Äitini sit tais vetää aikas monta palkoa nenäänsä...jälleen kerran...

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Jouluaattoaamuna ajeltiin 3 tuntia pappani luokse ja illaksi piti vielä ajaa takaisin kotio. Kerittiin olemaan pappani luon reilut 4 tuntia. Äitini asuu pappani naapurikaupungissa ja pyyteli käymään aattona. Sanoin, ettei ajella, kun noin vähän aikaa keritään muutenkin olemaan papan luona. Siskoni oli sitten äidille ehdottanut, että tulisi hänkin isänsä luokse, jossa myö muutkin ollaan. Sanoi ehkä tulevansa.

Aatonaattona sitten ilmoitti siskolleni, että on perunut kaikki Joulujutut (heille piti tulla ruokailijoita ja heidän piti joulupäivänä lähteä lappiin ), koska on vuodelevossa lääkärin määräyksestä, kun on pahasti kipeä.

Kotimatkalla sitten aattona soittelin äidilleni ja toivottelin hyvät joulut. Äitini oli äänensävystä päätellen naama norsun vitulla ja tympeänä vain totesi, että ette sitten tänne vaivautuneet tulemaan. Sanoin, että muutenkin aikataulu oli tiukka ja kun kerta pahasti kipeä, ni ei lähetty lasta tartuttamaan. Oli tosi tympeä ja vähäsanainen puhelimessa ja lopetinkin sen sitten tosi nopsaan. Sanoin vaan, että siskoni poikkeaa kunhan äiti paranee ja sisko tuo sitten meiltä lahjat. Äitini sanoi vaan tympeänä, et ei sitten tiiä, et milloin lapseni saa mummolta lahjan, kun ei kerta käyty. Tuota ihmettelen, koska pikkusiskoni, joka asuu vielä kotona olisi hyvin voinut tuoda lahjat tullessaan, ku tuli papan luo, kun kerta äitini tiesi jo aatonaattona, ettei tule. Ni miusta tuo oli turhaa syyllitämistä, et poju ei saa nyt sitten lahjoja, kun ei mummon luona käyty.

Äitisi olisi voinut tulla papan luo myös, jos halusi teitä nähdä...4 h vierailuajastako olisi pitänyt vielä tunti pari nipistää, että ehditte äitisi luo? :o

Ja ei kai pahasti kipeän luo viitsi vieraisille mennäkään :whistle: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
No mä oisin kyl käyny äitiäni kattomas jos lähellä oisin ollu...

Äiti itse perui omat ruokavieraansa (avokkinsa lapset ja lapsenlapset ), kun oli kipeä. Ja oli siis naapurikaupungissa, niin en viitsinyt lähteä ajamaan sinne, kun oltais sitten muutama tunti, jos sitäkään, keritty olemaan pappani luona, jossa oli kaikki miulle tärkeät ja rakkaat.

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:

Äiti itse perui omat ruokavieraansa (avokkinsa lapset ja lapsenlapset ), kun oli kipeä. Ja oli siis naapurikaupungissa, niin en viitsinyt lähteä ajamaan sinne, kun oltais sitten muutama tunti, jos sitäkään, keritty olemaan pappani luona, jossa oli kaikki miulle tärkeät ja rakkaat.

Ja äitikö ei ole rakas????

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olis kai sitä joutanu äidin hakeen mukaan tai käydä siellä lähtiessä. aika tylyä sulta ja ymmärrän jos äiti närkästyi.

Meiltä oli muutenkin papan luokse 3 tunnin ajomatka ja äitini luokse olisi ollut vielä pidempi. Ja olisihan hän päässyt avokkinsa kanssa sieltä jos olisi halunnut, mutta kun halusi perua kaiken, eikä edes vieraita halunnut.

Eipä kovin...

En tiedä äidistäsi/taustoistanne yhtään enempää, mutta on ihan pakko sanoa että oma isäni voisi tehdä juurikin vastaavanlaisen tempun jos ei hommat ja ihmiset kulkisi hänen mielensä mukaan. Isäni menisi jopa niin pitkälle, että keksisi tuollaisen äkillisen "vuodeleposairastumisen" itselleen saadakseen huomiota ja ollakseen huolella kaikkien hylkäämä marttyyri..

Alkuperäinen kirjoittaja Lumikki:
No aika tylyä minusta olla käymättä äidillä, jos noinkin kaukaa kuitenkin noin lähelle ajelitte!

No mie en viitsinyt ajella tartuttamaan lastani ja kun muutenkin kerittiin olemaan papan luona 4 tuntia, jossa ajassa piti saunoa, syödä, käydä haudoilla, jakaa lahjat ym., ni ois aikas vähiin jääny aika.

Joskus aiempana vuonna, kun äitini ei tullut papan luo, ni köytiin heillä ja n. 1,5 tuntia kerittiin olemaan, ni äidiltä tuli illalla viesti, et kiitos vaivaisesta tunnista, jonka hälle soimme näin jouluna... eli ei kelvannut edes tuo aika. Ja siskojani kerkisin näkemään samana jouluna lyhyemmän ajan ja heitä muutenkin näen harvemmin, ni olivat iloisia ku edes ekrittiin käymään pikaisesti.

Eipä kovin...

Ja kui silleen?

Alkuperäinen kirjoittaja just just:

Eipä kovin...

Ja kui silleen?

No asiasta sen enempiä, sanon vaan, et äiti ei ikinä oikein oo ollu mikään äiti meille...nimellisesti ehkä, mut ei oikein muuten...

Yhteistyössä