Aivan mahtava tunne kun usko uudistaa elämän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UniQuePopPy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lemmikkieläimiinhän siruja asennetaan jo kovaa vauhtia. Varoitetaankohan koirien Raamatussa Pedon merkistä?

Ei raamatussa puhuta yhtään mitään mistään siruista. Jos kiinnostaa kuulla, mitä mieltä normaalit uskovat on noista sirujutuista, kaiva esiin Esa Hyvösen blogi. Siellä on paljon ei sensaatiohakuista tekstiä. Siis jos kiinnostaa. Epäilen, ettei kiinnosta, koska sinähän nautit irvailusta.

Olen kyllä yllättynyt, miten vähän ihmiset tietävät mikrosirusta...

Johanneksen ilmestys 13

1. Ja minä näin pedon nousevan merestä; sillä oli kymmenen sarvea ja seitsemän päätä, ja sarvissansa kymmenen kruunua, ja sen päihin oli kirjoitettu pilkkaavia nimiä.
2. Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.
3. Ja minä näin yhden sen päistä olevan ikäänkuin kuoliaaksi haavoitetun, mutta sen kuolinhaava parantui. Ja koko maa seurasi ihmetellen petoa.
4. Ja he kumarsivat lohikäärmettä, koska se oli antanut sellaisen vallan pedolle, ja kumarsivat petoa sanoen: "Kuka on pedon vertainen, ja kuka voi sotia sitä vastaan?"
5. Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta.
6. Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.
7. Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.
8. Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.
9. Jos kenellä on korva, hän kuulkoon.
10. Jos kuka vankeuteen vie, niin hän itse vankeuteen joutuu; jos kuka miekalla tappaa, hänet pitää miekalla tapettaman. Tässä on pyhien kärsivällisyys ja usko.
11. Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niinkuin karitsan sarvet, ja se puhui niinkuin lohikäärme.
12. Ja se käyttää kaikkea ensimmäisen pedon valtaa sen nähden ja saattaa maan ja siinä asuvaiset kumartamaan ensimmäistä petoa, sitä, jonka kuolinhaava parani.
13. Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
14. Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
15. Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
16. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17. ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

Potilastiedot mikrosiruun ihon alle | Tieteen Kuvalehti

Ei en

Ja just kuulin, että oliko vuoteen 2020 mennessä kaikille laitetaan siru, ettei enää henkilökortteja tarvita.

en kuulu mihinkään lopunajan lietsojiin.. tulipa tämä vain mieleen, kun joku kysyi että mistä tietää millon on lopunaika. Raamatussakin käsketään seuraamaan merkkejä, milloin loppu on lähellä, uskoville tulee ihan selviä merkkejä mistä sen voi tietää...
tiedän kyllä että lopunaikoja on ennustettu jo aikojen alusta, mutta en minäkään halua riskeerata elämääni siinä luulossa "ei se kumminkaan tule vieläkään, kunhan vaan lämpimikseen puhuvat"...

Mene sinäkin lukemaan sitä Esa Hyvösen blogia. Tuollaset jutut vaan sairastuttaa.

[QUOTE="vieras";27068264]Ei raamatussa puhuta yhtään mitään mistään siruista. Jos kiinnostaa kuulla, mitä mieltä normaalit uskovat on noista sirujutuista, kaiva esiin Esa Hyvösen blogi. Siellä on paljon ei sensaatiohakuista tekstiä. Siis jos kiinnostaa. Epäilen, ettei kiinnosta, koska sinähän nautit irvailusta.[/QUOTE]

Epäilet oikein. Nämä jutut ovat minulle fiktiota, eikä edes erityisen mielenkiintoista sellaista.

"<[TN]FBMachine> i got kicked out of barnes and noble once for moving all the bibles into the fiction section"

Viimeksi muokattu:
Epäilet oikein. Nämä jutut ovat minulle fiktiota, eikä edes erityisen mielenkiintoista sellaista.

Harmi. Näkisit, että osa uskovista on oikeasti kiinnostunut historiasta, raamatusta, sen tutkimisesta yms. Eikä pelkästään ihmisten sensaatiohakuisesta pelottelusta.

Sama huuhaaporukka käyttää kyllä pankkikorttia, jotka pelkää näitä siruja. Samojen ihmisten lemmikit on sirutettu. Ei järjen häivää taas kerran.

Kyllä sullakin Unique what ever on varmaan pankkikortti ja henkilökortti ja passi ja hernkilötunnus. Ilman näitä et voi ostaa taikka myydä. Pedon merkki vissiin huhuuu! Onko sillä merkitystä onko se otsassa vai lompakossa.

Onko sinulla käynyt ikinä mielessä että raamatusta löytyy joka asiaan selitys tai ennustus jos niin haluaa lukea? Tuolla samalla lainauksella mm. 30-luvulla perusteltiin että Hitlerin nimestä saa laskettua tuon pedon luvun.
Uskotko tosiaan että kaikki, jotka eivät ota sirua vuoteen 2020 mennessä, tapetaan?

en usko, missä nyt niin väitin? :O

[QUOTE="vieras";27068348]Kyllä sullakin Unique what ever on varmaan pankkikortti ja henkilökortti ja passi ja hernkilötunnus. Ilman näitä et voi ostaa taikka myydä. Pedon merkki vissiin huhuuu! Onko sillä merkitystä onko se otsassa vai lompakossa.[/QUOTE]

kyllä sillä on merkitystä... pankkikortin voit heittää vaikka metsään jos haluat, mutta heitäppäs käsi tai pää...

Mua huonona uskovaisena mietityttää se; että en osaa olla tarpeeksi hyvä. Raamatussa kuitenkin sanotaan että joka ei tiedä syntiä synniksi, ei sitä tuomita. Mutta jos tietää synniksi,ja on silti niin heikko kerta toisensa jälkeen?

Sama heikkous tulee eteen kerta toisensa jälkeen, ja en kykene ikinä siihen täydellisyyteen mihin pitäisi pyrkiä

Mua huonona uskovaisena mietityttää se; että en osaa olla tarpeeksi hyvä. Raamatussa kuitenkin sanotaan että joka ei tiedä syntiä synniksi, ei sitä tuomita. Mutta jos tietää synniksi,ja on silti niin heikko kerta toisensa jälkeen?

Sama heikkous tulee eteen kerta toisensa jälkeen, ja en kykene ikinä siihen täydellisyyteen mihin pitäisi pyrkiä

San 24:16 Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen.

toivottavasti tuo lohduttaa :) mutta rukoile Jumalalta apua tuohon, että hän antaisi voimaa ja kitkisi sen synnin sinusta pois. Minä sain viime kokouksessa aika lohduttavan sanan rukouksessa "sinä olet heikko, mutta minä olen vahva." tuokin liittyi minulla myös yhteen syntiin mihin lankean aina, mutta tulin vakuuttuneeksi, että Herralle ei mikään mahdotonta ole, hän keksii keinon miten saada irti synnistä jos me itse sitä todella halutaan! :)

Niin Timpalle...kirjoitit:"Vai mitä olet mieltä, jos tyttösi tulisi kertomaan että jumala on häneen yhtynyt ja nyt hän on raskaana, niin nielisitkö tarinan vai epäilisitkö naapurin poitsua? 2000 vuotta sitten ei ollut "mitäs nyt"tiäkään mistä olisi voinut käydä neuvoa kysymässä. Jos ja kun tuollainen tarina menee läpi, niin kyllä vastaanottajallakin on jonkin verran älyllisiä vajauksia. "

Yritän epätoivoisesti siivota vieraita varten, mutta laitan vaan tämän, illemmalla ehkä ehdin kirjoitella...

Pitää ottaa huomioon, että Maria oli suht´nuhteeton juutalainen, samoin varmaan vanhempansakin. He varmaan olivat lukeneet Messias-ennustuksen VT:sta:
Jes. 7:14
Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.
(Jeesus ei saanut Immanuel-nimeä, mutta Immanuel -nimi tarkoittaa "Jumala meidän kanssamme" mikä toteutui Jeesuksessa. Muutoin ehkä sitten kaikki olisivat ravanneet jokaisen Immanuel-nimisen vauvan perässä?)

Eli juutalaisetkin olivat lukeneet tuon kohdan sataan kertaan mutta eivät silti järkyttyneet; en tiedä pitävätkö he tuota vertauskuvallisena tekstinä. Vaikka pitäisivätkin, niin eivätpä ole ainakaan järkyttyneet siitäkään että kylläpä Jumalalla on hurjia vertauksia. :D
Eli Maria oli ehkä tietoinen tuosta kohdasta.

Toinen mitä ei ihan tavismammalle tapahdu: Marialle ilmestyi enkeli ennen koko raskautta. Sekin asia varmasti valmisti Mariaa etukäteen tulevaan.

Ja kun me tavisäidit ollaan euforisessa olotilassa synnärillä vauva kainalossa, niin Mariakin varmasti samoin, mutta kuuli sen lisäksi että paimenille oli näytetty hänen vauvastaan kunnon spektaakkeli eli enkelit ilmestyivät ja lauloivat.

Sitten enkeli ilmestyi Joosefille ilmoittaen Herodeksesta, idästä tuli tietäjiä jne...

Ehkä Mariakin jo viimeistään uskoi että tässä hänen lapsessaan on jotain jumalallista.

en usko, missä nyt niin väitin? :O

ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
16. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,

17. ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
18. Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

Ja just kuulin, että oliko vuoteen 2020 mennessä kaikille laitetaan siru.

en minä mihinkään esa hyvöseen ala uskomaan, vaan raamattuun ja Jumalaan

Tu on sikäli ylimielistä, että olet itse vasta uskoontullut, etkä ole selvästikään mikään raamatun tuntija. En ole käskenyt sinua uskomaan mitään, ehdotin, että tutustuisit näihin asioihin ajatuksella ja osoitin sinulle raamattua paljon opiskelleen, uskovaisen henkilön. Esiinnyt tässä ketjussa itse ikääänkuin opettajana, joten kannattaa tarkistaa välillä niitä omia "oppejaan". Haluathan uskoa todella raamattuun? No, paljonko sinulla on aikaa oikeasti miettiä näitä asioita ja tutkia näitä?

Näistä siruista raamattu ei sano mitään, mutta sinua ei se kiinnosta, niin ylimielinen olet hengellisesti.

[QUOTE="Vieras";27077101]Tu on sikäli ylimielistä, että olet itse vasta uskoontullut, etkä ole selvästikään mikään raamatun tuntija. En ole käskenyt sinua uskomaan mitään, ehdotin, että tutustuisit näihin asioihin ajatuksella ja osoitin sinulle raamattua paljon opiskelleen, uskovaisen henkilön. Esiinnyt tässä ketjussa itse ikääänkuin opettajana, joten kannattaa tarkistaa välillä niitä omia "oppejaan". Haluathan uskoa todella raamattuun? No, paljonko sinulla on aikaa oikeasti miettiä näitä asioita ja tutkia näitä?

Näistä siruista raamattu ei sano mitään, mutta sinua ei se kiinnosta, niin ylimielinen olet hengellisesti.[/QUOTE]

anteeksi jos olen kuulostanut ylimieliselle, eilen oli hieman outo päivä muutenkin... minä en vain uskalla mennä luottamaan sellaisen ihmisen kirjoituksiin, joka kumoaa sellaisen kohdan raamatussa johon suurinosa uskossa olevista uskoo.

ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.

Ja just kuulin, että oliko vuoteen 2020 mennessä kaikille laitetaan siru.

niin, en tiedä koskeeko tuo tappamisasia vielä tuota henkilökortti asiaa...

Luin tämän ketjun aloituksen ihan mielenkiinnosta. Hienoa ap, jos koet Jumalan noin konkreettisesti vastanneen rukouksiisi ja muuttaneen elämäsi. Sitten luin näitä viimeisiä tekstejä, en jaksa nyt lukea välissä olevia... ja kovin on menty aloituksesta metsään. Mutta tiedän joidenkin ihmisten pitävän näitä erilaisia raamatun tulkintoja totena ja uskovan jos jonkinlaisiin ennustuksiin.

Olen ollut uskossa ala-asteelta asti eli vajaa 30 vuotta. Monenlaisia tapahtumia, selvää Jumalan johdatusta ja hiljaisempia kausia on näihin vuosiin mahtunut. Usko on osa minua ja tiedän Jumalan johdattavan elämääni joka päivä, vaikka en sitä itse huomaisikaan. Usko ei ole kuitenkaan tehnyt minusta mitenkään parempaa ihmistä, enkä voi piiloutua sen taakse. Minulla on huonoja päiviä ja hyviä päiviä, olen kiukkuinen välillä, enkä todellakaan ole kiitollinen lapsen sairastelusta tai kasvavasta pyykkivuoresta... ei näillä ole mitään tekemistä uskoni kanssa, vaan ne ovat osa kaikkien äitien elämää. En myöskään koe olevani sen parempi ihminen, kuin ei-uskovaisetkaan tai että minulla olisi jotain valtaa mennä neuvomaan ja opastamaan toisia elämässään. Omaan uskonkäsitykseeni ja Jumalasuhteeseeni kuuluu enemmänkin hiljainen ja nöyrä elämänasenne, lapsen uskon tavoin uskominen ja hiljainen rukous läheisten puolesta. Jumala sitten itse toimii heidän elämässään kuten parhaaksi näkee. Ja uskon myös, että ihmiselle on annettu vapaa tahto toimia Jumalaa vastaan ja kieltäytyä uskomasta häneen eli meillä on jokaisella oikeus valintoihin myös uskon asioissa.

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
[QUOTE="vieras";27068264]Ei raamatussa puhuta yhtään mitään mistään siruista. Jos kiinnostaa kuulla, mitä mieltä normaalit uskovat on noista sirujutuista, kaiva esiin Esa Hyvösen blogi. Siellä on paljon ei sensaatiohakuista tekstiä. Siis jos kiinnostaa. Epäilen, ettei kiinnosta, koska sinähän nautit irvailusta.[/QUOTE]

eihän raamatussa puhuta suoranaisesti oikein mistään, tai on siellä paljon kohtia missä ei tarkkaan mainita jotain tiettyä asiaa... silti uskova sen ymmärtää jonain tiettynä asiana.

eihän raamatussa puhuta suoranaisesti oikein mistään, tai on siellä paljon kohtia missä ei tarkkaan mainita jotain tiettyä asiaa... silti uskova sen ymmärtää jonain tiettynä asiana.

Tästähän ne ongelmat sitten syntyvätkin, kun jokainen uskovainen ymmärtää asiat eri tavalla. Ja juuri tämän takia raamatusta saa vahvistusta omille mielipiteilleen, kun on ymmärtävinään asiat mielensä mukaan. Taas ihmetyttää miten jotkut sanovat elävänsä raamatun ohjeiden mukaan jotka kuitenkin ovat todella tulkinnanvaraisia. Toisaalta helppoahan se on raamatun mukaan elää kun ymmärtää ohjeet niin kuin haluaa.

anteeksi jos olen kuulostanut ylimieliselle, eilen oli hieman outo päivä muutenkin... minä en vain uskalla mennä luottamaan sellaisen ihmisen kirjoituksiin, joka kumoaa sellaisen kohdan raamatussa johon suurinosa uskossa olevista uskoo.

Saanko selittää? Ei hän kumoa mitään kohtaa raamatussa, vaan pohtii ainoastaan, mitä raamattu todella sanoo. Kuulostaa nyt, ettet niinkään pidä raamattua oppaanasi, vaan erästä raamatunTULKINTAA. Mietihän vähän.

Yhteistyössä