat tulla meille

Mielestäni

Mielestäni

Itse olin kuvitellut, ettei kenenkään mihinkään reissuun edes tarvitse lähteä. Tämän yllätyksen jälkeen ajattelin olevan kohtuullista,

Veljen perhe voisi myös tulla meille minun puolestani

Oletin

Olisi ollut mieheltä fiksua, ottaa suunnitelmista selvää ajoissa

Vuorottelemme aaton ja joulupäivän eri mummoloissa.
[/QUOTE]

ja paras on tää kommentti:

[QUOTE="aapee";25222406]
Muutenkin anopilla on taipumus ohjailla muiden ihmisten elämää. Jos joku uskaltaa poiketa muotista, niin sitten loukkaannutaan verisesti.
[/QUOTE]

mun mielestä anopin tilalle kantsis vaihtaa ap...

[QUOTE="jaa";25223147]Ap, sä sanot koko ajan, että sulle olis ihan ok, että anoppi ja miehen veljet tulisivat teidän luokse joulupäivänä. Että et ole kieltänyt tulemasta. Niin kysyn, että oletko kutsunut heidät ja toivottanut heidät tervetulleeksi? Tuskinpa he haluavat/älyävät tulla, jos sinä et ole heitä selkeästi kutsunut.

Toiseksi, nyt on 1,5 vkoa jouluun, ja he ovat sopineet varmasti tästä kyläilystään jo kauan sitten. Tuskinpa ovat enää halukkaita muuttamaan suunnitelmia, menisihän sitten kaikki ruokasuunnitelmat uusiksi jne.[/QUOTE]

Tähän edelleen odottelen vastausta...

En lukenut kuin aloitusviestin ja sanon: älkää aikuiset ihmiset viittikö! Pitääkö varsinkin tällaisesta mitättömästä asiasta tehdä tappelu? Eikö voi keskustella järkevästi tästä asiasta?

Elämästän voi tehdä niin hankalaa kuin haluaa.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
[QUOTE="aapee";25225265]Taitaa olla aika moni täällä lapsiinsa kyllästyneitä kotiäitejä, kun eivät ymmärrä, että joku äiti haluaa ihan oikeasti viettää rauhallista aikaa lastensa kanssa edes muutaman päivän vuodessa. Kiireinen työssäkäyvä äiti ei juuri ehdi iltaisin lasten kanssa touhuta. Illasta suurin osa menee arjen pyörittämiseen. Lapsille on tehtävä päivällinen, jäljet siivottava, kohta onkin jo iltapalan aika. Tiskit on tiskattava. Seuraavaa hoitopäivää varten on laitettava vaatteet valmiiksi, koska aamulla on lentävä lähtö. Leikki-ikäisillä tulee pyykkiä järjetön määrä ja siivotakin pitää ehtiä jossain välissä. Kaupassakin on käytävä. Iltaisin ei juurikaan ehdi/jaksa leikkiä lasten kanssa. Sen sijaan harvoina loma-aikoina meillä on oikein mukavia pelihetkiä ja yhteistä puuhastelua.

Ei todellakaan voi olla liikaa vaadittu, jos edes jouluna saisi rauhoittua ja nauttia omien lasten seurasta pari päivää. Seuraavalla viikolla olen taas töissä. Silloin on lapsilla mahdollisuus olla mummolassa.[/QUOTE]

Kai sinulla on keskimäärin kaksi vapaapäivää viikossa, ei vain jouluna kerran vuodessa?
Avio-onnenne jatkon kannalta joko lähtisin mieheni vanhemmille 1. joulupäivänä tai jos se työmenojen vuoksi olisi täysin mahdoton ajatus, jäisin kotiin ilman marttyyrin elkeitä ja antaisin miehen mennä vanhemmilleen yksin lasten kanssa. Olisit iloinen, että lapsillasi on kaksi mummolaa, jossa he voivat viettää joulua. Kaikilla ei ole niin hyvin asiat. :(

Alkuperäinen kirjoittaja mummoäiti;25226306:
Kai sinulla on keskimäärin kaksi vapaapäivää viikossa, ei vain jouluna kerran vuodessa?
Avio-onnenne jatkon kannalta joko lähtisin mieheni vanhemmille 1. joulupäivänä tai jos se työmenojen vuoksi olisi täysin mahdoton ajatus, jäisin kotiin ilman marttyyrin elkeitä ja antaisin miehen mennä vanhemmilleen yksin lasten kanssa. Olisit iloinen, että lapsillasi on kaksi mummolaa, jossa he voivat viettää joulua. Kaikilla ei ole niin hyvin asiat. :(

Eroperheenä toimimme kuvaamallasi tavalla. Avio-onnen ja perheen yhtenäisen jatkon kannalta vietämme joulun yhdessä perheenä omassa kodissa.

[QUOTE="jaa";25226170]Tähän edelleen odottelen vastausta...[/QUOTE]

Yhtälailla minun ruokasuunnitelmani menivät uusiksi, mutta sillähän ei ole mitään väliä.

Miniän, vaimon ja äidin on väistyttävä ja joustettava joka asiassa oman ja lasten hyvinvoinnin kustannuksella. Pääasia, että tehdään niin kuin perheen pää sanoo. Niinkö?

[QUOTE="aapee";25226487]Eroperheenä toimimme kuvaamallasi tavalla. Avio-onnen ja perheen yhtenäisen jatkon kannalta vietämme joulun yhdessä perheenä omassa kodissa.[/QUOTE]

Avioeronkin vuosia-vuosia sitten kokeneena voin vain toivottaa onnea valitsemallasi tiellä kohti yksinäisiä jouluja myös jouluaattoisin. Silloin on totaalisen yksin - tiedän!

minäkin ymmärrän kyl aapeeta. omat vanhemmat aikoinaan oman kodin valmistuttua alkoi viettämään joulun omassa kodissaan eikä oltu enää vuorovuosin mummoloissa. joka vuosi edelleen me kaikki kuitenkin käydään mummot ja papat moikkaamassa. käydään noin viikko joulua ennen, sitten saadaan rauhoittua joulun viettoon ilman hötkyämistä mihinkään. minä ja siskoni perheineen vietetään joulua vanhempien kanssa, mutta asutaankin kaikki lähekkäin. :)

[QUOTE="aapee";25226540]Yhtälailla minun ruokasuunnitelmani menivät uusiksi, mutta sillähän ei ole mitään väliä.

Miniän, vaimon ja äidin on väistyttävä ja joustettava joka asiassa oman ja lasten hyvinvoinnin kustannuksella. Pääasia, että tehdään niin kuin perheen pää sanoo. Niinkö?[/QUOTE]

Miten hyvinvointi kärsii, jos vietätte 1½ vrk kotona perheesi ja vanhempiesi seurassa ja sitten lähdette miehen vanhempien luokse? Miehen vanhemmat ovat miehellesi ja lapsillesi varmasti yhtä tärkeitä ja rakkaita kuin sinun omat vanhempasi sinulle ja lapsille? Ja jos ajattelet nukkumisjärjestelyjä, varatkaa hotellista huone, ettei tarvitse siskonpedissä nukkua.

Yhteistyössä