Ajatuksista asiaan 02/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sadee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aplodit Saden miehelle!!!

Pimmu, vaunujen toimivuus tulee huomattua kai vain kantapään kautta. Vaunuissa en kyllä säästäisi, vaan niissä monissa muissa turhakkeissa mitä tuli ostettua... ja aivan liikaa vaatetta kokoja 50-62cm. Me olemme olleet tosi tyytyväisiä vaunuihimme, joissa on vaihdettavat etupyörät: kesäkeleille kääntyvät ja talvella sitten normirenkaat. Vaunut on kotiäidin Ferrarit!

Huonon äidin tunnustus. Vinkku tippui sängystä. Kieri unipussissa esteiden yli lattialle mahalleen. Onneksi ei käynyt kuinkaan, mutta oli se melkoinen mötkähdys. Ihana ystäväni lohdutti, ettei ole yhtäkään lasta, joka ei olisi joskus jostain tippunut. JB -turtuuko sitä tässä matkan varrella pieniin haavereihin?!

Heh, mäkin haluan mun "oikeat" kädet takaisin. :D

Voi että, onneksi Nukille ja Vinkulle ei käynyt mitenkään!! hurjilta nuo kyllä kuulostavat silti..ja Pimmu, älä huoli, kyllä sä pärjäät tosi hyvin kuten me kaikki!! ihan varmasti ollaan kaikki vielä hätää kärsimässä kun päästään Irkun ikäisiin mutta uskon että niistäkin selviää ja keksii keinot (mutta JB, mä en valitettavasti vielä tiedä kasvatuksesta mitään joten en nyt voi auttaa :(

Ihanan näköiset nuo vaunut ja edulliset!! olisinpa tiennyt tuon kaupan niin olisin tilannut sieltä vaikka mitä ja sitten joku tuttu olisi voinut tuoda ne tänne..suomessa kun tuntuu että vaunut maksaa ihan maltaita!

appivanhemmat on nyt täällä ja nöpö nukkuu niin tulin hetkeksi nettiin. On jotenkin tosi väsy olo eikä yhtään jaksaisi..ja mies ei aio kertoa vanhemmilleen että on irtisanoutunut, kai se jotenkin häpeää sitä tai ei jaksa kuunnella niiden kauhisteluja! välillä tuntuu että sillä onläheisemmät välit mun vanhempiin kuin omiinsa.

mutta kai mun pitää jaksaa seurustella heidän kanssaan joten palaillaan..

Heip pitkästä aikaa!!

Mies on siskonsa tupareissa, niin mä ehdin toviksi tänne.. (se tosin kohta tulee jo kotiin, parhaillaan on löylyilemässä kaverillaan..)

Angsterin kostoa nauroin kippurassa.. ei oo totta, mä niin toivoisin että mulla olis joskus rohkeutta repästä ja tehdä jotain tommosta!! tai siis jotain edes melkein yhtä pahaa... vaikka edes että ääneen sanois mitä mieltä jostain on.. kai mä tavallaan kartan riitelyä (muiden ´paitsi miehen ja meijän äitin kans..) koska joku jos alkaa huutaa mulle takas niin mä meen ihan lukkoo enkä keksi mitään sanottavaa enää.. :P toikin on taito, että osaa pitää puolensa todella hyvin!

Pimmulle onnittelut hyvistä veriseuloista!! :)

Rosis se jaksaa salilla käydä, älyttömän hienoa! Mä parhaillaankin vedän naamariin pannukakkua creme vanillalla... :/ niinku ei olis valmiiks jo lällö olo..

Nukille onnittelut konttaamisesta!! Meillä on niin "laiska" (viihtyy yksinää laulellen ja leikkien samassa paikassa vaikka melkein tunnin) tytsä et hyvä jos ryömii edes... ei siis ns. ryömi vaan ehkä joskus jonkun muutaman sentin puurtaa eteepäin.. napa akselinaa on pyöriny jo useita kuukausia mut jos edestä täytyy jotain saada niin yrittää niin kurkottaa mut ei voi sit ryömiä sinne.. :D no josko se joskus... se on luonteeltaa niin "hidas hämäläinen" ettei tosikaan.. :D

JB, ootko kokeillu laittavas ne tavarat piiloo mitä irkku heittää?! vai siis millaset hyllyt teil on olkkaris?! mä jotenki automaattisesti ajattelen avohyllyjä :D Irkku on just senikänen ettei mitkää jäähypenkit viel oikein "toimi".. tai siis toimis niin että ite kyttäis vieres eikä siinä minuuttia paljo pidempää vois istuttaa niin pientä.. ja siitäkin se voi tehdä niin hyvän leikin että, ihan vaan saadakseen äidin itelleen... eli mitään fiksua ratkasua mäkään en kyllä keksi.. toiset lapset saattais heittää lelut takas niin että osuu ja lapsi sit ehkä tajuaa että se voi sattua, mut aikuinen kun ei oikein voi ihan lapsen tasolle mennä niin että viskelee tavaroita minne sattuu.. kun samalla täytyis olla se tuttu ja turvallinen sille lapselle..
välillä itekin saanu miettiä töissä että mitä tekis jos lapsi on alle 2v ja ei vielä niin hyvin ymmärrä mikä on sallittua ja meinaa tehdä kaikesta leikkiä.. kun ei voi olla kuitenkaan ihan kaikessa reagoimatta jos muut meinaa vahingoittua.. kuten esimerkiks just tavaroiden heittelys..

Sade, hienoa että mies uskalsi ottaa loparit!! ja ymmärrän ihan hyvin että ei viitsi vanhemmilleen siitä selitellä.. Mä jouduin selitellä enemmän miehen suvulle aikoinaan kun omalle suvulle miksen menny toiseen kouluun vaan menin töihin... aina samat tarinat, koska en halua tehdä sitä ammattia, ja pystyn tällä ammatilla tekemään melko samaa työtä mitä sillä toisella nimikkeellä ja siinä olis menny taas 3v "hukkaan" minkä ajan voin olla työelämässä..
no empä taipunut sillon, enkä oo pätkääkään katunut.. ja suvusta en tiedä, tuskin niille enää on väliä kun näkee että töitä todella riittää tässä ammatissa..

Vinkku pieni se on kavunnut sängystään.. hurja mies! Mutta tosiaan, ei niissä yleensä sen kummemmin käy.. eriasia jos vaikuttaa uneliaalta, väsyneemmältä tai itkee kipuitkua tapahtuman jälkeen (siis joskus vaikka 10min päästä) ilman muuta syytä, sillon on syytä käydä lääkärissä..

Musta tuntuu et mä oon huono äiti kun vien lapsen lääkäriin vasta aivan pakkotilanteessa.. ja mikä on pakkotilanne, sitä en tiiä ku en oo vielä vieny.. niinku sillon oksukuumetaudissa, olisin aivan hyvin voinu käyttää lääkärissä (tosin sieltä ei olis tullu kun neuvoja mitä annetaan ja kuinka paljon voi antaa lääkkeitä jne..) mut sit en vieny kuitenkaan kun toinen ei ollu kuivunu, ja nesteytyksestä piti huolta.. ja siitä ettei kuume noussu liikaa.. Mut aivan hyvin olisin voinu käyttää lääkäris varmistamassa noi kaikki ohjeet että teen oikein ja jos on vielä semmosia keinoja mitä en oo käyttäny jne.. niin mulle tulee siitä huono äitifiilis että oonko tarpeeks huolissani tosta murusesta ja enkai vähättele niitä tauteja mitä sille tulee?!

Veli joutu leikkauspöydälle aamulla, oli eilen illalla menny lääkäriin vatsakipujen vuoks ja umpparilisäkkeen tulehdus oli siis ollu.. niinku sillä ei olis tarpeeks rankkaa jo nyt... saas nähä miten lasten kanssa, kun ei saa pariin viikkoon nostaa yli kilon painavia juttuja.. :/ ja ku on tosi kipeä.. no mun sisko menee auttaa hiihtolomaks ja mä sit viim sen jälkeen..

Semmosta..

tulipas pitkät sepustukset...

Hyvät illanjatkot!

Mi-iu

Apua, onhan Nuudeli varmasti ok? ihan kauheeta jos pienestä tuli verta vielä. Voin kuvitella että pahalta tuntuu, siis vanhemmista. Hyvä että Vinkkulikin vain peläytti vanhempansa, tuollaista tosiaan sattuu ja tapahtuu.

Sade, mä olen tosi iloinen että sun mies on noin ihana ja että hänelle sinä ja Nöpö olette tärkeintä maailmassa. Kyllä te pärjäätte.

Ei Puppella ainakaan vielä näy hampaita. Tuo kääntyili ja pyöriminen, jota tapahtuu unissaankin, on varmasti sekoittanut unirytmin. Tai mistä mä tiedän. Nyt osaan arvostaa aikaisempia rauhallisia öitä, jolloin herättiin vain syömään ja jatkettiin heti unia. Nyt yöt on yhtä diskoa.

Brogis sanoi hyvin, että normaalitilanteessa vanhemmat toimivat sisäsyntyisesti oikein. Niin se menee, ja se tieto lohduttaa. Se tarpeellinen babytalk tosiaan kumpuaa jostain vaan ja muutenkin sitä huomaa tekevänsä automaattisesti asioita. On muuten surullista, kuinka monet äidit sairastuvat synnytyksen jälkeiseen masennukseen, eikä lähipiiri tajua tilannetta. Neuvolassa tein sen masennuskyselyn, jossa kysyttiin että tuntuuko musta koskaan että kun vauva itkee niin se itkee tahallaan ärsyttääkseen/kiusallaan. Musta se oli absurdi kysymys, mutta todella monella se on masennuksen ensi merkkejä, että kuvittelee että vauva itkee tehdekseen kiusaa. Maaliskuun Olivia-lehdessä oli muuten koskettava (järkyttävä) juttu synnytyksen jälkeisen masennuksen sairastaneesta. Tai se taisi olla kyllä ihan psykoosi.

Pimmu, luulin lähettäneeni paketin, mutta työpaikalla oli postitus muuttunut niin, että olis pitänyt itse viedä postiin eikä jättää pakettia sinne mistä posti haetaan. Eniveis, paketti pääsi vihdoin eilen postiin. Laitoin mukaan uuden Vauva-lehden, vaikkei siinä paljoa asiaa ollutkaan. Ja jos kyse oli samasta tukkapäästä johon täällä Pojua verrattiin, niin mun mielestä se tyyppi ei ollut Pojun veroinen. Poju on ihana äijä; vähän kuin mauripekkarinen goes wild.

JB, mä en osaa mitenkään neuvoa miten Irman sais olemaan heittelemättä. Sitä on kovin helppo neuvoa kasvattamaan kun ei ole omaa lasta. Ennen Puppea mä tosissaan ihmettelin että mikä siinä nukkumaan menossa on vaikeaa. Että sen kun laittaa tyypin nukkumaan, niin eikö se silloin nukahda. Jep jep. (Mun lemppari kasvatusfilosofi oli ENNEN PUPPEA 1700-luvulla elänyt Jean Rousseau, joka kirjoitti maailman tunnetuimman kasvatusoppaan ja jonka oppeja toteutetaan edelleen. Musta aika oleellinen pointti on, että tyyppi oli isä viidelle lapselle, jotka hän antoi kaikki vastoin äidin tahtoa lastenkoteihin heti syntymän jälkeen, eikä siis kasvattanut itse yhtäkään...)

huomenta, meillä herättiin tänään jo puoli kahdeksan ja heti alkoi tulla juttua tuutin täydeltä =) mutta mikäs sen ihanampi tapa herätä kuin oman (pikku)kullan hampaaton hymy ja jokellus?! (ja toi pikku-lisäys olikin aika tarpeeton kun kyllä meidän isolla kullalla on vielä kaikki hampaat tallella ;)

Olipas anopin vierailu eilen sen verran rankka että jäi laskiaispullatkin syömättä mutta ehkä sitten tänään kun on virallinen pullapäivä.

mi-iun veljelle voimia, jännää miten kaikki aina kasautuukin yhtä aikaa! siis että jos jokin menee pieleen niin menee helposti kaikki muukin :/

onkohan teillä ollut joku eri masiskysely koska siinä minkä mä täytin ei ollut mitään tuollaista..siinä oli vaan että haluanko vahingoittaa itseäni.

niin ja en kestä jos tää on totta..mulla on varmaan alkava rintatulehdus nyt toisessa rinnassa =(!!!!! nyt kun Nöpö syö vaan yhden kerrallaan niin täyttyvät enemmän ja yöllä syötin 2 kertaa samasta kun en jaksanut kääntää Nöpöä ja aamulla tää oli ihan ylitäysi, onneksi Nöpö sitten hyvin sitä söi mutta nyt huomasin pienen punaisen läntin taas..onneksi ei vielä mitään kuumetta tms ole joten ehkä jos nyt vaan syötän tiheään niin menee sillä ohi.

jokos meidän vanhemmat vauvat aikovat tänään suunnata pulkkamäkeen?? toisaalta en jaksaisi odottaa että pääsee Nöpön kanssa, mutta toisaalta taas nauttii ihan onnessaan tästä vauva-ajastakin.

Meillä on olkkarissa korkeat hyllyt, joissa puuovia ja lasiovia ja avohyllyä. Nostin sinne päälle Irman nakkelemat lelut.

Pieniin, ja suurempiinkin, kopsuihin turtuu. Tätä nykyä Irkku kaatuu, liukastuu, putoaa, horjahtaa, juoksee pöydän kulmaan, lentää muuten vaan rähmälleen tai kiukuissaan paukuttaa päätä lattiaan useita kertoja päivässä. Mitä väsyneemmäksi käy, sitä huolettomampaa on meno. Sitterin kanssa tekee myös kuperkeikkoja väsyneenä, sekä loikkaa sohvalta päälleen lattialle. Selkään kai se pitäisi sitoa, ettei satuttaisi itseään eikä pieniä kehittyviä aivojaan.

Kyllä mä fiksuna katson Jo Frostia ym ja arvostelen vanhempia, kun eivät tajua yksinkertaisimpiakaan juttuja lapsenkasvatuksessa. Niinpä, ja nyt mietin että millä kullanmurun saa olemaan heittelemättä leluja. Olihan mullakin periaatteita joskus. Mm. ettei lapsille anneta karkkia, sipsiä tai mitään muutakaan epäterveellistä. Irkku nyt sit kuitenkin maistelee ihan kaikkea mitä mekin syödään. Suklaata taisi maistella ensi kerran varmaan parin kuukauden ikäisenä...

Me ollaan oltu Puppen kanssa kahdestaan kotona koko päivä, niin kova lumimyräkkä ettei ole ulos viitsinyt lähteä. Kamalaa -ja samalla äärettömän hienoa myös- kuinka läheiseksi tämä ryhmä perheineen on tullut. Olen ollut suruissani ja ajatuksissa, ja rutistellut ja suukotellut Puppea ekstrapaljon tänään.

Kirjoitinpa pölhösti. En mä tarkoittanut että on kamalaa että olette tärkeitä... Mutta kyllä te tajusitte.

Sade, tuntuuko susta vieläkin joskus että aapeesta "tippuu" jotain? Muistan kun olet valitellut siitä ja tuli heti sut mieleen kun juttelin just ystäväni kanssa, jonka sisko synnytti sun kanssa samoihin aikoihin. Jälkitarkastuksessa sanottiin että kaikki ok, mutta se meni yksityiselle ja sillä oli "kohdunkaulan ja emättimen etuseinämän laskeumat". Jos nyt oikein muistan noi termit, mutta siis jotkut gynekologiset laskeumat, mitkä on yleiset mutta ei normaalia, oireena juuri painontunne apessa. Eli että ne pitäis hoitaa. Ne voi äityä pahemmaksi toisen synnytyksen jälkeen ellei hoida. Näin mä ymmärsin. Ehkä sun pitäisi käydä jossain näyttämässä? Voi raukkaa, jos sulla on nyt se rintatulehduskin.

Rosis, joo kyllä mäkin oon kuullut noista laskeumista mutta miten muuten niitä voi hoitaa kuin lantiopohjajumpalla??

nöpö nukkuu edelleen aamupäikkäreitä, nyt nukkunut jo 1,5h..en tiedä onko joku unikausi menossa??nukkui yönkin tosi hyvin ja aamulla pitkään. Ja mä selvisin onneksi säikähdyksellä..kävin eilen oikein kuumissa löylyissä niin ilmeisesti auttoi rintaan koska punoitus pieneni ja Nöpö söi tosi hyvin illan niin ei punoita enää ollenkaan eikä ole kipeä, jee =)

täällä taas aivan ihana talvipäivä ja miehellä enää 9pv töitä ja sitten se on ohi! toivottavasti tietty löytyy pian jotain muuta mutta pääasia että tää tuska loppuu.

ihanaista päivää rakkaat!

Voi meidän Irkkuliinia! Mä varmaan vain ottaisin samalla lailla lelut pois, enkä antaisi takaisin kuin seuraavana päivänä ja jos ei tää tehoaisi niin pidentäisin takaisin anto päivää. En tiedä onko sekään oikein, mutta pakkohan siihen on jotenkin reakoida. Vaikeaa...

Juu, onneksi päästiin säikähdyksellä Nukin loukkaantumisesta!! Toivottavasti Vinkunkin!! Soititko Ballerina neuvolaan tai kävittekö näyttämässä pikku herraa? Mä tajusin vasta nyt, että noi leuan lyönnit johtuu siitä, ettei käsin ja jalkojen yhteistyö pelaa vielä täysin ja siksi se välillä kellahtaa kumoon ja valitettavasti suoraan leualleen. Kai se konttaus siitä pian paranee ja sitten päästääkin pelkäämään mihin se kumauttaa päänsä yrittäessään nousta...

Pimmu, hyvin sä tulet pärjäämään! Noista vaunuista piti sen verran kommenoida, että meillä on tosi halvat vaunut, joihin tuli kaupanpäälle vielä triptrapin tapainen syöttötuoli, matkarattaat ja matkasänky ja nää kaikki teki alle 500e. Noi vaunut on sellaiset että niistä saa myös rattaat ja ne on nyt meillä käytössä. Ja nää kaikki on olleet aivan erinomaisia!! Siis oikeasti tosi laadukkaita ja tukevia. Noi rattaa ei vaan ole minkään merkkiset ja siksi hinta oli tuollainen. Oletko sä Sade ollut vielä tyytyväinen?

Mäkin muuten uskon tuohon, että useammat vanhemmat toimii sisäsyntyisesti oikein. Siksi mä en ole avannut yhtäkään kasvatus- tai vauvan hoito opas kirjaa. Mun sisko luki monta ja hänen kohdallaan mentiin ojasta allikkoon. Mutta siis mä en nyt tarkoita ettei niitä voisi lukea ja etteikö niistä voisi olla hyötyä! Mä vain itse toimin toisin, koska lähipiirissä on varoittavia esimerkkejä.

Sade, me jätettiin pulkkailut eilen väliin ja keskityttiin siivoamiseen ja karkin syömiseen :). Tosi harmillista, jos sulle on taas tulossa rt!! Nyt vain suihkuttelemaan lämpimällä vedellä ja toivotaan, ettei se pahene!

Angstis, joo edelleen ollaan tyytyväisiä vaunuihin, kesävauvalla olisi täysi 10 mutta talvivauvalla arvosana ehkä 9-. pidetään sadesuojaa päällä melkein aina niin ei haittaa, mutta siis kannatti ostaa! ja niin kevyet kun vertaa kavereiden vaunuihin!

Nöpö nukkuu nyt lenkkipäikkäreitään, päästiin vasta kolmen aikaa ulos mutta ei se haittaa, pikkuhiljaa oppii menemään ihan vaan päivä kerrallaan ja nauttimaan kaikesta vaikka olisikin ylläreitä. ja osaan nykyään rauhottua jo tosi hyvin, siis rakastan makoilla sängyllä imetyksen jälkeen, ennen ja välissä ja kuunnella Nöpön juttelua. En saa nykyään sanoa mitään imetyksen aikana tai samantien tippuu tissi suusta ja alkaa hillitön selitys =)

missäs muut ovat??

Pikapikaa.

Siis voi *** teidän juttuja X) Angsterin ja Rousan jutut on kyllä suoraan jostain Kostajan Käsikirjasta X)
Ja Rosa, tiedän mitä tarkoitat...

Poika sai räkätaudin. Ei ole kuumetta, mutta hirveästi räkää nenässä. Nenäfriida on muuten loistava keksintö ;)

Tänään maistettiin porkkanaa. Voi sitä irvistelyä! Poika selvästi yritti selittää, että kasvikset on kuolemaksi ;) (" Mitä h*****tin sotkua sä yrität tunkea mun suuhun, tähän TUKEHTUU!")
Ja JB:lle kiitokset tuosta ikävalistuksesta!

Hatunnosto Saden miehelle, rohkea veto!

Niin ja siitä tapaamisesta, tullaan mukaan. Siis mä ja poika jos tapaaminen on viikolla, viikonloppuna mieskin pääsisi mukaan. Meillä on yleensä tiistaisin ja torstaisin menoa.

pöh, en yhtään muista mitä piti kirjoittaa.

Meillä nukkuminen alkaa luisua aina vaan enemmän perhepetiin. Poika on alkanut heräillä yöllä taas syömään, niin on niin helppo jäädä syönnin jälkeen vierekkäin nukkumaan... Varsinkin nyt kun maitoakin tulee. Poika syö korviketta enää noin desin päivässä.
Poika on oppinut kääntymään mahaltaan selälleen. Hirmuisia pyrähdyksiä tulee tuossa kehityksessä. Pari viikkoa sitten poika vasta hoksasi, että päätä voi kannatellakin mahallaan ollessaan.
Miten sitä voikin rakastua toiseen aina vaan enemmän :) (Kerätäänkö nyt rakkausvarastoa, jota sitten kulutetaan uhma- ja murrosiässä?)

Ah. Laskiaispullaa iltapalaksi. Puolen litran pullataikinan muuten vääntää tosi nopeasti pulliksi. Miksi niitä on tullut tehtyä niin tosi harvoin?? (Joo, kesäksi rantakuntoon kampanja on jäissä. Ehtii sitä myöhemminkin... ;) (Ja että mä nautin tästä syöpöttelymahdollisuudesta! Ihanaa voida possuta ihan rauhassa ilman, että paino nousee eksponentiaalisesti!)

Jep, sokerihumalikko siirtyy viihdyttämään lasta.

Ai niin Pimmulle piti vaunuista vielä sanoa.
Vaunujen paino ei välttämättä kerro kuinka kevyeltä vaunut tuntuvat työntää. Mekin koettiin yllätyksiä vaunukaupassa kun käytiin vertailemassa eri merkkejä.

Saanuska, tervetuloa vain perhepetiläisten kerhoon. Vauhkoilua asian suhteen en ymmärrä, jokaisen perheen on löydettävä itselle sopiva malli. Meilläkin tilanne luisui tuohon lähinnä laiskuuden takia ja näin nukumme kaikki paremmin.

JB-ihanainen! Helpottavaa lukea Irkun seikkailuista. Nyt jo voin sanoa, että pieniin muksahteluihin on turtunut ja äkkiä poika on oppinut pysymään pystyssä pidempään ja kaatuu jo joskus sujuvasti pepulleen -eikä päistikkää päälleen. :D Angstis, en kokenut tarpeelliseksi soittaa neuvolaan tuon sänkyepisodin jälkeen.

Miten Nukin ja Pikku-Mi-iu jokeltelevat tällä hetkellä? Ymmärtävätkö sanoja? Meillä on muutamia sanoja kuten "lamppu" ja "hissi" jotka Vinkku tunnistaa. Ja tietenkin sanoo "äiti". ;)

Mukavaa päivää Murut!

Hieno päätös Saden mieheltä!

Pölkyllä oli vissiin ollut ikävä, kun reissusta palattuaan vaan kiehnäsi kyljessä kiinni. Oli ihan superhalailutuulella pari päivää.

Tilasin lopulta vielä kaksi lisää noita eisbärchen-pusseja. Pienempään ei Eeti kyllä enää mahtunut ja suurempaan laitoin nyt ekaa kertaa ulos nukkumaan. Ilmeisesti puin sille aivan liikaa päällle, joten päikkärit jää varmaan tosi lyhyiksi.

Vinkku puhuu jo enemmän kuin Irkku! Irkku vasta tapailee muutamia sanoja. Ymmärtää kyllä tosi paljon, mut ei vielä puhu mitään.

Eetille on tähän mennessä syötetty maissia ja nyt on kokeilussa peruna-parsakaali. Tosi hyvin syö. Hedelmäsoseet sylkee ulos kamalan irvistyksen kera.

Ja muuten! Tänä aamuna klo 05.30 Eeti kääntyi selältä mahalleen! Vähänkö olin ylpeä mun pienenpienestä mussukasta! Eetiläinen nykyään turauttaa joka ikisen kakan lahjetta pitkin, eli joka päivä menee monta vaatekertaa plus sitteri ja leikkimatto pesuun. Sitten kun se kaka ei vielä lähde pesussa, ellei laita sappisaippuaa, niin eilenkin meni melkein tunteroinen, kun kihnutin sappisaippualla pyykkiin meneviä vaatteita. Älytön kakkasirkus. Eeti löysi myös kielensä lauantaina, eli nyt se tuulettaa sitä aina kun muistaa. Täti risti sen ajokoira-ilmeeksi, kun kieli roikkuu pitkänä leualla.

Noh, nyt kun Eeti meni ulos, niin pitää Irkulle antaa hetki laatuaikaa.

Moikka! Kiirettä on pidellyt, kun mies on lomalla. Ollaan tehty kaikkia rästijuttuja nyt kun ehtii.

Sade, menikö tulehdusuhka ohi?? Toivottavasti. Ihana tuo Nöpö, kun alkaa selostaa syödessään. Huomattavasti helpommin häiriintyy tää imetys muuten nyt, kun lapsi on isompi.

Täälläkin yksi perhepetiläinen. Viime yönä tosin Poju nukkui pinniksessä eka syöttöön asti. Sitten tuli äitile ikävä ja jätin sen viereen. (+kolhaisin yhtä soivaa lelua ja se virkisti koko porukkaa mukavasti.. Jääräkin katsoi tosi lempeästi 3 aikaan aamuyöllä ;)

Onnea kaikille uusista taidoista.

Mä laitan mailia kun ehdin, ei mitään akuuttia.

JB, pakko korjata ettei Vinkku ole mikään wonder child -ymmärtää siis muutamia sanoja, muttei todellakaan puhu. Eli kun hoemme "lamppua"osaa katsoa kattoon jne. :)

Voi Eetiä, melkoinen kakkashow äidin iloksi!

Meillä leikitään tänään majaa, ihan huippua!

Mä nukun joka yö aina vaan paremmin joten ei puhettakaan että yrittäisin vielä siirtyä pois perhepedistä..ainoa pieni ongelma on se että mun pitää mennä suht samoihin aikoihin nukkumaan, eli nukkuu itsekseen illallakin vain sen 45minsaa. eilen sitten ehti herätä mutta onneksi pissin ja syötön jälkeen nukahti taas kiltisti.

Kuulostaa hauskalta tuo Eetin kakkashow ja kielennäyttely =) ja baltsun majaleikit!

Voi herra Pölkkyä! Hyvä, että tuli ikävä sua ;)! Onnittelut Eetiläisen kääntymisestä! Kohta se jo konttaa kovaa!

Ja Saanankin ihanuus maistellut jo kiinteitä. Jännä miten aluksi ne hedelmäsoseet saa aikaan irvistyksiä, mutta ei mene kauaa, niin ne on ihan pop.
Pikaista paranemista pojallenne -on aina kurjaa, kun vauva sairastaa!

Baltsu, meillä ymmärretään "lamppu" ja "kello". Kun kysytään missä mikin on niin Nuki katsoo heti oikeaa kohdetta, siis jos kyseessä on lamppu tai kello. Äidin sanominen on jäänyt, mutta Vinkun tavoin täällä kirskutellaan hampaita. Inhan kuuloista.

Täällä ei mitään uutta, kiire viikko tulee taas oleman.

Ihanaa Sade että kuulostat pirteämmältä! Nukkuminen ja hyvät unet on kaiken a ja o.

Jb, mäkin haluan tuollaisen eisbärchen-pussin. Mistä tilasit? Mitä nyt nopeasti tutkin, niin niitä on vain kahta kokoa? Otan siis sen isomman, vai mitä suosittelet?

Kuinka paljon teidän tyypit syö? Musta tuntuu että Puppe voisi syödä vaikka kuinka paljon. Äskön syötin rinnasta mukamas täyteen ja silti meni heti peruna-kukkakaalia ja ruusunmarja-vadelma-pilttiä tosi paljon.

Babystyle-nettikaupasta sai halvemmalla lämpöpusseja, kuin huuto.netistä käytettynä. Ostin kaksi, eli pienemmän ja sitten sen suuremman toppapussin. Pienempi oli ihan turha ostos, kun ei Eeti mahdu siihen. Mut tuo iso oli kyllä nappiostos, nukutin siinä Eetin tänään kahdesti, eikä alle tarvi kuin (body ja sukkahousut) kypärämyssy ja toppalakki. Varmuudeksi harson kääräisin hartioitten ympärille, ettei suuaukosta tulisi kylmää. Ensin oli villasukat ja -hanskatkin, mutta ne se oli riisunut jossain välissä ja silti oli ihan lämmin, joten niitäkään ei tarvinnut. Uloslähdöt kyllä nopeutuu huomattavasti, kun voin natiaisen vaan sujauttaa pussiin ja kaukaloon! Eli se suurempi pussi kannattaa ottaa, 36 euroa babystylessä.

Eeti kyllä syö halulla, mut oon toistaiseksi vielä rajoittanut annoksen noin 3/4 purkilliseen ja päälle annan rintaa tai pullomaitoa.

Siis oon niin kateellinen teidän yöunille. Eeti menee kahdeksalta nukkumaan, ekan kerran syö 11, sitten noin 1-2 tunnin välein klo viiteen saakka, jonka jälkeen ei enää suostu nukkumaan. Uudestaan menee unille seitsemältä, mutta sitten Irkku jo herää.. No tiedän kyllä, että Eetin rytmi ja yösyömiset tulee muuttumaan varmaan piankin. Ja sitten saan nukkua vähän paremmin..aah! Eikä mulla hätää ole muutenkaan, kun tiedän ettei tämä ikuisuuksia kestä.

Vetäisin päivällä nassuun puoli konvehtilaatikollista ja meni maha ihan ripulille. Nice. Sen siitä saa, kun on liian kauan syömättä suklaata!

Vinkku on kyllä ihmelapsi, kun Eeti on melko samoissa puheen suhteen.

Meillä vaihdellen nukutaan pinnasängyssä ja parisängyssä. Eeti kyllä nukkuu omassa sängyssäänkin, mut joskus oon vaan niin laiska kun on helpompi syöttää kun se nukkuu vieressä.

Eetin pyllerö on tämän päivän harjoitellut ahkeraan kääntymistä. Kohta se jo konttaa, nyyh! Eikä mulla sitten ole enää vauvaa!

Thanks Jellybean! Tuo pussi on varmasti kätevä. Puppe on alkanut protestoimaan ulos lähtemistä ja ulkovaatteiden pukemiset on yhtä huutoa, eikä Puppen käsiä saa tunkea mihinkään hihoihin. Tuo pussi toivottavsti helpottaa asiaa. Mä tilaan sellaisen saman tien, en vaan osaa päättää minkä värisen haluan...

Mua harmittaa, kun olisin halunnut beigen tai mustan, mutta viime perjantaina niitä värejä ei ollut jäljellä. Nythän noita olisi. Eeti tykkää pukemisesta siihen saakka, kun käsiä aletaan laittaa hihoihin, silloin tulee pahimman laatuinen pillastus.

Mitenköhän Neiliksellä menee? Ei sitä osaa kuvitella millaista olisi kaksosten kanssa. Ihanaa kun meillä on ketjussä kaksoset. Kovasti odotan Neilikan omia kuulumisia, miten tuore äityli jakselee, ja koko suurperhe.

Saana, mäkin liputan nenä-friidan puolesta! Se on ihana. Ah, kun tuntuu hyvältä kun sillä vetäsee kunnon saaliit... Ei tietenkään kiva että pienellä flunssa, toivottavasti poika paranee pian.

Kauhoin aamulla riisipuuroa Eetiin. Katsotaan kuinka käy. Alan jo olla melko epätoivoinen öiden takia, niin yritän että jos tukevammalla ruualla nukkuu edes yhden pidemmän jakson. Viime yönä söi ensin kahdesti puolentoista tunnin välein ja loppuyön tunnin välein, sekä herätys taas viideltä. Huooooh! Pölkyllekin on nyt iskenyt joku, kun lähtee vasta seitsemältä töihin, vaikka pitäisi mennä kahdeksi. Kun ei kuulemma jaksa nousta. Jospa se on vaan viime viikonlopun juhlinnan aiheuttamaa väsymystä, eikä mitään vakavampaa.

Pitää kohta lähteä posti katsomaan, että olisiko yhtään mielenkiintoista tarjousta. Ja vähän tietty ulkoillaan Irkun kanssa.

Kertokaahan muutkin kuulumisia! Neilikkaa ei tietty täällä nyt näy, mut jospa pian.

Yhteistyössä