Ajattelitko, että seksin harrastaminen pikkulapsi perheessä on haasteellista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Pomm";22634646]Tjaa.... jos makkarin ovi on kiinni niin se on vain kiinni... Ei meillä ole koskaan oven asento merkannut mitään.

Aikuiset rakastelee kun rakastelee mutta lapsen (teininkään) ei tarvitse sitä nähdä tai kuulla.

Itsellä ei ole vielä nuita teinejä niin en osaa sanoa miten homma hoidetaan mutta itse satuin teininä menemään vanhempien makuuhuoneeseen iltayöstä kun olin sairaana ja ikävä kyllä vastassa oli paljas persaus ja hölmistyneet naamat! En ikinä unohda sitä hämmennnystä ja hävetystä (varmaan molemmin puolinen)

Siis kyllähän minä tiesin että aikuiset harrastaa seksiä mutta oli se jotenkin karseeta nähdä itse... ARGH! :)

Toivon etten ikinä joudu samaan tilanteeseen omien lasten kanssa[/QUOTE]

Peesiä tähän ja jatkaisin tai siitä tietää mitään. Peruspsykan kurssi kamaa on vanhempien seksielämän tekeminen tiettäväksi on lapsen psyykelle erittäin traumatisoivaa sekä noloa sen teinin mielestä. No toki mummoliisan provoperhe on keskimääräistä erikoisempi, mutta provoja ja keksittyjä perhetä on palstalla aina silloin tällöin.

Mitä ihmeen outoa Mummeliisan lappujutussa oli? Hieno juttu mielestäni. Kyllä kai teinille pitäisi muutenkin pystyä puhumaan seksistä luonnollisena asiana. Miksi siis ei voisi myös vihjailla tai sanoa suoraankin että jos ovi on kiinni voivat vanhemmat olla harjoittamassa lempeä. Viimeinen asia minkä teini haluaa luultavasti nähdä on juuri tuo teko joten luulisi pysyvän tällöin poissa huoneesta.

[QUOTE="vieras";22634459]Milläs niitten hörökorvat lukitaan vai pitääkö alkaa harjoittaa "zenseksiä"?[/QUOTE]

No Suomi mamma ei niin paljoa ääntele että kiinnostus heräisi mitä siellä tapahtuu ja jos teini sen tajuaisikin niin tulisiko se teillä katsomaan ovelle mitä siellä tapahtuu?

En kyllä ymmärrä tuota lappua ovessa. Miksi siitä pitää noilla sanoilla ilmoittaa? Ja miksei seksi voi odottaa siihen, että jälkikasvu nukkuu?

Tuosta nyt on jo aikaa. Ne lapset, joiden lapsuudessa ko. lappu oli käytössä, ovat kaikki tai melkein kaikki jo aikuisia.

Mutta ihan mielenkiinnosta:
Millä sanoilla sinä ilmoittaisit, jos ilmoittaisit?

Mitä taas tulee siihen että miksei odoteta aina yöhön, en osaa vastata.
Selväsi meillä niin erilainen käsitys avioseksistä, ettemme osaa tuolta kohdin kommunikoida.
Itselleni jo ajatuksena absurdi, että vuosikymmenten ajan rakasteltaisiin vain öisin lasten nukahdettua. (Jos silloinkaan? Meillä kun nukuttiinkin perhepedissä... :D )

Tuosta nyt on jo aikaa. Ne lapset, joiden lapsuudessa ko. lappu oli käytössä, ovat kaikki tai melkein kaikki jo aikuisia.

Mutta ihan mielenkiinnosta:
Millä sanoilla sinä ilmoittaisit, jos ilmoittaisit?

Mitä taas tulee siihen että miksei odoteta aina yöhön, en osaa vastata.
Selväsi meillä niin erilainen käsitys avioseksistä, ettemme osaa tuolta kohdin kommunikoida.
Itselleni jo ajatuksena absurdi, että vuosikymmenten ajan rakasteltaisiin vain öisin lasten nukahdettua. (Jos silloinkaan? Meillä kun nukuttiinkin perhepedissä... :D )

En ilmoittaisi, koska seksi on vasta silloin, kun lapset nukkuvat. :D Jos olisi pakko jotain keksiä, niin sitten vaikka jollain päiväuniin viittaavalla tekstillä.

Oli mullakin avioliitossa lapset perhepedissä. En enää kuollaksenikaan muista, missä seksiä harrastettiin, muttei ikinä samassa huoneessa kuin lapset, eikä silloin, kun lapset hereillä.

En siis pystyisi IKINÄ harrastamaan seksiä niin, että tietäisin lasten käyvän ovella lukemassa tekstin, jossa kerrotaan mitä teen miehen kanssa. :o Kyllä siinä fiilis lentäisi ikkunasta pian.

En ilmoittaisi, koska seksi on vasta silloin, kun lapset nukkuvat. :D Jos olisi pakko jotain keksiä, niin sitten vaikka jollain päiväuniin viittaavalla tekstillä.

Oli mullakin avioliitossa lapset perhepedissä. En enää kuollaksenikaan muista, missä seksiä harrastettiin, muttei ikinä samassa huoneessa kuin lapset, eikä silloin, kun lapset hereillä.

Jeps. Noh samassa huoneessa lasten kanssa en harrastaisi minäkään.
Mutta päivisin(kin) kyllä , samoin kuin kaikkina muinakin vuorokaudenaikoina. Ensimmäinen liittoni kesti 19 vuotta ja nykyistäkin jo pian 7 v takana joten ehtii sitä olemaan monenlaisia tilanteita arjessa ja juhlassa...
:)

Jeps. Noh samassa huoneessa lasten kanssa en harrastaisi minäkään.
Mutta päivisin(kin) kyllä , samoin kuin kaikkina muinakin vuorokaudenaikoina. Ensimmäinen liittoni kesti 19 vuotta ja nykyistäkin jo pian 7 v takana joten ehtii sitä olemaan monenlaisia tilanteita arjessa ja juhlassa...

Itse olin exän kanssa lähes 7 vuotta yhdessä ja neljä lasta tuloksena siitä liitosta, eikä harrastettu seksiä lasten ollessa hereillä. Nykyisen kanssa vielä tuore suhde, vasta reilu vuosi, mutta periaate sama.

Itse olin exän kanssa lähes 7 vuotta yhdessä ja neljä lasta tuloksena siitä liitosta, eikä harrastettu seksiä lasten ollessa hereillä. Nykyisen kanssa vielä tuore suhde, vasta reilu vuosi, mutta periaate sama.

Joo. Pahoittelut erosta ja onnittelut uudesta suhteesta.
Hyvä jos periaate on teillä toimiva ja olette tyytyväisiä.

[QUOTE="joo";22639403]Voin vastata tuohon jälkimmäiseen kysymykseen että meillä ainakin teinit jaksaa valvoa pidempään kuin vanhemmat. Me mennään jo yhdeksältä ite nukkumaan.[/QUOTE]

Mulla 3,5-7-vuotiaat lapset. Makkarin ovessa lukko nykyään, ihan siltä varalta, että joku lapsista herää ja meinaa paukauttaa huoneeseen. Valvotaan pitempään kuin muksut, ainakin toistaiseksi. :D

Nykyään toimii taas ihan ok ilman kummoisia erityisjärjestelyjä, mutta joskus aikanaan kun talossa oli 8 pikkulasta alle kouluiän, meillä oli käytössä makkarin ovenkahvaan ripustettava lappu "Älä häiritse. Isi ja äiti rakastelee."

Pienen harkinnan jälkeen päädyimme tuohon nimenomaiseen sanamuotoon, koska kaikki muu tuntui epärehelliselle.

Lapsille ei tainnut jäädä suurempia traumoja, koska taannoin kun koko lauma (omat pienet, kaikki lapsenlapset ja poikani tyttöystävän lapsi) jäivät meille viikonlopuksi, nuoriso oli pykännyt hoitolaukkukasan päälle "lahjan".
Ottaisin kuvan, mutta en löydä sitä just nyt mistään:

Vanerista leikattu kyltti, jossa koukku jotta sen voi ripustaa ovenkahvaan ja kauniisti miranolilla kirjoitettu teksti:
"Älä häiritse. Mummi ja vaari rakastelee."

:D

Mua tässä häiritsee se että alle kouluikäisille olette tälläisen lapun laittaneet. Teineille sen nippa nappa ymmärtäisin (itse en laittaisi teineillekään, vaan laittaisin lapun Ei saa häiritä ja oletan että mielikuvitus kertoo teinille loput) mutta noin pienten ei vielä tarvitse tietää noin tarkasti aikuisten hommia. Ja mitä hyötyä on edes ALLE kouluikäisille lappua laittaa, joku risti tms. olisi ajanut asian myös.

Mua tässä häiritsee se että alle kouluikäisille olette tälläisen lapun laittaneet. Teineille sen nippa nappa ymmärtäisin (itse en laittaisi teineillekään, vaan laittaisin lapun Ei saa häiritä ja oletan että mielikuvitus kertoo teinille loput) mutta noin pienten ei vielä tarvitse tietää noin tarkasti aikuisten hommia. Ja mitä hyötyä on edes ALLE kouluikäisille lappua laittaa, joku risti tms. olisi ajanut asian myös.

Minä en oikein usko, että kukaan noista olisi asiasta millään lailla kärsinyt. Ei silloin kun oli ajankohtaista eikä kärsi siitä nykyään asiaa muistellessaan.

Minä en myöskään pidä pahana sitä että lapset tajuavat aikuisten välillä "rakastelevan" (mitä se termi sitten minkinikäiselle lapselle tarkoittaakaan. Pikkulapselle aikuisten kahdenkeskistä halimista? Isommalle "vauvantekoa? ja teinille vanhempien kahdenkeskistä nautinnontuottamista?), mutta toisaalta en pitäisi siitäkään jos asia esitettäisiin lasta häiritsevässä muodossa.
Jokainen taitaa tuntea itsensä, lapsena ja oman perheensä dynamiikan parhaiten eli jokainen päätynee nimenomaan itselleen ja omalle perheelleen parhaiten sopivaan malliin.

Yhteistyössä