AIVAN USKOMATONTA!! (työkkäristä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kauhistunut!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
(en usko, että kukaan ymmärsi kun en minä itsekään käsitä koko asiaa)

Tajusin.
Ne työkkärin työntekijät käytttäytyy, kuin työttömyyspäivärahat maksettais niiden omasta palkasta. Saavat varmaan jonkun provisiopalkan jokaisesta karenssista ja säästyneestä tyttömyyspäivärahasta.

Peesi! Työkkärin työntekijöitten pitäis olla ex-työttömiä niin osaisivat asettua asiakkaansa asemaan.

AP:lle, että nopeasti lukien tuli minullekin mieleen, että olet tosiaan lähdössä kouluun. Jaha, lapsesi menee myös -ja heti seuraava ajatus, että menetkin saattamaan häntä kouluun ja yritit keplotella itsesi ulos tarjotusta työstä. Enkä ole työkkäristä, mutta ei välttämättä heti pysty hoksaamaan, että sekä äiti että lapsi lähtevät kouluun, mutta eri kouluihin... Varmasti on tapahtunut väärinkäsitys, jota kenties ylpeys ei anna työkkärin tädillä periksi myöntää.

mäkin vein työkkäriin niiden vaatimat laput ja työtokarit kun pätkätyö loppui, virkailija sanoi että nää on kunnossa, sitten meen kelaan juu he odottaa sen vahvistuksen ja sit saa täyttää laput..mistään ei kuulu mitään,soitin kelaan, juu työkkäristä ei oo kuulunu mitään,soitin työkkäriin, no eri virkailija puhelimessa, ja kuulemma puuttui sitä ja tätä lappua, selitin että viimeksi ne oli kyllä ok, ei oo, noo taas kiikuttaan puuttuvia lappuja, ja odottamaan, ei tapahu mitään ja soittoa, no kolmas virkailija, ei työsopimuksia hyväksytä pitää olla työtokarit, arg, ja nää 2 oli sanonu että asia kunnossa,,sit palo pinna, soitin ylemmälle taholle, joka katsoi mun tilanteen, ja sanoi että ne sopimukset kyllä riittää,kyseessä oli kk:n työttömyys jolloin seuraavan sijaisuuden aloitin,mutta arvatkaas sainko mitään apua työkkäristä?? kun kerkesin mennä töihin, mutta 2kk:tta olin ilman tuloja, kun pikkusen kesti,ja ennenkun seuraavan paikan palkka tuli..että kyllä ne osaa tosiaan!!

mulle on myös tarjottu työtä jossa piti olla yhdistelmäajokortti, semmosita mulla ei ole, meinas tulla karenssi kun en voinu ottaa paikkaa vastaan,mutta onneksi sentään ymmärsivät että ois ollu lainvastasta ajaa ilman semmosta korttia..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
APUA!!! Mitä kamalaa kiristystä siellä ihan oikeasti on! Ihmiset pakotetaan vaikka mihin. Samoin eräs viisissäkymmenissä oleva tuttava nainen kertoi, että hänelle oli tullut kirje, että pitää mennä puolenvuoden atk kurssille, hän sanoi ettei ole koskaan koskenutkaan tietokoneeseen, eikä missään nimessä ikinä halua mennä sellaiseen työhönkään missä koneella työskenneltäisiin, mutta ei kelvannut a4 kooinen selvityskään syistä miksi ei halua sille kurssille, vaan kolmen kuukauden karenssipa tuli. Eli varokaa vaan vaikka minne tulee kutsu, niin sinne on mentävä!
Ja kävin tänään muuten sen johtajan juttusilla, niin sanoi vaan että lautakunta sitten miettii sen että onko selvitykseni riittävän pätevä. Nainen joka työtä tarjosi, oli kertonut siellä etten ota työtä vastaan koska en halua pätkätöitä enkä saa lastani hoitoon minnekkään. Joo! Hei kerroin hänelle että toinen lapsi lähtee kouluun ja hänellä on iltapäiväkerhopaikka jo ja toinen on ollut samassa tarhassa kolme vuotta ja jatkaa syksyllä samassa paikassa. Lisäksi kerroin että olen helmikuusta lähtien tehnyt maksimissaan kaksi viikkoa kerrallaan kestäviä pätkätoitä!!! Että kiitos sille eukolle oikein paljon yli kuukauden kestävästä rahattomuuskaudesta. Jos saan päätöksen läpi että syy siellä kelpaa, lähtee silloin niin mukava puhelu sille lehmälle, että tietää mitä sai aikaan!

mie kyllä tavallaan ymmärrän tuon koska tietokonettahan tarvitaan nykyään melkeen joka paikassa. eli jos ei ole valmis sitä opettelemaan niin ei ole valmis vastaanottamaan töitä ja karenssihan siitä paukahtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei työkkäriläinen mutta läheltä liippaa:
Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini -65:
Eipä tuo informaatio pelaa työkkärissä aina: mä olin jo aloittanut uudessa työpaikassa ja silti tuli peräti kaksi puhelinsoittoa samalta työnantajalta parin viikon välein, että tulisinko työhaastatteluun :headwall: :headwall: . Samat selitykset annoin molemmilla kerroilla hämmästyneelle työntarjoajalle. Ei tosin työkkäristä kuulunut mitään. Olisi varmaan pitänyt käydä itse tarkistamassa, etten enää ole työtön työkkärin listoilla :whistle: .

ilmoititko itse työvoimatoimistoon, ettet enää ole työnhakijana? Jos et, mistä heidän olisi pitänyt se tieto saada, arvaamallako?

Ja alkuperäiselle (ja muillekin tiedoksi), työhallinto on kiristänyt aktivointikäytäntöään siten, että nykyään työpaikkoja ei enää saa antaa "tiedoksi" vaan aina "osoituksena", joka edellyttää paikan hakua. Toki tästä pitäisi ohjeistaa työnhakijoitakin.

Ihan alkukysymykseen taas vastakysymys: olitko ilmoittanut työvoimatoimistoon, että sinut on hyväksytty opiskelijaksi? Jos siellä oli jo tieto opiskelupaikasta, ei mokomaa työhönosoitusta olisi tullut tehdä.

Ja ilmanmuuta, käy johtajan luona. Ihminen hänkin on (yleensä ).

Kyllä ne työkkärissä tiesi mun työpaikasta, kun työkkäri sitä paikkaa tarjosikin ja ilmoitin heti sinne mun pääsystä ko. paikkaan. Tuli vielä paperi työkkäristä, että ilmoittaneet kelalle etten ole enää työtön työnhakija. Taisi olla vaan mun nimi jäänyt roikkumaan jollekin listalle, mistä annettiin työnantajille hakijoiden nimiä.

niin ihan sama mulle mitä se lepakko tajusi meidän kolmen minuutin puhelusta, mutta kun kävin sen lausunnon jälkeen selvittämässä tilanteen ja näyttämässä kouluunlähtö lomakkeet, hyväksymiset ja vahvistukset, mutta eipä kelvannut virkailijalle eikä tänään johtajalle, vaan odotellaan lautakunnan päätöstä heinäkuun viimesille päiville! Prkl!!!

joo tarvii tietokonetta joo, mutta tarvii myös paljon paljon muutakin ja todellakin on henkistä ihmisten piinaamista kiristää ja pakottaa jonnekkin jos ei halua, ihan oikeasti!!!

joo tarvii tietokonetta joo, mutta tarvii myös paljon paljon muutakin ja todellakin on henkistä ihmisten piinaamista kiristää ja pakottaa jonnekkin jos ei halua, ihan oikeasti!!!

no joutuuhan sitä töissäkin tekemään asioita joita ei välttämättä halua.

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
On ne ihme porukkaa muistaakohan ne ollenkaan et työttömät ovat tavallaan niiden "työnantajia".Kun työttömyys saadaan painettua tarpeeksi alas saa työkkärinämmät laittaa ittensä kortistoon.

Valtion virasta vai..
e010.gif

niin ihan sama mulle mitä se lepakko tajusi meidän kolmen minuutin puhelusta, mutta kun kävin sen lausunnon jälkeen selvittämässä tilanteen ja näyttämässä kouluunlähtö lomakkeet, hyväksymiset ja vahvistukset, mutta eipä kelvannut virkailijalle eikä tänään johtajalle, vaan odotellaan lautakunnan päätöstä heinäkuun viimesille päiville! Prkl!!!

Näin se käytäntö valitettavasti menee.. Mutta oiskohan se työtä tarjonnut täti tarkoittanut kun kysyi sun tilannetta nyt, että olisit mennyt töihin tässä välillä ja siitä sitten ilmoittanut ettet ota tarjottua työtä vastaan?

Mutta oiskohan se työtä tarjonnut täti tarkoittanut kun kysyi sun tilannetta nyt, että olisit mennyt töihin tässä välillä ja siitä sitten ilmoittanut ettet ota tarjottua työtä vastaan?[/quote]

no ei todella kun kertoi että työ alkaa 14.8

Oon huomannu et työttömäksi ilmottautuminen on ittensä näyryyttämistä. Ne juoksuttaa kaikenmaailman muissaki virastoissa yms. Mihinköhän ne mutkin meinaa töihin laittaa kun mun joku lausunto oli lähetetty Auto- ja kuljetusalan liittoon... Ei ymmärrä, eikä jaksakaan..

Ja mä oikeesti olen lautakunnan päätöksellä joutunut karenssiin, koska en ottanut (siis minua ei otettu) työpaikkaan, jossa tehtävänä olisi ollut hoitaa kauppaliikennettä saksaan puhelimitse, enkä osaa saksaa pätkääkään. En ole sitä edes yläasteella lukenut.
Työkkärin mielestä kuitenkin minun olisi väkisin pitänyt sinne työhön ryysiä :/

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:
Ja mä oikeesti olen lautakunnan päätöksellä joutunut karenssiin, koska en ottanut (siis minua ei otettu) työpaikkaan, jossa tehtävänä olisi ollut hoitaa kauppaliikennettä saksaan puhelimitse, enkä osaa saksaa pätkääkään. En ole sitä edes yläasteella lukenut.

Ihanko totta? Valititko minnekkään siitä? Olisivatko he hyväksyneet työpaikassa sinut sinne vaikket osaa?

Peesi! Työkkärin työntekijöitten pitäis olla ex-työttömiä niin osaisivat asettua asiakkaansa asemaan.

Kyllä niitäkin löytyy :whistle:

Jep, yhdelle kassaneidille nipotettuani hän tokaisi että on itsekin työllistettynä ja etten ihan ainoa maailmassa ole joka on samassa tilanteessa jonka jälkeen on pysynyt suu supussa täälläkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanni:

Ihanko totta? Valititko minnekkään siitä? Olisivatko he hyväksyneet työpaikassa sinut sinne vaikket osaa?

Ei työpaikka hyväksynyt, kun se ukko (työhaastattelija) nimenomaan päivitteli, kuin on mulle tieto tälläsestä työpaikasta annettu, jos en täytä kriteerejä :o
En valittanut minnekään, koska olin jo päätöksen tullessa ITSE löytänyt työpaikan muualta. 3 kertaa oon työttömänä ollut, ja kertaakaan en ole työkkäristä varsinaisesti hyötynyt. Ite oon työpaikat aina löytänyt muualta kun työkkärin kautta...

Yhteistyössä