Aivan mahtava tunne kun usko uudistaa elämän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UniQuePopPy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mini";26936520]Ja aina otetaan nuo sanat Raamatun kohdat Vanhasta testamentista esimerkeiksi siitä, kuinka kamalaa uskonto onkaan! Niin vanha juttu jo... Lukekaa Uutta testamenttia ja ateistit,esiintykää hieman vähemmän kiihkomielisesti, niin ette tee itsestänne ihan pellejä.[/QUOTE]
Mä olen ateisti, enkä esiinny kiihkomielisesti.

Olen monasti yrittänyt keskustella uskovaisten kanssa ilman kiihkomieltä siinä kuitenkaan onnistumatta ja tämä kiihkomielisyys on tullut ihan sieltä toiselta suunnalta.

Enkä kyllä ole mitään varteen otettavaa juttu tuokiotakaan heidän kanssaan uskosta saanut aikaan. Yksikin ristiriita taikka kyseenalaistus niin "tuntemattomia ovat herran tiet", "vain usko pelastaa" tai "älä huoli, herralla on suunnitelma sinunkin varallesi".

Ja sitten se kun ne ei ymmärrä että kun ei usko niin EI USKO. Mä en näillä aivosoluilla jotka mulle on jaettu kykene uskoon tulemaan vaikka kuinka yrittäisin.

• Tykkää
Reactions: vicy ja trolli
[QUOTE="jep";26936533]selvä. tässähän se kaikki olennainen tiivistyikin. onneksi kukaan ei joudu kärsimään sinun mielenvikaisuudesta ;)[/QUOTE]

Ei joudu, ap:n mielenvikaisuudesta kylläkin hänen lapset. Suosittelen säästämään säälisi heille. Tai omille mukuloillesi, jos hihhuloit heille.

Kyllä kuka tahansa osaa netistä tietoa etsiä uskonnoista, mun
tehtävä ei ole mikään tiedon levitys poliittisesti korrektisti sanojani varoen.
Mä luulen että muutama rivi vittuilua on kuitenkin luettavissa, toisin kuin jaelitanja jostain roomalaiskirjeestä.

luettavissa kyllä, eri asia mitä tunteita se herättää. ei ainakaan minulla positiivisempia kuin ne litaniat raamatustakaan.

[QUOTE="mini";26936607]Ateistit puhuvat kuin nimenomaan tietäisivät, ettei jumalaa ole. Uskovaiset uskovat,johan sen nimikin kertoo,esim kristinusko.[/QUOTE]

Eli uskovaisetkaan eivät tiedä, että Jumala on olemassa? Uskotaan varmuuden vuoksi ettei vain jouduta helvettiin, eipä olekaan yhtään tekopyhää. Kyse on siis ns. sokeasta uskosta, jossa on pakko keksiä joku taivasheppu kun ajatus tuntemattomasta kuoleman jälkeen pelottaa.

• Tykkää
Reactions: trolli
[QUOTE="mini";26936520]Ja aina otetaan nuo sanat Raamatun kohdat Vanhasta testamentista esimerkeiksi siitä, kuinka kamalaa uskonto onkaan! Niin vanha juttu jo... Lukekaa Uutta testamenttia ja ateistit,esiintykää hieman vähemmän kiihkomielisesti, niin ette tee itsestänne ihan pellejä.[/QUOTE]

Hei pelle, sun jumalas on sun mukaan sekä vanhan että uuden testamentin tekijä. Kyllä uudessakin kivoja kohtia on, tahdotko että etsin sulle sen, missä naiset käsketään olla hiljaa seurakunnassa?
Pistä kuule kampanja pystyyn, että erotetaan vt raamatusta, sitten lopetetaan sen siteeraaminen.

Mun mielestä ap on saanut aika rumia viestejä, loukkaannuin jopa itse hänen puolestaan.

Itse uskon, mutta uskoani on koeteltu aika lailla jo jonkun aikaa. Haluaisin itsekin saada samanlaisen tarmon ja innokkuuden kuin sinä ap! Voi kunpa saisin kokea samanlaisen uskon joskus :)

Toivon sinulle ja perheellesi kaikkea hyvää, voimaa sinulle myös jatkossa.

[QUOTE="vieras";26936637]Eli uskovaisetkaan eivät tiedä, että Jumala on olemassa? Uskotaan varmuuden vuoksi ettei vain jouduta helvettiin, eipä olekaan yhtään tekopyhää. Kyse on siis ns. sokeasta uskosta, jossa on pakko keksiä joku taivasheppu kun ajatus tuntemattomasta kuoleman jälkeen pelottaa.[/QUOTE]

Eihän mihinkään voi uskoa vain päättämällä,esim. "uskonpa nyt varmuuden vuoksi jumalaan"

[QUOTE="vieras";26936573]No eikö trollin, tai hänen tapaansa käyttäytyvä, ole hyvä esimerkki siitä, mitä pahaa uskonto voi ihmisessä tehdä? Mistä sinä tiedät, mitä traumoja siellä taustalla sellaisella ihmisellä on? Ja tarkennukseksi, että en minäkään tiedä trollin taustoja/mahdollisia traumoja, mutta ajatuksena, että sekin voi olla mahdollista. Silloin ihminen voi HUUTAA ulos sen varoituksen muille, ÄLÄ MENE HEIKOILLE JÄILLE, VARO![/QUOTE]

On myös lukemattomia esimerkkejä mitä hyvää usko(nto) voi tehdä ihmiselle. Eikö yhtälailla silloin uskova ihminen voi huutaa: Tule tänne!
Tiedän myös oman elämän kokemuksista täysin hyvin että on uskontojen ja lahkolaisuuden uhreja ja on täysin oikein että sairaasta toiminnasta irrottaudutaan. Ei sen kuitenkaan tarvitse tarkoittaa agressiiviseksi ja suvaitsemattomaksi ateistiksi ryhtymistä.

[QUOTE="Saara";26936678]Mun mielestä ap on saanut aika rumia viestejä, loukkaannuin jopa itse hänen puolestaan.

Itse uskon, mutta uskoani on koeteltu aika lailla jo jonkun aikaa. Haluaisin itsekin saada samanlaisen tarmon ja innokkuuden kuin sinä ap! Voi kunpa saisin kokea samanlaisen uskon joskus :)

Toivon sinulle ja perheellesi kaikkea hyvää, voimaa sinulle myös jatkossa.[/QUOTE]

AP:n uskomisessa ei todellakaan ole mitään väärää, kuten ei kenenkään muunkaan aikuisen ihmisen joka on itse saanut tehdä valintansa uskomisen tai uskomatta jättämisen suhteen.

Väärää on se että lapsille annetaan taholta johon heidän kuuluu luottaa, sellaista opetusta mikä perustuu vain ja ainoastaan henkilökohtaiseen päätökseen uskoa.

• Tykkää
[QUOTE="jep";26936633]luettavissa kyllä, eri asia mitä tunteita se herättää. ei ainakaan minulla positiivisempia kuin ne litaniat raamatustakaan.[/QUOTE]

Ihan sama, tunteita kun tunteita. Miksi tämän aiheen pitäisi jotain positiivisia viboja säteillä? Tässä on kyse ihan oikeista viattomista lapsista, keitä aivopestään. Täällä säälitään ja kauhistellaan, kun luetaan miten lapsia aivopestään itsemurhapommittajiksi ja juutalaisten vihaajiksi Lähi-idässä, eikä viitsitä nähdä mitä hihhulit täällä koto-Suomessa tekevät lapsilleen.
Siinä ei ole sijaa korrektiudelle tai lässytykselle.

[QUOTE="vieras";26936637]Eli uskovaisetkaan eivät tiedä, että Jumala on olemassa? Uskotaan varmuuden vuoksi ettei vain jouduta helvettiin, eipä olekaan yhtään tekopyhää. Kyse on siis ns. sokeasta uskosta, jossa on pakko keksiä joku taivasheppu kun ajatus tuntemattomasta kuoleman jälkeen pelottaa.[/QUOTE]

Jopas oli vihamielinen viesti, onko jonkun usko sinulta pois? Tähän tahtoisin saada vastauksen muiltakin ateisteilta.

Minä en ymmärrä mikä oikeus tietyillä ateisteilla on pilkata kaikkia uskovia, eikä tähän riitä syyksi se miten jotkut uskovaiset tuomitsevat ja haukkuvat muita. Tämä on kuitenkin vähemmistö.

Minä en pelkää kuolemaa enkä sitä mitä sen jälkeen tapahtuu, sillä en tiedä sitä.
En usko siksi, vaan siksi että minusta se tuntuu oikealta. Mielestäni en ole tekopyhä, miksi olisin?

En pilkkaa ketään, en toivo kenellekään pahaa ja haluan vaan elää ja uskoa rauhassa.
Minkä ihmeen takia muut näkevät oikeudekseen pilkata minua siitä?

[QUOTE="mini";26936690]Eihän mihinkään voi uskoa vain päättämällä,esim. "uskonpa nyt varmuuden vuoksi jumalaan"[/QUOTE]
Niinpä, ei voi uskoa vain päättämällä. Mutta kun uskovaisen kanssa puhut niin hänen mielestään pitäisi vaan uskoa, mutta kun jos ei usko niin ei usko. Minkäs sille voi?
Ja mitä enemmän mä näitä uskonasioita pohdin ja uskovaisten juttuja kuuntelen sitä varmemmin en usko.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";26936707]On myös lukemattomia esimerkkejä mitä hyvää usko(nto) voi tehdä ihmiselle. Eikö yhtälailla silloin uskova ihminen voi huutaa: Tule tänne!
Tiedän myös oman elämän kokemuksista täysin hyvin että on uskontojen ja lahkolaisuuden uhreja ja on täysin oikein että sairaasta toiminnasta irrottaudutaan. Ei sen kuitenkaan tarvitse tarkoittaa agressiiviseksi ja suvaitsemattomaksi ateistiksi ryhtymistä.[/QUOTE]

Luulen että jos lahkolaisuuden plussat ja miinukset listattaisi, miinukset voittaisivat kirkkaasti. Tai en luule, vaan tiedän.
Ja mun kirjoitukset ei ole agressiivisuutta, vaan vittuilua.
Ja kaikkea ei tarvitse suvaita, kuten lasten aivopesua.

AP:n uskomisessa ei todellakaan ole mitään väärää, kuten ei kenenkään muunkaan aikuisen ihmisen joka on itse saanut tehdä valintansa uskomisen tai uskomatta jättämisen suhteen.

Väärää on se että lapsille annetaan taholta johon heidän kuuluu luottaa, sellaista opetusta mikä perustuu vain ja ainoastaan henkilökohtaiseen päätökseen uskoa.

Tuo on varmasti totta. En jaksanut kahlata koko ketjua joten en huomannut keskustelua tästä.
Minusta aivopesu on väärin, sekä uskonnosta että myös Jumalan kieltämisestä. Itse en opettaisi lapsille ainoana totena että Jumala on olemassa, enkä myöskään sitä että raamattu on satukirja eikä Jumalaa ole.

Minusta ap:n aloitus ja reaktio saamaansa palautteeseen ei ole mitenkään yllättävä tai epänormaali. Uskoon tuloa voi hyvin verrata esim rakastumiseen. Ihminen kokee suurta iloa ja uskoo, että muillakin on mahdollisuus kokea sama. Sen ilonsa ja onnensa haluaa jakaa muiden kanssa. Tosi on, että on äärettömän rasittavaa kuunnella rakastunutta ihmistä, jos oma parisuhde on persiillään tai on eronnut mulkerosta, jonka vuoksi syö psyykenlääkkeitä vielä vuosiakin myöhemmin. Silloin suorastaan ottaa kuupasta, kun joku aurinkoisin naamoin tulee kertomaan omasta onnestaan ja vakuuttaa, että "kyllä sinäkin vielä onnesi löydät". Sellaista onnensa toitottajaa tekisi lähinnä mieli vetää nyrkillä nenään.

Jos rakastuneelle alatkin sanoa, että se ukko on oikeasti ihan paska ja tekee vain pahaa rakastuneelle, niin mitä rakastunut tekee? Viskaa ukon pihalle? Tuskinpa, vaan alkaa puolustella ukkoa. Alkaa selitellä ja perustella, miksi ukko on tosi ihana. Mitä enemmän rakastuneelle väitetään, että hänen onnensa on vahingollista, sitä enemmän rakastunut puolustautuu.

Sama ilmiö on muissakin "hurahduksissa". Esim karppauksessa, kasvissyönnissä, imetyksessä jne. Kun olet vakuuttunut siitä, että jokin on hyvä, haluat jakaa sitä muillekin. Ja jos joudut hyökkäyksen kohteeksi, alat puolustautua. Kun "hurahdus" muuttuu osaksi arkipäivääsi, et jaksa siitä enää hehkuttaa etkä myöskään välitä enää, mitä muut asiasta ajattelevat.

• Tykkää
Reactions: Mythago
[QUOTE="mini";26936690]Eihän mihinkään voi uskoa vain päättämällä,esim. "uskonpa nyt varmuuden vuoksi jumalaan"[/QUOTE]

No miten sitten? Vanhemmat aivopesevät uskontoon (nimenomaan se juttu, jota tässäkin ketjussa on arvosteltu)?

[QUOTE="vieras";26936707]On myös lukemattomia esimerkkejä mitä hyvää usko(nto) voi tehdä ihmiselle. Eikö yhtälailla silloin uskova ihminen voi huutaa: Tule tänne!
Tiedän myös oman elämän kokemuksista täysin hyvin että on uskontojen ja lahkolaisuuden uhreja ja on täysin oikein että sairaasta toiminnasta irrottaudutaan. Ei sen kuitenkaan tarvitse tarkoittaa agressiiviseksi ja suvaitsemattomaksi ateistiksi ryhtymistä.[/QUOTE]

Se aggressiivinen huutaja voi olla aggressiivinen siksi, että joku huutaa heikoilla jäillä sitä Tule tänne!-kutsua.

• Tykkää

Väärää on se että lapsille annetaan taholta johon heidän kuuluu luottaa, sellaista opetusta mikä perustuu vain ja ainoastaan henkilökohtaiseen päätökseen uskoa.'
Mutta ihmiset tekevät sitä muissakin asioissa kuin vain uskonnossa. Esim ruokavalio on yksi sellainen. Ylipäätään olipa vanhempien arvomaailma mikä tahansa tai noudattivatpa he mitä tahansa ideologiaa, he opettavat asiat myös omille lapsilleen.

[QUOTE="Saara";26936725]Jopas oli vihamielinen viesti, onko jonkun usko sinulta pois? Tähän tahtoisin saada vastauksen muiltakin ateisteilta.

Minä en ymmärrä mikä oikeus tietyillä ateisteilla on pilkata kaikkia uskovia, eikä tähän riitä syyksi se miten jotkut uskovaiset tuomitsevat ja haukkuvat muita. Tämä on kuitenkin vähemmistö.

Minä en pelkää kuolemaa enkä sitä mitä sen jälkeen tapahtuu, sillä en tiedä sitä.
En usko siksi, vaan siksi että minusta se tuntuu oikealta. Mielestäni en ole tekopyhä, miksi olisin?

En pilkkaa ketään, en toivo kenellekään pahaa ja haluan vaan elää ja uskoa rauhassa.
Minkä ihmeen takia muut näkevät oikeudekseen pilkata minua siitä?[/QUOTE]

On se multa sen verran pois, että en saa koskaan takaisin niitä kallisarvoisia minuutteja joita olen joutunut tuhlaamaan päästäkseni eroon käännyttäjistä. Joillekin kun "ei kiinnosta" tuntuu merkitsevän "kerro toki lisää!".

Miten siis pilkkasin tuossa uskovia? Alkuperäinen kysymys oli, "mistä tiedät, että Jumala on mielikuvitusta?". Vastakysymys oli, "mistä tiedät, että Jumala ei ole mielikuvitusta?". Vastaus tähän oli, "koska uskon niin". Mihin taas kommentoin huomattamalla, että uskovaisetkaan eivät siis tiedä onko Jumalaa olemassa vai ei, vaan ilmeisesti uskovat varmuuden vuoksi.

Luulen että jos lahkolaisuuden plussat ja miinukset listattaisi, miinukset voittaisivat kirkkaasti. Tai en luule, vaan tiedän.
Ja mun kirjoitukset ei ole agressiivisuutta, vaan vittuilua.
Ja kaikkea ei tarvitse suvaita, kuten lasten aivopesua.

Niin, minua kiinnostaisi edelleen tietää mikä lahko sua erityisesti nyppii? Voisin verrata omiin kokemuksiini jotka ovat sangen kirjavia mutta silti olen uskossa enkä kuulu mihinkään lahkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26936802:
Mutta ihmiset tekevät sitä muissakin asioissa kuin vain uskonnossa. Esim ruokavalio on yksi sellainen. Ylipäätään olipa vanhempien arvomaailma mikä tahansa tai noudattivatpa he mitä tahansa ideologiaa, he opettavat asiat myös omille lapsilleen.

>Tuskin löydät ruokavaliosta traumatisoituneita ihmisiä, kuten uskonnosta, vai löydätkö?

Ja ihan muuten tiedoksi varpaillaan seisoville uskovaisille. Tuo aggressiivisuus kommentti on aika laimea, liikaa käytetty säälin kautta ja viattomuutta vakuuttava puolustus.

Minä olen nähnyt sen millä intensiteetillä näissä "puhtaissa" ja "rakkautta täynnä" olevissa kokouksissa saarnataan niin lapsille kuin aikuisille.

Se että henk koht tunnen monen tasoisia ikäviä tunnetiloja varsinaisia uskovia kohtaan, mitä tulee nimenomaan uskosta julistamisen ja muille saarnaamisen suhteen, on sinänsä erillään oikeasti siitä että se vääryys lapsia kohtaan on anteeksi antamatonta, että harrastetaan ihan samaa propagandaa mitä esimerkiksi natsisaksassa tehtiin kansalaisille.

Joku voi toki heittää "natsikortti" kommentin, mutta se ei poista sitä tosiasiaa että eihän se aivopesu eroa toisistaan mitenkään, kerrotaan nuorille mielille se mitä heidän tulee ajatella, pelottelemalla, lupailemalla asioita mitä ei voida pitää ja esittämällä väitöksiä joita ei voida loogisesti perustella tosiasioilla.

• Tykkää
[QUOTE="Saara";26936725]Jopas oli vihamielinen viesti, onko jonkun usko sinulta pois? Tähän tahtoisin saada vastauksen muiltakin ateisteilta.

Minkä ihmeen takia muut näkevät oikeudekseen pilkata minua siitä?[/QUOTE]

Ymmärrän sinua. Toisaalta ymmärrän myös toista puolta. Tietenkin sinulla pitäisi olla uskonvapaus! Vihamielisyys kumpuaa ainakin osaksi uskoakseni siitä, että uskonnottomat eivät saa olla rauhassa.

Minä olen agnostikko. En juurikaan tuo asiaa esille, koska en koe siihen tarvetta. Minun puolestani muut saavat uskoa haluamallaan tavalla. Hyvin usein kuitenkin itse joudun "käännytyksen" uhriksi, koska monet uskovaiset haluavat levittää ilosanomaa. Tätä tehdään myös valtion toimesta. Se harmittaa, mutta ymmärrän, että joitain suorastaan ärsyttää.

Tilanne on vaikea, koska ymmärrän, miksi uskonnon "levittäminen" on uskoville tärkeää. Toisaalta myös ymmärrän, että uskonnottomien näkökulmasta se on väärin. Hiukan pattitilanne siis, ja siksi molempien osapuolien olisi muistettava toistensa huomioonottaminen ja asiallinen/fiksu käytös asian tiimoilta.

Yhteistyössä