Äitini pilasi vauvaonneni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oma äiti on oma äiti, eikä sitä osaa jättää omaan arvoonsa. Eli on todella kurjasti sanottu ja toimittu äidiltäsi, ap. Minä kyllä ottaisin aika isonkin hajuraon jos olisin sinä. Muista kuitenkin, että vauvasi on tasan yhtä suloinen ja täydellinen kuin siskosikin vauva =)

Joo mutta sun lapsi on kaunein sulle! Sano kuka tahansa ja mitä tahansa! Ja sun lapsi tulee olemaan se kaunein, ehkä ruma ankanpoikanen. Älä sinä välitä tommosista puheista, tuntuu varmasti pahalta! *halit*

Harva vauva on syntyessään nätti ja ihanan näköinen - kaikki vauvat näyttää aluksi hyvin vastasyntyneeltä eikä ne semmoiset kovin kauniita ole.
Mutta kauneus on aina katsojan silmässä.

Mä melkein menetin yöuneni kun mun vauvalta murtui nenä synnytyksessä ja korvatkin oli höröllään - pohdin että voi tyttölapsiparkaa. Mutta nenän murtumista ei ole edes sen koommin huomannut, muutamassa viikossa nenä kasvoi paikalleen ja on ihan suora. Ja korvienkin hörötys jää pitkän tukan alle näin 10 vuoden jälkeen.

Joten älä anna äitisi ikävän asenteen luoda Sinun Toivotun Lapsen tietä, vaan ole ylpeä omasta vauvastasi ja jätä ikävät kommentit omaan arvoonsa. Anna rakkautta tälle lapselle, siihen kyvyttömien isovanhempienkin puolesta! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Oma äiti on oma äiti, eikä sitä osaa jättää omaan arvoonsa. Eli on todella kurjasti sanottu ja toimittu äidiltäsi, ap. Minä kyllä ottaisin aika isonkin hajuraon jos olisin sinä. Muista kuitenkin, että vauvasi on tasan yhtä suloinen ja täydellinen kuin siskosikin vauva =)

Peesi
Ottaisin myös tuollaiseen äitiin etäisyyttä ainakin joksikin aikaa, vaikka sekään ei välttämättä helppoa ole.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
No vähästäpä sinun vauvaonnesi on kiinni jos sen noin helposti pystyy pilaamaan. Mun ei ole koskaan tarvinnut kysellä muiden mielipiteitä vauvoistani, mulle ne ovat olleet heti maailman ihanimmat. Se mitä muut niistä ajattelee ei ole tärkeää.

Kuka sie kuvittelet olevas? Luulet sie olevas jotenni suorasukanenki? Tyhymä sie oot kommentteines.

AP, anna äitis olla. Jos ei hälle kelepaa sellasenaa ku on, nii seo hänen häpeänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Äiti on todellakin joskus ihan uskomattoman typerä, ja sammakoita sataa suusta. On siinä kuitenkin paljon hyvääkin, mutta nyt oon vaan niin surullinen tästä. Ihana vauva mun mielestä onkin, mutta teki vaan niin pahaa nähä se pettymys äitini silmissä.. Ja se vertailu siskon vauvaan tuntuu kamalan epäreilulta!

Niin tietysti, mutta vauvasi on silti ihana. Nauti täysin siemauksin ja jätä muiden typerät sanomiset omaan arvoonsa.

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Jos on ensimmäinen vauva on varmasti epävarma kaikesta. Mun lapsi syntyi keskosena ja muiostan kuinka mietin onko hän tarpeeksi suloinen (kun oli niin laiheliini). Mutta ajan kanssa kun tulin itsevarmemmaksi, tiesin että vauvani on söpöin maailmassa :D
Onko äitisi muutenkin suosinut siskoasi? Jos han vain haluaa olla sinulle ilkeä? Yritä olla välittämättä!

Ei ole eka vauva. Mullakin on kaksi keskoslasta ja tästäkin äiti on päästellyt sammakoita. Nähdessään siskon vauvan oli sanonut että Tämä se on oikea vauva, kun sillä xxx:lla on ollu vaan niitä keskosia...

Tämä uusi vauvani siis ei ole keskonen, mutta ei siltikään kelpaa.

Tämä viesti paljastaa että tämä on provoamista parhaimmillaan. Hyvät naurut olet saanut ja huomiota, siitä aploodeja.

No vähästäpä sinun vauvaonnesi on kiinni jos sen noin helposti pystyy pilaamaan. Mun ei ole koskaan tarvinnut kysellä muiden mielipiteitä vauvoistani, mulle ne ovat olleet heti maailman ihanimmat. Se mitä muut niistä ajattelee ei ole tärkeää.

Arvasin, että saan tällaisia kommentteja. Minkäs minä sille voin, että tunnen näin. Mieli herkillä muutenkin synnytyksen jälkeen, ja sitten oma äiti on naama norsunvitulla kun ei tullu mieleistä lastenlasta.

Onneksi sulla on niin hyvä itsetunto, että uskallat tulla lyömään lyötyä.

Käyppäs vielä makaamaan pitkällesi niin potkaisen vielä pari kertaa...nooiin ja tuosta vielä kerta. Oikeesti, mitä helvetin väliä sillä on mitä äitisi on mieltä? Ja onhan äidilläsi mieleinen lapsenlapsi, eikös vaan, se siskosi lapsi. =)

Tuota, PatsyStone... Menin sitten minäkin tässä virtuaalielämässä kerrankin "sanattomaksi" :( :( :(

Ap: Älä välitä. Äidistäsi äläkä typeristä kommenteista ketjussa. Jo oma äiti olisi jtn vastaavaa minulle laukaissut, kun tyttö oli pieni, olisin ihan varmasti pahoittanut mieleni ja kovasti. Samoin uskoisin tytön pahoittavan, jos aikanaan hänen vauvastaan moista sanoisin. Jokainen meistähän reagoi asioihin eri lailla, eikä se, että toinen reagoi eri lailla kuin itse reagoisi mielestäni oikeuta ketään ilkeilemään tai nälvimään :(

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
Jos on ensimmäinen vauva on varmasti epävarma kaikesta. Mun lapsi syntyi keskosena ja muiostan kuinka mietin onko hän tarpeeksi suloinen (kun oli niin laiheliini). Mutta ajan kanssa kun tulin itsevarmemmaksi, tiesin että vauvani on söpöin maailmassa :D
Onko äitisi muutenkin suosinut siskoasi? Jos han vain haluaa olla sinulle ilkeä? Yritä olla välittämättä!

Ei ole eka vauva. Mullakin on kaksi keskoslasta ja tästäkin äiti on päästellyt sammakoita. Nähdessään siskon vauvan oli sanonut että Tämä se on oikea vauva, kun sillä xxx:lla on ollu vaan niitä keskosia...

Tämä uusi vauvani siis ei ole keskonen, mutta ei siltikään kelpaa.

Tämä viesti paljastaa että tämä on provoamista parhaimmillaan. Hyvät naurut olet saanut ja huomiota, siitä aploodeja.

Olet TÄYS idiootti ja toivottavasti ymmärrät sen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nikittönnä:

Mikä siun äo on?

No sulla ei ainakaan ole kovin korkea :D
Omaani en muuten ole testannut mutta uskoisin sen olevan enemmän kuin kengännumero tai Malmin hautausmaan lämpötila.

Aika järkky äiti sinulla. Toivottavasti hän ei arvota lastenlapsiaan pelkästään ulkonäön ja omien mieltymystensä perusteella. Sellaista mummoa kannattaa vältellä, joka lellii yhtä ja syrjii toista, koska muuten lapsi pahoittaa jatkuvasti mielensä sitten kun alkaa asioista jotain ymmärtämään.

Kysy suoraan äidiltäsi, miksi hän on niin ulkonäkökeskeinen.

.. kun aikaa hetken kuluu niin osaat varmasti jättää äitisi sanat omaan arvoonsa. Sinuna ottaisin hieman välimatkaa ja saattaisinpa sanoa pari valittua sanaakin. Luulen että sisimmässäsi olet onnellinen vauvastasi, sanoipa kuka mitä hyvänsä!

Itse sain ensimmäisen lapsenlapsen, josta äitini oli todella onnellinen ja vauva oli tietysti kaikista kaunein ja paras ja.... sitten sain samaan aikaan siskoni kanssa lapset. Parhaan vauvan tittelin saikin siskoni lapsi. Asia ei minua haittaisi muuten, mutta lapset vaistoavat asian. Varsinkin esikoiseni, joka sai arvonalennuksen mummin silmissä. Konkreettisena tämä näkyy mm. juuri toisen kehumisena ja ensimmäisenä huomioimisena. "Sieltähän se mummin kulta tulee", vaikka kaikki menemme yhtä aikaa ovesta...

Voimia

Hei ap! Ei ihme, että tuntuu pahalta! Itse ehdotan, että juttelisit suoraan äidillesi, miten pahalta nämä kommentit tuntuivat. Tämä siksi, että mainitsit äidillesi olevan tyypillistä päästellä suustaan "sammakoita" ja että hänessä on paljon hyvää. Jos sitten tämä rehellinen ja avoin asian esiinnostaminen ei herätä empatiaa ja pahoitteluja äidissäsi, sitten vasta miettisit etäisyyden ottamista. Vauvojen "kauneus" on todella kovin suhteellista. Oma esikoiseni ei ollut pienenä mikään kaunokainen ja itkikin tauotta. Nykyisin on jo objektiivisestikin kaunotar, mutta ennen kaikkea suloinen luonne.

ja sitten pikkulisäys, joka ei liity sinuun tai vauvaasi, vaan enemmänkin työn kautta tuttuun maailmaan, jossa äiti-myytti usein rikkoutuu. Omaakin vauvaa saa pitää ei-kauniina olematta "huono vanhempi", samoin kiintyminen voi esim. masennuksen tms. vuoksi tulla vähän pikkuhiljaa. Se on sitä tutustumista :). Ja tämä kaikki on täysin normaalia.

oma äiti ja anoppi ovat aika lailla samanlaisia. jos oma itsetunto on todella heikko eikä ole saanut rakkautta äidiltään, heillä on vain tarve hakea sitä rakkautta tuolla tavalla, olemalla tahallisesti ilkeitä sille kiltille (liian kiltille) lapselle, joka tuollaista kakkaa sulattaa.

sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miltä lapsi näyttää tai millainen hän on. jokaisesta löydetään virheitä etsimällä. vaikka lapseni olisivat 100 kertaa parempia ja kauniimia kuin serkkunsa, silti vaaka kallistuisi sinnepäin, koska heidän äitinsä ei sulaittaisi samaa paskaa kuin me. ja koska välit meihin on jo kaukaisemmat ja huonommat, joten ei ole nii paljon menetettävää kun sitä pahaa oloa ja rakkaudettomuutta purkaa meihin.

Arvasin, että saan tällaisia kommentteja. Minkäs minä sille voin, että tunnen näin. Mieli herkillä muutenkin synnytyksen jälkeen, ja sitten oma äiti on naama norsunvitulla kun ei tullu mieleistä lastenlasta.

Onneksi sulla on niin hyvä itsetunto, että uskallat tulla lyömään lyötyä.

Käyppäs vielä makaamaan pitkällesi niin potkaisen vielä pari kertaa...nooiin ja tuosta vielä kerta. Oikeesti, mitä helvetin väliä sillä on mitä äitisi on mieltä? Ja onhan äidilläsi mieleinen lapsenlapsi, eikös vaan, se siskosi lapsi. =)

Sä oot kamala :o

Alkuperäinen kirjoittaja Nikittönnä:

Mikä siun äo on?

No sulla ei ainakaan ole kovin korkea :D
Omaani en muuten ole testannut mutta uskoisin sen olevan enemmän kuin kengännumero tai Malmin hautausmaan lämpötila.

Et sie tuolla sitä ainakaa todista :P Taitaapi olla kengännroa pienempi siun äo:si.

Tulin tänne katsomaan onko kukaan vastaillut mitään, ja yllätyin iloisesti, kuinka paljon kannustavia viestejä on tullut, kiitos niistä! :)

Ja yllättävää myös, kun luullaan että tämä on provo.. Kyllä mä ihan sydänverellä tosissaan täällä kirjoitan. (Tuntuis hullulta että joku voisi ees keksiä tällaista) Nyt mua ei Patsykaan enää niin kovasti loukkaa, jos hän todella luuli että joku täällä vaan huvikseen tarinoi.

No mutta asiaan.. En halua äitiini etäisyyttä ottaa, koska hän kuitenkin on hyvä ihminen ja mummo, mutta todella tahditon vaan joskus. Taidan kuitenkin sanoa suoraan, kuinka pahasti loukkaannuin hänen kommentistaan. Se mitä pelkään, on nimenomaan se, että jos hän tulevaisuudessa vertailee näitä lapsosiamme niin, että nämä sen ymmärtävät.

Ja lisää vettä näiden provoksi epäilijöiden myllyyn: Kun ilmoitimme äidilleni että tyttöä odotellaan, hän tokaisi: Mikä näitä meidän suvun akkoja vaivaa, kun tyttöjä vaan tulee, eikä poikia ollenkaan! Äidillä meni hetki, että toipui siitä pettymyksestä, ettei poikaa tullut tälläkään kerralla. Oon varmaan aika hormoonihirviö tällä hetkellä, mutta nyt mua naurattaa koko tämä juttu! Mielialat heittelee laidasta laitaan... Yritän ajatella näin, että äiti on äiti, ei kovin onnellinen lapsuus hänelläkään..

Yhteistyössä