Aivan mahtava tunne kun usko uudistaa elämän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UniQuePopPy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26935604]Joo, ehkäpä Jumala tosiaan kuuli mun toiveen. En siis tiennyt rukoilevani kun toiveen esitin, mutta ehkä...

Ystävällä oli rankkaa miehensä kanssa ja talous ihan kuralla. Toivoin, että ystävä pääsisi miehestään vihdoin eroon ja alkaisi pärjätä taloudellisesti. No, miespä sitten otti ja tappoi itsensä. Nyt ystävä on vihdoin päässyt miehestä eroon ja rahaa satelee kaikkien eläkkeiden ja korvauksien muodossa. Kaikki siis kunnossa! Toive toteutui! Rukoukseen vastattiin!

Voisi tosin kuvitella, että Jumala olisi lempeämmän tavan keksinyt toteuttaa mun toiveen, mutta minkäs teet. Tutkimattomia ovat Herran tiet vaimitensemenee. Lapset jäivät isättömiksi, vanhemmat menettivät ainoan lapsensa, ystävät hyvän ystävän. Melko rankkaa.

Joten olepa varovainen kun esität niitä toiveita. Jumala olisi ehkä ratkaissut teidän auto-ongelman silleen että miehesi olisi lapset kyydissä ajanut kuolinkolarin. Sillähän olisitte päässyt kerralla koko autosta eroon! Ja mitä nyt siitä että mies ja lapset meni samalla. Jumalalla olisi varmasti ollut siihenkin joku hyvä syy. Kaikki on osaa jotain suurta suunnitelmaa. Varmasti olisi sua arkkujen ääressä lohduttanut se tieto. Että sun rukoukseen vastattiin. Eiks jeah?[/QUOTE]

Ja kyllä se paholainenkin osaa toiveita toteuttaa, meitä uskoviakin kehotetaan "koettelemaan" asioita Raamatun kautta, onko siis kaikki vastaukset Jumalalta vai viholliselta. Jos joku tapahtuma on ristiriidassa Raamattua vastaan, vastaus ei ole Jumalalta.

Jeesuksen kohtalo olisi jäänyt toteutumatta ilman roomalaisia, jotka suorittivat teloituksia. Jos jumala olisi pyyhkäissyt roomalaiset pois ennen tätä, ei olisi tullut ristikuolemaa. Oliko roomalaisilla vapaan tahdon mahdollisuus vai kohtalo määrätty ennalta? Oliko heidän teloitustuomionsa kuitenkin pyhä ja hyvä, koska se pelasti maailman uskovat? Jumalahan ei ole kaihtanut edes vastasyntyneiden joukkomurhis oman agendansa ajamisessa.

Meillä soi requiemit täällä...

Entäpä Pietari ja Juudas?

Tuli vaan muuten mieleen, yleensä sellaiset ihmiset alkavat keskustella ja esittävät vastalauseita, joita oikeasti Jumala puhuttelee ja uskon asiat koskettavat. Tulevat sitten tänne tukemaan omaa päätöstään olla erossa Jumalasta ja naureskelemaan uskon asioille, koska se on niille arka paikka.
Tämä on siis ihan yleisessä tiedossa tämä tieto, että miettikääs sitä...
En minäkään mene naureskelemaan ja pilkkaamaan mitään pimeyden palvojien juttuja, sehän kertoisi vaan omasta epävarmuudesta koska osallistuisin keskusteluun...

Onko niillä uskovaisilla, jotka tulevat homokeskusteluihin paasaamaan vähän sama juttu, että homous se siellä kiehtoo ja koskettelee sydäntä?

• Tykkää
Reactions: fortunate ja trolli

No Juudas kyllä muistaakseni Raamatun tai perimätiedon nojalla nakattiin sinne alakerran puolelle. Löydän ehkä kohdankin. Siinä tapauksessa yksittäinen henkilö olisi predestinoitu kadotukseen, mikä olisi ikävä ajatus. Roomalaisia taas en näe ongelmana, koska voidaan ajatella, että joku porukka jostain kansasta olisi kuitenkin kaikella todennäköisyydellä teloituksen hoitanut, joten ketään tiettyjä tyyppejä ei olisi tarvinnut ennalta määrätä tuohon hommaan.

Ap, tasan niin kauan kun kuskaat niitä lapsia niihin aivopesuiltoihin sinä teet väärin, mikä tässä nyt on niin vaikeaa? Lapsille uskonnon pakkotuputus pois, jotta voisivat aidosti valita, ilman aivopesua.

SINÄ haluat hihhuloida kokouksissa, LAPSESI eivät tätä päätöstä ole tehneet. Joten SINÄ hommaat lapsille hoitajan jotta heillä säilyy valinnanvapaus. Puhumattakaan että säästyvät painajaisilta helvetistä ynnä muista "kivoista" jutuista mitä hihhulikokouksissa puhutaan.

Tuli vaan muuten mieleen, yleensä sellaiset ihmiset alkavat keskustella ja esittävät vastalauseita, joita oikeasti Jumala puhuttelee ja uskon asiat koskettavat. Tulevat sitten tänne tukemaan omaa päätöstään olla erossa Jumalasta ja naureskelemaan uskon asioille, koska se on niille arka paikka.
Tämä on siis ihan yleisessä tiedossa tämä tieto, että miettikääs sitä...
En minäkään mene naureskelemaan ja pilkkaamaan mitään pimeyden palvojien juttuja, sehän kertoisi vaan omasta epävarmuudesta koska osallistuisin keskusteluun...

No mie oon tutkinut lähinnä seemiläisiä uskontoja pintaa syvemmältä. En koe palvovani pimeyttä, korkeintaan aviomiestäni ja hää ei oo kovin pimee. :xmas:

Myönnän, että teologia kiehtoo, mutta en ole agnostikko enkä tosiaankaan ignostikko vaan ihan ateisti. Se ei silti tarkoita ettenkö voisi uskontoja tutkailla. Koen eläväni ihan kohtalaisen moraalista elämää ilman uskoakin. Minulle asioiden tutkiminen ei ole omien taustojen pönkittämistä vasn dialogia, joskin ehkä hieman asenteellisesti, koska olen kuitenkin vain ihminen ja uskonto on minun elämässäni näyttänyt hyvin rumia kasvojaan.

• Tykkää
Reactions: fortunate
Noo, aika näyttää onko taivasta vai ei. JOs ei ole niin uskovainen ei oo mitään menettäny. Jos on niin monella tulee olemaan kuumat oltavat.

Jos kuoleman jälkeen joutuu helvettiin vain sen vuoksi, että riittämättömien todisteiden valossa ei voinut uskoa Jumalan olemassaoloon, ei voi muuta kuin todeta että sellainen Jumala ei ole uskomisen arvoinen.

• Tykkää
Reactions: trolli

Tämä on aika hirveää tekstiä itse asiassa. Koskien Juudasta. Mutta mitä Pietarista?

Apt.
1:15 Ja niinä päivinä Pietari nousi veljien keskellä, kun oli väkeä koolla noin sata kaksikymmentä henkeä, ja sanoi:
1:16 "Miehet, veljet, sen raamatunsanan piti käymän toteen, jonka Pyhä Henki on Daavidin suun kautta edeltä puhunut Juudaasta, joka rupesi niiden oppaaksi, jotka ottivat kiinni Jeesuksen.
1:17 Sillä hän oli meidän joukkoomme luettu ja oli saanut osalleen tämän viran.
1:18 Hän hankki itsellensä pellon väärintekonsa palkalla, ja hän suistui alas ja pakahtui keskeltä, niin että kaikki hänen sisälmyksensä valuivat ulos.
1:19 Ja se tuli kaikkien Jerusalemin asukasten tietoon; ja niin sitä peltoa kutsutaan heidän kielellään Akeldamaksi, se on: Veripelloksi.
1:20 Sillä psalmien kirjassa on kirjoitettuna: 'Tulkoon hänen talonsa autioksi, älköönkä siinä asukasta olko', ja: 'Ottakoon toinen hänen kaitsijatoimensa.'

Ap, tasan niin kauan kun kuskaat niitä lapsia niihin aivopesuiltoihin sinä teet väärin, mikä tässä nyt on niin vaikeaa? Lapsille uskonnon pakkotuputus pois, jotta voisivat aidosti valita, ilman aivopesua.

SINÄ haluat hihhuloida kokouksissa, LAPSESI eivät tätä päätöstä ole tehneet. Joten SINÄ hommaat lapsille hoitajan jotta heillä säilyy valinnanvapaus. Puhumattakaan että säästyvät painajaisilta helvetistä ynnä muista "kivoista" jutuista mitä hihhulikokouksissa puhutaan.

voi kuule sinä joka kerrot tuntevasi "hihhulien" tavat.. ei siellä kokouksissa helvetistä puhuta ja lapsille ylensä on pyhäkoulut :) Tunnen monia jotka ovat seurakunnassa "kasvaneet" osa on uskossa, osa ei. Ei se ole sen kummempaa. Ei ketään pakoteta uskomaan ja kyllä ne murrosiässä päättää haluavatko siellä käydä vai eivät. Ovatpahan ainakin hieman sivistyneempiä kuin sinä ja tietävät mitä uskovat oikeasti tekevät ja mihin uskovat jos ei muuta :D

[QUOTE="vieras";26935760]Onko niillä uskovaisilla, jotka tulevat homokeskusteluihin paasaamaan vähän sama juttu, että homous se siellä kiehtoo ja koskettelee sydäntä?[/QUOTE]

Uskoviakin on moneen junaan, eli ei kaikki itseään uskoviksi väittävät ole "terveellä" tavalla uskovia. Tiedäthän varmaan itsekin, että Raamatun voi käsittää melkein miten itse haluaa ja jos miettii niitä asioita vaan omassa päässään, muiden kanssa siitä keskustelematta on silloinkin vaara, että vääristyy raamattu ja sen sanoma.
Itse en henk.koht. puuttuisi näihin homokeskusteluihin mitenkään.

Tässä siis vähän selvitystä siihenkin, kun ei-uskovaisille uskovainen on aina uskovainen, mutta ei-uskovalle ei ole annettu sitä kykyä tunnistaa/erottaa terveessä uskossa oleva ja hakoteillä oleva.

Onhan tietenkin meitä erillaisia persooniakin, voi joku toki pistää hanttiin kovastikin homokeskusteluissa, mutta minä en näe siinä toisaalta järkeä. Mutta toisaalta taas hyvä, jos osaa asiallisesti sen ilmaista mitä raamattu sanoo homoista.

Muuhun puuttumatta, en ainakaan tappaisi omia lapsiani. Kyllä sen muiden vahingoittamisen saa estettyä muutenkin, jos vain halua on. Eikö Jumalalla sitten ollut muuta keinoa?

Niin mähän en Jumala ole enkä pysty tuohon vastata.. käytetään siis sitä kuuluisaa -tutkimattomia ovat Herran tiet-

Mitä jos sinulla olisi neljä lasta. Yksi vinksahtaa ja aikoo tappaa ne muut ja tappaakin jollet sinä tapa häntä? Etkö sittenkään tappaisi yhtä lastasi pelastaaksesi muut? (ja tää nyt oli mun oma heitto, eikä mikään uskoon liittyvä juttu)

Sä sitten jaksat täälä avautua... Tiedätkö mitä? Meitä ei voisi vähempää kiinnostaa sun valaistumiset ja harhat. Se on kiva että sulla on kivaa ja että luulet olevasi onnellinen, mutta kiltti lopeta tuo käännyttäminen!

• Tykkää
voi kuule sinä joka kerrot tuntevasi "hihhulien" tavat.. ei siellä kokouksissa helvetistä puhuta ja lapsille ylensä on pyhäkoulut :) Tunnen monia jotka ovat seurakunnassa "kasvaneet" osa on uskossa, osa ei. Ei se ole sen kummempaa. Ei ketään pakoteta uskomaan ja kyllä ne murrosiässä päättää haluavatko siellä käydä vai eivät. Ovatpahan ainakin hieman sivistyneempiä kuin sinä ja tietävät mitä uskovat oikeasti tekevät ja mihin uskovat jos ei muuta :D

No tulihan se uskovaisille tyypillinen ylimielisyys esille.
Uskonnothan ovat tyypillisesti olleet kautta historian sivistyksen ja tiedon lähteitä. :D:D:D

Hoh hoijaa.. Ei ymmärrä, niin ei ymmärrä. Sanos nyt se lahko mistä olet ne traumat saanut?

• Tykkää
Reactions: up&go
[QUOTE="trolli";26933560]Oppivathan vauvatkin sitten katumaan etteivät tajunneet palvoa narsistijumalaa. Pahoja kaikki tyynni..[/QUOTE]

Minä kyllä uskon että kaikki viattomat ovat päässeet taivaaseen, näin ollen ovat paremmassa paikassa onnellisina :)

• Tykkää
Reactions: Draumsyn
Sä sitten jaksat täälä avautua... Tiedätkö mitä? Meitä ei voisi vähempää kiinnostaa sun valaistumiset ja harhat. Se on kiva että sulla on kivaa ja että luulet olevasi onnellinen, mutta kiltti lopeta tuo käännyttäminen!

meitä? Vai sinua? Täällä on tietääkseni valinnanvapaus, ei ole pakko lukea. Lukeehan jo otsikossakin selkeästi, mitä olen täällä kertomassa.

Mä en nyt ihan täysin ymmärtänyt tätä.
Mutta aattele asiaa siitä näkökulmasta että sinulla on monta lasta kaikki yhtä rakkaita. Sitten toiset alkavat tekemään pahojaan: tappamaan, raiskaamaan jne. Kaikki ovat edelleen yhtä rakkaita mutta pahuus saa valtaansa ja ihmisiä kuolee. Kukaan ei kunnioittaisi enää sinua eikä uhrauksiasi ja antamaasi hyvää. Kai siinä jotain haluaa tehdä. Pyyhkiä pois ne pahat ihmiset ja antaa tilaisuuden uusille.

Mutta eipä ihminen opi, ihminen on aina vaan paha ja ahne. Satuttaa toista ihmistä. Maailma on hyvin pahasti vinksallaan. Suomessa on asiat vielä suht hyvin. Mutta niin paljon sorretaan ihmisiä ympäri maailmaa ties mistä syistä. Kyllä se tekee pahaa jo mulle, saati sitten Jumalalle joka jokaista ihmistä rakastaa kuin omaa lastaan.

toivottavasti ei ollut kovin epäselvä sepustus.. hieman väsynyt jo näin illalla.. :)

Vaarallinen jumala tuollainen marttyyri ja uhrautuja. Pikkulapsi, joka potkii toisten leikit hajalle, jos kaikki eivät suostu hänen sääntöihinsä. Minne se vapaa tahto jäi? Kuulosta edelleenkin enemmän painostukselta, jos et tee niinkuin minä määrään niin sitten tapan! Tosi vapaa tahto..

Niin mähän en Jumala ole enkä pysty tuohon vastata.. käytetään siis sitä kuuluisaa -tutkimattomia ovat Herran tiet-

Mitä jos sinulla olisi neljä lasta. Yksi vinksahtaa ja aikoo tappaa ne muut ja tappaakin jollet sinä tapa häntä? Etkö sittenkään tappaisi yhtä lastasi pelastaaksesi muut? (ja tää nyt oli mun oma heitto, eikä mikään uskoon liittyvä juttu)

Mä ehkä pohtisin tässä tilanteessa muita vaihtoehtoja kun tappaminen. Vaikka ymmärrän kyllä että jumala on sen verran paskassa tilanteessa ja huonossa hapessa että muut keinot ovat ylivoimaisia...eiku...hitto, mitäs se "kaikkivaltias"-jauhanta olikaan?? :O

En muuten tappais, vaan sitoisin sen lapsen johonkin huoneeseen ja selittäisin niin kauan kun henki pihisee että tappaminen on väärin. Kunnes se pentu uskoo.
Jumala taas on niin kiireinen äiti, ettei se edes kerkeä lapsilleen näyttäytymään. Onko mikään ihme että muksut hyppivät seinille?

Kyllä, minä kerron lapsilleni eri uskonnoista, evoluutiosta, ja olivatpa juuri buddhalaishäissä. Ei tulisi mieleenkään kertoa että tämä on totuus. Toinen tyttöni haluaa uskoa jumalaan, poikani taas ei usko. Molemmat ihan ok. Hihhuliperheissä tämä tuskin onnistuu..

Kyllä, sinun pitäisi viedä lapset hoitoon, eikä hihhulikokouksiin. Sinä olet valinnut hihhuloinnin, lapset eivät.

Ja kuule usko pois, kokemusta hihhuleista riittää. Enemmän kun sulla, taatusti. Ja taatusti kriittisemmin silmin.

ei tuokaan ihan kuulosta mukavalta, ettet pidä tyttöäsi kovin älykkäänä kun uskoo jumalaan. toisessa kommentissasihan juuri kerroit että mielestäsi älykkäät ihmiset eivät usko joulupukkiin, menninkäisiin ja jumaliin, vai miten se menikään ;)

• Tykkää
Reactions: up&go
Jeesuksen kohtalo olisi jäänyt toteutumatta ilman roomalaisia, jotka suorittivat teloituksia. Jos jumala olisi pyyhkäissyt roomalaiset pois ennen tätä, ei olisi tullut ristikuolemaa. Oliko roomalaisilla vapaan tahdon mahdollisuus vai kohtalo määrätty ennalta? Oliko heidän teloitustuomionsa kuitenkin pyhä ja hyvä, koska se pelasti maailman uskovat? Jumalahan ei ole kaihtanut edes vastasyntyneiden joukkomurhia oman agendansa ajamisessa.

Meillä soi requiemit täällä...

Siinä pari loistavaa kysymystä. Millainen on Jumala, joka manipuloi ihmiset tappamaan oman poikansa ja sitten nakkaa samat ihmsiet helvetin syövereihin kidutettavaksi? Entä mitä vikaa on uskovaisissa, jotka suhtautuvat vihamielisesti oman vapahduksensa tuojiin (=Jeesuksen kuolemasta päättäneisiin roomalaisiin)?

• Tykkää
Mä ehkä pohtisin tässä tilanteessa muita vaihtoehtoja kun tappaminen. Vaikka ymmärrän kyllä että jumala on sen verran paskassa tilanteessa ja huonossa hapessa että muut keinot ovat ylivoimaisia...eiku...hitto, mitäs se "kaikkivaltias"-jauhanta olikaan?? :O

En muuten tappais, vaan sitoisin sen lapsen johonkin huoneeseen ja selittäisin niin kauan kun henki pihisee että tappaminen on väärin. Kunnes se pentu uskoo.
Jumala taas on niin kiireinen äiti, ettei se edes kerkeä lapsilleen näyttäytymään. Onko mikään ihme että muksut hyppivät seinille?

Mutta eivät ne ihmiset kuuntele.. ethän sinäkään ;)

no joo mä nyt luovutan. Meidän keskustelussa ei pitkälle pötkitä eikä mielipiteet muutu. Hauskaa lauantai-illan jatko sinulle :)

Mä olen kuullut vastaavanlaisia hehkutuksia ennenkin ( milloin kohteena on olleet itämaiset uskonnot, milloin Jeesus ja milloin itse Jehova), sillä aina kun ihminen alkaa uskomaan johonkin suurempaan voimaan, hän kokee saman voimaantumisen tunteen. huolet tuntuu kadonneen ja se oma usko on se ainut ja oikea.

Minä kyllä uskon että kaikki viattomat ovat päässeet taivaaseen, näin ollen ovat paremmassa paikassa onnellisina :)

Sen sijaan heidän syntiset vanhempansa kärisevät helvetissä kuin makkarat grillillä? Kyllä taivas on onnellisten paikka kun pitää olla ikuisuus tietoisena tuosta! Vai poistetaanko taivaassa olevilta tieto siitä, että alakerrassa palaa joukko heidän sukulaisiaan ja ystäviään? Jumala käyttää deittiraiskaus huumetta ja/tai muuttaa ihmiset tunteettomiksi roboteiksi, joiden mieltä eivät syntisten karut kohtalot paina?

• Tykkää

Yhteistyössä