Ajatuksista ja odotuksesta vauva-arkeen =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Vanilla-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea Anttuli!!!!!

Kyllä odottavan aika tuntuu aina pitkältä. Nyt kun sitten odotetaan sitä kakkosta niin välillä hirvittää miten siitä selviää!?! =) Kuitenkin onnellisin mielin! Ikäeroa meidän lapsille tulee tuo samainen 1v8kk kuin Vanillan muksuilla. Ja hyvinhän heillä on näemmä mennyt..

Miehen synttäreitä vietetty. Huomenna maalle uutta vuotta vastaanottamaan.
Hyvää uutta vuotta tytöt!

Elämä ko on järetön väsymys. Tekis mieli vaan nukkua ja nukkua, ja sitten ko sattuu pääsemään sänkyyn niin se uni ei vaan tule. Kaikki älyllinen on päästä kaonnu. Onneksi ällötys ei oo kasvanu isoksi.

Ikäeroa on lapsille tulossa, jos näin mennään, niin 2v 4kk. Ihan kait tuo on sopiva ero. :)

Vaan ei muuta ko Hyvvää uutta vuotta kaikille!

Minä taas täällä. :D

Kiitos Minni. :) Kiva kuulla, että sieki vielä pyöriskelet täällä. Jos satut vivelä lukemaan, niin ois kiva kuulla, miten sulla mennee nykyään. :)

Tälä hetkellä on sellanen tunne, että kyllä tämä jää viimeseksi tämä toinen. Ei voi ymmärtää, miten joku haluaa vapaaehtosesti kärsiä tästä olosta useamman kerran, vaikkei tämä ees ole kovin paha, vielä.

Anttuli

Ihanan loistavia uutisia täällä! Ja vieläpä olette olleet suhteellisen aktiivisia;) Mielettömästi onnea Anttuli! Hauskaa miten me näemmä mennään käsikädessä. Esikot synty parin viikon välein ja samoin näköjään nämä kuopuksetkin.
Mä kärsin kauheasta pahoinvoinnista joulu viikon. Sitten se loppu kuin seinään. Nyt ainoa "oire" on mielialat jotka heittelee hirveästä raivarista liikuttuneeseen itkuun. Ja mä olen kanssa ajatellut, että tämä taitaa olla viimonen lapsi meidän perheessä vaikka eihän sitä koskaan voi sanoa ei koskaan.
Meille tuli muutakin perheenlisäystä vähän ennen joulua. Vanha koira kun nukkui pois lokakuussa niin koiran paikka jäi auki. Taloon tuli pieni sheltti tyttö. Aivan ihana. Vaan vauhtia riittää ja pojan kanssa yhdessä ovat kyllä semmoinen parivaljakko, että mun ääni jänteet on välillä koetuksella. Toivon siitä pyörremyrskystä itselleni harrastus kaveria.

Tuleppa Minni kertomaan kuulumiset.

-Pinja rv 9+3ja poika1v.8kk

Heippa =)

IHANIA UUTISIA PINJALLA SEKÄ ANTTULILLA !!! Onnea lämpimästi molemmille. Ja paljon tarrasukkia matkaan =)

Ootte ollu ajatuksissa usein, mutta oon ollu rehellisesti aikas väsynyt enkä ol jaksanut ajatellakkaan mitään muuta iltaisin kuin olla vaan.. En ees käynyt täällä edellisen viestini jälkeen. Ihan nolottaa =/

Mua on myös alkanu vaivaamaan pienimuotoinen koti-ikävä ja kaipuu omia ystäviä kohtaan, nyt kun elo on tässä tasaantunut.. Mutta ei niin suuresti, että se hankaloittaisi elämää. Tilanteet muuttuu ja saattaa olla että joskus vielä palataan kotiin =)

Arki sujuu hyvin, mutta ajoittain on aika uuvuttavaa. Iltaisin oon aivan puhki. Mutta pääasiassa nautin ja oon kiitollinen mitä meille on annettu. Pikkumies ei ole edelleenkään ollut pienestä sisarestaan mustasukkainen, enkä usko, että tulee olemaankaan. Oon yrittäny huomoida häntä aivan samalla tavalla kuin siskoaankii. Ja selittäny jos en aina ehdi tekemää kuten hän tahtoisi. Lempparisana on tällä hetkellä EI.. Juttelee jo kovin ja jos ei jotakii asia tiedä, niin kysyy "mikä tämä on?". Hauska heppu, edelleen, vaikka selvästi kokeilee rajojaan. Mutta äiti ja isi on aika kovatahtoisia myös ja poika kyllä tietää kuka meillä määrää. Ja se on äiti (no ehkä joskus isikii=)).

Tuosta nukkumisesta. Täytyy kyllä sanoa, että meillä ei ole runsaaseen vuoteen tarvinnut poikaa nukuttaa. Ja ollaan oltu erittäin kiitollisia siittä. Mein iltakuvio on seuraava.. seiskan jälestä syödään iltapala, sit hampu- ja iltapesulle ja omaan sänkyyn. Useimmiten yrittää rutista ettei ol väsy, mutta sänkyyn päästyään jää kiltisti pötköttämää ja höpisemää unikavereille. Ja kasin jälestä on lähes aina untenmailla.

Heppu on nukkunu jo 5 kk omassa huoneessa, eikä me ol koskaan jätetty mein sänkyyn nukkumaan. Ollaan aina kannettu omaan sänkyyn. Aikanaan kokeili meidän reaktioita ja jäi huutamaan seisoalleen sänkyynsä, mutta kun kukaan ei tullut hakemaan ja "pelastamaan", niin nukahti. Ja sama kuvio toistuu jos herää kesken unien itkemään esim. öisin. Annetaan huutaa, hän osaa itse rauhoittaa itsensä takas uneen. Isompi huuto alkaa jos häntä menee hyssyttelemää ja sit onkii soppa valmis. Unen saanti tuolloin saattaa kestää parikii tuntia. Kuulostaa varmaan monen korvaan aika hurjalta. Kyllä meistäkii alkuunsa tuntui ja tuntuu vieläkii välillä pahalta, kun lapsi itkee eikä mennä, mutta joka kerta itku loppuu lyhyeen. Tuttia ei ol koskaan syöny, mutta muutama unilelu on erittäin rakas, joita "lutkuttaa" - vieläkii. Ja ne saa rauhoittumaa kaikissa pelottavissa tilanteissa. Niin, kyl mekii siis muutamia kertoja aikanaan kokeiltiin tuota rauhoittelua, mutta se ei tuottanu ollenkaan sellaista tulosta kuin piti. Huuto vain yltyi.

Ai nii, mein tyttönen on oppinu jokin aika sit kääntymään. Ja yölliset jumppaharjoitukset on alkanu valvottamaa, ei siis enää nuku maraton-unia. Nukkui siis taannoin jo pari vkoa täysiä öitä.. juu, mut ne yöt on ohi =) Eilen oli rokotus ja mittojen päivitys neuvolassa. Tyttö on nyt siis 5635g/58,3cm. Kasvanu hurjasti, mutta isoveikkaan verrattuna kasvaa aivan eri käyrillä =) On suloinen sirpsakka tyttö. Äidin prinsessa.

Taisi tulla täydeltä laidalta omaa napaa. Anteeksi TAAS..

Tämä mamma lähtee nauttimaa omasta hetkestä ja toivottaa kaikille ihanaa vloppua !! Ja hyvää mieltä odottajille, yrittäjille sekä kaikille muillekkii..

-Vanilla, isoveikka 1v11kk ja Olivia 3,5 kk-

Kiva kuulla Vanillankin kuulumisia!

Meillä tuo nukkuminen on kyllä jotain ihan kauheeta. OIsko jollakulla teistä antaa vinkkiä, miten sais pojan rauhoittumaan, kun se herää yöunilta pari tuntia nukahtamisen jälkeen eikä suostu enää omaan sänkyyn jäämään. Hän on ihan oikeasti tosi kauhuissaan joka kerta kun herää ja pakkohan se on viedä meidän viereen. Usein ollaan vielä hereillä, kun herää, mutta meidän sänkyyn suostuu kyllä jäämään yksinäänkin, kun me ollaan vaikka vielä olkkarissa.

Mä olen epätoivoisesti yrittänyt bongailla ekaa luomuovista. Clomeja ei nyt tässä kierrossa ole, nyt mennään jo KP20 enkä kp19 saanut testiplussaa. Tänään ei ole enää edes tikkuja ja vikassa clomikierrossa plussa tuli kp17. Kuitenkin limoja (ja himoja) on nyt jonkin verran, oiskohan tää ovis vasta nyt tässä? lämmötkin on ihan normit. Toisaalta eihän se välttämättä tarkoita, että ovuloin lainkaan. Se vauvan kaipuu on vaan niin kovin suuri, vaikka toki iloitsen yhdestäkin lapsesta.

Kiva kuulla Katriina myös susta =) Ja mä ymmärrän kyllä täysin, kun puhut tuosta vauvan kaipuusta, vaikka yksi aarre kotoa jo löytyykii.. Pidän sormia ja varpaita pystyssä, että teillekkii toinen suotaisiin.

Mä oon tässä vauvanhuumassani miettiny jo, että ei kait mein lapsiluku nyt vielä täynnä voi olla, vaikka mies hiukan sitä mieltä jo onkii.. =) Voisin joskus tulevaisuudessa kuvitella kolmannenkii lapsen, jos niin onnellisesti käy, että se ois mahollista. Mutta nyt hetken aikaa kyllä nautimme näistä kahdesta. Tekemistä nimittäin riittää kyllä kahdenkin kanssa. Hattua nostan suurperheellisille, siinä täytyy tosissaan osata organisoida =)

Jaahas, on mentävä jatkamaan kotitöitä nyt kun on aikaa. Ettei koti näyttäisi ihan siivottomalta.

-Vanilla-

Nostelen meitä vähän ylemmäs..

Kauhea väsymys painaa edelleen. Rautaa vetelen kun muistan mut se saa sit taas vatsan kovaksi. Iltaisin tajuttoman levottomat jalat. Alaselkää jomottaa kun on tehnyt vähänkin enemmän tai nukkunut huonosti (mikä alkaa olemaan jokaöistä..) MUTTA en silti vaihtaisi tätä kaikkea pois. Pari kuukautta pitäis vielä sinnitellä ja kyllähän eskoisen takia sen tekeekin et saa vielä nauttia kaikesta huomiosta mutta toisaalta alkaa kyllä jo itse odottaa et pääsee liikkumaan normaalisti ilman kaikenmaailman tuntemuksia jne.
Torstaina tarkistusultraan et istukka ois noussut kohdunsuulta. Ens viikolla poitsun suuhygienisti-käynti, 1 1/2v.neuvola (mitä teillä siellä muuten tehtiin?) ja mun oma neuvola.
Ok, nyt lopettelen kun kone alkaa sekoilee. Ja kait sitä pitäis vähän siivotakin...

Vilkku rv.30+3 ja poitsu lähes 1 1/2v.

Enpä ole tässä ketjussa käynyt kirjoittamassa moneen kuukauteen, vaikka lukenut olenkin. Meidän Irkun yöunet ja -huudot on samanlaisia kuin Vanillan pojalla. Irkku mölisee illalla nukahtaessaan ja joskus yölläkin puoliunessa, eikä sitä auta mennä rauhoittelemaan kun huuto vaan yltyy. Illalla jos se huutaa, niin se huutaa sängyssään pitkällään ja jos sitä menee rauhoittelemaan niin se vaan pomppaa pystyyn ja alkaa huutaa kovemmin. Yöllä rauhoittuu parhaiten itsekseen, rauhoittamaan menemällä vaan tulee mahdoton show.

Meillä Irkku on nyt 1v5kk ja Eeti 3kk, eli arki on "hieman" kiireistä. Mutta päivääkään en vaihtaisi pois, nautin täysin kotonaolosta ihanien tyttärieni kanssa. Vilkulle tsemppiä loppuraskauteen. Sulla viikot on melkein samat kuin mulla Irkun syntyessä. 30+5 meni vedet ja 31+0 syntyi tylleröinen. Toivottavasti istukka on sitten noussut, ettei tule ylimääräistä jännitystä sen takia.

Vanilla, meillä tähdätään 4-5 lapseen jos näitä meille suinkin suodaan. Mut nyt pidetään 3-5 vuotta taukoa kuitenkin ennen seuraavien yritystä.

Katriinan tilanteesta luinkin jo tuolta lapsettomuuspuolen ketjusta. Kovasti toivon teille onnistumista, toivottavasti tuohon löytyy apu.

Olipas tosi kiva kuulla susta Jellybean =) !! Oon sit taas käyny lukemassa aika ajoin sun kuulumisia tuolla toisessa ketjussa ja muidenkii, mutten ol kehdannu sinne kirjoitella. Teidän porukka vaikuttaa kovin mukavalta. Milloinkas tämä teidän toinen prinsessa syntyi ? Ja minkä kokoisena ?

Mä uskon, että sulla kiirettä pitää. Niin pitää täälläkii, vaikka poika oli puolisen vuotta Irkkua vanhempi tytön syntyessä, niin kovin pieni hänkii vielä on. On edelleen kovin rakastunut siskoonsa ja mustasukkaisuutta ei ole ollut. Enkä usko, että enää tuleekaan. Poika on kovin huolissaan jos ei heti herätessään näe sisartaan tai jos joku muu lapsi koskee siskon tavaroihin. On erittäin suojelevainen isoveli, sitä on ihana sivusta seurata. Ja sisko puolestaan viihtyy itekseen, kunhan vain saa seurailla isoveikan leikkejä. Jos jää huoneeseen yksin, niin sitten komentaa jonkun pitämään hänelle seuraa. Selvästi kaipaa koko ajan enemmän ja enemmän virikkeitä.

Ja lapsien hankinnasta sen verran, että myös meillä pidetään nyt jokunen vuosi taukoa mahdollisesta kolmosen hankinnasta =) Nyt nautitaan näistä kahdesta ja katsotaan tilannetta sit tulevaisuudessa uudestaan..

Myös minä oon tosi pahoillaan Katriinan tilanteesta. Kovasti jaksamista.. En oikein osaa mitään muuta tuohon sanoa..

Ja Vilkulle jaksamista myös. Muistan tuon väsymyksen erittäin hyvin. Yritä saada nukuttua aina kun lapsesikii nukkuu..

Vaunuista huudellaan. On mentävä. Palataan =)

-Vanilla, Poika 1v11kk ja tyttö 4kk-

Hei naiset!
Mukavaa kuulla susta jellybean! Ja onnea uudesta tulokkaasta:)
Me käytiin miehen kanssa eilen ekassa ultrassa. Olihan se taas aika liikuttavaa. Osastolla törmäsin muutamaan tuttuun kätilöön ja ihmetykseksemme hekin tunnistivat meidät. Varmaankin kun kolme viikkoa osastolla oltiin niin jäi naamat mieleen. Jotenkin tuli kovin haikea mieli. Ihan kuin vasta oltais lähdetty esikoisen kanssa sieltä.

Pojan kanssa aloitettiin kerhokin sitten vihdoin. Tuntuu viihtyvän ihan mukavasti. Tosin näytti myös viihtyvän mun sylissä enemmän kuin muiden lapset. Mutta vaatii varmaankin vaan aikaa totutella muihin lapsiin.

Vilkulle jaksamista. Täällä välillä kanssa aika väsynyt äiti. Hattua nostan myös minä suurperheellisille. Välillä kun tuntuu etten jaksais tuota yhtäkään niin he pyörittävät viiskin lasta ja kodin.

Katriina: täällä ollaan ajatuksissa mukana ja tsempataan sua. Toivon sullekkin paljon jaksamista ja muista ainakin välillä yrittää ajatella jotain muutakin mukavaa niin eiköhän se siitä:)

Pinja rv 11+1 ja poika 1v8kk

Eeti syntyi 10.10. 3485 grammaa ja 49 senttiä. Tällä kertaa päästiin täysille viikoille, eli 39+1.

Onneksi meilläkään ei suurempaa mustasukkaisuutta ollut. Ensimmäinen ilta oli kamala ja samoin muutaman viikon yöt, kun Irkku ei sietänyt ollenkaan Eetin ääntelyä. Nykyään pussailee ja halailee pikkusiskoa. Imetys on vaan hankalaa, kun silloin Irkku tekee kaikkea kiellettyä.

Kiitokset sympatioista!
Tänään oli tarkistusultra ja pettymykseksemme istukka ei vielä ole juurikaan noussut
=( Esikoisen kanssahan istukka oli rakenneultrassa kokonaan kohdunsuun päällä ja oli näihin viikkoihin mennessä jo noussut kokonaan siitä pois mutta tämän kanssa rakenneultrassa oli vain hitusen kohdunsuun päällä ja oli sitä siis edelleen. Sanoivat että voi kyllä vielä nousta kun vauva ja kohtuhan vielä kyllä kovasti kasvavat mutta jos ei niin sitten on keisarinleikkaus edessä. Vaavi oli myös vielä perätilassa mutta esikoinenkin kääntyi vasta rv.36. No, toivotaan et vaavi pysyy masussa vielä tovin ja että istukka vielä "tajuaa" nousta. Mun toiveenahan oli vähän et lähtisin sairaalasta niin pikasesti kun mahdollista jos molemmilla kaikki hyvin koska saan paremmin levättyä kotona ja enemmän apua kuin sairaalaan täyteen ahdetuissa huoneissa. Mutta keisarinleikkauksen jälkeen ei ihan heti lähetä... Vaavin paino tällä hetkellä n.1,5kg eli normi mitoissa mennään.

Oli kiva kuulla Jellybeanin kuulumiset. Hurjaa ajatella et synnytit Irkun näinä päivinä kun mä nyt. Ihana kuulla et teilläkin menee noin hyvin kahden pienen kanssa. Et eiköhän mekin sit pärjätä!

Kukas meistä muuten oli synnyttänyt keisarinleikkauksella? Millanen kokemus oli? (kun ei enää muista niit vanhoja tekstejä..) Mitäs sitä sanotaan imetyksen onnistumisesta keisarinleikkaus/alatiesynnytys-eroista vai onko niitä? Odotan niin et pääsis alkuun kilojen karistuksessa imetyksen myötä niinkuin esikon kanssa..

Oih, nyt iski nälkä..taas ja kohta sit varmaan taas ähky. Suklaallakaan en enää pysty hemmottelemaan itseäni kun alkaa ihan järkky närästys.
Meilläkin kolmas muksu on harkinnassa mutta vasta sitten jonkin ajan jälkeen.

Jaksamista kaikille omiin elämäntilanteisiinne ja Katriinalle ekstra onnenpotku persuksiin!
Vilkku rv.30+5 ja poitsu 1v6kk

Oli ketju liian ylhäällä, en löytäny.. :D

Voimia Katriinalle!

Olipas kiva lukea teän kaikkien kuulumisia. :)

Mie oon päättäny, että meän lapsiluku jää kahteen. Oon niin täynnä tätä väsymystä ja pahoinvointia, että en halua tätä enää kokea. Kuulun myös niihin ihmisiin, jotka eivät ymmärrä, mitä niin ihanaa tässä raskausajassa on.. Ja jos tuolla ei oo ketään elinkelpoista nii saa olla.

Vilkun tapaan oon miettiny tuota keisarinleikkausta, mitä ne mulle jälkitarkastuksessa sitte uhkaili. Eli toinen sitte leikattas, mutta saa nyt nähä.
Samoin närästyssympatiat. Mulla oli tytöstä krooninen närästys koko ootusajan. Tästä ei oo vielä tullu, mutta kerkeäähän sitä vielä..

Lähen laitteleen tuota neitosta iltaunille.

Anttuli ja neitonen 1v 8kk ja jotain 7+6

Mun kilojen karistus imetyksellä ei ole ihan niin tehokasta kuin esikoisesta =) Tosin, taidan syödä tuplaten sen mitä söin muutama vuosi sitten. Kaikennäköistä herkkua ja ennen kaikkea SUKLAATA on mennyt aivan tuhoton määrä !! En ol uskaltanu käydä vaa'alla, taidan painaa enempi nyt kuin synnäriltä lähteissäni. Tosin mulle ei raskaudesta jääny juuri mitään ylimääräistä. Nämä makkarat on kyllä hankittu ihan itse kovalla työllä.. Noh, normaalipainoinenhan mä olen, mutta AINA stressannu tuosta painostani. Ihan niin kuin sillä loppu peleissä olisi jotakii väliä..

Mun siis piti mennä nukkumaan.. mutta täällä sitä vielä hillutaan..

Kauniita unia naiset !! Palataan huomeen. Tai ylihuomeen..

-Vanilla ja naperoiset-

Muistanko minä oikein, että Vanilla muutti jonnekin tänne itä-suomen suunnalle?

Mulla ei imetys todellakaan vienyt yhtään kiloja. Tosin kyllä herkuttelinkin siihen malliin, että ei ihmekään etteivät kilot karisseet. No sitten tein totaalisen herkkulakon ja vähensin muutenkin "pahoja" hiilareita ruokavaliosta, niin kilot alkoivat karista liian nopeasti. Vähän vajaassa kuukaudessa lähtenyt 6 kiloa. Kamalaa jos alkaa imetykseen vaikuttamaan ja pitäisi alkaa taas herkutella, kun juuri olen päässyt sokerikoukusta irti. Tosin olen vielä himpun verran yli normaalipainon, joten varmaan painonlasku lakkaa pian ja pysähtyy jonnekin normaalipainon sisälle.

Joo, Itä-Suomessa asustellaan. Sinäkii asustelet täällä suunnalla ?!

Mä en kestä jos mun on luovuttava herkuista.. apuaaaa. Mutta myönnettävä on, että syön reilusti yli "sallitun" kaikkea ei terveellistä. Enempi nyt kuin esikoisen vauva-aikoina.. Jotenkii on vaan niin mukava itseään hemmotella jos ja kun jää pienikii oma hetki. (Selityksen makua =)) Mutta josko tässä saisin itseni edes liikkumaan, niin ei tarvitsisi jättää herkkuja pois. Ainakaa ihan kaikkia. Suklaa on intohimo. Siittä en luovu. Sanoisinko, että on lähes parempaa kuin seksi =)

Ai nii.. Olin muuten eilen Kuorosodan nauhoituksissa - ihan yleisön joukossa tosin. Oli tosi mukavaa !! Retki kesti kaiken kaikkiaan 5,5 h kun lasketaan matkat mukaan.. Mies ja anoppi ja appiukko oli lasten kanssa tässä meillä ja kaikki oli sujunu hienosti. Tyttönenkii nukkui tyytyväisenä yöuniaan kun tulin ja heräsi vasta 3 jälkeen yöllä syömään =)

Piti vaan tulla sanomaan, että neuvolassa käyty ja syänäänet kuultu. Olo on aika uskomaton, vaikka eihän tuo vielä tarkota muuta ko, että siellä on jotain elävää. Parin viikon päästä ultrassa sitte näkkee, että kaverilla on kaikki tarpeelliset osat. :D

Terveisin hieman sekaisin oleva Anttuli ja pienoinen 8+4

Kävin täällä toissa päivänä kirjottamassa pitkät pätkät ja kun lähetin kaikki teksti katosi tuhkana tuuleen...
Vilkku; minä sain pojan sektiolla. Mutta se kokemus oli varmaan paljon erilaisempi kuin tavalliset sektiot joten en osaa sanoa enempää. Imetys lähti sujumaan hyvin. Kävin lypsämässä heti kun sängystä ylös pääsin ja maito nousi oikein kunnolla joskus kolmantena tai neljäntenä päivänä.
Nyt en jaksa kirjottaa enempää.. ajatukset ei pysy kasassa..pakko mennä vähäksi aikaa sohvalle maate vielä kun poika nukkuu...

Palaillaan,
-Pinja rv 12+1 ja poika 1v9kk-