Aivan mahtava tunne kun usko uudistaa elämän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UniQuePopPy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minkä takia nämä ketjuissa kirjoittelevat uskonnon vastustajat ja ateisit ovat niin agressiivisia? Omat vanhat traumatko siellä kummittelee? Ihan mielenkiintoista olisi tietäää mihin lahkoon trollia on aikanaan viety, jos veikata pitäisi niin arvelisin hellareita? jehovista en oikein tiedä mitään.

Hän tekee pahaa lapsilleen, ja hänen uskontonsa todennäköisesti iskee kyntensä ihmisiin ketkä ovat heikoimmillaan, tehden pahaa myös heille.
Miksi aina pitäisi kaikki asia kietoa hattaraan ja poliittiseen korrektiuteen?

aha, en tunne aloittajaa, niin en osaa tuohon kommentoida.

mielestäni hattara ja poliittinen korrektius ovat eri asia kuin puhdas vittumainen asenne ja sillä tavalla asian ulos suoltaminen.

[QUOTE="jep";26936331]aha, en tunne aloittajaa, niin en osaa tuohon kommentoida.

mielestäni hattara ja poliittinen korrektius ovat eri asia kuin puhdas vittumainen asenne ja sillä tavalla asian ulos suoltaminen.[/QUOTE]

Mielipiteensä kullakin. Lasten aivopesu lahkoon on pahan tekemistä, samoin kun heikoille ihmisille saarnaaminen ja lahkoon käännytys.

• Tykkää
Reactions: *Silakka ja vicy
[QUOTE="jep";26936331]aha, en tunne aloittajaa, niin en osaa tuohon kommentoida.

mielestäni hattara ja poliittinen korrektius ovat eri asia kuin puhdas vittumainen asenne ja sillä tavalla asian ulos suoltaminen.[/QUOTE]

Näitä kehäpäätelmä keskusteluja on ollut niin paljon netissä ettei enää kiinnosta pahemmin alkaa puhumaan kauhean kauniisti henkilöille jotka ei itse näe metsää puilta.

"Jumala kutsuu" "Olen nähnyt totuuden" "Kuulin pyhän hengen sanoman sielussani" "Löysin henkisyyteni".

Ja sitten aivopestään lapset siihen samaan syssyyn. Missäs kohti lapset saivat "kuulla kutsun jumalan laumaan"?

VMP.

• Tykkää
Reactions: trolli
Aina näissä uskontokeskusteluissa tulee ilmi tuo ateistien hirveä viha uskontoja kohtaan! Mitä helkuttia se teitä haittaa, kuka uskoo ja kuka ei?!? Jos ihminen on onnellinen tultuaan uskoon, mitä se on teiltä pois?

[QUOTE="mini";26936377]Aina näissä uskontokeskusteluissa tulee ilmi tuo ateistien hirveä viha uskontoja kohtaan! Mitä helkuttia se teitä haittaa, kuka uskoo ja kuka ei?!? Jos ihminen on onnellinen tultuaan uskoon, mitä se on teiltä pois?[/QUOTE]

jos otat sen silmän käteen niin näet ainakin mikä minua ja trollia tässä aiheessa vituttaa. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että joku haluaa mielikuvitusystävän, vaan sen kanssa että se mielikuvitusystävä esitellään vakuuttavasti lapsille myös, joiden koko kasvaminen perustuu siihen että vanhempiin pitää luottaa ja heidän sanaansa.

• Tykkää
Reactions: vicy ja trolli
Mielipiteensä kullakin. Lasten aivopesu lahkoon on pahan tekemistä, samoin kun heikoille ihmisille saarnaaminen ja lahkoon käännytys.

niin sinä siis tunnet aloittajan, ja että hän aivopesee lapsiaan ja saarnaa heikoille ihmisille (meille kaksplussalaisille :D ja käännyttää lahkoon? no, ei taida olla pelkoa onnistumisesta. mutta täytyy vielä sanoa, että en mä tiedä lähtisinkö sinunkaan kelkkaan, sen verran ahtailta ja suvaitsemattomilta sinunkin näkemyksesi vaikuttavat. saattaisit saada enemmän kannattajia jos olisit asiallisempi :) tuskin tarkoituksesi on vain olla keskustelupalstalla vittumainen sellaisia kohtaan jotka sen mielestäsi ansaitsevat.

[QUOTE="mini";26936377]Aina näissä uskontokeskusteluissa tulee ilmi tuo ateistien hirveä viha uskontoja kohtaan! Mitä helkuttia se teitä haittaa, kuka uskoo ja kuka ei?!? Jos ihminen on onnellinen tultuaan uskoon, mitä se on teiltä pois?[/QUOTE]
Lueppas esimerkiksi vaikka pari edellistä viestiä...

Tajuaisivat pitää mielikuvituskaverinsa omana tietonaan ja onnenaan, muille asiasta ei tarvitse saarnata, ja lapset pitäisi pitää kokonaan pois lahkoistunnoista. Se on pois niiltä viattomilta, ketkä tuota paskaa joutuvat kuuntelemaan.

jos otat sen silmän käteen niin näet ainakin mikä minua ja trollia tässä aiheessa vituttaa. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että joku haluaa mielikuvitusystävän, vaan sen kanssa että se mielikuvitusystävä esitellään vakuuttavasti lapsille myös, joiden koko kasvaminen perustuu siihen että vanhempiin pitää luottaa ja heidän sanaansa.

Mistä tiedät, että Jumala on mielikuvitusta?

[QUOTE="mini";26936451]Mistä tiedät, että Jumala on mielikuvitusta?[/QUOTE]

:laugh: Ja taas mennään... Jo alkaa se kehäpäätelmän jauhaminen.

404049.jpg

• Tykkää
Reactions: trolli ja Mythago
[QUOTE="jep";26936426]niin sinä siis tunnet aloittajan, ja että hän aivopesee lapsiaan ja saarnaa heikoille ihmisille (meille kaksplussalaisille :D ja käännyttää lahkoon? no, ei taida olla pelkoa onnistumisesta. mutta täytyy vielä sanoa, että en mä tiedä lähtisinkö sinunkaan kelkkaan, sen verran ahtailta ja suvaitsemattomilta sinunkin näkemyksesi vaikuttavat. saattaisit saada enemmän kannattajia jos olisit asiallisempi :) tuskin tarkoituksesi on vain olla keskustelupalstalla vittumainen sellaisia kohtaan jotka sen mielestäsi ansaitsevat.[/QUOTE]

Blaablaa.. Ei tarvitse tuntea, johan ap myönsi että pakottaa lapsensa hihhulikokouksiin mukaan. Minä ehdotin että jättää lapset hoitajalle eikä aivopese heitä lahkoon, mutta tämä ei kelvannut.

Mä en pyydä ketään kelkkaani. Lähes kaikki lahkolaiset taas eivät osaa pitää turpaansa kiinni lahko-onnestaan, ja kaikki ympärillä olevat joutuvat mielenvikaisuudesta kärsimään.

Mulle on aivan sama pidätkö mua suvaitsevaisena vai et.

ymmärrän kyllä tämänkin näkökannan. mutta aika surullista että monet jotka ovat ns hyvällä asialla (haluavat levittää tietoa uskontojen uhreista ja että kaikki uskonto ei ole ok) joutuvat purkautumaan keskustelupalstoilla hirveillä aggressioilla, ei sellasta jaksa kukaan lukea tosissaan (kuten ei noita raamatun pätkiäkään). eli tavallaan se hyvä asia siellä hautautuu tohon vihaan ja toisten haukkumiseen.

• Tykkää
Reactions: up&go
Ja aina otetaan nuo sanat Raamatun kohdat Vanhasta testamentista esimerkeiksi siitä, kuinka kamalaa uskonto onkaan! Niin vanha juttu jo... Lukekaa Uutta testamenttia ja ateistit,esiintykää hieman vähemmän kiihkomielisesti, niin ette tee itsestänne ihan pellejä.

Blaablaa.. Ei tarvitse tuntea, johan ap myönsi että pakottaa lapsensa hihhulikokouksiin mukaan. Minä ehdotin että jättää lapset hoitajalle eikä aivopese heitä lahkoon, mutta tämä ei kelvannut.

Mä en pyydä ketään kelkkaani. Lähes kaikki lahkolaiset taas eivät osaa pitää turpaansa kiinni lahko-onnestaan, ja kaikki ympärillä olevat joutuvat mielenvikaisuudesta kärsimään.

Mulle on aivan sama pidätkö mua suvaitsevaisena vai et.

selvä. tässähän se kaikki olennainen tiivistyikin. onneksi kukaan ei joudu kärsimään sinun mielenvikaisuudesta ;)

Tästä aloituksesta tuli väistämättä mieleen jehovantodistajat -ja äitini, joka on siis jehovantodistaja, ja käy "salilla" monta kertaa viikossa. Perheesssäni kukaan muu ei ole, äitini koki "herätyksen " ja on siitä asti kuulunut jehovan todistajiin. Kotonakin siis on vartiotorneja ollut, mikäli lukeminen kiinnostaa, mutta itse olen kokenut äitini uskon ahdistavana ja tuomitsevana. Itse erosin kirkosta heti täytettyäni 18v, ja luonnehtisin itseäni lähinnä agnostikoksi. Toisinaan äidin kanssa näistä uskon asioista keskustellaan, hän puhuu mielellään, mutta usein myös saamme kunnon riidan aikaiseksi asiasta. Eli älä ap pakota lapsillesi omaa uskoasi, mukav aa jos olet saanut rauhan, mutta älä muille väkisin pakota ajatuksiasi:)

• Tykkää
[QUOTE="juu";26936484]ymmärrän kyllä tämänkin näkökannan. mutta aika surullista että monet jotka ovat ns hyvällä asialla (haluavat levittää tietoa uskontojen uhreista ja että kaikki uskonto ei ole ok) joutuvat purkautumaan keskustelupalstoilla hirveillä aggressioilla, ei sellasta jaksa kukaan lukea tosissaan (kuten ei noita raamatun pätkiäkään). eli tavallaan se hyvä asia siellä hautautuu tohon vihaan ja toisten haukkumiseen.[/QUOTE]

Kyllä kuka tahansa osaa netistä tietoa etsiä uskonnoista, mun
tehtävä ei ole mikään tiedon levitys poliittisesti korrektisti sanojani varoen.
Mä luulen että muutama rivi vittuilua on kuitenkin luettavissa, toisin kuin jaelitanja jostain roomalaiskirjeestä.

[QUOTE="vieras";26936303]Minkä takia nämä ketjuissa kirjoittelevat uskonnon vastustajat ja ateisit ovat niin agressiivisia? Omat vanhat traumatko siellä kummittelee? Ihan mielenkiintoista olisi tietäää mihin lahkoon trollia on aikanaan viety, jos veikata pitäisi niin arvelisin hellareita? jehovista en oikein tiedä mitään.[/QUOTE]

No eikö trollin, tai hänen tapaansa käyttäytyvä, ole hyvä esimerkki siitä, mitä pahaa uskonto voi ihmisessä tehdä? Mistä sinä tiedät, mitä traumoja siellä taustalla sellaisella ihmisellä on? Ja tarkennukseksi, että en minäkään tiedä trollin taustoja/mahdollisia traumoja, mutta ajatuksena, että sekin voi olla mahdollista. Silloin ihminen voi HUUTAA ulos sen varoituksen muille, ÄLÄ MENE HEIKOILLE JÄILLE, VARO!

• Tykkää
Tästä aloituksesta tuli väistämättä mieleen jehovantodistajat -ja äitini, joka on siis jehovantodistaja, ja käy "salilla" monta kertaa viikossa. Perheesssäni kukaan muu ei ole, äitini koki "herätyksen " ja on siitä asti kuulunut jehovan todistajiin. Kotonakin siis on vartiotorneja ollut, mikäli lukeminen kiinnostaa, mutta itse olen kokenut äitini uskon ahdistavana ja tuomitsevana. Itse erosin kirkosta heti täytettyäni 18v, ja luonnehtisin itseäni lähinnä agnostikoksi. Toisinaan äidin kanssa näistä uskon asioista keskustellaan, hän puhuu mielellään, mutta usein myös saamme kunnon riidan aikaiseksi asiasta. Eli älä ap pakota lapsillesi omaa uskoasi, mukav aa jos olet saanut rauhan, mutta älä muille väkisin pakota ajatuksiasi:)

tälle kommentille nostaisin peukkua, jos pystyisin :)

[QUOTE="vieras";26936585]Mistäs tiedät, että ei ole?

Huom. tiedät, et usko tai luule.[/QUOTE]

Ateistit puhuvat kuin nimenomaan tietäisivät, ettei jumalaa ole. Uskovaiset uskovat,johan sen nimikin kertoo,esim kristinusko.

• Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
[QUOTE="mini";26936520]Ja aina otetaan nuo sanat Raamatun kohdat Vanhasta testamentista esimerkeiksi siitä, kuinka kamalaa uskonto onkaan! Niin vanha juttu jo... Lukekaa Uutta testamenttia ja ateistit,esiintykää hieman vähemmän kiihkomielisesti, niin ette tee itsestänne ihan pellejä.[/QUOTE]

Ja aina otetaan uskovaisten taholta esiin nuo samat Raamatun kohdat VT:sta esimerkeiksi siitä, miten väärin homous onkaan! Niin vanha juttu jo... Kertokaa hei missä Jeesus henkilökohtaisesti tuomitsee homot?

Kyllä kuka tahansa osaa netistä tietoa etsiä uskonnoista, mun
tehtävä ei ole mikään tiedon levitys poliittisesti korrektisti sanojani varoen.
Mä luulen että muutama rivi vittuilua on kuitenkin luettavissa, toisin kuin jaelitanja jostain roomalaiskirjeestä.

niinpä, kuka tahansa osaa netistä etsiä tietoa uskonnoista... äskön ne ketkä tahansa olivat raukkoja uskontojen uhreja.

Yhteistyössä