Tulin tänne katsomaan onko kukaan vastaillut mitään, ja yllätyin iloisesti, kuinka paljon kannustavia viestejä on tullut, kiitos niistä!
Ja yllättävää myös, kun luullaan että tämä on provo.. Kyllä mä ihan sydänverellä tosissaan täällä kirjoitan. (Tuntuis hullulta että joku voisi ees keksiä tällaista) Nyt mua ei Patsykaan enää niin kovasti loukkaa, jos hän todella luuli että joku täällä vaan huvikseen tarinoi.
No mutta asiaan.. En halua äitiini etäisyyttä ottaa, koska hän kuitenkin on hyvä ihminen ja mummo, mutta todella tahditon vaan joskus. Taidan kuitenkin sanoa suoraan, kuinka pahasti loukkaannuin hänen kommentistaan. Se mitä pelkään, on nimenomaan se, että jos hän tulevaisuudessa vertailee näitä lapsosiamme niin, että nämä sen ymmärtävät.
Ja lisää vettä näiden provoksi epäilijöiden myllyyn: Kun ilmoitimme äidilleni että tyttöä odotellaan, hän tokaisi: Mikä näitä meidän suvun akkoja vaivaa, kun tyttöjä vaan tulee, eikä poikia ollenkaan! Äidillä meni hetki, että toipui siitä pettymyksestä, ettei poikaa tullut tälläkään kerralla. Oon varmaan aika hormoonihirviö tällä hetkellä, mutta nyt mua naurattaa koko tämä juttu! Mielialat heittelee laidasta laitaan... Yritän ajatella näin, että äiti on äiti, ei kovin onnellinen lapsuus hänelläkään..