Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini -65:
Eipä tuo informaatio pelaa työkkärissä aina: mä olin jo aloittanut uudessa työpaikassa ja silti tuli peräti kaksi puhelinsoittoa samalta työnantajalta parin viikon välein, että tulisinko työhaastatteluun :headwall: :headwall: . Samat selitykset annoin molemmilla kerroilla hämmästyneelle työntarjoajalle. Ei tosin työkkäristä kuulunut mitään. Olisi varmaan pitänyt käydä itse tarkistamassa, etten enää ole työtön työkkärin listoilla

.
ilmoititko itse työvoimatoimistoon, ettet enää ole työnhakijana? Jos et, mistä heidän olisi pitänyt se tieto saada, arvaamallako?
Ja alkuperäiselle (ja muillekin tiedoksi), työhallinto on kiristänyt aktivointikäytäntöään siten, että nykyään työpaikkoja ei enää saa antaa "tiedoksi" vaan aina "osoituksena", joka edellyttää paikan hakua. Toki tästä pitäisi ohjeistaa työnhakijoitakin.
Ihan alkukysymykseen taas vastakysymys: olitko ilmoittanut työvoimatoimistoon, että sinut on hyväksytty opiskelijaksi? Jos siellä oli jo tieto opiskelupaikasta, ei mokomaa työhönosoitusta olisi tullut tehdä.
Ja ilmanmuuta, käy johtajan luona. Ihminen hänkin on (yleensä ).