Ajatuksista ja odotuksesta vauva-arkeen =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Vanilla-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lämpimät onnittelut Vilkulle ja koko perheelle toisesta prinssistä. :)

Mie oon aika varma, että meille on tulossa toinen tyttö. Mitään ei olla nähty ultrassa, mutta sellanen vahva tunne vaan on.

Kävin laittaan sähköpostia.

Noh, lyhyestä virsi kaunis. :D

Anttuli

Kiitos kaikille!
Meille on suotu kyllä niiiin kiltti vaavi (kop-kop-kop). Ei turhia mekasta vaan inahtaa kun haluaa syödä tai on vaippa täynnä. Muuten seurailee meidän tekemisiä tai nukkuu. Yötkin menee lähes yhdellä syötöllä. Ainoa murheenkryyni on että poika sai löysän lonkan takia von Rosenin lastan viime keskiviikkona. Joutuu pitämään sitä 6 viikkoa. Tai 3 viikon päästä on tarkistuskäynti Lastenklinikalle jolloin lasta varmaan vaihdetaan isompaan. Se on päällä koko ajan ja vaikeuttaa hieman arkea ja hoitoa. Vauva ei kuulemma siitä kuitenkaan kärsi. Mutta koska jalat ovat koukistettu 90asteen kulmaan sivuille niin ei pääse potkimaan vapaasti mikä on aiheuttanut masuvaivoja. Kiltisti kuitenkin ilmoittelee niistäkin. Kun poika sai lastan niin oli kyllä äidillä tuskaisat oltavat. Vaikka tiesin miltä näyttää ja että kuitenkin pieni asia verrattuna vakaviin sairauksiin jne niin ei kyyneltulvalle meinannut saada loppua=( Nyt on mieliala taas hieman kohentunut mutta odottaa kyllä että 6 viikkoa menisi nopeasti. Nyt kun pojalla on tuo lasta niin häntä seurailee ihan eri tavalla. Tuossa jo olin huomaavinani et pojan jalka olis hetken tärissyt parina päivänä nukkuessaan ja pari kertaa ihmetellyt kun silmät menevät nurin hänen nukkuessaan. Mielessäni kehittelin hänelle jo epilepsiaa tms. Hoh! Saadakseni mielenrauhan täytyy varmaan kuitenkin ottaa puheeksi huomenna neuvolassa vaikka varmaan luulevat et mul on vintti pimentynyt nyt totaalisesti.. En haluaisi et musta nyt vielä kehittyy joku ylivarovainen äitiemo. Mitäs tuumaatte?

Vanilla, mites teillä lähti tuo perheuinti sujumaan? Aloittiko vaauva siinä normi 4kk iässä? Kukas pitää esikoista jos te sukellutatte vauvaa? Vai miten tuo toimii? Ollaan nimittäin itsekin suunniteltu jatkaa syksyllä perheryhmässä.

Vai että Anttuli odottaa mielessään toista tyttöä?! Ois se niin kiva saada kumpaakin sukupuolta ainakin omasta mielestäni, mutta luulen et meille suodaan vain noita poikia koska molempien suvut niitä täynnä!

Nyt öitä ladies!

Vilkun vauva vaikuttaa yhtä helpolta tapaukselta kuin meidän prinsessa. On tyytyväinen, viihtyy lattialla leluineen ja seurailee isoveikan ja meidän muiden puuhia. Toki välillä viihtyy ja tahtoo syliinkin. Harmistuu ainoastaan jos uniaika menee yli tai nälättää. Ja nyt juuri puhkeavat hampaat hiukan itkettävät. On helppo nauttia vauvasta, kun toinen on noin helppo. Ja itse ehtii myös viettämään paljon aikaa esikoisen kanssa, kun vauva viihtyy itekseenkin. Lähellä vaavelia toki veikan kanssa leikimme, että tyttö näkee meidät kuitenkii.

Ollaan käyty polskimassa vasta kuukauden päivät, joka lauantai. Tyttö oli siis aloittaessamme n. 5,5 kk. Ja heti ekasta kerrasta lähtien sujui hienosti ! Molemmat nauttivat kovasti vedestä eivätkä jännitä sukeltamista. Tytön kanssa ollaan harjoiteltu sukeltamista siten, että hänestä pidetään koko ajan kiinni. Jatkossa sukellutamme häntä joko ohjaajan kanssa kahdestaan ja mies on esikon kanssa tai sitten toisinpäin. Meillä on tosi kivat ohjaajat ja he käyvät jokaisen luona ja ohjaavat kädestä pitäen. Oon tykänny. Ja samassa ryhmässä on myös muutama tuttavapariskunta, joten heistäkii saa apua esikoisen kanssa jos tarvitsemme. Suosittelen kyllä kovasti, kannattaa mennä jos vain saa paikan !!

Ai nii, oltiin tänään valokuvauttaas molemmat naperot, otatettiin tytön 6 kk ja pojan 2-vuotis kuvat. Tytön kanssa meni hienosti ja saatiin paljon otoksia, mutta tämä meidän uhmakas 2-vuotiaamme päättikin sitten heittäytyä erittäin hankalaksi. Uskomatonta, miten niin kiltille pojalle on kehittymässä mahdottoman temperamentikas luonne !! Äitiinsä tulee lapsonen.. Meinasi kyllä hermot mennä poikasen kanssa..

Hih.. minä yksin täällä pyörimässä =D Noh, piakkoin tämäkii valuu tuonne sohvan uumeniin..

Saittekos te naiset mun spostia ? Ihan mielenkiinnosta kyselen, koska en oikein luota tuohon mun sähkäriin (saati omiin taitoihini =)).

Vanilla, viesti tuli perille. :)

Meki huomattiin tuossa sunnuntaina ko kävi sellanen vajaa 3-vuotias kylässä, että on meillä vielä jonkin matkaa siihen kunnon uhmaan, vaikka kovasti koettelee tyttö äitin hermoja. Nytki huutaa tuolla vessassa ko ois halunnu leikkiä suppopaketin kanssa. Oli nimittäin kuumeessa reilun vuorokauen ja supoille oli käyttöä.

Tulispa meillekki yhtä helppo kakkonen ko teille. :)

Vaan alampa kattoon tuota jääkiekkoa.

Anttuli

Mukavaa kuulla, että Vilkulla ja koko perheellä on alku lähtenyt sujumaan mutkattomasti. Toivon itse samaa kuin Anttuli, että helppo ja tyytyväinen vauva tulisi meillekkin.

Meillä poika on nyt ruvennut hankalaksi lähinnä isälleen. Mulle nyt kiukuttelee pitkin päivää, mutta isälleen saa kunnon raivareita. Mietinkin, että johtuiskohan ihan vaan siitä, että päivän aikana tulee isiä ikävä. Poika ei osaa käsitellä vielä tunteitaan muuten kuin saamalla kauhet raivarit kun isi sitten tulee kotiin. Toivottavasti on vaan taas yksi vaihe lapsen elämässä.

Pääsen/joudun sitten ens viikolla sokerirasitustesteihin. Ehkä ihan hyvä kun muistaa miten iso esikoinen oli syntyessään(4450g) Vähän kyllä jännittää. Olishan se karseeta jos todettais raskausajan diapetes. Varsinkin tällaiselle piikki kammoiselle ihmiselle...

Nyt äkkiä päikkäreille ennen ku poika herää...

Hyvää viikonloppua kaikkille ja nauttikaa keväisestä säästä;) (täällä sato aamulla sakeana lunta)

Nostolla..

Vähän vetäny hiljaseksi olon ko pari viikkoa sairastellu. Ensin tuli oksennustauti ja sen päälle poskiontelontulehus. Ja näyttäs vähän siltä, ettei tuo ab-kuuri tehoa.. Kukahan sen on keksiny, että raskaana pitäs olla paremmassa turvassa pöpöiltä.. Tyttö on selvinny yhellä oksennuksella, onneksi.

Pinjalla on ollu sokerirasitus. Toivottavasti kaikki oli hyvin. :)

Lämmintä vappua kaikille!

Anttuli

Jokos Anttuli on tervehtyny kunnolla ? On kurjaa sairastaa ja varsinkii kun on masuasukki kyydissä ja pieni tiitiäinen hoivattavana. Ei paljon siis tälläkää raskaus suojannu pöpöiltä..

Mites Pinjan sokerirasitus ?

Entäs muut naiset masuinenne ja ilman ? Huhuuuuu..

Täällä valtakunnassa on oikein porukalla sairastettu flunsaa. Nyt jo onneksi parantumaan päin, mutta on ollu kyllä sitkeässä.. Myös uusia taitoja on tyttönen oppinut. Kierii ja peruuttelee pitkin huonetta ja istua pönöttää ihan itekseen. Jalkoja hakee masun alle kovasti ja kiire ois päästä veikan perään. Kunpa malttaisi vielä hetken..

Tyttönen ilmoittaa heränneensä, joten on mentävä ! Palataan taas !

Aurinkoisia päiviä kaikille !!

-Vanilla, JätkänPätkä 2v3kk ja TytönTyllerö 7kk-

Näköjään kone taas jätti osan viestistä pois.. tai ite sähläsin.. mitenkähän osasin tämänkii..

Siis Anttulille kommentoin, että mäkii sairastin kolme vatsatautia ja muutaman flunssan ollessani tytöstä raskaana. Ettei raskaus suojannu muakaan pöpöiltä. Sain tartunnast tosin mein pikku-ukolta, joka sit taas sairasteli paljon ollessaan päiväkodissa.

Nyt siis hakemaa tyttö vankkureista..

Nostellaas meitä taas hiukan =D

Pikku-ukko mammalassa kyläilees, lähti reissuun eilen ja palailee tänään iltasella takas kotiin =) Tyttönen ekoilla unosilla. Ja tämä mamma on ihan ihmeissään eikä oikein saa edes oltua, kun ei tiiä mitä tekisi =D Hassua. Ja viikon päästä mein tyttönen muuten täyttää jo 8 kk.. apuaaaaa. Pian täytyy tosissaan alkaa pohtimaan töihin paluuta. Mut onks pakko jos ei taho ??

Onnea Vilkku!

Minä täällä p-i-t-k-ä-s-t-ä aikaa. En jaksa tätä tutkimus-hoitrumbaa täällä edelleen selvittää, mutta hämmennyksen partaalla olen nyt. Sain eilen positiivisen testituloksen raskaustestistä, vaikka menkat tuli ihan odotetusti ja ihan normaalimääräisenä. Niinpä söin clomitkin tähän kiertoon ja sitten alkoikin taas ihan pieni vuoto ennen uutta ovulaatiota, joten päätin testata ihan varmuuden vuoksi. Enpä tiedä ollaanko tässä nyt raskaana vai ei, mutta jotain tuolla on tapahtunut joka tapauksessa.

Meillä poika täytti kaksi, juttelee jonkun verran ja nukkuu edelleen pinnasängyssä (sen minkä nyt suvaitsee yksikseen nukkua).

Nostelemassa.

En huomannukkaan, että tänne oli tullu juttua. Katriina, mikä on tilanne? Oliko oikea positiivinen? Toivottavasti oli. Peukkuja pietellään. :)

Käsittämättömän nopeaan menny aika. Aatella, että Vanillan neitonenki on jo niin vanha. :) Ja vastahan nämä meän ekat pikkuset syntyvät. Kesäkuun ekan päivä. Ylihuomenna alkais kesälomaki, niin pääsee rauhassa nauttiin neitosen kans elämästä ilman herätyksiä ennen kukonlaulua.

Normaaliin sänkyyn siirtyminen onnistu neitoselta hyvin. Yleensä nukahtaa sinne ittekseen, mutta välillä häätyy käyä muutaman kerran viemässä takas sänkyyn. Tästä illasta taitaa tulla taas sellanen hankalampi ko oli tyttö kumitätinsä luona eikä malttanu siellä nukkua päikkäreitä. Tulomatkalla nukahti autoon ja otti vielä kotona sellasen 30min päikkärit. Nyt makkaa silmät puoliummessa lattialla kattomassa lastenohjelmia. Illalla ei sitte nukutakkaan..

Anttuli

Myös meillä siirtyi poikanen lopullisesti juniorsänkyyn ja (pikku)sisko sisilisko (kuten veikka sanoo) sai sit pinniksen. Tytöllä ollut lainapinnis lähti takaisin omistajalleen, koska saa siihen piakkoin täytettä. Hyvin on siis sujunut meilläkii siirtyminen. Ei ol tullut kertaakaan itekseen pois. Vielä. Aamuisinkii huutelee herättyään, että saa tul hakemaa =D

Täälläkii Katriinalle kovasti peukutuksia. Toivottavasti testi on oikeassa !!

Testi oli oikeassa, todennettu verestä, mutta valitettavasti näyttää siltä että kyseessä on joko keskenmeno tai kohdunulkoinen raskaus. Kohdussa ei näkynyt mitään. Etiäpäin siis, taas.

Halauksia Katriina =(

Meillä lasten kanssa huomeen tiedossa retki "kotikonnuille", on jo ihan hirmuinen ikävä omai ihmisiä (perhettä ja ystäviä). Ollaan ainakin viikko mun vanhemmilla lomailemassa. Loma alkaa tosin hieman surullisissa merkeissä, perjantaina pappan hautajaiset. Lapsille ensimmäiset "surujuhlat". Saas nähä kuinka esikoinen suhtautuu..

Voimia Katriina. Oikeita sanoja ei löydy ja kaikki, mitkä tulee mieleen kuulostaa niin kliseisiltä.

Vanillalle voimia hautajaisiin.. Hieman myöhässä, mutta silti.

Se on tosiaan kesäloma ja pitäs alkaa opettamaan tyttöä sisäsiistiksi ja irti maidosta ja tuteista. Nuo kaksi jälkimmäistä varmaan onnistuu muutaman päivän huudolla, mutta tuo potalle oppiminen saattaa tuottaa enemmän ongelmia. Vaan senhän näkkee sitte ko sitä kokkeilee. :) Mites muilla on onnistunu nuo?

Heips vaan täältäkin pitkästä aikaa.

Kiva oli kuulla susta Katriina jotain vaikkakin olen tosi pahoillani, että tämä raskaus ei nyt sitten onnistanutkaan. Mutta niin kuin itse sanoit eteenpäin vaan.

Ja surunvalittelut Vanillalle:( Koittakaa silti nauttia lomasta:)

Mä en edes muista mitä oon tänne viimeks kirjottanut joten voi olla, että toistan itseäni.

Mä voin nyt hyvin. Selkä särky on ainakin toistaseksi loppunut ja elämä raskausdiapeetteksen kanssa on ruvennut sujumaan. Pieniä lipsahduksia tosin sattuu joskus, mutta se on elämää...
Maha tosin on valtava. Sf mitta hipoo yläkäyrillä. Verenpaineet on TOSI matalat samoin rauta arvot. Joten välillä vähän meinaa huipata. Ja olen jopa ruvennut näin loppu metreillä hieman nauttimaan tästä raskaudesta:)

Meillä pottaillaan kyllä säännöllisen epäsäännöllisesti ja hellepäivinä kerkesin jo kokeilla vaipatta oloa ulkona. Oppi kyllä käymään puska pissillä, mutta ei edelleenkään osaa kertoa itse millon on pissa hätä. Sanoo vasta sitten kun tavara on jo housuissa. Joten on ihan omasta aktiivisuudesta ja kyvystä lukea lasta (ennakoida) kiinni. Meillä taisi niin päivinä mennä kolmet neljät housut kun en yksinkertaisesti kerennyt viemään pissalle riittävän ajoissa. Mutta eiköhän se siitä. Kaikki ainakin sanoo, että ei paniikkia oppii kyllä omaan tahtiinsa sisäsiistiksi. Luotan tähän.
Tutista meidänkin pitäisi päästä eroon ja sekin on ihan kiinni meistä vanhemmista. Mutta en nyt vaan ole jaksanut vielä ruveta moiseen. Tiedän, että siitä tulee viikkojen shouv. Mutta tarkoitus olisi sekin tehdä tässä kesälomien aikana. Jos joku on jo tämän rumpan käynyt lävitse otetaan rohkaisevia kertomuksia ilolla vastaan. Mä en nyt tiedä mitä sä Anttuli tarkotat tolla maidosta irtipääsemisellä. Yö/ilta maidon antaminen me lopetettiin jo 10kk vai olisko ollu vuoden ikäsenä(kamalaa en nyt enään muista) jos sitä tarkotit?

Tässähän nämä tärkeimmät:)

_Pinja rv30+4-

Pinja, tosiaan meinasin tuota, että meillä vieläki lämmitetään neitille unimaito ja lykätään pullo kourassa sänkyyn. Sellanen rutiini tullu siitäki, vaikka eihän tuo ois sitä tarvinu enää kuukausiin.
Meillä on muuten just tuo sama, että kakkaa ja pottaa aletaan huutamaan vasta sitte ko tavara on housuissa. :)

Ärsyttää ko tuossa pihalla on sellanen iso liukumäki ja neiti tykkää laskea sitä ihan hulluna. Siinä vaan on puiset kaiteet ja tikkuja jää sormet täyteen ko laskee. Pitäs vissiin opettaa laskeen ilman kaiteista kiinnipitämistä, mutta ko on sen verran iso mäki, että.. Sitte illat huuetaan ko yritetään niitä tikkuja pois sormista.

Alkuperäinen kirjoittaja Anttuli.:
Se on tosiaan kesäloma ja pitäs alkaa opettamaan tyttöä sisäsiistiksi ja irti maidosta ja tuteista. Nuo kaksi jälkimmäistä varmaan onnistuu muutaman päivän huudolla, mutta tuo potalle oppiminen saattaa tuottaa enemmän ongelmia. Vaan senhän näkkee sitte ko sitä kokkeilee. :) Mites muilla on onnistunu nuo?

Meillä ollaan pottahommissa tosi alkutekijöissä.. Yhden kerran on pissat saatu pottaan - kakkaa ei kertaakaan. Mutta kesälomalla pistetään tehokoulutus käyntiin, ja syksyllä poika meneekin tarhaan, missä sitten varmasti viimeistään oppii.

Tuttia meillä ei ole käytetty enää joulun jälkeen, ja maidoista luovuttiin alkusyksystä.

Heipparallaan pitkästä aikaa. En ole käynyt täällä pitkiin pitkiin aikoihin (enkä lukenut sitä sähköpostiakaan, jonka avasin meidän tapaamista varten), luin nyt viestit täällä pikaisesti läpi, huh, olipas teille tapahtunut paljon!!! Isot onnittelut tasapuolisesti kaikille vauvan saaneille ja odottaville! Onko toisen kanssa kovinkin erilaista? Voisin kuvitella, että ehkä rennompaa (odotus sekä vauva-arki)? Katriinalle kovasti lämpimiä ajatuksia, kylläpä sinua koitellaan! Voimia kovasti! Kaikki meillä kuitenkin hyvin, jotenkin tämä ketju vaan jäi, osin siksi että tunsin itseni vähän ulkopuoliseksi, kun toinen lapsi ei ollut meillä vielä ajankohtainen ja osin siksi, ettei meillä ollut heti uudessa kodissa nettiyhteyttä ja tekemistä riitti muutenkin! Ja riittää vieläkin, mutta tyttö on jo niin ihanan iso ja itsenäisempi, että äitikin saa jo vähän jotain hommia tehtyä. Mä olen välillä tuntenyt hirveätä riittämättömyyden tunnetta, kun pitäisi olla hyvä äiti, vaimo, työntekijä ja olla puhdas koti, hyvää itse tehtyä ruokaa ja itsestäkin pitäisi vielä siinä sivussa pitää huolta. Ja meillä tosiaan on vaan se yksi lapsi! Hattua nostan siis minäkin kaikille suurperheellisille!

Tutti ja maito jäivät alkukeväästä tosi helpolla taakse, pari iltaa kovaa huutoa ja se oli siinä, harmitti oikein, ettei sitä saanut tehtyä jo vähän aiemminkin. Mutta "sisäsiisti" ei ole tuo meidän tyttökään, mutta kesä on hyvää aikaa opetella. Sanovat, että nykyajan vaipat ovat liian mukavia, ei motivoi tarpeeksi. Osaa hän välillä potalle pyytää, mutta usein vasta kun p..kat on housussa. Tosin itsekin pitäisi ehkä olla aktiivisempi, kysellä ja istuttaa häntä siihen. Mutta kuten Pinja totesi, kaikki aikanaan.

Vilkulle tukea lonkkavaivaa potevan pikkuisen kanssa. Mulla on vauvana ollut sama vika, muttei siitä ole traumoja jäänyt ja lonkkakin pelittää nykyään ihan hyvin :) Puhu ihmeessä neuvolassa mieltä painavista asioista, ei ne muuten selviä. Meillä tyttöä jouduttu käyttämään lääkärissä vähän väliä nyt vanhenpana, mutta ei onneksi mitään vakavaa, pieniä toimenpiteitä ja korvakierrettä, mutta olen ne kanssa ottanut itse paljon tyttöä raskaammin.

Kaksivuotissynttärit lähestyy ja varsinainen räpätäti tuntuu hänestä tulevan. Juttelee jo pitkiä lauseita (sanajärjestys välillä vähän niin ja näin, mutta kuitenkin) On niin hauskasta juttua välillä, ettei meinaa pokka pitää, vaikka eihän toiselle voi päin naamaa nauraa, kun tosissaan selittää. Yhtenä päivänä oli syönyt kananmunaa ja tuli esittelemään kieltään, että hänellä on munakarva suussa! HUH!

Vaan eipä muuta tällä kertaa. Ihanaa, aurinkoista (toivottavasti!) kesää kaikille!

-Daisy

Nostellaan.

Daisy, kiva kuulla sinustaki pitkästä aikaa. Kyllähän se on totta, että erilainen elämäntilanne vierottaa. Ittelläki oli yhteen väliin tunne, että en surffaile enää missään vakiopaikassa, koska oma vauvakuume oli kova, mutta mies ei ollut lämmennyt ajatukselle ja siellä, missä surffailin, yleensä lähes kaikilla oli oikea yritys päällä.

Unimaito jäi tosi helposti pois. Oltiin anoppilassa viikko eikä annettu siellä pulloa. Oli sen verran erilainen ympäristö ja enemmän uutta tekemistä niin ei muistanu ees kaivata. Kotona kyseli pari iltaa pullon perään, mutta sitte ei sitäkään. Tutti voiki olla hankalampi tapaus..

Pottailua ei vieläkään harrasteta. Vielä kevväällä istu siinä tyytyväisenä, vaikkei mitään tehnykkään, mutta nyt ei halua ees istua. Joskus ko saa sen ilman vaippaa potalle niin nousee ylös ja alkaa kiljuun vaipan perrään.

Anttuli ja neitoset 2v 2kk ja rv 31+

Hei tytskät! Vieläkö täältä löytyy meikäläisiä? Mitä kuuluu? Kiirettä pitää varmasti kaikilla niinkuin meilläkin. Mites Pinjan ja Anttulin Raskaudet/vauvat? Katriinalle minunkin puolesta myöhäiset pahoittelut ja onnea tulevaisuuteen. Ihana oli lukea Daisystäkin. Täällä riittää vilinää - pojat nyt 2v2kk ja 6kk. Meillä esikoinen on ihan yllättäen oppinut kesän aikana päivä-kuivaksi. Oli koko kesän ilman housuja kokonaan ja sit se vaan jotenki oppi. Maito jäi loppukesästä pois ja nyt nukutukset sit kestääkin. Tuttiahan ei kumpikaan meidän pojista oo koskaan huolinu (tai äiti osannu opettaa..) Kuopuksen lonkkavaiva hoitui 6vk lonkkalasta-hoidolla - thank god! Poika on tosi tyytyväistä sorttia vaikka onkin ollut paljon kipeenä, kiusattu lonkkalastalla ja viimeisimpänä tutkittu atooppisen ihon syitä. Itsestään huolehtiminen on jäänyt tosi vähälle mikä toisinaan harmittaa mutta sit toisaalta ajattelen että tämä on niin lyhyt ajanjakso elämästä - nautin kiireestä huolimatta joka hetkestä! Nyt pitänee mennä nukkumaan mutta toivottavasti löydämme toisemme vielä! Hyvää syksyn alkua!
Vilkku

Täällähän sitä joskus aina käyään vilkuilemassa, tosin ei viimeaikoina..

Meille synty se toinen tyttö elokuun lopulla. Aikamoinen tapaus on kyllä pikkuneiti, ei hetkeäkään viihy yksin. Onneksi isosisko ei ole hirveän mustasukkanen, muuten vois olla aika pulassa. Muuten on tämä vauva-aika ollu itelle helpompaa, vaikka elimistö oliki hieman pihalla. Synnytys meni samalla lailla, vaikka käynnistettiin, eli repesin sen verran, että jos joskus kolmatta haaveillaan niin alatiesynnytys on poissuljettu.

Kuukauen sisällä ois meillä muutto ulkomaille, joten aikamoista hässäkkää on senki taki ollu.

Tuttia meillä syyään vielä öisin. Tai vanhempi syö. Nuorempi ei oikein vielä osaa, vaikka serkkunsa yrittää opettaakki. Isommanhan opetti tutille tätinsä. Kuivaksi suunniteltiin yrittää sitte siellä ulkomailla ko on isompi asunto ja paremmin aikaa.

Anttuli sekä prinsessat 2,5v ja 7vk