Aivokasvaimen pelko estää elämästä,,miten neuvoisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aakku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi luoja tuota Tiede-lehden keskustelua :headwall: Siellä se selittää aivovaurioita mm. sillä, että hän ei saa nukuttua niin on varmaan vaurioitunu aivoista nukkumista säätelevä osa. Joo, sehän se tosiaan on unettomuuden yleisin syy, varsinkin stressaavassa elämäntilanteessa.

[QUOTE="vieras";28571051]Ja mistä te ootte päätelly, että sillä on aivovaurio?[/QUOTE]

No ei sen aivot toimi entisellä tavalla enää, kaikki alkaa olla huolissaan, jopa sen vanhemmat. Ennen se oli sellainen nopeaälyinen ja hauska, ja nyt tuntuu että on tosi hidas ja ei pysy perässä jutuissa. Sitten se yökkäily, joka näyttää kamalalta, ja kuulemma johtuu siitä että aivoissa tuntuu niin oudolta. Ja kun se on kuvaillut ihan outoa unettomuutta, johon liittyy jotain epileptisiä oireita. Se ei oo itse kokenut koskaan vastaavaa unettomuutta, vaikka sillä on ollut unettomuutta ennenkin. Eikä se kuulosta ihan normaalilta että herää siihen kun aivoissa vääntää ja oksettaa ja raajoissa kulkee sähkövirtoja. Ja muutenkin valittaa että päässä vääntää. Ei sillä ennen oo tuollaisia ollut.

Mutta mä en varmaan sais selitellä näitä juttuja täällä, joten pitää lopettaa. Halusin vaan kommentoida tähän ketjuun, kun huomasin että täällä tehdään taas jollekin samanlaisia diagnooseja, mutta nyt tämä selittäminen menee jo liian pitkälle. Siis vaikenen nyt

[QUOTE="kaveri";28571113]No ei sen aivot toimi entisellä tavalla enää, kaikki alkaa olla huolissaan, jopa sen vanhemmat. Ennen se oli sellainen nopeaälyinen ja hauska, ja nyt tuntuu että on tosi hidas ja ei pysy perässä jutuissa. Sitten se yökkäily, joka näyttää kamalalta, ja kuulemma johtuu siitä että aivoissa tuntuu niin oudolta. Ja kun se on kuvaillut ihan outoa unettomuutta, johon liittyy jotain epileptisiä oireita. Se ei oo itse kokenut koskaan vastaavaa unettomuutta, vaikka sillä on ollut unettomuutta ennenkin. Eikä se kuulosta ihan normaalilta että herää siihen kun aivoissa vääntää ja oksettaa ja raajoissa kulkee sähkövirtoja. Ja muutenkin valittaa että päässä vääntää. Ei sillä ennen oo tuollaisia ollut.

Mutta mä en varmaan sais selitellä näitä juttuja täällä, joten pitää lopettaa. Halusin vaan kommentoida tähän ketjuun, kun huomasin että täällä tehdään taas jollekin samanlaisia diagnooseja, mutta nyt tämä selittäminen menee jo liian pitkälle. Siis vaikenen nyt[/QUOTE]

Mikään mainitsimastasi asioista ei kuulosta aivovauriolta. Todennäköisesti sillä ei ole mitään muuta kuin stressi, ahdistus ja luulotauti. Mutta voi toki olla myös vaikkapa astmaa tai jotain muuta pientä häikkää. Aivovauriota ei.

[QUOTE="kaveri";28571113]No ei sen aivot toimi entisellä tavalla enää, kaikki alkaa olla huolissaan, jopa sen vanhemmat. Ennen se oli sellainen nopeaälyinen ja hauska, ja nyt tuntuu että on tosi hidas ja ei pysy perässä jutuissa. Sitten se yökkäily, joka näyttää kamalalta, ja kuulemma johtuu siitä että aivoissa tuntuu niin oudolta. Ja kun se on kuvaillut ihan outoa unettomuutta, johon liittyy jotain epileptisiä oireita. Se ei oo itse kokenut koskaan vastaavaa unettomuutta, vaikka sillä on ollut unettomuutta ennenkin. Eikä se kuulosta ihan normaalilta että herää siihen kun aivoissa vääntää ja oksettaa ja raajoissa kulkee sähkövirtoja. Ja muutenkin valittaa että päässä vääntää. Ei sillä ennen oo tuollaisia ollut.

Mutta mä en varmaan sais selitellä näitä juttuja täällä, joten pitää lopettaa. Halusin vaan kommentoida tähän ketjuun, kun huomasin että täällä tehdään taas jollekin samanlaisia diagnooseja, mutta nyt tämä selittäminen menee jo liian pitkälle. Siis vaikenen nyt[/QUOTE]

Sulla on ihan samanlainen kirjoitustyyli, kuin taivaanrantaheinällä. :D

Hidasälyisyys, unettomuus, yökkäily ja aivojen "vääntäminen" voivat kaikki olla stressin aiheuttamia oireita. Aivovaurio aiheuttaa paljon vakavampia oireita. Toiseksi on täysin naurettavaa diagnosoida itselle aivovaurio, kukaan normaali ihminen ei harrasta tuollaista. Sillä vaikka hänen oireensa eivät olisi psykosomaattisia, niille voi olla noin miljoona todennäköisempää syytä kuin aivovaurio. Hänen pitäisi ihan oikeasti päästä psykiatriseen hoitoon, tuo ei ole normaalia käytöstä.

[QUOTE="vieras";28571121]Sulla on ihan samanlainen kirjoitustyyli, kuin taivaanrantaheinällä. :D[/QUOTE]

Muutenkin tosi todennäköistä, että sillä on joku yhtä hullu kaveri, joka uskoo itse diagnosoituja aivovaurioita ja hengailee samalla palstalla.

[QUOTE="vieras";28571121]Sulla on ihan samanlainen kirjoitustyyli, kuin taivaanrantaheinällä. :D[/QUOTE]

Onko? Johtuukohan siitä kun me ollaan juteltu skypessä useita kertoja viikossa monena vuonna.

[QUOTE="kaveri";28571126]Onko? Johtuukohan siitä kun me ollaan juteltu skypessä useita kertoja viikossa monena vuonna.[/QUOTE]

Eli kirjoittamalla jutellaan aina, ettei kämppis kuuntele

[QUOTE="kaveri";28571126]Onko? Johtuukohan siitä kun me ollaan juteltu skypessä useita kertoja viikossa monena vuonna.[/QUOTE]

:D

Jos mun kaveri sanois mulle, että hän diagnosoi itselleen aivovaurion niin mä käskisin hänen menemään ensin lääkäriin ja sitten vielä psykiatriseen hoitoon. Mutta sä ilmeisesti vaan voivottelet mukana?

[QUOTE="vieras";28571125]Muutenkin tosi todennäköistä, että sillä on joku yhtä hullu kaveri, joka uskoo itse diagnosoituja aivovaurioita ja hengailee samalla palstalla.[/QUOTE]

Millä tavalla mä olen hullu? Ja totta kai mä hengailen täällä, kun tämä aiheuttaa riipuvuutta. Tosin en kovin usein hengaile. Nytkin pitäis mennä nukkumaan.

[QUOTE="kaveri";28571130]Millä tavalla mä olen hullu? Ja totta kai mä hengailen täällä, kun tämä aiheuttaa riipuvuutta. Tosin en kovin usein hengaile. Nytkin pitäis mennä nukkumaan.[/QUOTE]

Sillä tavalla, että sä uskot sun kaverillasi olevan aivovaurion.

[QUOTE="vieras";28571129]:D

Jos mun kaveri sanois mulle, että hän diagnosoi itselleen aivovaurion niin mä käskisin hänen menemään ensin lääkäriin ja sitten vielä psykiatriseen hoitoon. Mutta sä ilmeisesti vaan voivottelet mukana?[/QUOTE]

Se miten t oloaan kuvaili kuulostaa vain niin omituiselta, että mä uskon että se aivovaurio on ihan mahdollinen. Oli t:llä kuitenkin aika pahasti henki ahtaalla useassakin vaiheessa, kun ei saanut puhuttuakaan lauseita loppuun välillä kun hengästytti. Tiedän yhden ihmisen joka sai epilepsian lyötyään päänsä ja silloin oli puhetta että se on yleistäkin. Siis että vaurio aivoissa aiheuttaa epilepsian. Mutta nyt mä menen nukkumaan ja hiljenen. En aio jutella tästä täällä enempää, koska en oo kysynyt lupaa

[QUOTE="kaveri";28571136]Se miten t oloaan kuvaili kuulostaa vain niin omituiselta, että mä uskon että se aivovaurio on ihan mahdollinen. Oli t:llä kuitenkin aika pahasti henki ahtaalla useassakin vaiheessa, kun ei saanut puhuttuakaan lauseita loppuun välillä kun hengästytti. Tiedän yhden ihmisen joka sai epilepsian lyötyään päänsä ja silloin oli puhetta että se on yleistäkin. Siis että vaurio aivoissa aiheuttaa epilepsian. Mutta nyt mä menen nukkumaan ja hiljenen. En aio jutella tästä täällä enempää, koska en oo kysynyt lupaa[/QUOTE]

Aivovaurio ei synny siitä, että hengästyttää. Se syntyy joko aivosairaudesta tai iskusta aivoihin. Hapenpuute taas aiheuttaa aivovaurion siinä tapauksessa, että sun sydän ei pumppaa verta pariinkymmeneen minuuttiin. Sä et saa aivovauriota siitä, että astman tai uniapnean takia on vaikeuksia hengittää. Hänellä ei siis mitenkään voi olla aivovauriota, eivätkä hänen oireensa edes viittaa aivovaurioon.

No kuka hullu uskoo jonkun keskustelupalstan diagnooseja? Jos mulla olisi tuollaisia oireita, menisin lääkäriin. Niinkun kuka tahansa normaalijärkinen.

[QUOTE="vieras";28580946]No kuka hullu uskoo jonkun keskustelupalstan diagnooseja? Jos mulla olisi tuollaisia oireita, menisin lääkäriin. Niinkun kuka tahansa normaalijärkinen.[/QUOTE]

Mä menisin kiireen vilkkaa erikoislääkärille. Mutta ei taivaanrantaheinä. Hän meni terveyskeskuslääkärille ja sitten vaan valitus jatkui. Ei voinut mennä yksityislääkärille, koska se maksaa. Vaikka oli elämästä omien sanojensa mukaan kyse. Niin vakava tapaus ...

Tämmöiset sairaudenpelkoiset, kuten ap ja t, pelkäävä oikeasti elämää ja itseään. Mieluummin he miettivät kaikkia mahdollisia sairauksia, kuin keskittyisivät tähän hetkeen, elämiseen. Vaikka kuinka heidät tutkittaisiin ihan jokaikisen oireen suhteen ja monella spesialistilla, niin he keksivät uuden sairauden mitä pelätä. Tai eivät usko lääkäriä, tulevat palstalle saamaan edes minipienen epäilyn jostain taudista joka mahdollisesti saattaisi olla. He eivät halua olla terveitä ja elämänkykyisiä, koska silloin he saattaisivat jopa joutua kosketuksiin omien todellisten tunteiden kanssa. Ehkä huomata olleensa väärässä, ehkä joutua tekemään elämässään vaikeita päätöksiä, miettiä onko suhde ok? voiko lapset hyvin? olenko onnellinen työssäni? Mutta ei, he mieluummin keskittyvät johonkin mitä ei ole. Ja pelkäävät, pelkäävät aina vaan, hereillä ja unissaan, ovat pelosta väsyneitä ja saavat psykosomaattisia oireita. Ja lopulta sairastuvat oikeasti, kun kroppa on jo niin pelosta tulehtuneessa tilassa.

Ihminen voi omalla mielellään sairastuttaa itsensä, myöskin joskus parantaa. Positiivinen asenne tekee elämästä hienon ja hyvän, sekä sellaisen, että se on oikeasti eletty niin, ettei mitään tarvitsisi muuttaa. Mutta tuollainen sairauksien murehtiminen etukäteen estää elämisen KOKONAAN. On sama kuin olisi jo kuollut.

Siis kysyn, oi miksi ap. sinä et käy juttelemassa psykologilla? Voisitko miettiä tätä vaihtoehtoa? Ihan todella, vaikka aloittaa terapia, jossa käsittelisit niitä asioita joita nyt pakenet.

En sano, ettekö voisi olla oikesti sairas, mutta siihen ei auta kuin tutkia asiaa. Ongelma on vain siinä, että sinä et tyydy vastaukseen, koska osittain (piilotajuisesti) haluat olla sairas, koska sinulla on sairas olo, mutta se olo on sinun henkinen tilasi. Ymmärrätkö? Joskus kun ihminen ei halua käsitellä mentaalisia ongelmiaan hän sairastuu fyysisesti, koska se on konkreettinen, saa huomioo ja hoivaa. Ja jos sinun fyysinen tilasi parannettaisiin, kehittäisit taas uuden sairauden, koska henkistä tilaasi ei ole parannettu.

[QUOTE="vieras";28580999]Mä menisin kiireen vilkkaa erikoislääkärille. Mutta ei taivaanrantaheinä. Hän meni terveyskeskuslääkärille ja sitten vaan valitus jatkui. Ei voinut mennä yksityislääkärille, koska se maksaa. Vaikka oli elämästä omien sanojensa mukaan kyse. Niin vakava tapaus ...[/QUOTE]

Eikös se ollut käynyt alussa aika monellakin lääkärillä. Muistan kun ihmiset porukalla vetosi siihen että kun lääkärit on todenneet ettei keuhkoissa oo nekroosia ja röntgenkuva on normaali, niin miksei se vaan usko että se on luulosairas ja mene psykiatrille

[QUOTE="vieras";28581408]Eikös se ollut käynyt alussa aika monellakin lääkärillä. Muistan kun ihmiset porukalla vetosi siihen että kun lääkärit on todenneet ettei keuhkoissa oo nekroosia ja röntgenkuva on normaali, niin miksei se vaan usko että se on luulosairas ja mene psykiatrille[/QUOTE]

mutta sit se keksi että on ollutkin astma koko ajan ja se on aiheuttanut aivovaurion.

[QUOTE="vieras";28581408]Eikös se ollut käynyt alussa aika monellakin lääkärillä. Muistan kun ihmiset porukalla vetosi siihen että kun lääkärit on todenneet ettei keuhkoissa oo nekroosia ja röntgenkuva on normaali, niin miksei se vaan usko että se on luulosairas ja mene psykiatrille[/QUOTE]

No, eikös se käynyt ihan vaan terveyskeskuksessa ja päivytyksessä? Mutta ei keuhkolääkärillä vaikka omien sanojensa mukaan veti viimeisiään.

[QUOTE="vieras";28581424]No, eikös se käynyt ihan vaan terveyskeskuksessa ja päivytyksessä? Mutta ei keuhkolääkärillä vaikka omien sanojensa mukaan veti viimeisiään.[/QUOTE]

Sehän oli saanut lähetteen keuhkolääkärin päivytykseen, mutta ei päässyt sinne kun päivystyksessä olikin päätetty että se meneekin yleislääkärille