Ajatuksista asiaan 01/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rousa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Auts Miiun varvasta :S Toivottavasti paranee sitten pian kun hoidetaan. Ja toivottavasti se toinenkin juttu etenee pian hyvin.

Joo täälläkin mietitään pikkukakkosta, mutta lähinnä siitä vinkkelistä että milloin ei ainakaan vielä :D Ei oo mitään kiirettä asian suhteen.

Ukot nukkuu makkarissa, mitähän tässä keksis...?

kiva kuulla saanastakin! ja upeaa että yöt sujuvat noin hyvin. meillä siis pääasiassa nukutaan mun vieressä mutta pinniksessä nukkuu joko tuossa vaunukopassa tai sitten niin että ollaan taiteltu pyyhkeestä pötkö joka rajaa tuota pinnistä niin on kapeampi ja Nöpö nukkuu paremmin (haluaa kai kädellään aina koskea laitaan tms)

Miehellä on jo kova vauvakuume, mulla ei niinkään. Siis sisaruksen kyllä tuolle haluan mutta nyt ajatustkin rakastelusta on vielä aika kammottava =( ensi viikolla se jälkitarkastus, sekin jännittää ihan vietävästi. Mutta kaipa sitä joku päivä vielä uskaltautuu. jotnekin ottaa vaan tuo mies muutenkin niin paljon pattiin ja usein että eipä juuri tee mielikään (johtuu hänen työajoistaan kun on niin vähän kotona että Nöpö alkaa ihan selvästi kiintyä muhun enemmän ja iltaisin vaikka mies Nöpöä kantaa/hoitaakin niin koko ajan melkein pientä kitinää :/ ja siis kun mies on kotona niin ei halua viettää kaikkea sitä vähää aikaa Nöpön kanssa seurustelleen vaan tekee kaikkea muutakin..onko tiellä muilla smaa ongelmaa?) Ja pelottaa tuo että jos mies ei vietä enempää aikaa Nöpön kanssa niin kohta nöpö ei varmaan enää ollenkaan tykkää miehestä :( ja tuo enemmän ajan viettäminen ei kauhean hyvin onnistu jos ei vaihda työtä..ja se onkin sitten ihan oma tarina.

missä vaiheessa olette aloittaneet selkeät rutiinit? meillä on siis alusta asti yritetty aamuisin ja iltaisin tehdä samat jutut että tajuaa että on aamu tai ilta mutta varmaan kuukauden päästä voisi aloittaa ihan kunnon iltanukutusopettulun, siis että iltatoimet ja ehkä joku laulu/satu/tms ja sitten pysytään makkarissa niin kauan kunnes nukahtaa..nyt elämä sujuu hyvin ja helpolla mutta yleensä mä meen iltaisin vähän aiottua aiemmin nukkumaan kun nukahtaa syötön jälkeen helposti mun viereen. ja näin meille ei miehen kanssa jää melkein yhtään omaa aikaa :/

Brogan, onko teillä jo makkarissa ollut kova sutina?? eli olenko taas se outo lintu kun Nöpö jo 8vkoa eikä meillä vielä makkarissa mitään actionia.

Taas pikaseen. Meillä Sade sama homma tuon miehen suhteen. Ja ei todellakaan oo vielä alotettu sutinoita makkarissa, aapeeni on edelleen "auki", näin kauniisti ilmaistuna :S Ehkä tänä vuonna kuitenkin.. Huoh.

sade, ethän sä mikään outo lintu ole... muistaakseni meijän baby oli yli 2kk ennen ku mitään uskalsin, tais olla jopa lähempänä 3kk..

Meillä kun oon sanonu vauvan kanssa olemisesta niin on liittyny enempi siihen et molemmat makaa tos olkkarin lattial ja mies kattoo telkkaa ja ehkä ojentaa jotain lelua.. on siis paljon vauvan kanssa mutta se että olisi enemmän läsnä siinä tai sit voi ihan sohvaltakin kattoa sitä telkkaa.. ja mies on jopa vähän ottanu opiksensakin..

Pikku-miiu on taas nukkunut putkeen yli 3h, uskomaton! saas nähä kuin taas nukku tunnin kerrallaa ku mies menee töihin.. ihme vaikutus miehen lomalla.. :)

Ihanaa kuulla että Saanalla kaikki hienosti!

Nyt täytyy mennä syömään, kaamea nälkä!

Mi-iu

Niin siis, henkisesti olisin jo erittäin valmis sutinoimaan. Heittelen miehelle mustaa huumoria meidän telakalla olevasta rakkauselämästä. Ja kättäni olen hänelle lainannut (Rousaa siteeraten). Mutta fyysinen kunto ei edelleenkään siis tosiaankaan anna periksi, edelleen on tikkejä jäljellä (epänormaalia?? 5vkoa synnytyksestä) ja ne auenneet kohdat eivät ole kunnolla parantuneet. En enää varmaan osaa koko toimitusta kun sen aika koittaa. Myös raskaampaa liikuntaa (step ja pumppi, spinningistä puhumattakaan, auts) olen välttänyt juuri tuon alakerran vuoksi, "innolla" siis odotan jälkitarkastusta saanko luvan aloittaa edes sen salilla rehkimisen, jos makkarissa rehkiminen vielä odotuttaisikin. Ja että onko näin hidas paranaminen normaalia. En oo viitsinyt soittaa neuvolaan, koska kuitenkin vaan kuulisin, että niin, ihmiset paranee yksilöllisesti. Pah.

Taidan jälkitarkastuksessa pyytää myös sitä kuparikierukkaa. Kumin kanssa hästäämään meistä ei ole ja muuta ei kai oikein voi käyttääkään. Poju II:n ilmaantuminen tässä kohtaa olisi iso kriisi, koska aborttia en voisi koskaan ajatella ja toinen raskaus (ja vauva!) heti perään ois ihan älyttömän raskasta mulle. Toinen ajattelee toisin, minä näin. Vaikka tämäkään raskaus ei alkanut helposti ja tarvittiin ne terolutit niin eihän sitä koskaan tiedä millaiseksi hormonitoiminta menee. Mikä on täälläkin moneen kertaan jo todistettu.

Tulipa alapääpitoinen teksti.

Minipillerit on myös vihtoehto imetyksen aikaiseen ehkäisyyn, kierukan asentamiseen täytyy olla kulunut 6kk synnytyksestä.

Hyvää alkanutta vuotta koko ketjun väelle!

T: Taustailija

Pikaviesti. Taustailija ei tarvi olla kulunut 6kk -vain jos sen laitattaa normilääkärillä niin siinä tapauksessa. Gyne laittaa (osaa laittaa) jo aikaisemminkin. Neuvolasta saatu info.

luin huvikseen tota ketjua ulkona nukuttamisesta pakkasilla.. ja olikohan se eilen/toissapäivänä vai millon ku oli -9 ja -10 astetta pakkasta ja meijän neiti veteli niitä kolmen tunnin hirsiään pihalla.. tosin käytiin kytiksessä onko toisen naama jäässä (ei ollut ei) ja parin tunnin päästä vedin sisälle nukkumaan ja nukku siinä loppuun unoset (tietty avattuna ne mitä pysty)..
Mulle ei tullu mieleenkään et jos on -15 pakkasta niin toista ei vois viedä ulos nukkuu.. siis jos laittaa tarpeeks vaatetta ja suojaa vaunuihin niin mun päähän ei vaan mahdu et mikä se on se ns. vaara.. siis se kova viimako?! mut jos laittaa vähä paksumman tai kaks harsoa vaunun suojaks niin ei se tuuli mee niin kovana vaunuihin.. nojoo, ehkä tää kuuluis sinne toiseen ketjuun.. :P
Mitä mieltä muut ootte ulkona nukuttamisesta?! (ja siis jos nukkuu hyvin sisällä niin eihän sitä oo pakko mihinkään ulos viedä).. :)

Nukkuuks muiden muksut pihalla?!

Mä en kestä tätä "menkkasärkyä" päivästä toiseen jatkuu vaan ja menkkoja ei kuulu :P No josko ootan johonkin kp 54 (mun pisin kierto ikinä) ja mietin sitte mitä tekis.

Mun yks kaveri saa toukokuussa vauvan!!vähänkö oon iloissani siitä! :D sekin kauan jo toivonut toista lasta (eka 3v) mutta mies ei oo ollu niin lämmenny asialle... itsestäänselvyys ei ollut lapsen terveyskään ja nyt selvis että kaikki on hienosti ja olo on niiiiiin iloinen niiden puolesta <3

Mi-iu

joko kerroin että neiti nukkuu toisessa huoneessa tän yön?! tai ainakin osan siitä.. jos sen uni maistuis paremmalle ku äiti ei oo samas huoneessa (vaikka ei ollut meijän sängyssä kiinni aikaisemminkaan niin tuntui että nyt yöt on häiriintynyt aikaslailla), mut saas nähdä monta kertaa saan yön aikana tutittaa ja tissittää toista ja otanko lopuks omaa viekkuu.. mut yritetään nyt josko se siitä johtuis että yöt on ollut levottomia..

Syötin toisen ja vein sänkyyn ja sinne se jäi.. kertaakaan ei kitissy! uskomatonta! :o yleensä me saadaan ees muutaman kerran käydä tutittamassa/rauhoittelemassa...
no josko se tästä... :)

taidan tilata ellokselta meille ihanan päiväpeiton ja vähä verhokangasta makkarii.. oon niin innostunu taas ku saa vähä ilmettä vaihdettua :)

Brogis, mä muistan kyl ku vauva oli kuukauden ja muuten voin hyvin niin eipä kyllä pahemmin ulkona kävelty ku tuntu että kaikki hankas jne.. ja jos oikein käveli niin tikit hankas taivetta tosi inhottavaks..

Nyt pannaria..

Mi-iu

Hui Tyyne, älä säikyttele. Meinasin puoliunessa pudota penkiltä kun näin nimeni noin isolla ;) Juu mä kysyn sit jälkitarkastuksessa mitä ne mulle tarjoaa. Hyvää uutta vuotta myös sinne.

Ja hyvää yötä.

No niin, nyt voi kaikki kaivaa ruoskat esiin ja tulla piiskaamaan pahaa äitiä. Ulkona on -17,5 ja laitoin 3kk ikäsen vauvan sinne. En todellakaan enää tiennyt mitä kokeilla ja edessä olisi ollut taas yksi helvetillinen päivä, kun vauvaa ei saa nukkumaan sisälle syliin, liinaan, sänkyyn tai vaunuihin. Kylmähän sillä ei siellä tule, mutta toivottavasti hengitysilma ei sitten ole liian kylmää. Laitoin kyllä sadesuojan tuulta pitämään ja harson vielä aukkoon suojaksi. Gessleinin suojahan on sellainen "umpinainen" muovihuppu, joka on rei'itetty sivuista.

Meille juuri tämä ikäero on ollut sopiva. Kun Eetin yritys aloitettiin, niin luultiin kyllä että menee kuukausia tai että joudutaan jopa hakemaan jotain apuja. Eli pikkuisen suurempaan ikäeroon tähdättiin, mutta kerrassaan loistavaa näinkin. Alussa oli opettelemista ja Eetin itkuisuus toi omat haasteensa, mutta homma alkoi pyöriä hyvin jo muutaman viikon päästä. Irkku on kyllä täysin autettava syömisen, pukemisen yms suhteen, mutta toisaalta jos se olisi vanhempi, niin sitten olisi jo uhmaiät ja muut. Eli mun mielestä missä tahansa ikäerossa on hyvät ja huonot puolensa, turhaan puhutaan että pieni ikäero olisi kamalan raskasta. Ihan muutamia alun öitä lukuunottamatta mulla ei ole ollut raskasta. Kiireistä ehkä, mutta ei raskasta eikä kamalaa. Kotityöt vaan tuppaa jäämään tekemättä, mutta olen kyllä ymmärtänyt ettei se ole mitenkään epätavallista lapsiperheissä oli ikäeroa sitten minkä verran tahansa.

Toivon Broganin ap:lle pikaista paranemista!

Toivottavasti miiun vauveli on nukkunut yönsä hyvin, tuu kertomaan miten meni.

heheei, huomenta!!

yö meni hyvin, vaikkakin muutaman kerran sai käydä tutittamassa jne, mä ainakin nukuin paremmin ku ei ihan jokaiseen käännähdykseen herännyt..
kuuden aikaan otin neidin pariks tunniks kainaloo ku känys koko ajan.. eipä se känyäminen loppunu mut ei tarvinu ainaka juosta laittaa tuttia toisee huoneeseen jos se tippui..
eli eiköhän toi neitimys tästä lähin lainaa tota isin huonetta nukkumiseen.. kunnes siirtyy sit kokonaan omaa huoneeseensa joskus harmaassa tulevaisuudessa.

JB, täällä oli pakkasta -15 ja meinasin ensin et pitäiskö laittaa sisälle, mut helpompi oli paketoida vauvalle kunnon vanttuita käsiin ja jalkoihin ja lykätä pihalle nukkumaan.. harso tosiaan edessa kissaverkon pitämänä..
tajusin myös että koppa on jo toiselle liian pieni :/ eli näinköhän me siirrytään ratasosaan jo kohta..

mut nyt suihkuun..

Mi-iu

Huomenia täältäkin. Se on kyllä jännä juttu miten/miksi vauvat nukkuu ulkona paremmin. Joku viisas voisi kertoa mistä se johtuu :) Mä todella toivon, että Poju nukahti nyt tuonne pinnasänkyynsä. Ollaan valvottu taas 8 saakka. Mä koputan nyt puuta ja päätä ja kaikkea mahdollista, mutta tuo lapsi nukkuu yöt tosi hyvin. Tiedän, se voi kääntyä milloin vain toisin päin taas, mutta meillä oikeasti nukutaan yöllä eikä mun oo tarttenu kahteen viikkoon yöllä tassutella poika sylissä ympäri asuntoa. Nukkuu tosin mussa kiinni, milloin sohvalla, millon sängyssä tai vierashuoneessa, mutta tärkeintä on että nukkuu. (Nimimerkillä itse raskausaikana muun muassa sängynvierusmatolla nukkunut..)

Nyt täytyy käyttää tilaisuus hyväksi ja äkkiä tehdä jotain, kun toinen simahti..

Meillä taas oli pari parempaa yötä välissä, mut nyt ollaan taas palattu vanhaan. Viime yönä herättiin 7 kertaa ja välit ähistiin ja kiemurreltiin. Mikä lie ressulla.

Aamulla Irkku tökkäsi Eeti-parkaa silmään. Tilanne oli vielä sellainen, että jonotin puhelimessa vakuutusyhtiöön ja just kun sieltä vastattiin, niin Irkku tökkäsi Eetiä silmään ja mun piti jättää se raukka huutamaan että saan sen vakuutushomman hoidettua. Sitten se silmä oli ihan punainen, enkä mä tiedä tuliko siihen jotain vakavampaa. Eeti kyllä nukahti melko pian sen jälkeen päiväunilleen. Pitää katsoa kun se herää, että onko pahannäköinen ja että pitääkö sitä lähteä jossain käyttämään.

Tuosta kierukasta piti sanomani, että heti kun mulla tulee ensimmäiset menkat niin kierukka asennetaan silloin. Ei se lääkäri tosiaan mistään 6kk puhunut mitään.

Meillä kanssa viime yönä siirrrettiin tyttö takasin omaan pinnasänkyyn nukkuun. (otti takapakkia miehen kertauksen ja joulun mummulareissun takia: kertauksen ajan nukku mun vieressä ja sen jälkeen pelkästään vaunukopassa). Samalla otettiin käyttöön aikasempi nukutus, mikä ei ihan eilen ainakaan onnistunut kovin hyvin, mutta kun päättäväisesti vaan jatkaa. Neiti kasin jälkeen kylpyyn, sit syödään ja mennään omaan sänkyyn (n. klo. 21.30) ja siis taktiikkana, että jos toinen itkee, niin laitan käden toisen päälle ja hyssyttelen sen aikaa jahka toinen rauhottuu ja sit jossei rauhotu, otan syliin siksi aikaa, että toinen rauhottuu. Pääasia kuitenkin, ettei huudata toista, muttei kuitenkaan omasta huoneesta enää poistuta. Oli kyllä aika rankkaa touhua mulle ja meinasin luovuttaa, kun toista tuntia nostelen sänkyyn ja syliin (välillä annoin maitoakin, mutta siis omassa huoneessa). Tuli niiiiiiin paska äiti olo, kun toinen alkoi aina itkeä, kun laitoin takasin sänkyyn, mutta siis en luovuttanut ja neiti nukahti vihdoin puolen yön maissa sänkyynsä. Tänään taas sama rituaali, niin eiköhän se päivä päivältä helpota. Toinen osaa sit jo odottaa nukkumaanmenoa kun tää rutinoituu (toivottavasti!!!). Ja mä tein tosiaan pinnikseen täkistä sellaisen pesän, et tuntis vähän ahtaammalta, kun tosiaan neidin paras nukkumapaikka on ollut se vaununkoppa. Toivottavasti ensi yö olisi helpompi jo, etten vaan nyt luovuta - eilen se oli niin pienestä kiinni, mut onneks mies tsemppas mua. Kuinka huonoksi äidiksi itsensä voi tunteakaan?

Mä oon ilmottanut meidät vauvajumppaan ja vauvauintiin. Tänään varmistu, et saatiin paikka jumpasta, mut uinneista ei olla kuultu vielä. Varasin meille myös muskaripaikan vauvaryhmästä, mut sinne ei saatu paikkaa, vaan ollaan varalla. Ihanaa, kun tyttö alkaa olla jo sen verta iso, että sen kanssa voi alkaa harrastaan ja puuhaileen jo kaikkee...

Mä oon sit se nynnis, joka ei uskalla viedä neitiä näillä pakkasilla ulos. Nyt kun on -11 C, niin ajattelin laittaa ensi päikyillä neidin parvekkeelle ehkä 30 min (niin tein muinakin yli -10 C pakkaspäivinä), kun siellä on vaan - 8 C. Onneks eilen oli lauhempaa, niin päästiin ulkoileenkin...

Oh-hoh! Tulipa vaan omaa napaa. Sorry!

Ja mikä ihmeen aikasempi nukutus!?! Eilen siis ihan ekaa kertaa kokeilin tuota taktiikkaa, mutta siis on aiemmin kyllä nukkunut pinniksessään. Hoh-hoijaa!!!

Ai niin... Tarkoitinkin tolla aiksemmalla aikasempaa kellon aikaa ;) Ennen ei olla siis nukuttu ennen puolta yötä koskaan!!! Huh huh.. poistun äkkiä takavasemmalle...

Onnittelut kaikille hyvin sujuvista öistä! ja Amildalle tsemppiä aikaisempaan nukuttamiseen! meillä aloitetaan jo nykyään iltatoimet heti 7 maissa mutta ei vielä pysytä omassa huoneessa..ehkä kuukauden päästä sitten mekin aloitetaan.

Mä oon käynyt kävelyllä joka päivä pakkasesta välittämättä, yleensä kävelen n. tunnin ja Nöpö nukkuu ulkona vielä reilun puoli tuntia ja sitten otan sisään nukkumaan ja avaan suojat ja haalarin ja nukkuu vielä sen puoli-tunnin. Tänään tosin lähtö oli niin kitinää ja aamuyö että en jaksanut kävellä kuin puoli tuntia ja otin heti sisälle kun vähän kitisi mutta nukahti sitten ja nyt on kohta nukkunut jo tunnin sisällä..kohta varmaan herää kun on liian kuuma. mutta olen siis sitä mieltä että ulkona useimmat nukkuu paremmin ja jos tosiaan kunnolla suojaa niin ei se haittaa, ei ennenvanhaankaan mitään ihmeitä tehty ja silloin oli vielä kylmempi. ja poskestahan sen tuntee onko toinen lämmin vai ei.

ja en tajua! Nöpö on aloittanut kuivaksi harjoittelun!! eilen tuli yksi pissa vaippaan, samoin tänään, siis rupeaa kitisemään ihan kuin olisi vaippa märkä ja kun ryntää vaihtamaan sitä niin onkin ihan kuiva ja parin sekunnin päästä Nöpö pissaa. Jopa viime yönä oli sama homma, 2 kerta olin menossa vaihtamaan vaippaa mutta olikin kuiva ja sitten tuli pissa. Ihan uskomatonta! ehkä on vaan joku outo sattuma mutta on se hassua.

gallup: missä iässä teillä on käännytty kyljelleen? kun Nöpö kääntyy jo mutta vauvakirjassa tuo keskiarvoikä on 5-6kk ja nöpö nyt 2kk.

Brogis, onko teillä ne vatsavaivat helpottaneet ja käytättekö jotain tippoja? meillä edelleen kakkaa tosi harvoin mutta ilmaa tulee jatkuvasti, välillä on iltaisin annettu niitä tippoja mutta ei haluta että jää niihin koukkuun..

niin ja lisää kysymyksiä: hankaako teillä vauvat naamaansa peittoon, paitaan? kun meillä yrittää aina haudata päänsä kaikkeen mahdolliseen, esim syötön jälkeen aina rupeaa hankaamaan/hautomaan päätänsä. pitää kysyä tuotakin varmaan neuvolassa.

hehe, amilda sai kyl hymyn huulille noilla kahdella viimesellään.. :D että hyvä tuntuu olevan muisti sielläkin päässä ;)

sade, meillä en tiiä "hankaako" beibe mitn, mut meil on käytös räsy minkä haluaa aina lähelle naamaansa että voi nuuhkuttaa siihen.. tarvii siis nukahtamiseen räsyä (tai tarvii ja tarvii, mutta kokee että se on turvana siinä) ja joskus jos on tosi väsy niin vetää mun käden sen naamalle tai kääntää päätäänsä mun paitaa kohden...

Mä tein tänää rikosilmotuksen siitä yhdestä tapahtumasta mistä laitoin mailin puolella.. saas nähä mikä soppa tästä tulee..

Mitää muuta en tänään sit ookkaa ehtiny tekemää, en siis ehtiny sinne suihkuunkaan.. :P no mies tulee kohta töistä...

Mi-iu

Meillä tuntuu niin kaukaisellta, että joskus Eeti rupeaisi itsekseen unille. Edelleenkin se täytyy syöttää uneen ja siinä kestää monta tuntia. Olisi paljon helpompi ruveta sitä opettamaan nukahtamaan itsekseen, jos Irkku olisi omassa huoneessaan. Irkku kun on niin herkkäuninen, ettei Eetin siedä pitää mitään kovempaa ääntä.

Eeti tuli äsken ulkoa ja nenä sekä posket olivat ihan lämpimät, niin ettei kai siellä vaunun sisällä niin kovin kylmä ole. Silmäkin näyttää ihan normaalilta, onneksi.

ainiin tosta pissaamisesta... meil on kakkailun kans sama homma.. tai no melkein..
toinen ähisee niin lujaa että ei voi epäillä mitä meinaa tehdä ja samal ku vie hoitopöydälle ja avaa vaipan niin hirveet sonnat tekee.. (toivottavasti kukaan ei just syö). sama juttu aamusin jos vaippa on "liian" täys niin siihen ei voi tehdä enempää ja tekee pissat sit vast ku vaippa avataan.. :) uskomattomia beibejä! :D

Onkohan meidän Vinkku ketjun iltaunisin? Eilenkin sammahti klo 19. Sopii mulle! :) Aamuihin aikainen nukkumaanmeno ei vaikuta, joka tapauksessa meillä herätään seiskan aikoihin.

Voipi hyvin ollakin, että kakkosen yritys alkaa meilläkin todenteolla 2010. Vielä en voisi kuvitellakaan olevani taas raskaana. Sen verran väsytti ja oli kurja olo, nyt haluan nauttia tuosta pikku-miehestä täysillä. Töihin menokaan ei houkuttele, saa nähdä lykkääntyykö suunnitelma syksyllä töihin paluusta... Aika menee niin vauhdilla!

Meillä nukutaan sisällä ja ulkona, eikä unilla suurta eroa. Vinkku heräilee päikkäreiltäänkin ja uudelleen nukutukseen voi mennä tovi.

Miten kuntoprojektit ovat käynnistyneet? Rousis siellä varmaan jumppaa viimeistä päivää, kun ei ole nettiä tai telkkaria! :)

Tääl Vinkun seuraajaks iltaunille nukahtaa klo20 jälkeen pikku-miiu.. :)
ja aamulla 8lta herätään.. joskus aikasemmin ja joskus oikein vitkuttamal (ja valvotulla aamuyöllä) sitten vasta 9ltä..

pikku-miiu ihmettelee ku mulla on älytön hikka..

huomenna se varpaan kynnen leikkaus :/ pelottaa!

mul on toi pikkuneiti mukana siel.. ja sit pystynkö ajamaan takas autolla kotia?! miestä en ainakaan kykene hakemaan töistä sillä varpaalla..
saas nähä miten sitä tekis..

Muakaan uudessa raskaudessa ei houkuttele se väsymys tai oksentaminen vklta 6 sinne vklle 40, mut silti on kamala vauvakuume :/ ja ihanaa on ton yhden neitokaisen kanssa kotona ja yritänkin kaikista sekunneista nauttia sen kanssa, mutta siltikään ei olis pahitteeks jos tänä vuonna raskautuis... :DD

Tänään vauvauinti-infoon... ja lauantaina eka uinti... (saas nähä tuleeko tälle äidille tippa linssiin ku ei pääse vauvan ekaan uintiin mukaan..mulla ku on se varvas niin ei välttis koko ekan kuukauden aikana pääse uimikseen) :/

Mi-iu

JB, pitää kyllä nostaa niin hattua sulle kun jaksat hoitaa 2 noin pientä!! mulla tekee tiukkaa jo tän yhdenkin kanssa..tai siis taas takana 12h päivä ja Nöpö on maailman ihanin ja helpoin mutta ärsyttää mies..tai siis kun ei ole kotona ja sitten sillä on vauvakuume (no kai nyt on jos viettää max 4h/vrk Nöpön kanssa), mä olen ihan uupunut iltaisin, äsken pääsin suihkuun ja kohta iltapalalle ja nukkumaan. Ei siis mitään aikaa miehen kanssa eikä kyllä huvitakaan. Kun toista ei näe niin ei sitä sitten enää samallalailla kaipaakaan. Että en tiedä miten käy jos ei saada enempää yhteistä aikaa :/

mutta siis nyt tämä väsynyt äiti painelee nukkumaan, aamulla sitten taas pirteänä =)

ps. Brogis mulla kesti varmaan se 5vkoa ennenkuin tikit sulivat ja eikös ne yleensä ole sulaneet 6vkossa joten ei vielä mitään hätää.

Yhteistyössä