Äitini heittää ulos kotoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "milla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"milla"

Vieras
Niin, ihan sellaista vain tiedustelisin, kun äitini aikoo heittää minut pihalle kotoa (tällä kertaa, on ihan tosissaan). Olen 17 ja opiskelen. Syynä ulosheittämiseen on se, että sai tietää että juon alkoholia välillä viikonloppuisin. Sellaista vain mietin että koska en tällä hetkellä saa mitään tukea, niin pitääkö silti mennä sossuun juttelemaan ja voivatko auttaa asunnon kanssa?

Töitä siis olen kuitenkin jo etsinyt, mutta jos vaikka puhelinmyyntinkin menisin töihin jossen muuta paikkaa saa. niin voiko kela tällöin antaa jotain tukea vaikken tällä hetkellä saa mitään, ja kun kävin kysymässä aiemmin jos muuttaisin omaan kämppään, niin sanoivat etten saa tukia. Mutta jos nuo rahat ei vaan riitä vuokraan yms elämiseen, niin mitäs sitten?

Vai joudunko lastenkotiin, vaikka kuitenkin ihan kohta 18 olen jo?

no äitisi tulot vaikuttavat siihen saatko opintotukea ja asumislisää vaikka asuisit muualla kuin äitisi luona. asumistukea taas et voi alle 18 vuotiaana saada..
eihän äiti voi alle 18 vuotiasta kadulle heittää, niinkuin aivan hyvin tiedät, mene siis sossuun kertomaan tilanteesta. se jää heidän harkintansa varaan miten hoitavat sun tilanteen, todennäköisesti pääset sitten johonkin heidän tukemaansa/maksamaansa asuntoon että saat suoritettua koulut loppuun.
mitä opiskelet? onko mahdollista päästä johonkin soluasuntoon tms?

missään tapauksessa ei tuommoisen törpön äidin takia kannata heittää opiskeluja ja mennä töihin vaan hoidat ne opinnot loppuun yhteiskunnan tukemana sitten.

Valitettavasti äiti voi heittää alaikäisen lapsensa kadulle.Kokemusta on kun äitini heitti 17-vuotiaan pikkuveljeni kotoa joka muutti sitten meille asumaan.(Olen 12 vuotta vanhempi kuin veljeni) Lastensuojelulla pitäisi olla ihan päivystävä puhelin johon voit soittaa ja he opstavat sinua eteenpäin.
Ei he sinua kadulle ja syömättä jätä.
Voimia sinulle ja parempaa huomista =)

ota tietenkin sossuun yhteyttä kyllä ne auttaa. minut on heitetty kans pihalle joskus mutta olin kyllä niin nuori että jouduin lastenkotiin. lensin kanssa joskus 17 vuotiaana pihalle ja sossut auttoivat sitten etsimään kämpän vaikka olin alaikäinen sillon..

[QUOTE="milla";25326393]Niin, ihan sellaista vain tiedustelisin, kun äitini aikoo heittää minut pihalle kotoa (tällä kertaa, on ihan tosissaan). Olen 17 ja opiskelen. Syynä ulosheittämiseen on se, että sai tietää että juon alkoholia välillä viikonloppuisin. Sellaista vain mietin että koska en tällä hetkellä saa mitään tukea, niin pitääkö silti mennä sossuun juttelemaan ja voivatko auttaa asunnon kanssa?

Töitä siis olen kuitenkin jo etsinyt, mutta jos vaikka puhelinmyyntinkin menisin töihin jossen muuta paikkaa saa. niin voiko kela tällöin antaa jotain tukea vaikken tällä hetkellä saa mitään, ja kun kävin kysymässä aiemmin jos muuttaisin omaan kämppään, niin sanoivat etten saa tukia. Mutta jos nuo rahat ei vaan riitä vuokraan yms elämiseen, niin mitäs sitten?

Vai joudunko lastenkotiin, vaikka kuitenkin ihan kohta 18 olen jo?[/QUOTE]

no mä lähdin itse 17v kun opiskelin,toiselle paikkakunnalle, ensin koulun asuntolaan sitten hankin oman vuokra-asunnon. kuinka vaikeaa tää nykynuorille on?

[QUOTE="madame";25328203]no mä lähdin itse 17v kun opiskelin,toiselle paikkakunnalle, ensin koulun asuntolaan sitten hankin oman vuokra-asunnon. kuinka vaikeaa tää nykynuorille on?[/QUOTE]

Samoin, muutin pois kotoa 17-vuotiaana. Ja aika uskottava avaus (montako aloitusta tästä onkaan?) kaksplussalla. Ettei mitään muuta foorumia netistä löytynyt? Ja vaihteeksi äiti on kahjo ja pikkumussukka ihan kullannuppu :D.

Yhteistyössä