Ajatuksista asiaan 01/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rousa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eiköhän 1-vuotiaan voi viedä ihan normiuintiin, kun sen ikäset saa ruveta jo saunomaankin..(eiks niin?!) kai liittyy siihen lämmönsäätelykykyyn, mitä alle 1-v:llä ei vielä ole kehittynyt tarpeeksi..

Vkloppuna vois tehdä mitä huvittaa.. mennä kavereille jne.. eli ei tietoa vielä.. siskon lasten hiihtokisat ja jääkiekot vois käydä taas kattelemas :)

Tein just ekat lihat pakkaseen neidille, naudanlihaa.. pitäny tehdä jo kauan aikaa sit mut en oo vaan "ehtinyt" tai saanut aikaseks.. ja tänään maistetaan ekat liharuoat sitte :)
jahka neiti herää.. on vetäny päikkäreitä lähemmäs 4h, vauvauinti väsytti raasun täysin..

Meillä neiti on nukkunut nyt eri huoneessa muutaman yön ja nukkunu tosi hyvin jos pullosta oon antanu maidon yöllä (2x) mut nyt viime yö oli taas risasempi ku tuntuu et tisseistä ei riitä maito niin paljoa kerralla mitä se söis ja sit toinen ei jaksa syödä ku ei tuu tarpeeks kerralla ku vähän aikaa.. eli varmaa jonku reilu 100ml syö, mut pullosta vetäis tyytyväisenä 160ml.. sen siitä saa ku neiti ei syö tarpeeks päivisin tissiä.. no aion imettää joka tapauksessa öisin jos nälkä toiselle yllättää (..kun yllättää).
Käytin siis ekan kerran korviketta kun oli se varvasjuttu ja se tehtiin paikallispuudutuksessa.. vaikka puudutusaine oli semmosta että saa imettää jne, niin silti lääkäri suositteli pitää vuorokauden tauon.. (mä luulen kyl et ihan muutaman tunnin tauko ois riittäny.. ja jos niitä ei ois tutkittu sen verran tarkkaan niin tottakai siin olis kielto imetykselle jne..)

Mul on nyt menos kp49, ja luulis et ku imettää vähemmän niin menkat olis suht normit.. kai joku hormonihäiriö?! aikasemmat kierrot ollu jotain 30, eikä 42kaan ole vielä erikoista... No yrittämisvaiheessahan mul oli joku megakierto 52 et täl kertaa ajattelin ootella sinne kp60:neen jos ei sitä ennen ala.. sit täytyy ihmetellä et mikä on ja mennä lääkäriin tj. en usko raskauteenkaan,koska siitä olis aivan varmasti jotain merkkejä koska viimeks oli niin selvät ja niin paljon merkkejä,. (tissit kipeät, menkkajomotus,älytön väsy,päänsärky, oksentaminen....) eikä mulla oo testejäkään jemmassa että voisin senkummemmin miettiä sitä vaihtoehtoa ;)

Muakin kiinnostaa miten Amildan yö on menny, ja tietty muitten?!
Baltsu, oon kysyny varmaan ennenkin nukkuuks Vinkku omas huoneessa?

Nyt kutsuu pyykkienlaitto... koko päivän saanu taas touhuta.. :P

mi-iu

Baltsukka, mielelläni suosittelen kirjoja! Olen pariin otteeseen suositellutkin, mutten halua toitottaa jatkuvasti. En ole nyt kotona, joten laitan kirjan nimet myöhemmin. Ne on samoja jotka kuuluu yliopiston tenttikirjoihin.

Sade, mä haluan Nöpön kuva! En ole saanut yhtäkään. eli lähetäs Nöpöliinin kuvia, haluan nähdä.

Mua ketuttaa. Mun hehkuttama jumppakausi alkoi eilen. Joopa joo. Tämä mamma raahasi löysistyneen peppunsa salille kotoa jossa ei nettiä ei telkkaria, innoissaan ihmisten ilmoille. Ei ole äippäliinin voimat enää entiset, eikä näköjään koordinaatiokykykään. Tai järki. Voi vittu (voimasanojen käyttö on pakollista tässä tilanteessa). Tulen juuri yksityiseltä lääkäriasemalta 180 euroa (!!!!!!!!!!!!!!) köyhempänä. Miksen mennyt päivystykseen? Siksi että Puppe kotona ja pitää imettää parin tunnin välein. Onneksi on vakuutus.Luotolla vedin. Se siitä kampaajasta. Että ärsyttää. Eli käsi murtunut kahdesta kohtaa. Oikea käsi. Ja kipsissä. Miten mä vaihdan Pupen vaipat? Kipsissä 4 viikkoa. Plus että mies on tosi kipeenä kuumeflunssassa. no, onneksi kotona sentään. Urheilu ei kannata.

Pimmulle vielä piti sanoa, että mä tosiaan tein 9 raskaustestiä ennen kuin uskoin plussaan ja oli todellinen kynnyskysymys siirtyä täällä Elleissä vauvahaave-puolelta odotus-puolelle. En millään osannut iloita onnesta, kun olin varma että jotain käy heti jos uskon raskauteen ja onneen. Kävin myös neuvolassa usein virallisten käyntien välissä vain kuulemassa sykkeen. Miten teidän maassa on raskauden seuranta? Onko neuvolatoimintaa vai tehdäänkö kaikki yksityisellä? Aiotko synnyttää siellä vai täällä? Suomalainen ystäväni asuu Espanjassa ja tuli Suomeen puoleksi vuodeksi (lensi tänne silloin kun vielä suositeltavaa, synnytti täällä ja lähti kotiin kun vauva 2kk). Viikko viikolta säkin olet varmemmilla vesillä ja voit alkaa uskoa raskauteen ja vauvaan.

Ja se piti vielä sanoa, että vaihtelun vuoksi kunnon riita miehen kanssa. Ihan kuin ei riittäisi että kotona olo on kuin mökillä möllöttämistä. Ei ulkomaailmaa, nyt käsikin kipsissä, eli olen hänestä riippuvainen. Riita alkoi jo edellispäivänä, ihan tyhjästä, en edes muista mistä. Mä niin odotin että pääsen olemaan oma itseni ensisijaisesti eli jumppaan, etten ole pelkkä äiti. Eilen sitten meni käsi, tajusin tänään että pakko käydä röntgenissä. Ärsyttää olla miehestä riippuvainen. Ärsyttää koko mies. Blääh. Ja kun nyt menen kotiin, en pääse edes nettiin. Murrr. Ja toisaalta ihan hirveä ikävä pientä Puppea. Miten voi joku olla niin rakas? Mäkin olen miettinyt miten rakkaus voi riittää toiseen lapseen. Tällä hetkellä se tuntuu hassulta.

ei oo totta Rousa!!
Uskomattoman huono tuuri sulla!!Mitä urheilua kävit harrastaas?!

Mä vedin just sipsipussin loppuun :/ eilen teki mieli sipsiä ja mies toi molemmille omat pussit.. :P se siitä viimisten/viimesen kilon karistuksesta.. suklaata ja sipsiä, hyvin menee!

Meijän ipana nukku sen uinnin ja syömisen jälkeen 5tuntia!! :o ihan uskomatonta!

Mi-iu

Miten sä sun kätesi olet murtanut kahdesta kohtaa?! Toivottavasti se paranee nopeaan, mä en noista tiedä kun ei ikinä mitään ole murtunut. Onneks kuitenkin sulla on nyt mies kotona, vaikkakin flunssassa. Halit ja jaksuja.

Ei täällä ole neuvolaa tai mitään. Normaalissa lekurissa käy ne jotka haluaa. Me varmaan käydään samalla klinikalla missä hoidotkin, koska heillä tehdään myös raskaudenseuranta. Ja mulla on yks kaveri joka raskautui täällä, ja kävi koko seurannan yksityisellä. Eikä se ole mitään super kallista. Ja tuo julkinen puoli on ihan persiistä, siellä saa istua ja odottaa mooonta tuntia.
Synnytyksestä me ei olla hirveästi puhuttu. Harkinnassa olis että mentäis mun miehen kotimaahan, koska se on ainoa keino saada myös hänen kansallisuus, mutta mutta.. Se on niin hirmu kaukana, että se vaatii omat järjestelynsä. Suomeen en joka tapauksessa tule, että kyllä sit pysytään ihan täällä, mikä olis se helpoin vahtoehto.

Ja hei sitä piti sanoa kaikille teille, että anteeks että mun jutut on hirmu omanapaisia, mutta mä en osaa kommentoida oikein mitään. Mä valehtelematta kirjottaisin mieluummin odotus- puolella, mutta Neilikkakin on jo niin pitkällä. Enkä siis tarkoita, ettei teijän juttuja olis ihana lukea, vaan tuntuu vaan tyhmältä kirjoitella pahoivoinnista tai muusta, kun te olette jo ihanuuksienne kanssa kotona. Ja teille nämä on jo vanhoja juttuja. Mutta mulle kaikki on uutta ja ihmeellistä. Ja toivon, että saadaan kaikki lapsettomuuden puolen ihanuudet odotus- puolelle mun kanssa ihmettelemään.

Hyvää viikonloppua kaikille pienille ja isoille!!!

Äh, kirjoittelin aiemmin pitkät pätkät ja sitten serveri oli niin kiireinen, ettei joutanutkaan lähettämään tekstiäni. Mur!!

Mikähän pointtini oli. Rosalla halitus, onko susta tullut karatekatar kun olet kätesi onnistunut kahdesta kohtaa katkaisemaan? Uskomatonta.. Pikaista paranemista!

Sitten kirjoittelin pitkään äitiydestä pohdintaa, mutta se oli niin tyhmää jaaritusta että pyyhin sen pois jo eka viestistäni. En oikein itsekään tajunnut pointtiani, mutta äitiys, äitinä oleminen ja kaikki erilaiset äitiyden muodot on niin monimutkainen juttu, että kun sitä alkaa miettimään niin menee vaan aivot solmuun.

Lähden rakentamaan leiriä yöksi. (Siis yötä varten makkariin kannan kaikki tarvikkeet. En mene yöksi pihalle pystyttämään telttoja :D)

Nöpön kuvan käyn ensin katsastamassa.

Ainiin ja se oli tärkeä juttu, että minä ainakin henkilökohtaisesti luen tosi mielelläni Pimmun ja Neilikan odotusjuttuja ja lukeminen on helppoa, kun ollaan samalla palstalla. Omasta odotuksestani on niin vähän aikaa, että tuntuu kyllä kuin oltaisiin samassa tilanteessa ja kommentoin sen minkä osaan :)

Rosalle kaikki sympatia!! Miten sä onnistuis :( ? Sama olisi varmaan käynyt mullekin, siks olen vielä tyytynyt kävelyyn...ok, huono selitys. Toivottavasti iltasi miehen kanssa on mennyt jo sopuisimmissa merkeissä! Ja mene ihmeessä sinne kampaajalle, jos kerran vakuutus korvaa tuon onnettomuuden! Koska saatte netin taas toimintaan? Ihana, kun olet jaksanut käydä ulkomaailmassa kirjoittelemassa meille!

Pimmunen, mua ainakin aidosti kiinnostaa odotus-jutut ja sun kuulumiset, eiköhän meitä kaikkia ääriryhmäläisiä, joten anna palaa vain, siis kirjoittamalla tänne ;)! Mä näin outoa unta raskaudesta, joka ei näkynyt missään. Menin vain sairaalaan eri syistä ja ne sanoi, että vuoto johtuu siitä, että olen raskaana. Synnytin sit ylläripojan sektiolla. Saa nähdä yltyykö vauvakuume ennen vuotta 2010. Ja hei, multa on mennyt ihan ohi se ettei sun mies olekaan Espanjalainen! Saako udella minkä maalainen hän on?

Nuki nukkuu ensimmäisen yönsä eri huoneessa :( . No, mä pääsen käpertymään ukkelini viereen. Väsyttää jo. Öitä hanibanit!

en sitten ehtinytkään vielä eilen lähettämään sitä kuvaa..ehkäpä jo tänään.

Mutta siis en jaksa näitä miehen vapaapäiviä! Nöpö on niin paljon rauhattomampi ja jos yritän miestä neuvoa niin hermostuu mulle ja nytkin nöpö huutaa suoraa huutoa :/ tutut rutiinit on niin hyvä juttu ja kun mies ei koskaan kotona niin ei kai ihme että toinen huutaa. ja tänäänkin mies olisi lähtenyt hiihtämään tms mutta keli niin huono että ei sitten lähdekään. Mutta eikö ne miehet tajua että kannattaisi olla jokainen liikenevä hetki vauvan kanssa jos haluaa saada jonkun suhteen siihen?=? tai pitää meidän suhteen elossa..ja siis kun mä olen koko aamun tehnyt kotitöitä tai syöttänyt ja hoivannut nöpöä niin mies on lukenut lehteä!! olisi ollut niitä kotitöitä sillekin..mutta nyt taas täytyy mennä..

^^joo toi on kumma et miehillä kun on vapaapäivä, niin ne kans on niin vapaalla "mä luen nyt tän lehden"... vaikka kuin yrittää selittää että itekään ei ehdi lehtiä lukemaan ja jos ehtii niin tekee sen sit ku lapsi on päiväunilla.. päivisin on muutama tunti että toinen on virkeä ja hereillä niin sillon mun mielestä täytyy miehenkin olla läsnä vauvalle edes päivässä sen tunnin... ja vaipanvaihdot ym on sitten ihan eri aikaa, ku tohon tuntiin kuuluu. (meillä mies kyllä osallistuu hienosti vaipanvaihtoon, mutta toi läsnäolo ei aina ole parasta.. lukee lehteä tai kattoo tv:tä lapsen vieressä..)
Mutta ei kai ne miehet täydellisä ole... ottais vähä mallia naisista niin olis jo melkein ;)

Mies nukkuu sohvalla ja lapsi pihalla...
mitähän sitä tekis.. :P

Mi-iu

Angstis, miten Nukin eka yö omassa huoneessa meni?? täällä rytmi nyt vähän sekaisin kun nöpö nukkuu nyt eikä olla vielä päästy edes iltatoimiin ja kylpyyn :/ no onneksi ei ole vielä niin kamalan vaarallista kun ei kuitenkaan nukkuisi pitkään, joten on tässä aikaa tehdä noita toimia myöhemminkin.

huomenna olisi sitten 2kk-neuvola..ja yritän saada jonkun kuvan vielä tänään tulemaan, on vaan jotain ongelmia niin en saa niitä kaikkia auki kun ohjelmat tökkivät.

mäkin haluan kuulla miten nuki on viihtyny omassa huoneessa nukkumisen suhteen!? :)
Meillä on yllättävän helposti menny nyt (viikko?) omassa huoneessa.. raukka varmaan olis viime yönäki nukkunu paremmin omas sängys, mut äiti raahas toisen puol7 vai oliks se jo 5n aikaa omaa kainaloo.. eli äidille rankempaa täällä ainakin ;)

nyt beibe nukkumaa :)

Mi-iu

meillä onkin näköjään Mi.iun kanssa tänään ollut vuorottelupalstailupäivä =) muut ilmeisesti nauttivat viikonlopusta..

Meillä on nyt kylvyt ruvenneet vihdoinkin sujumaan hyvin, eli nyt polskii ihan tyytyväisenä ja on tyytyväinen jopa silloinkin kun nostetaan pois sieltä =)

Mi-iulle, toivottavasti tuo "ongelma" nyt ratkeaa, aika hurjalta nuo jutut kyllä kuulostavat!

uskaltauduin nyt vihdoinkin kokeilemaan synnytyksen jälkeen emätintäni (ja joo, teitä varmaan kiinnostaa nämä ihan hirveästi..) siis kun torstaina on se jälkitarkastus niin halusin vähän tietää mitä odottaa. No ei sattunut, vähän erilaiselta tuntui kuin ennen synnytystä mutta nyt se kysymysosa teille: muuttuuko haju synnytyksen jälkeen??? kun haisi jotenkin oudolle :/ meneekö ohi eli onko vielä jotain jälkivuotojohdannaista vai onko tämä nyt pysyvä olotila???

jeps mutta nyt nukkumaan, ollut tosi tunteellisesti rankka päivä, itkenyt taas ihan turhasta ja ihan liikaa, kai alkaa jotain väsymystä olemaan. ja ruvettiin jo epäilemään josko Nöpöllä olisi virtsatietulehdus kun itkee niin kamalasti noista pissoista mutta jos nakupötkötellään niin silloin pissaa ihan tyytyväisenä ilman mitään huutoja, joten ei se nyt voi sattua. Eli kai se on uskottava että viestii jo niin kovasti että hänellä on hätä. Eilen ja tänään nukkui 4h päikkärit (melkein 3h ulkona, eli kyllä se raitis ilma nukuttaa) ja oli kuiva vaippa ja pissit heti kun pääsi vaipasta eroon..ihan älytöntä.

Kiitos kysymästä, ensimmäinen yö "isona tyttönä" meni oikein hyvin. Tosin herätti Nuki yhdeltä ja viiden jälkeen aamulla, mutta imetin vain ja sitten jatkettiin tirsoja. Mä nukuin kyllä paremmin kuin aikoihin -kai tuo mies tuo jotain turvaa. Nyt hän meni yövuoroon ja kyllä on orpo olo. Itkuhälytinkään ei toimi ilman pattereita. Onkohan meidän laitteessa joku vika, kun tää vanhempien kappale sammuu itsestään ellei patteritkin ole sisällä?!? Siis vaikka on piuhan päässä? Täytyy huomenna tutkia ohjekirjaa, jos se nyt jostain löytyy. Ja sitä paitsi täällä talossa rasahtelee, täytyy pitää mielikuvitus kurissa. Inhottavaa :( . Hölmö minä!

Miiu, todella hyvä, että se yksi kurja asia on kääntymässä parempaan päin!! Jaksamista myös sulle, jos joudut hoitajaksi! Toivottavasti asia edistyy pian konkreettisestikin!

Sade, mä luulen että haju saattaa olla vielä synnytyksestä johtuvaa. Mulla synnytys ei muuttanut mitään pysyvästi eli taas mennään niinkuin ennenkin. Muuten, saitteko juteltua miehen kanssa ajankäytöstä? Täällä ollaan käyty samoja läpi. Lähinnä synnytyksen jälkeisinä kuukausina, mutta välillä vieläkin. Ja hei, kiitos älyttömän paljon Nöpön kuvista -kaunis vauva!!

Luovutin ja hain Nukin tänne pinnasängystä. Ei sitä itkua voi kuunnella. Äiti hävisi tämän erän...

Moikka pupuset! Hmm., mistähän lähden liikkeelle. En ole vielä ehtinyt mailin puolelle, joten Nöpön kuvan ja Mi-iun kuulumiset käyn katsomassa kohta.

Vähän sama juttu täällä tuo mies, kyllä se on ihanasti Pojun kanssa, mutta nyt on menty siihen että jos toinen itkee kunnolla niin oikeastaan vain minä saan sen rauhoiteltua. Mies saattaa tehdä niin, että se vie vain pojan jonnekin ja jättää sinne, koska "huutaa se sylissäkin niin huutakoon tuolla". Öö just, ei todellakaan ainakaan sitten hiljene mihinkään sitteriin jos on jo valmiiksi kiukkunen. Ja mies ei jaksa rauhotella poikaa kävelemällä ympäriinsä vaan menee sohvalle istumaan sen kans tai kattoo samalla telkkaria lattialla ja jälleen ei toinen todellakaan sillain hiljene. Siis onhan se kaiketi hyväkin tietty koettaa opettaa niin ettei vaadi sitten älyttömiä temppuja että hiljenis, mutta tuntuu ettei nuo jutut nyt vaan oikeen toimi ja toisaalta ei näin pienen mun mielestä tartte vielä osata "käytöstapoja". Kun itse saan tämän hiljenemään suht lyhyellä tassuttelulla ympäri kämppää ja sitten voikin jo mennä sinne telkkarin eteen istumaan.

Ja apuva, mun pitäis ensimmäistä kertaa uskaltautua Pojun kanssa kahdestaan shoppailemaan. Siis ihan autolla mennä kaupungille ja ottaa noi isot kärrytkin mukaan :D Saas nähdä mitä siitä tulee. Siis hyvinhän se menee, kun toinen sammuu heti kun laitetaan kärryihin, mutta pitää nyt vetää paniikkia aiheesta kuitenkin. Mutta sitä en tiiä miten jaksan nostaa nuo isot yhdistelmät takakonttiin ja sieltä pois. Hittolainen kun voiskin jo käyttää pieniä siroja matkarattaita.

Pitää siis käydä ristiäisiin hakemassa jotain kaupungilta. Toki vois mennä miehenkin kans, mutta se on NIIN rasittava vaatteidenostokaveri, että no thanks. Haukottelee ja huokailee jossain ja kattelee kelloa ennen ku ehdin edes vaateosastolle saakka. Mitä teidän miehillä muuten oli ristiäisissä päällä? Entäs itsellänne??

Angsteri sammuuko se itkuhälytin siis sillain että virrat menee pois? Mä olin ihmeissäni tuosta omasta että se linja ei olekaan kokoajan auki vaan ainoastaan sillon kun toinen ölisee. Tyhmä minä ja ihmeellistä tämä tekniikka.

Nyt sinne postille.

Hei mä en oo yhtään kärryillä mitä täällä tapahtuu, enkä just tähän haavaan ehdi lukemaankaan, mutta pikaisesti ilmoittaudun kun ei viime viikollakaan ollut kirjoiteltavaa, että ette vaan huolestu...

Tän päivän mittauksessa vauvojen koot oli kilo ja 1250g, eli ihan hyvät, vaikka vähän pienehköt. Virtaukset yms myös normaalit, eli kaikin puolin mainiosti asiat. Ja huikeaaa möyrintää tyypit välillä pitävät. B on kääntynyt nyt poikittain, ja jos sisko ei olisi tiellä, olisi lääkärin mukaan jo plumpsahtanut pää alaspäin. Nyt joutuu kyhjöttämään pää mun kainaloon päin sillain poikittain tossa ylhäällä...

Hyvä, että Neiliksellä ja babyillä on kaikki kunnossa! Mitä olet puuhaillut? Etkös olekin nyt sairaslomalla vai oletko vasta jäämässä?

Bro, kyllä siitä virta oli ihan kunnolla pois. Eli ei ollut kyse yhteydestä, vaan koko laite meni pimeeksi. Sain sen aina päälle, mutta meni sitten hetken kuluttua pois päältä. Ärsyttävää. No, nukuin sitten Nukin huoneessa, mutta eri sängyssä. Kahdella herätyksellä päästiin tai toinen oli jo kylläkin aamusta. Jotenkin on silti NIIIN väsynyt olo.
Miehellä oli puku ristiäisissä ja mulla tunika ja sen päällä jakku, jota pidin vain virallisen osuuden.

Tänään oli hammashuolto ja Nukin pituus mitattiin mun pyynnöstä. Se oli 71,5cm eli 2,5 cm oli tullut lisää kuukaudessa.

Väsyttää.. .Täytyy varmaan mennä syömään lisää jäätelöä...

Voi kauhistus Rosa, tsemppiä käden kanssa! Sulla se alko vuosi varsin vauhdikkaasti ;) On sattunut ja tapahtunut... Toivottavasti pystyt kuitenkin mahdollisimman paljon hoiteleen Puppea.

Juu tuolloin perjantai-iltana kävi just niinkun arvasin. Neiti heräs 45 min. päästä nukahtamisestaan (meillä muuten nukkuu lähes aina just 45 min päikkärit - ihmetyttääkin nuo teidän 3 ja 4 tunnin päikyt). Otin neidin pois pinniksestään ja syötin ja vein takas. Huutohan siitä jälleen alko ja siihen loppui meidän nukuttamisopettelut. Täällä myös siis tyttö voitti nukutuserät kokonaan, äiti luovutti ja hyvä niin. En vaan pystynyt siihen, että tyttö itkee sängyssään, vaikka kokoajan vieressä olinkin lohduttamassa. Kyllä se olikin multa pitkästä aikaa yksi typerimmistä päähänpistoista. Luettuna se tuntui niin helpolta ja yksinkertaiselta hommalta, mut ei musta ole siihen hommaan ja eihän sitä edes noin pienelle pitäis kokeilla. Tyhmä minä!!!! Mikä lie päähänpisto sekin oli! Mä päätinkin, että meillä ei enää KOSKAAN kokeilla unikoulua. Jos tarvetta on, niin aikasintaan joskus puolen vuoden-vuoden jälkeen. Jos silloinkaan...
Mutta pakko myöntää, että kokeilusta oli hyötynsä. Nyt neiti nukahtaa syliin joskus 22.30-23.00 aikaan (ennen ei siis koskaan ennen puolta yötä nukahtanut), nukkuu joka tapauksessa omassa sängyssään ja sen 10-12 tuntia putkeen yhdellä yösyötöllä. Että olen enemmän kuin tyytyväinen nykyiseen...

Mitäs Nöpön 2 kk neuvolaan kuului? Meillä neidin 3 kk neuvola on vasta ensi maanantaina. Neiti on silloin jo 3 kk + 2 vkoa. Vähän tyhmästi mun mielestä.

Nyt on mentävä, neiti ei viihdy enää yksin tuossa leikkimatollaan.
Mukavaa alkanutta viikonvaihdetta kaikille! Olipa kiva kuulla Neiliksestäkin, mä jo ehdin miettiä, joko ne on sut synnyttämään ottaneet, mutta hyvä, että kasvavat masussa vielä...

Eheii... Mä oonkin vielä pari päivää töissä. Ainakin keskiviikon vielä. Sit vois lopetella. Lääkäri sanoi että kyllähän mun "kuuluis" olla jo saikulla, mutta ei töissä olosta mitään haittaakaan ole, ja nää pari päivää musta on ihan oikeasti hyötyä täällä. Ja oma olo on hyvä, joten, näin mennään vielä hetki...

Amilda, meilläkin nukkuu aina vajaan tunnin päikkärit paitsi sitten nämä iltapäivän kun ensin vaunutellaan niin kai se ulkoilma sitten on niin nukuttavaa. Sisällä ei koskaan nuku yli tuntia.

Neuvola meni ihan hyvin, se meidän vakkaritäti on ihan kivanoloinen mutta oli 20minsaa myöhässä ja Nöpö jo ihan hermona kun menee aamupäikkäreille klo10 ja ajattelin että neuvola osuu tosi hyvin kun puolelta oli aika..no ei sitten osunut enkä mä jaksanut jäädä juttelemaan mitään turhia tai edes kaikkea tarpeellista kun halusin vaan äkkiä pois. nyt siis 2kk ja paino 4,8kg ja pituutta melkein 57cm. kuukauden päästä sitten seuraava ja sillon saadaan ekat rokotukset..jaiks. Ja pitäisi päättää otetaanko se rota vai ei..Angstis, muistanko oikein että te otitte tuon?

Brogis, meillä miehellä oli puku ilman takkia, mutta oli siis paidan päällä liivi, muuten olisi ollutkin takki mutta kun sisällä oltiin ja suht pieni tila ja oli tuo liivi niin riitti.

Kiva kuulla että neiliksellä kaikki hyvin!

niin ja se mun jälkitarkastus siirtyikin perjantaille kun just iloitsin että torstaina olisi ollut niin hyvään aikaan kun olisi ollut juuri Nöpön päikkäriaika. Nyt sitten on aiemmin niin saa nähdä miten menee. jotenkin mua ärsyttää niin sairaasti nämä aikataulun kanssa menemiset..ei se haittaa jos Nöpön rytmi nyt vähän välillä häiriintyy mutta en jaksa juosta kieli vyön alla että ehtisi ajallaan neuvolaan ja sitten siellä ollaankin myöhässä tms.

Mennään tänään hakemaan mies töistä ja näyttämään Nöpöä sielläkin, ja ajattelin samalla käydä vähän shoppailemassa uusia vaatteita Nöpölle. On tää kasvuvauhti vaan aika hurjaa.

ja nyt on taas uusi kakkaamattomuusenkka, 5päivää, toivottavasti kohta jo tulisi. miten teillä muilla, onko ollut monen päivän taukoja?

mutta nyt pitää mennä ottamaan neiti sisälle :)

Kiitos että jaksatte lukea mun löpinöitä ja kohta varmastikkin alan latelemaan kysymyksiä kysymyksien perään, kunhan päästään vähän varmemmille vesille.

Aamupahoinvoinnin sijaan mulla on koko päivän pahoinvointia, joka on aika inhottavaa, mutta toisaalta helpottaa mun hermoja kummasti :) Oksu ei oo kyllä vielä tullut, mutta ei se kaukana ole ollut.

Tosta kansalaisuudesta. Mun miehellä on itseasiassa kaksoiskansalaisuus, mutta me haluttais se hänen syntymä maan kansalaisuus myös meidän lapsille, mutta me ei nyt olla varmoja saako sen ainoastaa siellä syntymällä. Enkä tiedä vaikuttaako/auttaako, että mehän ollaan jo naimisissa silloin kuin on laskettuaika. Täytyy alkaa myöhemmin selvittelemään. Ja mun mies on siis Etelä-Amerikasta.

Torstaina taas ultra. Jännää. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Halein
Pimmu 7+0

Yhteistyössä