Ajatuksista ja odotuksesta vauva-arkeen =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Vanilla-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nostelen. Nyt mennään kai viidettä kiertoa ja menkkoja odottelen loppuviikolle. Jos ei tule, niin varaan lääkärin raskaustestin ollessa nega. Ja jos tulee, varaan sen silti. Saan sitten hetkeksi jatkoksi clomit ja sitten katsotaan mitä sitten on luvassa.

Täälläpäs on nyt holjaista.

Onnea yritykseen katriina.

Mulla on maha tullut nyt ilmeisesti niin näkyviin, että jo ventovieraat kyselee millon mulla o laskettu aika. Eihän siinä sinäänsä mitään, mutta hieman hirvittää, että minkälainen norsu musta taas mahtaakaan tulla kun jo nyt sen huomaa...

Eilen oli neuvola lääkäri ja kaikki oli hyvin. Sanoi vain, että lopussa mua seurataan tarkasti verenpaineen takia. Riski on kuulemma olemassa, että sama toistuu mikä viime kerrallakin. Eli mullahan oli lievä raskausmyrkytys.

Jokin aika sitten tultiin kerhosta pojan kanssa. Nyt sielläkin rupeaa jo paremmin sujumaan. Ei niin paljoa roikkunut mun lahkeessa kuin edellisellä kerralla. Mäkin jo jopa nautin olostani.

Tämmöistä tänne tälläkertaa. Tulkaa nyt muutkin piipahtamaan täällä!

Heips,
oi Pinja, kuulostaapa tutulta. Multakin kysyttiin toppavaatteista huolimatta jo viime vuoden puolella koska on laskettu aika. Ja mun sf-mitta meni silloin vielä ihan alarajoilla! Mutta todettava se on että kyllä se vatsa helpommin venähtää kun toisen saa näinkin pian jälkeen. Nyt kyllä tuntuu että alan olee yhtä iso kuin esikoisen kohdalla laskettuun aikaan vaikkei sf-mitan mukaan ihan niin meekään. Ja nyt siis mennään rv.34... Ja vaivoja on kyllä mulla nyt enemmän mihin tietty varmaan vaikuttaa se et edellisessä raskaudessa ei tarvinnut juosta tuollaisen vintiön perässä päivät pitkät. Mut mun vaivoja lisäsi vielä entisestään viime viikonloppuna sairastettu oksennustauti. Voi luoja miten kipeä olinkaan. Kahtena päivänä ei mikään pysynyt sisällä ja joka oksennuskerta aaiheutti liudan suppareita. Onneks ei siinä määrin et sairaalaan ois tarvinnu lähteä. Mutta veti kunnon niin pohjalukemiin et vielä tänään jalat on alkanu kramppaa kun vaan keittiöstä olkkariin kävelen ja supparit päälle. Mies ja anoppi ollut apuna koska eivät hekään ole uskaltaneet antaa mun olla yksin pojan kanssa kun voi pyörtyä hetkenä minä hyvänsä. Nyt kun on syönyt taas varastojaan täyteen (menetin 2kg 2 pvässä) niin alkaa pikkuhiljaa voimat palautua.
Vauva pääsee vieläkin pyörimään ympäri ja kyllä välillä sattuu kun sen on pakko änkeä just sinne minne lystää. Alkaa olla aika kyllästynyt tähän raskaana olemiseen; varsinkin tää iskiaskipu on välillä sietämätöntä. Mutta toisaalta haluis antaa aikaa istukan nousta ja vauvan kääntyä oikein päin ja kiinnityä et pääsis sit alakautta synnyttämään. Mut loppujen lopuksi luotan et tulee käymään niinkuin on tarkoitettu. Ja pääasia et molemmat selvitään terveinä läpi koko rupeaman.

Katriinalle pidellään edelleen kovasti peukkuja. Oot monesti mielessäni kun yksi oma ystäväni on samassa tilanteessa ja näkee miten vaikeaa heillä on. Siis heilläkin yksi poika joka tosin sai alkunsa ivf-hoitojen kautta ja nyt toista yrittävät samoin keinoin mutta ei ole onnistanut ja alkavat jo hieman menettää toivoaan. Hassua miten tuo luonto toimii (tai ei toimi); vaikka yhden lapsen olisikin saanut aikaiseksi niin miten vaikeaa se toisen saaminen sitten voi ollakaan. Ja vaikka vertailla ei voi niin, sattuu varmaan aikalailla yhtä paljon.

Nyt kone kiinni ja töllöttimen ääreen.
Vilkku rv.33+4 ja poitsu 1 1/2v.

NOSTO! En nyt millään kerkiä kirjoittamaan enempää... maha kasvaa ja silleen. Tuun sit paremmalla ajalla.

Tulkaa muutkin nyt kertoo kuulumiset.
Daisy!!!! Missä sä oikein piileksit!

Hyvää päivän jatkoa kaikille ja vauva onnea Katriinalle!!

Rv.35+3 menossa. Ens ma. tarkistusultra istukan paikasta ja synnytystapa varmistuu. Poitsu käänty pari päivää sit rt. mut mahtuu edelleen kääntyilee, ja tekee kipeää!!! Toivottavasti malttais nyt olee noin. Esikoinen kääntyi ihan samalla viikolla rt. eikä sit enää kääntyny. Olo alkaa olee tukala. Oksu-taudin jälkeen ei oo menny päivää ilman suppareita. Onneks ei niit kipeitä ihan joka päivä tuu mut kyllähän noi harkkari-supparitkin jtk "työtä" varmaan saa aikaan. Iskiaskipu on myös välillä tosi ilkee. Kauratyynyjä lämmittellään harva se ilta jotta ei taju mee. Jotenkin odotan vaan nyt et sais tietää ton istukan ja synnytystavan kohtalon ja sitä rv.37 täyttymistä ettei enää keskoseksi lasketa. Sit saa mun puolesta tulla koska vaan. Ja jumankekka jos oon kokonaisena vielä rv.43!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mut joo, tää oli nyt tätä omaa napaa vaan. Pää on kyl ihan tyhjä.. tarttiskohan jo mennä nukkumaan vaik ei siitäkään taho enää tulla välillä mitään. Valivalivali, sori.

Aurinkoista keväänodotusta ja hyvää mieltä. palailen..
Vilkku

Josko nyt kerkiäis hieman turinoida:)
Poika sairasta tuossa edellisellä viikolla vauva rokon. Ensimmäistä kertaa oli oikeasti kipeä. Kuume nousi pahimmillaan yli 40 ja sai kerran kuumekouristus kohtauksen. Oli kyllä sydäntä raastavaa katsottavaa. Sen verran säikähdettiin, että lähdettiin heti yöllä ajamaan päivystykseen. Onneksi ei ollut niin vaarallista miltä näytti ja saatiin lekurista kunnon lääkkeet mukaan. Sitten kun kuume neljäntenä päivänä laski niin pilkut tuli tilalle. Onneks eivät kutisseet eikä poika niitä millään tavalla noteerannut. Huomasi taas miten avuton olo on kun oma lapsi kärsii.

Muuten tämä elämä on yhtä kevään odotusta. Silloin pääsee aloittamaan piha työt ja koiran pennun kanssa pääsee aloittamaan treenit. Tänään onkin aivan ihana ilma. Täällä ainakin paistaa ihana kevät aurinko. Pojan kanssa lähdetäänkin heti ulos kunhan herää päikkäreiltä.

Nauttikaa hyvistä keleistä ja palaillaan taas.

-Pinja rv16+1 ja poika 1v10kk-

Mun endo on uusinut. Nyt aletaan taas alusta tutkimaan naistenpolilla ja katsotaan kauan tässä saa vatvoa ennen kuin tajuavat, että tarvin sen leikkauksen. Menkkoja ei ole tullut joulukuun jälkeen, mutta raskaana en ole. Ja vaikka mä kuinka koitan ajatella positiivisesti, että olen jo kerran tullut raskaaksi ja vaikken enää tuliskaan, mulla on jo yksi lapsi. Mutta kun se vaan on niin, että suru ei katso sitä mitä elämässään on jo saanut. Sitä paitsi mä olen mielestäni kärsinyt muilla elämän osa-alueilla niin paljon, etten enää tätä riesaa ansaitsisi. Mun täytyy olla ilmeisen vahva luonne, kun mua näin koetellaan.

Anteeksi vuodatus ja omanapaisuus, mutta tällä hetkellä en osaa muuta kuin murehtia.

Voi Katriina. Pahoittelut endon uusimisesta. Se on totta, että lapsenkaipuu ei kato sitä, kuinka monta lasta jo on. Toivon todella, että pääset nopeasti hoitoon ja pientä odottamaan.

Me käytiin viikon lomalla Kanarialla miehen kans kahestaan ja neitonen oli hoijossa. Hyvin meni kaikilla eikä tämä paluuelämäkään ole ollut sen kummempaa. Tietenki on tullu leikittyä neitosen kans enemmän ko ennen, mutta yöt on nukuttu kiltisti.

Meillä on menossa jokin pieni uhmaikä. Ihan sama, mitä kyssyy niin vastaus on Ei! Vaatteita ei sais laittaa päälle ja jos ulos päästään niin sieltä ei ilman huutoa tulla sisälle.

Jatkan myöhemmin.

Anttuli 13+1

Kurja juttu Katriina, mutta niinku Anttuli sanoi toivottavasti pääset pian hoitoon ja kaikki menee parhain päin.

Siis mä olen niin kade Anttuli! Tommonen reissu tekis meillekkin tosi hyvää. Me ollaan perjantaina lähdössä miehen ja ystävä pariskunnan kanssa risteilylle ilman poikaa ja odotan sitäkin pientä matkaa kuin kuuta nousevaa.

Meillä on toi uhma hieman helpottanut. Kunnes taas uusi vaihe taas jossain vaiheessa tulee. Tammikuussa siirrettiin poika nukkumaan omaan huoneeseen ja se meni mun yllätykseksi tosi kivuttomasti. Kun vielä muistaa ne joulukuiset itku raivarit aina nukkumaan mennessä. Nyt nukahtaa omaan huoneeseen aika helposti.

Mutta, lähden nukuttamaan poikaa......

Katriinalle pahoittelut endosta. Kovasti peukutetaan että kaikki hoidot onnistuu ja saatte sen toisen kauan odotetun vaavin!

Täällä käyty taas tarkistusultrassa ja hyviä uutisia! Istukka oli kuin olikin vihdoin siirtynyt tarpeeksi ja vaavi kääntynyt niin nyt on taas alatiesynnytys mahdollinen! Ja painoarvio olikin pienempi kuin pelkäsin, 2700g rv.36+2 ja arvio rv.40 n.3500g. eli samaa tasoa kuin esikolla. Sf-mitta ja painonlisäys kyllä olleetkin ihan samoja kuin esikoisella samoilla viikoilla mut kuitenkin tuntuu kuin olisi paljon isompi. Hassua. Ja vaivat sen kuin lisääntyvät ja pahenevat. Alaselkä aivan järkyttävän kipeä; lämmin kaurapussi ja vaakataso ainot kun auttavat. Seisomaan nouseminen, seisominen ja kävely yhtä tuskaa. Ja kun koko ajan särkee saa esikoinenkin osansa äidin hermojen kiristymisestä. Lisäksi olen saanut peräpukamia! Siis sellasia ulkonevia, yök! Voiteet ja supot käytössä mut pelkään et jää vaivaks kun viel joutuu vaavia ponnistelemaan..
=( Onko muilla kokemuksia?

Lauantaina tulee rv.37 täyteen joten sit en enää rajota tekemisiäni vaan vaavi saa syntyä heti kun vaan mahdollista!

Mukavaa risteilyä Pinjalle ja kaikkea hyvää muille!

Vilkku rv.36+3 ja poitsu 1v 7kk

Ihanaa kuulla hyviä uutisia Vilkku.
Mulla oli lievät peräpukamat heti synnytyksen jälkeen vaikka sektiolla syntykin. Lievät siksi, että eivät juuri vaivanneet. Vähän kutisi aluksi. Sen takia ne sitten löysinkin. Ja jossain vaiheessa ne vaan hävisi.

Hei kertokaas mulle missä teillä esikot nukkuu. Meidän poika on vielä nukkunut omassa pinna sängyssä, mutta eilen illalla kun olin häntä nukuttamassa yht äkkiä kiipesi laidan yli ja putosi tietenkin pää edellä lattialle. Minä säikähdin aivan kauheasti ja poika varmaan yhtä paljon. Hirveä patti nousi otsaan. Onneksi säästyttiin pahemmalta, mutta nyt mietityttää uskaltaako sitä enään pinna sängyssä nukuttaa jos sieltä meinaa pää edellä tulla alas.

Tänään tunsin ekat liikkeet!!!

-Pinja rv 17+6 ja poika 1v10kk-

Nostelempa meitä ylös päin.

Eipä mulla mitään kummosta asiaa ollu. Ihmettelen vaan itsekseni miten hiljasta täällä nykyään on. Daisykin on hävinnyt kuvioista kokonaan?

Muistattekos kun Ajatuksissa-ketjulaiset kyselivät että saisivatko liittyä teidän seuraanne ja ketjuunne kirjoittamaan odotuspuolelta kun synnytykset lähenivät? Monet heistä kirjoittivat ystävällisesti ketjuunne muutaman kerran. Te vastasitte suoraan että ette halua heitä tänne. Huomaan että heidän uusi ketjunsa on koko palstan aktiivisin. itsekin olen vakkarilukija. Eli olisko peiliin katsomisen paikka. Tämä teidän ketjunne on kuolettavan tylsä, huumorintajuton, pelkkien numeroiden tiedotuspaikka, ei täällä ole oikeaa elämää.

Sä et ilmeisesti ihan alusta ole seurannut tilannetta. Alun perin se meni kyllä niin, että meistä alkuperäisistä ajatusketjulaisista joku odotti jo toista ja yritti mennä takaisin sinne ajatuksista odotukseen ja sai lähtö passit. Sen jälkeen kun he tyrmäsivät meidät halusivat itse tulla meidän ketjuun...no, muistaakseni itse olin hieman tyrmistynyt tästä tavasta toimia, mutta ketään ei ole kielletty tänne kirjoittamasta. Että kaikki uudet ja vanhatkin tere tulemasta:) Ja jos olemme niin tylsiä ja huumorintajuttomia miksi yleensä vaivaudut näitä lukemaan saati käytät aikaasi tänne kirjoittamiseen. Ehkä hiljais elomme johtuukin vain siitä, että täällä saattaa joillakin olla muutakin elämää kuin tämä;)

Toivotan kuitenkin sinulle oikein hyvää alkavaa kevättä:)

T. -Pinja rv18+4-

Alkuperäinen kirjoittaja Pinja:
Sä et ilmeisesti ihan alusta ole seurannut tilannetta. Alun perin se meni kyllä niin, että meistä alkuperäisistä ajatusketjulaisista joku odotti jo toista ja yritti mennä takaisin sinne ajatuksista odotukseen ja sai lähtö passit. Sen jälkeen kun he tyrmäsivät meidät halusivat itse tulla meidän ketjuun...no, muistaakseni itse olin hieman tyrmistynyt tästä tavasta toimia, mutta ketään ei ole kielletty tänne kirjoittamasta. Että kaikki uudet ja vanhatkin tere tulemasta:) Ja jos olemme niin tylsiä ja huumorintajuttomia miksi yleensä vaivaudut näitä lukemaan saati käytät aikaasi tänne kirjoittamiseen. Ehkä hiljais elomme johtuukin vain siitä, että täällä saattaa joillakin olla muutakin elämää kuin tämä;)

T. -Pinja rv18+4-

Vitsi sä olet katkera! Tylsä myös. Jatka yksinään kirjoittamistasi ja ole tyrmistynyt ihan rauhassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinja:

T. -Pinja rv18+4-

Oletko sä yksinkertainen kun et ole vieläkään ymmärtänyt?

Kaikki tuossa odottivat ESIKOISTAAN ja te olitte jo toisella kierroksella. On ihan eri odottaa ekaa kuin toista. Sitä paitsi huomaan että sä odotat vasta nyt toista, joten miksi siitä "olet niin tyrmistynyt". Tyrmäsivät teidät ehdottamalla että esikoista odottavat kirjoittavat eri ketjussa, mikä siinä on niin tyrmistyttävää? Sitten kun synnytykset lähenivät niin kyselivät ystävällisesti voivatko kirjoittaa samassa pinossa.

Olen samaa mieltä että hyvä että te tylsät tyrmistyneet olette täällä hiljaisuudessa märehtimässä.

Meillä esikko nukkuu vielä kans pinnasängyssä. Ajatuksissa on kyllä ostaa ihan oikea sänky ko neiti täyttää kaks. Varmaan mentäis saman tien kauppaan, jos tuo tuolta yli kiikkuis, vielä ei oo sitä kuitenkaan tehny.

On se vaan kiva ko elämä alkaa hiljalleen voittaan ja tuntuu, että alkais jaksaa jopa tekemään taas jotain. Pahoinvointi alkaa hiljalleen väistymään, mutta nyt on kaks iltaa närästäny..

Meillä on jääny päivätutti pois.. :D Johan aikaki kyllä. Ihan hyvin meni, vähän parina päivänä kaipaili, mutta nykyään jättää aina sänkyyn ko nousee leikkimään. Tullu jo iso tyttö. :)

Vilkulla alkaa olemaan lähtö lähellä. :)

Vaan jospa sitä hetkeksi kouluhommien pariin ja sitten nukkuun.

Terveisin
Onnellisesti tylsä ja tyrmistynyt Anttuli täältä hiljaisuudesta märehtimästä

Ps. Hankkikaa oma ketju nii ei tarvi lukea tylsää ja katkeraa tekstiä.

Se on hauskaa, kun tilanne rassaa enemmän ulkopuolisia kuin asianosaisia. Yhdyn Anttuliin, tehkää oma ketju! Siellä voitte olla juuri niin aktiivisia kuin haluatte ja ottaa mukaan tai olla ottamatta juuri niillä perusteilla kuin haluatte. Kovasti kiinnostaa kuitenkin tämän katkeran ketjun kuulumiset?

Vilkku tosiaan on jo ihan viime metreillä ja Pinjakin kohta puolivälissä! Aika menee uskomattoman nopeaan.

Meillä Irkku on jo 1v7kk. Kävelee, mutta ei vielä puhu. Ymmärtää kyllä huiman paljon ja joitain sanoja tapailee. Eeti sitten on 5kk ja oppinut juuri kääntymään. Peukalon imeminen on yksi murheenkryyni ja nyt harmittaa, kun ei aikoinaan oppinut tutille. Toivottavasti on vaan ohimenevä vaihe. Tumma tukka ja siniset silmät! Ei ole kovin enää vauva, mutta ei kai me kolmosta kuitenkaan ihan pian ruveta yrittämään...

Vauva-uutisia: toinen ihana pikku prinssimme syntyi 23.3 (rv.39+2). Mitat 3430g ja 52cm. Lähes samankokoinen kuin esikko syntyessään. Synnytyksestä jäi ihan hyvä mieli. Tuun kertomaan paremmalla ajalla. Nyt tuntuu että kaikki aika menee joko vauvalle tai mustasukkaiselle isoveljelle.
Jellybean, mites Irkku suhtautu pienoiseen?

Ensimmäisenä iltana ei sietänyt edes katsoa pikkusiskoa kun jo tuli huuto. Myös jos Eeti edes inahti, niin Irkku alkoi huutamaan. Yöt oli pahimpia. Heti seuraava päivä oli jo parempi, mutta yöt oli kamalia varmaan pari viikkoa. Mitään kummempaa mustasukkaisuutta meillä ei ollut, johtuu varmaan Irkun iästä.

Suuret onnittelut pikku-prinssistä koko perheelle!

PALJON ONNEA VILKUN KOKO PERHEELLE!

Hurjaa tosiaan on miten aika kuluu. Esikko täyttää kuukauden kuluttua 2v. ja mä olen tosiaankin jo puolessa välissä toista raskautta ja Vilkulle, Vanillalle ja Jellybeanille on jo kakkoset syntyneet. Kohta sitä huomaa olevansa kiikku tuolissa kutomassa sukkia lapsenlapsille, heh,heh:)

Huomenna on toka ultra joten palailen sitten kun on jotain kerrottavaa.

Mietin tossa semmosta, että pitäisköhän laittaa Daisylle sähköpostia. Rupeen olemaan jo huolissani, et onks jotain sattunut. Vai onko liian tungettelevaa. Voihan olla, että ei vaan halua enään tänne kirjotella....

ONNEA IHANISTA VAUVAUUTISISTA VILKULLE JA KOKO PERHEELLE!! Jokos on isoveikka alkanut tottumaan pikkuiseen ? Halauksia ja jaksamista kovasti, se on kahden pienen kanssa välillä kovaa työtä ja toisinaan mahdottoman helppoa <3 Tulehan kertomaan kuulumisia kunhan ehdit !!
Ja mä voin puolestani kertoa tuosta lasten suhtautumisesta toisiinsa sen verran, että meillä ei ole ollu mustasukkaisuutta juuri ollenkaan. Ainoastaan sitten esikoinen saattaa väsyä leikkimään yksin, jos syöttö kestää kovin kauan. Ja isovanhempiensa huomiosta on välillä ollu pienesti mustis. Ei muuten. Tyttö seurailee isoveikkaansa erittäin hurmioituneena ja hymyilee heti veikalleen, kun tämä tulee lähelle tai vain katsookii häneen. Makoilevat välillä lattialla käsi kädessä ja veikka tuo siskolleen leluja, jos meinaa siskolla olla tylsää. =D On se vaan niin hassua seurata heidän suhdettaan, joka koko ajan pikkuhiljaa vahvistuu. Saattaapi olla, että heistä tulee vielä hyvät kaverit (myös taistelu sellaiset=)) tulevaisuudessa.

Anttuli, meilläkii nukutaan vielä pinniksessä. Molemmat siis. Kesällä ois tarkoitus siirtää poika "isojen poikien sänkyyn", joka oottaakii jo lastenhuoneessa valmiina. Tyttö nukkuu vielä mein makkarissa omassa pinniksessään. Siirto lastenhuoneeseen veikan kaveriksi on ajankohtainen kesällä/syksyllä.

Niinpä, kyllä tämä aika kuluu ihan siivillä. Meillä tyttönen täytti juuri 6 kk !! Ja silmät on muuttuneet ruskeiksi, kuten mulla. Ja hiukset on tummemmat kuin isoveikallaan. Tyttösestä tulee todennäköisesti aikas tumma, vaikka hiukset hivenen vaalentuneet. Poikahan meillä on ihan pellavapää =) Prinsessainen syö jo muuten soseita ja hienosti sujuu - sotaten tosin, mutta suurin osa menee masuun =D Juups, ei tuo meidänkää vauva enää kovin vauvamainen ole, vaikkakii kooltaan pikkuinen verrattuna veikkaansa samanikäisenä. Perjantaina neuvola ja saadaan tuolloin mitat päivitetyksi. Tulen vaikka niitä kertoilemaa jos muistan/ehdin/jaksan.. aikas työllistetyltä välillä tuntuu, siittä syystä en ole täällä pitkään aikaan ehtinyt käymään. Ja oon muuten aloittanut kaksi uutta harrastusta =D Vesijuoksun ja kuntosalin (lähinnä kuntosalin tarjoamia jumppia=)).. ajatelkaa, minä joka ei koskaan ole harrastanu minkäänlaista liikuntaa !! Ja mä jopa nautin harrastuksistani =)

Ei minusta ole yhtään liian tungettelevaa laittaa sähköpostia Daisylle.. Todennäköisesti hän on vain kovin kiireinen tai sitten ei vain ole juuri nyt ollut asiaa tänne.. Mikäs se mein yhteydenpito-kanava olikaa tuolla sähköpostipuolella. Voiskos joku laittaa vaiks jonkuu ryhmäviestin kaikille, niin saisin siinä samalle tein osoitteet uudelleen. Mun sähkäri on poistanu itekseen kaikki mun viestit, joten en ol saanu teihin yhteyttä sitä kautta.. Ois kiva vaiks vaihtaa kuvia ja kuulumisia taas pitkästä aikaa.

ONNEA IHANISTA VAUVAUUTISISTA VILKULLE JA KOKO PERHEELLE!! Jokos on isoveikka alkanut tottumaan pikkuiseen ? Halauksia ja jaksamista kovasti, se on kahden pienen kanssa välillä kovaa työtä ja toisinaan mahdottoman helppoa <3 Tulehan kertomaan kuulumisia kunhan ehdit !!
Ja mä voin puolestani kertoa tuosta lasten suhtautumisesta toisiinsa sen verran, että meillä ei ole ollu mustasukkaisuutta juuri ollenkaan. Ainoastaan sitten esikoinen saattaa väsyä leikkimään yksin, jos syöttö kestää kovin kauan. Ja isovanhempiensa huomiosta on välillä ollu pienesti mustis. Ei muuten. Tyttö seurailee isoveikkaansa erittäin hurmioituneena ja hymyilee heti veikalleen, kun tämä tulee lähelle tai vain katsookii häneen. Makoilevat välillä lattialla käsi kädessä ja veikka tuo siskolleen leluja, jos meinaa siskolla olla tylsää. =D On se vaan niin hassua seurata heidän suhdettaan, joka koko ajan pikkuhiljaa vahvistuu. Saattaapi olla, että heistä tulee vielä hyvät kaverit (myös taistelu sellaiset=)) tulevaisuudessa.

Anttuli, meilläkii nukutaan vielä pinniksessä. Molemmat siis. Kesällä ois tarkoitus siirtää poika "isojen poikien sänkyyn", joka oottaakii jo lastenhuoneessa valmiina. Tyttö nukkuu vielä mein makkarissa omassa pinniksessään. Siirto lastenhuoneeseen veikan kaveriksi on ajankohtainen kesällä/syksyllä.

Niinpä, kyllä tämä aika kuluu ihan siivillä. Meillä tyttönen täytti juuri 6 kk !! Ja silmät on muuttuneet ruskeiksi, kuten mulla. Ja hiukset on tummemmat kuin isoveikallaan. Tyttösestä tulee todennäköisesti aikas tumma, vaikka hiukset hivenen vaalentuneet. Poikahan meillä on ihan pellavapää =) Prinsessainen syö jo muuten soseita ja hienosti sujuu - sotaten tosin, mutta suurin osa menee masuun =D Juups, ei tuo meidänkää vauva enää kovin vauvamainen ole, vaikkakii kooltaan pikkuinen verrattuna veikkaansa samanikäisenä. Perjantaina neuvola ja saadaan tuolloin mitat päivitetyksi. Tulen vaikka niitä kertoilemaa jos muistan/ehdin/jaksan.. aikas työllistetyltä välillä tuntuu, siittä syystä en ole täällä pitkään aikaan ehtinyt käymään. Ja oon muuten aloittanut kaksi uutta harrastusta =D Vesijuoksun ja kuntosalin (lähinnä kuntosalin tarjoamia jumppia=)).. ajatelkaa, minä joka ei koskaan ole harrastanu minkäänlaista liikuntaa !! Ja mä jopa nautin harrastuksistani =)

Ei minusta ole yhtään liian tungettelevaa laittaa sähköpostia Daisylle.. Todennäköisesti hän on vain kovin kiireinen tai sitten ei vain ole juuri nyt ollut asiaa tänne.. Mikäs se mein yhteydenpito-kanava olikaa tuolla sähköpostipuolella. Voiskos joku laittaa vaiks jonkuu ryhmäviestin kaikille, niin saisin siinä samalle tein osoitteet uudelleen. Mun sähkäri on poistanu itekseen kaikki mun viestit, joten en ol saanu teihin yhteyttä sitä kautta.. Ois kiva vaiks vaihtaa kuvia ja kuulumisia taas pitkästä aikaa.

Tyttösen neuvola oli siis eilen.. ja mitat ovat (6kk1vko) 65,3cm/7115g. Tasaisesti kasvaa ja kehittyy. Ja tekee nyt ensimmäistä hammastaan.. hieman on siis ärhäkämpi, mutta aika helpolla päästy kuitenkii. Yöt ei ole onneksi häiriintynyt kipeistä ikenistä. Ainakaan toistaiseksi.

Jaahas, nyt tämä pesue valmistautuu lähtemään perheuintiin. On hauska koko perheen harrastus, molemmat lapset nauttivat kovasti vedestä. Ja hienosti antavat sukelluttaa. Kyllä muuten uni maittaa hienosti polskimisen jälkeen =D

Hauskaa viikonloppua !!

-Vanilla, isoveikka 2v2kk + tiitiäinen 6kk1vko-