Ajattelitko, että seksin harrastaminen pikkulapsi perheessä on haasteellista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä en oikein usko, että kukaan noista olisi asiasta millään lailla kärsinyt. Ei silloin kun oli ajankohtaista eikä kärsi siitä nykyään asiaa muistellessaan.

Minä en myöskään pidä pahana sitä että lapset tajuavat aikuisten välillä "rakastelevan" (mitä se termi sitten minkinikäiselle lapselle tarkoittaakaan. Pikkulapselle aikuisten kahdenkeskistä halimista? Isommalle "vauvantekoa? ja teinille vanhempien kahdenkeskistä nautinnontuottamista?), mutta toisaalta en pitäisi siitäkään jos asia esitettäisiin lasta häiritsevässä muodossa.
Jokainen taitaa tuntea itsensä, lapsena ja oman perheensä dynamiikan parhaiten eli jokainen päätynee nimenomaan itselleen ja omalle perheelleen parhaiten sopivaan malliin.

Onhan se näinkin.

[QUOTE="ninni";22639486]No kyllä ne lapset aika äkkiä hoksaa asian kun oven lukkoon laittaa, sama kuin olis lappu ovessa. Ei ne ihan taukkeja ole.[/QUOTE]

Ei meillä onneksi muksut ymmärrä mitään seksistä, eivät osaa yhdistää lukossa olevaa ovea seksiin, olen varma siitä. Teinit aivan varmasti, mutta mun mielestä oven lukkoon laittaminen ei ole sama asia, kuin lappu ovessa. Lappu ovessa on taas sama asia, kuin se, että ilmoittaisi suullisesti lapsille, että hei, me mennään nyt harrastamaan seksiä.

Sulla lukee profiilissa näin: Reilusti yli nelikymppinen kahdeksan (9) lapsen äiti ja neljän (5) lapsen isoäiti pohjanmaalta.

Oletko menettänyt sekä oman lapsen ja myös lapsenlapsen? Otan osaa jos näin.

Minusta teidän lappu ovessa on ihan hyvä ja rehellistä tekstiä.

Sulla lukee profiilissa näin: Reilusti yli nelikymppinen kahdeksan (9) lapsen äiti ja neljän (5) lapsen isoäiti pohjanmaalta.

Oletko menettänyt sekä oman lapsen ja myös lapsenlapsen? Otan osaa jos näin.

Minusta teidän lappu ovessa on ihan hyvä ja rehellistä tekstiä.

Kyllä. Yksi pojistani kuoli ihan pikkuisena vuonna -95.
Ja lapsenlapsistani yksi kuoli vajaan puolentoista vuoden ikäisenä vuonna 2007.
Kiitän osanotostani.

Minäkin pidin aikoinaan kovasti siitä lapusta ja tulin hyvälle tuulelle&sain hyvät naurut kun saatiin taannoin lapsilta se uusi kyltti lahjaksi.
Mutta ihmiset ja perheet ovat kovin erilaisia, kuten tästäkin ketjusta on käynyt ilmi eli ei se varmasti kaikille sovi.

Minä en oikein usko, että kukaan noista olisi asiasta millään lailla kärsinyt. Ei silloin kun oli ajankohtaista eikä kärsi siitä nykyään asiaa muistellessaan.

Minä en myöskään pidä pahana sitä että lapset tajuavat aikuisten välillä "rakastelevan" (mitä se termi sitten minkinikäiselle lapselle tarkoittaakaan. Pikkulapselle aikuisten kahdenkeskistä halimista? Isommalle "vauvantekoa? ja teinille vanhempien kahdenkeskistä nautinnontuottamista?), mutta toisaalta en pitäisi siitäkään jos asia esitettäisiin lasta häiritsevässä muodossa.
Jokainen taitaa tuntea itsensä, lapsena ja oman perheensä dynamiikan parhaiten eli jokainen päätynee nimenomaan itselleen ja omalle perheelleen parhaiten sopivaan malliin.

Lasta häiritsevässä muodossapa juurikin :/

Kyllä. Yksi pojistani kuoli ihan pikkuisena vuonna -95.
Ja lapsenlapsistani yksi kuoli vajaan puolentoista vuoden ikäisenä vuonna 2007.
Kiitän osanotostani.

Minäkin pidin aikoinaan kovasti siitä lapusta ja tulin hyvälle tuulelle&sain hyvät naurut kun saatiin taannoin lapsilta se uusi kyltti lahjaksi.
Mutta ihmiset ja perheet ovat kovin erilaisia, kuten tästäkin ketjusta on käynyt ilmi eli ei se varmasti kaikille sovi.

No niin ja kuollut lapsi kortti esille jopa seksiin liittyvässä keskustelun aiheessa oikeesti :O

nykyään toimii taas ihan ok ilman kummoisia erityisjärjestelyjä, mutta joskus aikanaan kun talossa oli 8 pikkulasta alle kouluiän, meillä oli käytössä makkarin ovenkahvaan ripustettava lappu
"älä häiritse. Isi ja äiti rakastelee."

pienen harkinnan jälkeen päädyimme tuohon nimenomaiseen sanamuotoon, koska kaikki muu tuntui epärehelliselle.

Lapsille ei tainnut jäädä suurempia traumoja, koska taannoin kun koko lauma (omat pienet, kaikki lapsenlapset ja poikani tyttöystävän lapsi) jäivät meille viikonlopuksi, nuoriso oli pykännyt hoitolaukkukasan päälle "lahjan".
Ottaisin kuvan, mutta en löydä sitä just nyt mistään:

Vanerista leikattu kyltti, jossa koukku jotta sen voi ripustaa ovenkahvaan ja kauniisti miranolilla kirjoitettu teksti:
"älä häiritse. Mummi ja vaari rakastelee."

:d

omituista on, todella!!

Niinkö sinun lapsillesi kävisi?
Kovin erilaisia ovat lapsetkin...
:)

Niin perheitä on erilaisia, on lapsia hyväksi käyttäviä perheitä joissa tehdään psyykkistä väkivaltaa lapsille altistamalla lapset aikuisten seksuaalisille teoille. Siitä noissa sun jutuissa on juurikin kyse. Hyvin hyvin epänormaalia eikä todellakaan ole lasten psyykkiselle ja fyysiselle kehitykselle hyväksi, että vanhemmat esittelee seksuaalisia tekojaan kirjallisesti sen enempää kuin muussakaan muodossa. On siis lapsen seksuaalista hyväksi käyttöä tehdä ko. tekoja.

Ei meillä onneksi muksut ymmärrä mitään seksistä, eivät osaa yhdistää lukossa olevaa ovea seksiin, olen varma siitä. Teinit aivan varmasti, mutta mun mielestä oven lukkoon laittaminen ei ole sama asia, kuin lappu ovessa. Lappu ovessa on taas sama asia, kuin se, että ilmoittaisi suullisesti lapsille, että hei, me mennään nyt harrastamaan seksiä.

Näin juuri ja jos on siis jo lukutaitoisista lapsista kyse, on todella perverssiä tuollainen kyltti ovessa.

[QUOTE="muu";22639676]Niin perheitä on erilaisia, on lapsia hyväksi käyttäviä perheitä joissa tehdään psyykkistä väkivaltaa lapsille altistamalla lapset aikuisten seksuaalisille teoille. Siitä noissa sun jutuissa on juurikin kyse. Hyvin hyvin epänormaalia eikä todellakaan ole lasten psyykkiselle ja fyysiselle kehitykselle hyväksi, että vanhemmat esittelee seksuaalisia tekojaan kirjallisesti sen enempää kuin muussakaan muodossa. On siis lapsen seksuaalista hyväksi käyttöä tehdä ko. tekoja.[/QUOTE]

Ja ajatteles, niistä kaikista kasvoi vahvoja, terveisiä aikuisia.
Omituista.

:D

Oho. Onneksi minun vanhemmillani ei ollut käytössä tuollaisia lappuja. En muista minkä ikäisenä, mutta muistan kyllä ihan hyvin, että lapsuudessa oli sellainen vaihe, kun halusi kuvitella, etteivät ne mitään seksiä harrasta. Ja kiva että antoivat minulle mahdollisuuden uskoa niin. Teininä yllätin kerran vahingossa, mutta siitä ei traumoja jäänyt.

Kyllä se on aina onnistunut joten enpä ole kokenut ongelmallisena.
Tosin, mäkin kyllä kuulun siihen joukkoon joka ei halua lapsensa tietävän tai kuvittelevan mitä me makkarissa puuhataan.

Mummeliisa: eikö sulle koskaan tullut mieleen, että jos lapsille ilmoittaa lapulla vanhempien menneen rakastelemaan, että siellä olisi ollut OVEN TAKANA useampi korvapari KUUNTELEMASSA teidän rakasteluanne? Lapset ovat aika uteliaita, en kyllä itse sanallakaan paljastaisi omilleni että mitä puuhastellaan miehen kanssa loppuillasta ja minä iltoina...Ja vaikka sun lapset eivät olisi edes ymmärtäneet mitä rakastelu on, niin kai ne on saattaneet käydä kuuntelemassa että mitähän se mahtaa olla.

Vaikka lapset eivät näkisi teidän rakastelua, niin kyllä siitä jotain ähellystä saattaa kuulua. Ehkä olen tiukkapipo, mutta se on mun mielestä epäsuoraa lapsen altistamista vanhempien seksielämälle. Tai, sanoisinko harkitsematonta ja liian luottavaista toimintaa.

[QUOTE="Vieras";22639799]Mummeliisa: eikö sulle koskaan tullut mieleen, että jos lapsille ilmoittaa lapulla vanhempien menneen rakastelemaan, että siellä olisi ollut OVEN TAKANA useampi korvapari KUUNTELEMASSA teidän rakasteluanne? Lapset ovat aika uteliaita, en kyllä itse sanallakaan paljastaisi omilleni että mitä puuhastellaan miehen kanssa loppuillasta ja minä iltoina...Ja vaikka sun lapset eivät olisi edes ymmärtäneet mitä rakastelu on, niin kai ne on saattaneet käydä kuuntelemassa että mitähän se mahtaa olla.

Vaikka lapset eivät näkisi teidän rakastelua, niin kyllä siitä jotain ähellystä saattaa kuulua. Ehkä olen tiukkapipo, mutta se on mun mielestä epäsuoraa lapsen altistamista vanhempien seksielämälle. Tai, sanoisinko harkitsematonta ja liian luottavaista toimintaa.[/QUOTE]

Ei tullut eikä tule.
Uskon, että vain perheissä jossa seksi mystifioidaan esiintyy tarvetta mennä oven taakse kuuntelemaan toisten rakastelua.

Mä oon teininä pari kertaa yllättäny vanhemmat kesken touhujen, häivyin kyllä heti samalla sekunnilla. Joskus oon kuullut, sängystä tulevia ääniä kun vanhemmat touhuaa....
Ei oo kyllä mitään traumoja jääny. Oisinko ollu jotai 13-14 ku ekan kerran yllätin.

Yhteistyössä