Ajatuksista ja odotuksesta vauva-arkeen =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Vanilla-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pikanen visiitti ennen 2kk lääkärineuvolaa.

Muistaakseen Daisy kävi 4D-ultrassa ja sieltä on tosiaan se tyttö tulossa / tullut. Liekö ollut juhannusvauva?

Meillä vauva kyllä nukkuu yöt tosi hyvin ja päivällä ollaan sitten enimmäkseen valveilla, mitä nyt aamulla vielä nukutaan pitkät "päikkärit" aamupesujen jälkeen... Mut minä en saa poikaa nukkumaan muuten kuin rinnalle. Ei ole mitään mahkuja siirtää häntä sitten omaan sänkyyn, kun herää heti, jos ei ole tissin vieressä yöllä. Jossain vaiheessa on kyllä ihan pakko alkaa totuttaa omaan sänkyyn, kun painoakin on pojalla jo niin paljon, että meidän omat unet häiriintyy hänen pyöriessä unissaan.

Anttuli: Ensin meinasin e-baysta tilata, mut sitten löysin sivuston Kanacca.com. Siellä on tietty vähän kalliimpaa, mutta tekevät mittatilaustyönä minkä tahansa mallin mukaisen (sivustolta valitun siis) puvun ja toimituskulut sisältyy hintaan. Puvun pitäs saapua tänne ihan piakkoin... kerron sit kuin mulla mittojen kanssa kävi.

Jälkitarkastus mulla oli viime viikolla - kaikki oikein hyvin. Oon kait palautunut aika täydellisesti, kun ei lääkäri ollut uskoa, että mulla oli mitään tikkejä edes ollut. Paino on kanssa samoissa kuin ennen raskautta eikä imetyksellä just oo varaa tiputtaa painoa, kun mennään jo nyt painoindeksillä 19. Koitan sit syödä vaan kovasti ja paljon. Imetyksen seurauksena mulla on sitten alkanut tukkaa tipahdella, mut ei nyt mitenkään hälyttävässä määrin...

Juu, mutta pitää alkaa valmistautua sinne lääkäriin, jotta tiiämme mitä poika on taas kasvanut. Niin ja sit vietetään mukava päivä alennusmyynneissä, jos poika suostuu =)

Katriina

Tulin ilmoittautumaan tälle puolelle, kun on niin hiljaista tuolla odottajissa... täällä siis ollaan edelleenkin yhtä ja samaa pakettia vauvan kanssa (blaaaah!) Pelottaa vaan, että vauva ehtii kasvaa kovin isoksi tässä odotellessa. Meille kun siellä 4d:ssä povattiin sellaista 4,5 kg nyyttiä. Tosin pari päivää ennen laskettua ultrattiin ja silloin arvio oli 3,6 kg eli aika normi kokoinen kuitenkin, mutta kasvaa kuulemma 200-250 kg viikossa, että ehtiihän sitä vielä. Täällä on uusi käytäntökin eli äitiyspolille siirrytään seurantaan vasta kun kaksi viikkoa yli lasketun ajan, eikä silloinkaan vielä automaattisesti käynnistetä, jos äidillä ja vauvalla kaikki hyvin (meillä toistaiseksi on, ellei äitin henkistä väsymistä lasketa...). Niin ja tosiaan tyttövauva pitäisi olla tuloillaan. Menkkamaisia kipuja ollut monta viikkoa ja pääkin kiinnittyneenä ja välillä kipeitäkin supistuksia, mutta ne vaan lopahtaa aina kesken. Kaikki ässätkin kokeiltu, muttei vaan tunnu tehoavan!

Vanillalle onnittelut uudesta kodista! Ihanaa saada oma piha, missä nukuttaa vauvaa ja missä ensi kesänä sitten voikin pikkuinen jo taapertaa.

Kiva lukea teidän vauva-arjesta! Ja häitäkin taas luvassa... kiva kiva!

Daisy (rv 40+5)

Meilläki tyttö nukahtaa yleensä rinnalle. Tai siihen viereen. Monesti kun on oikein väsynyt ja yrittää syödä niin alkaa huutamaan hetkeksi ja nukahtaa. Meillä kun tuo nukkumaan meno on hankalaa. Viime yönä neitonen nukahti viereeni meän sänkyyn. Olin ite kamalan väsyny eikä tyttö suostunu millään olemaan sängyssään niin otin viereen ja nukahin ite. Tunnin päästä ko heräsin niin siirsin vauvan oman sänkyynsä.

Daisylle oikein paljon voimia loppuodotukseen. Se on kyllä aika tuskaa oottaa sitä synnytystä, mutta ei ne vauvat ole koskaan sinne mahaan jääny (vaikka siltä tuntuikin).

Kerrohan Katriina tosiaan enemmän tuosta Kanaccasta kun siellä näytti olevan lupaavia pukuja. Kuin hyvin puku istuu ja millaset oli lopulliset kustannukset. Tuleeko mitään tullimaksuja lisäksi vaikka ne maksavatkin toimituskulut?

Vaan valmistautuun neidon ensimmäiseen linkkarikyytiin kun huristelemme kohta paikallislinkkarilla kaupungille shoppaileen. :)

Anttuli

Meillä kävi ekan kerran eilen niin, et poika jäi sänkyyn nukkumaan ja minä sain jatkaa puuhasteluja ja poika heräsi vasta sitten muutama tunti myöhemmin, kun miehen kanssa kömmittiin pehkuihin. Lupaavaa. Vielä kun hänet vois siirtää omaan sänkyyn...

Pojan lääkäri meni hyvin. Me oltiin toista kertaa bussin kanssa liikenteessä - tuntuu nauttivan bussikyydistä, kuten autossa olosta muutenkin. Poika kasvaa ihan keskikäyrällä pienehköstä syntymäkoosta huolimatta ja vaikuttaa kaikin puolin terveeltä lapselta. Tosin lääkärillä ootellessa meni niin kauan aikaa, että shoppailut kaupungilla jäi sitten aika vähille, kun pojalla tuntui hermot olevan vähän tiukilla... Huomenna uus koitos - suoraan kauppoihin sitten.

Niin, niihin pukuihin tulee ton hinnan päälle alv 22 % ja puvun + alv:n yhteissummaan lisätään vielä tullausmaksu, joka yleisesti on kait 12 %. Mut kerron heti, kun oon puvun meidän tullista noutanut kuhan ne nyt ensin sen tänne lähettää... Mut laskin, et hinnaksi jää joka tapauksessa alle 150 euroa (hinnathan on dollareissa siellä).

Jaa, poika kutsuu leikkimään ... joskus hän ei malta olla yksikseen hetkeäkään.

Voihan P...kele! Kirjotin jo vaikka kuinka paljon ja sit yht äkkiä kaikki katos!

Nyt en kerkiä enään olemaan koneella kun pitää järjestellä tulevia ristiäisiä ja taitaa poika kohta jo haluta ruokaa.

Apilankukalle tervetuloa joukkoon mukaan.

Daisylle tsemppiä koitokseen. Se kaikki palkitaan mitä parhaimmin :)

palailen asiaan myöhemmin...

Tsemppiä Daisy myös täältä.. odotus palkitaan kyllä. Ei se vauva masuun jää =)

Mä taidankii olla tähän saakka ketjun ainoa kenellä vauva päätti tulla maailmaan hieman etuajassa..

Kuinkas te naiset ootte jaksanu hoitaa parisuhdettanne ? Meillä on välit muuten oikein kunnossa, mutta tuota sutinaa ei oikein edelleenkään ole. Mies kyllä kovasti tahtoisi, mutta mulla ei vain yksinkertaisesti ole minkäänlaista kiinnostusta. Ja mä olen koko ajan NIIN väsynyt. En saa kunnolla nukuttua ja päiväunia on ihan turha edes ajatella.. ei tule uni silmään vaikka kuinka olisi väsynyt. Nyttenkii on niin vetämätön olo, että lasken tunteja miehen kotiin tuloon..

Myös mulla painoindeksi tuo samainen 19 ja voi olla, että senkin vuoksi olo on usein aika vetelä ja väsynyt. Yritän kyllä ehtiä/muistaa syödä, mutta aina ei vain muista.. Huomasin juuri, etten ole tänäänkään muistanut syödä kuin aamiaisen yheksän aikoihin. Ja nyt on hirvittävä nälkä.

Jaahas, poika heräsi. On mentävä pelastamaan lapsi vuoteesta..

Mulla ois kyllä haluja tuonne makkarin puolelle, muttei yksinkertaisesti vielä uskalla. Ootanki ko kuuta nousevaa tuota jälkitarkastusta, että kuulee, voiko alkaa taas normaalin elämän. Jotenki vaan menny tämän toipumisen kans aikaa liiaksikin (synnytyksestä meni 6 viikkoa ennen kuin uskalsin käydä edes saunassa, vaikka ennen saunoin vaikka joka päivä jos oli mahollista).

Meilläkin aletaan hiljalleen oppimaan normaalimpaan rytmiin. Nyt kahtena yönä tyttö on nukahtanu ennen kahtatoista. :)

Kutsu käy ruokkimaan pienoinen.

anttuli

Onkohan mussa jotakin vikaa, kun mulla ei ole minkäänlaista mielenkiintoa noihin makuuhuonepuuhiin..? Mahtavatkohan hormonit vaikuttaa siihenkin ? Vauva kun on edelleen täysimetyksellä. Ellei kahta maissivellin- ja perunanmaistajaisia oteta laskuihin =) Perunaa maistettaessa ilme kertoi kyllä kaiken.. "mitä ihmettä tämä on ?" Ja perunat oli leualla. Ja heti kyökittiin (vaikka muussasin perunan oikein sihtin läpi ja notkistin maidolla aivan velliksi) =) Mutta ne maistelut on jääneet tosiaan niihin kahteen kertaan, maidolla mennään vielä jonkin aikaa.

Meillä on myös miehen kanssa ollut puhetta, että kyllä pojalle tarvitsee yrittää saada pikkusisko tai -veli jossakin vaiheessa =) Ei nyt ihan vielä kuitenkaan, nyt nautitaan tästä ihanasta pojasta.. mutta ajatuksissa sisarus kyllä jo on. Menisi sitten tähän samaan uupumukseen toinenkin =)

Joko olette käyneet yöelämässä ? Mä en. Mies kertoi olleen yhteydessä muutaman kouluaikaisen tuttavansa kanssa (kenellä on samanikäiset lapset kuin meillä) ja nämä äidit ovat jo muutaman kerran käyneet kun ovat saaneet lapsensa yöunille. Mulla olisi kyllä mielenkiintoa päästä tuulettumaan, muttei vielä anna luonto periksi. Kyllä sitä sitten ehtii.. Ketään en tosin tuomitse, se on aivan jokaisen oma asia. Ja mulla on esteenä myös se, että olen iltaisin niin kovin väsynyt, etten jaksaisi mihinkään lähteä.. Kuitenkin kun noita yöheräämisiä meillä vielä harrastetaan.

Mistäspäin Suomea te naiset muuten olittekaan ? En enää muista.. Katriina taisi olla Itä-Suomesta ?? Ja Anttuli pohjoisesta ?? Vai muistanko ihan väärin..

-Vanilla-

Mä olen pikkasen koittanut alkaa rytmittämään pojan päivää ja ajoittamaan ruokailuja samaan aikaan joka päivä. Vaikka niin neuvolassa sanotaan, että mennään lapsentahtisesti... Mut jokaisen arkea helpottaa varmasti, jos kaikki rutiinijutut on samaan aikaan joka päivä. Yöt meillä menee hyvin, mutta päivisin on ruokailuajoissa sellaisia heittoja, etten oikein itse pysty suunnittelemaan omaa päivää juuri lainkaan.

Viime viikolla oli sellainen esimerkki känkkäränkkä-päivästä juuri silloin kun oltiin kaupungilla bussilla, että nyt pelottaa tehdä uutta reissua lainkaan. Sen jälkeen poika onkin ollut tosi kilttinä. Hän on alkanut myös touhuta ihan hurjasti viime päivinä. Kun hän näkee jotain mielenkiintoista, hän saattaa keskittyä siihen jopa tunnin kerrallaan kädet ja jalat hurjaa vauhtia viuhtoen ja samalla hihkahdellen ja naureskellen. Hengästyy helposti touhutessaan, kun on niin kova vauhti =). Poika jaksaa myös tosi hyvin jo kannatella päätään. Kädet on alkaneet myös löytää ihan uusia ulottuvuuksia, ne pyörivät nyt myös samaan tahtiin pojan sivuilla, kun aiemmin ne liikkuivat vaan eri tahtiin vatsan päällä. Ja sitten kun touhuamisilta nälkä yllättää, niin sitä huutoa ei pidätä mikään...

Ei meilläkään tuolla petipuolessa mitään hurjaa elämää ole, mutta ei meillä ole koskaan ollut. Muutama kerta on oltu synnytyksen jälkeen. Eka kerta pelotti kyllä kovasti, se taisi olla jotain kuukausi synnytyksestä, mutta hyvin se sujui, kun oon palautunut niin nopeesti. Meillä halut on edelleen niin päin, että minä haluaisin enemmän kuin mies, mutta toivon myös hänen pikkuhiljaa "palaavan entiselleen". Ja täysimetyksellä täälläkin on menty koko ajan, joten siitä tuskin on kyse kuitenkaan.

Juu, me asutaan täällä Kaakkois-Suomessa (vissi ero verrattuna Itä-Suomeen...)

Yöelämästä ei mullakaan oo vielä kokemusta. Isovanhemmat ottais pojan kyllä mielellään yökylään, mutta vielä ei olla uskallettu jättää, kun en osaa yhtään arvioida mitä toi poika juo maitoa ja se on tosi paljon se määrä. Meillä on meripäivät 2,5 viikon päästä ja niihin kiehtoisi kyllä ottaa osaa yhtenä päivänä. Mut saas nähdä. Syksymmällä on ainakin polttarit sitten.

Ja nyt syöttämään...

Meillä on taas havaittavissa jonkinlaista päivä- ja iltarytmiä. Onneksi. Helpottaa kyllä kummasti elämää ja pojan kanssa paremmin uskaltaa lähteä liikkeelle. Toki raivoamisiakin on silloin tällöin reissuissa ollut, mutta se on elämää. Pääasiassa napero on todella kiltisti kun ollaan liikenteessä. Ja kotonakin. Poika on kova pärräämään ja purskuttamaan kuolakuplia pitkin leukaa. Syö kovasti purulelujaan ja aivan selvästi kitisee kutiavia ikeniään. Vielä en ole havainnut hampaita ilmaantuneen.. Nyt täällä osataan myös jo kääntyä suuntaan jos toiseen eikä käsikään enää jää joka kerta masun alle jumiin. Kovasti näyttää oppivan uusia juttuja joka päivä. Myös ääntelyt on muuttuneet monimuotoisemmaksi. Laulaa, tanssia ja heijata pitäisi koko ajan, tylsistyy yksin kovin nopeasti.

Viikonloppuna kävi hauska juttu.. Oltiin miehen kanssa kaupungilla, poika kantoliinassa (ollaan nyt vasta opeteltu kyseisen kapistuksen käyttö - ja on kyllä todella hyväksi havaittu !). Kierreltiin alennusmyyntejä hyvän aikaa. Olin sovittamassa kenkiä ja mies alkoi nauramaan, että et ikinä arvaa.. poika nukahti. Kesken suurimman tohinan =) Vaunutkin olivat mukana, joten siirrettiin sinne nukkumaan. Ja nukkuikin kuin tukki, vaikka ympärillä oli kova meteli ja ihmisvilinää. Taisi uupua, kun oli niin paljon uutta nähtävää ja koettavaa.

Eipä meilläkään koskaan niin hirmuisesti makuuhuone-elämää ole ollut.. mä olen aina kaivannut enemmän halittelua ja pusuttelua kuin tositoimintaa =) Mutta, mutta.. jostain vain muistaisin kuulleeni, että hormonit saattavat aiheuttaa haluttomuutta ja imetyksen jälkeen pikku hiljaa alkavat normalisoitumaan. Voi, olla että olen aivan hakoteillä. Mutta eipä meillä mies ole mitään ongelmaa asiasta tehnyt. On ihan tyytyväinen näihin muutamaan kertaan kuukaudessa. Vielä ainakin =) Mä enemmänkin asiasta stressaan, että onko mussa jotakin suuresti vialla..

Anteeksi Katriina, muisti on heikko, ei voi mitään =) Meidän on joka vuosi pitänyt käydä Meripäivillä, mutta mä en ole koskaan vielä sinne päässyt. Mies kavereineen kylläkin (ollut töissä monta kesää siellä suunnalla). Aina itelle tullut jos jonkinlaista estettä. Ehkä ensi kesänä ?

Tänään neuvola. Ja taas ois piikin aika. Tulen myöhemmin kertoilemaan neuvolauutisia.

Koskakohan saamme ketjuun täydennystä ?? Jokohan nyt Daisy olisi päässyt odotuksestaan..

Minä kävin viikonloppuna ensimmäistä kertaa yöelämässä tytön syntymän jälkeen. Oli kaveripariskunnan häät ja hommattiin niitä varten lapsenvahti, joka sitte lupas kattoa neitiä siihen asti ko tullaan kotia. Olihan se hassua olla ulkona, mutta hyvin meni kaikin puolin. Seuraavaan kertaa saa varmaan oottaa taas jonku kuukauen.

Tosiaan, täältä pohjosemmastahan mie olen, Oulun seuvulla oleskellaan.

Päätä kannatellaan täälläkin jo. Oli iloinen yllätys tuo, mutta niinhän nuo vauvat koko ajan kehittyvät.

Tuskastuttaa itteä tuo maidon vähyys, mutta en siitä ole enää mitään stressiä ottanu. Onneksi ei yöllä tarvi tyttö niin paljoa maitoa, että kun illalla ennen nukkumaan menoa tankkaa korviketta niin pärjää hyvin rinnalla(kun kolmesti herää) yön.

Daisya kovasti odotellaan tänne. :)

Anttuli

Taidan olla ainoa, joka notkuu täällä päivisin.. taitaa muilla olla lomailua perheen kanssa ? Miehellä ainoastaan viikko kesälomaa ja sekin menee sitten muuttoa tehdessä (ts. pakkaillessa ja siivoillessa).

Nyt on ollut niin kovat helteet, että poika ei viihdy ollenkaan ulkona. Rattaissa (oli pakko ottaa vaunuista kantokoppa pois ja laittaa rattaiksi. Ei tykkää matkustaa makuullaan, kun sieltä ei näe mitään. Istumaan änkeää koko ajan..) on pahantuulinen, vaikka ei olisi kuin ohut lyhythihainen body päällä. Rattaissa saa kuomun tuuletusräppänänkin auki, että ilma pääsee kulkemaan ja ettei keräisi niin kovasti lämpöä. Mutta kuuma siellä on silti istua näin kuumalla. Kantoliinassa viihtyy yleensä, mutta on näillä ilmoilla ollut niin hiostava kapistus, ettei oikein ole hyvä juttu sekään. Meillä ei (vielä!!) ole omaa pihaa, joten ollaan aika paljon kotona sisällä kun täällä on viileämpi.

Vähintään joka toinen päivä käymme kaupungilla ihmettelemässä, mutta mä kun en ole mikään himoshoppailija, niin en yksikseni kovin kauaa viihdy kaupoissa. Ja jos tekisi mieleni terassille limulle niin poika liinassa hermostuu. Ei oikein pidä paikallaan olosta.. Varsinkaan nyt, kun yrittää itse oppia liikkumaan.

Ollaan muuten aloitettu perunan ja porkkanan maistelu. Ei oikein vielä ole maku mieleinen =) Aina on naama väärässä ja silmät täyttyy vedestä, muttei itke.. on ilmeisesti vaan niin pahaa =)

Meillä miehen kolmen viikon kesäloma alkaa ens viikolla, joten tänään vielä koneella ja sitten koitellaan puuhata perheen parissa jotain. On jo aikakin miehen olla kotonakin välillä, kovasti on ollut ylitöissä ja harrastuksissa ja minä hirveen paljon kaksi pojan kanssa.

Minä en jotenkin vaan arvaa pojan lähteä ulos lyhythihaisessa, oli miten kuuma tahansa. Jokusen kerran on kuitenkin poika vaunuissa käynyt itkemään ilmeisesti kuumuutta, joten on sitten vähennelty vaatteita kesken matkan. Mies on vielä varovaisempi, laittais varmaan toppavaatteet päälle, jos en olisi vahtimassa =).

Meillä on vaunuissa mahdollisuus nostaa koppaa vähän istuvampaan asentoon, mutta ei hajuakaan missä vaiheessa sitä pitäisi ruveta käyttämään? Varmaan pojan pitäis ensin osata vähän edes tuettuna istua... päätä kannattelee jo oikein hyvin ja nyt on nähtävissä jo hartioiden nostamistakin mahallaan maatessa. Lisäksi hän osaa myös kääntyä selältään toiselle kyljelle sekä mahaltaan kyljen kautta selälleen. Mutta näitä hän ei osaa tehdä väsyneenä =).

Pojasta on viime aikoina tullut melko lailla seurankipeä. Valveilla ollessaan (eli lähes aina!!) häntä ei saisi jättää hetkeksikään yksin, silloin oikean käden nyrkki löytää aina suuhun ja alkaa kitinä, joka yltyy huudoksi, jos en heti ole seurana. Olen miettinyt rintarepun hommaamista, koska tuntuu, että en saa välillä mitään kotihommia tehtyä, kun poika nukkuu päivisin melko vähän. Koko ajan ei kuitenkaan oikeasti jaksa leikkiä pojan kanssa. Toisinaan hän kyllä viihtyy myös yksin tovin, jos on jotain mielenkiintoista (kuten kattolamppu tai sälekaihtimet...). Kovasti tuntuu olevan hänellä asiaa minulle ja ihan tohkeissaan selittää, kun vaan vielä ymmärtäisi. Ja ihan selkeästi hän tunnistaa minut, välillä seuraksi ei kelpaa kukaan muu kuin oma äiti, jonka kasvoille voi sitten iloisena naureskella.

Mulla on projektina pumpata jonkinlainen äidinmaidonvarasto pakkaseen siltä varalta, että poika pitää viedä hoitoon. Kesällä meillä on tiedossa kahdet häät, joiden ajaksi poika viedään yökylään, ja koitan viimeiseen asti välttää korvikkeita. Onko teillä kokemusta tosta pakastetusta maidosta, säilyykö se oikeasti niin hyvin kuin luvataan (jopa puoli vuotta)?

Anttuli, sanoit, että hommasitte illaksi lastenhoitajan. Oliko hän joku tuttu, vai ihan joku ulkopuolinen hoitaja? Mietin vaan niitä meidän häitä syksyllä, kun kaikki tutut on tietenkin häissä, että kukas meidän poikaa sillä välin hoitelee...

Katriina

Meille sanottiin pojan 5 kk neuvolassa, että voi jo alkaa istuttamaan lattialla (selkä tuettuna tietenkin ja pieniä aikoja kerrallaan =)). Ja myös rattaissa ja syöttötuolissa, koska hän itse jatkuvasti istumaan hakeutuu. Että ei sitä vauvaa väkisinkään makuuttaa voi. Suositus on 6 kk, mutta lapset kehittyvät niin eri tahtiin.

Mäkin olin vielä jokin aika sitten pukemassa poikaa AINA ulos lähtiessä pitkiin housuihin ja pitkähihaiseen paitaan, mutta napero on niin kuumakalle, että oli yksinkertaisesti hetken päästä aivan hiki päässä ja kitisi kuumuuttaan. Päätin, että en lastani viitsi kiusata liialla vaatetuksella. Koskaan en kulje rattaat aurinkoon päin vaan aina varjoisaa puolta ja yritän välttää auringon paistamista iholle. Nyt on niin kovia helteitä ettei ulos voi lähteä pitkähihaisessa.

Daisyy.. koskas mahdat jaksaa tulla kertomaan uutisesi ? =)

-Vanilla-

Katriina, ihan tuttu hoitaja meillä oli. Itekki hieman jo miettiny, että mistä lapselle hoitaja ens kesänä, mutta onneksi siihen on vielä aikaa.

Mieki pari kertaa huomasin,että tytöllä on ihan liikaa vaatetta päällä, joten nyt ko o ollu näitä helteitä nii olllu vaan lyhythihainen body ja hellehattu sekä sukat. Ja hyvin on tarennu.

Eilen oli jälkitarkastus ja ihan hyvin olin kuulemma palautunu. Meinasi tosin, että seuraavan kohalla synnytystapa-arvioon ja että sektio todennäköisempi vaihtoehto.

Kattolamppu on täälläkin mielenkiintoinen kapistus, vaikka kyllä juttukaveriksi kelpaa sohvatyynykin. Aika huonosti viihtyy yksinään, mutta onneksi ei tarvi ihan koko aikaa olla sylissä pitämässä.

Kieltämättä netissä tulee nykyään vietettyä huomattavasti vähemmän aikaa. Nytkin pitäs olla siivoamassa ko huomenna on ristiäiset. Tosin ei niitä tääll ävietetä, mutta tulee täällä kuitenki jokunen vieras käymään.

Neiti kitisee tuossa siihen malliin että häätyy lopettaa.

Rakas prinsessamme (55,5 cm ja 4540 g) syntyi viimein keskiviikkona 4.7.07 klo 22.38. Lapsivesi meni jo maanantaina eli osastolla odoteltiin kunnes lopulta käynnistivät, koska omat supistukset eivät olleet tarpeeksi tiheitä ja aika ilman vettä tuli täyteen. Kotiuduttiin sunnuntaina. Palailen synnytyskertomuksen merkeissä, kunhan tämä arki tästä tasoittuu.

Daisy ja ihku tytöntyllerö 6 pv

ONNEA DAISY JA KOKO PERHE !

Pitkästä aikaa pääsin taas koneen ääreen. Meillä kanssa poika rupeaa olemaan jo niin seuran kipeä, että välillä mitään muuta ei meinaa keretä tekemään. Ja silloin harvoin kun viihtyy yksikseen juttu kaveriksi riittää tosiaan vaikka sohva tyyny. Juttua pojalta kyllä piisaa vaikka muille jakaa ja kädet ja jalat viuhtoo vimmatusti joka suuntaa. Liikkeelle pitäis päästä ja välillä tuntuu hermostuvan kun pitää vaan makoilla.

Silloin kun kerroin ystävilleni olevani raskaana kaikki muisti kertoa miten rankkaa meillä tulee olemaan kun vielä on tuo talon rakentaminen. Ja kuinka moni pari päätyy eroon lapsen ensimmäisen elin vuoden aikana.Nyt voin vahingon iloisesti todeta kaikille skeptikoille tutuilleni, että meillä menee paremmin kuin koskaan. Kaikki tapahtumat on vaan lujittanut meidän parisuhdetta ja seksi elämä on kiihkeämpää ja aktiivisempaa kuin aikoihin. Ja talokin nousee hurjaa vauhtia pystyyn.
Ehkä se onkin juuri se, että kun on samat tavoitteet molemmilla ja yhdessä tekemisen meininki niin se pitää parisuhteen kunnossa kuin itsestään. Ja meiltä ei tekeminen lopu ihan lähi vuosina..;)

Asiasta viidenteen...
Onko muilla ollut tai tulossa yhteisneuvola muiden saman ikäisten taaperoiden kanssa?

Mitens meni Anttulin pikkuisen ristiäiset?

Tuosta pukeutumisesta. Kyllä mä olen pitänyt kovilla helteillä pojalla päällä vaan lyhyt hihaisen podin tai välillä ollaan oltu pelkällä vaipalla. vaunut on ainakin niin tukahduttavan kuumat, että pärjää kyllä ilman vaatteita kunhan tosiaan välttelee suoraa auringon paahdetta. Itse laitan harso kankaan vaunujen päälle suojaamaan auringolta.

Mietin tässä ennen koneelle tuloa, että miten pitkän matkan me ollaan tultukaan yhdessä. Ensin vaan ajatuksissa..sen jälkeen odotuksessa ja nyt vaihdetaan ajatuksia vauva arjesta. HIENOA ME!!!

Nauttikaa kesästä ja palaillaan taas...

Olipas todella ihanaa kuulla Pinjasta pitkästä aikaa !! Ja todella kiva kuulla, että teillä parisuhteessa ja vauva-arjessa pyyhkii hyvin. Niin pitääkin.

Tiedättekö mitä.. Meidän perheessä taitaapi olla kihomatoja. YÖK !!! Saatiin miehen kanssa kuuri (mun täytyy tänään lääkärin kanssa keskustella, että saanko ensinnäkään lääkettä ottaa kun imetän) ja tänään viedään siis myös tuota meidän pikkumiestä lääkäriin tarkastettavaksi. Kunpa vain hänellä ei olis mitään.. säälittää jo valmiiksi =(

Muuttoa siis tehdään ja pakkailut on kaikki kesken. Ja nyt sitten tuli matoepäily.. ei auta mikään muu kuin huomenna pistää lakanat pyykkiin, petivaatteet tuuletukseen, lapsen lelut, kirjat ja muut pakkaseen, omat meikit ym. päivittäisessä käytössä olevat tavarat pakkaseen ja sitä rataa. Eihän ne vaarallisia ole, mutta kiusallisia.. ja yököttäviä. Mulla tämä on lähinnä henkisellä tasolla. Olen ihan hysteerinen ja aion tosiaan huomenna siivota kämpän katosta lattiaan..

Poika heräilee.. täytyy mennä. Tulen jatkamaan myöhemmin.

Valtavat onnittelut Daisylle pienestä tytöstä! Ihanaa :)

Ristiäiset oli ja meni, onneksi. Vaikka kyllä ne loppujen lopuksi ihan hyvin meni. Ainoa suuri miinus oli se pappi, joka lähes pilasi koko juhlan. Miehän en ole mitenkään uskonnollien ja enemmän miehen toiveesta kuulun kirkkoon. eiköhän meän kohalle sitte sattunu oikein vanhoillinen pappi joka vaan saarnasi ja saarnasi kuinka meidänkin pitäisi mennä naimisiin, että voisimme elää kristillisten arvojen mukaan.. Hyi kauhea. Ei tehny ees mieli sanoa, että ollaan me naimisiin menossa kunhan vaan keretään.

Joko muuten Katriina on saanu sen hääpuvun?

Kieltämättä ollaan pitkä matka tultu yhessä. vaikkei teitä oikeasti tunnekaan niin silti tuntuu hirveän kotoisalta tulla kurkkimaan, että miten teillä mennee. :)

Tylyä tuo Vanillan matoepäily. Ei kyllä yhtään käy katteeksi. Toivottavasti pääsette niistä eroon mahollisimman nopeasti.

Meillä oli tytöllä 2kk neuvola toissapäivänä. Painoa tullu jo melkeen 6kg ja pituutta melkeen 57cm. Oisin kyll äluullu, että neiti on vähän pitempi, mutta hyvinhän se on tuohonki jo kasvanu.

Jaaha, nälkä tuli meän kiltille pienelle neidille, joka ei huutanu kurkku suorana ko pappi kasteli pään. Nyt huutaa senki eestä.. :)

Anttuli ja Miia

On ollut oikei mukava teidän kanssa tätä "yhteistä matkaa" taivaltaa.. en oikein osaa kuin vierailla muissa ketjuissa. Täällä on niin helppo teille tutuille avautua..

Harmittaa ihan Anttulin puolesta papin käytös =( Hienosti kuitenkin osasit jättää saarnat omaan arvoonsa etkä antanut pilata tärkeää päivää. Eipä se nykypäivänä nyt niin suuri synti ole, että ensin saadaan lapsi/lapset ja sitten vasta avioidutaan. Se on tätä päivää. Ja jokainen tyylillään.

Muakin kiinnostaa se Katriinan puku ? Oliko sellainen kuin piti ?

Ja sitten tuosta Pinjan kyselemästä yhteisneuvolasta. Meillä olisi ollut nyt seuraava neuvola (6 kk) yhteinen kaikkien alueen samanikäisten kanssa. MUTTA me kun muutetaan ennen sitä, niin meidän neuvola vaihtuu ja ymmärsin että siellä ei puolivuosikkaille tällaista yhteisneuvolaa ole.. En osaa sanoa onko myöhemmässä vaiheessa. Harmittaa aika tavalla, kun joudumme vaihtamaan neuvolaa, oon ollut niin tyytyväinen nykyiseen.. Mutta eiköhän uudessakin paikassa ihan kivaa hlökuntaa ole. Toivottavasti.

Lääkärissäkin tuli sitten käytyä. Eipä paljoa viisaammaksi tultu. Pojalta ja mieheltä otetaan näyte labraan (eli ilmeisesti teippi yöksi takapuoleen =)) ja ens vkolla saadaan tietää. Joten kerron asiasta tarkemmin ensi viikolla.. (ja puolitoista sataa euroa köyhempänä. On muuten pirun kallista tuo tohtorilla käynti. Onneksi pojalla on vakuutus joka korvaa osan.)

Pojalla (ja äidillä) on ollut tänään todella huonosti nukuttu yö takana josta seurasi todella huono päivä. Poika on huutanut kurkku suorana, joka nukkumaan menon yhteydessä eikä tissi kelvannut koko päivänä.. ja mä olen ollu aivan poikki katki väsyny koko äitinä oloon =) Tässä iltasella napero oli kuitenkii taas ihan nauravainen oma itsensä ja oma huonotuulisuuteni kummasti katosi. Nyt ollut yöunilla jo tunnin verran.

Joop.. kait mä meen suihkun kautta tuohon miehen kainaloon ja lopettelen tältä päivältä tähän.

Onpa mukavaa kuulla pian Daisynkin ajatuksia synnytyksestä, vauvasta ja kaikesta =)

-Vanilla-

Kiva kuulla Pinjastakin pitkästä aikaa.

Me kanssa haaveillaan omakotitalosta, mutta siihen me ei kyllä takuulla ryhdytä, että itse rakennettaisiin. Ollaan muutenkin suhteellisen peruslaiskoja mitään remontoimaan tai jotain puutarhaa hoitamaan, että talon rakennusprojekti saattaisi olla meille vähän liian suuri pala haukattavaksi. Niinpä siis aikeissa on jossain vaiheessa ostaa uusi tai ainakin uudehko omakotitalo. Kun nää 75 neliötä tuntuu jo nyt kovin pieneltä...

Hyi kauheeta tota matohommaa, kauhistuttaa ajatus, että omalle kohdalle sattuisi. Mutta varmaan se on edessä ennemmin tai myöhemmin, viimeistään siinä vaiheessa, kun lapsi käy tarhassa... Toivottavasti pääsette madoista pikimmiten eroon.

Mitä mitä, mikä yhteisneuvola? Never heard, ehkäpä täällä päin ei semmoista sitten ole laisinkaan. Meillä on kohta pojan 3 kk neuvola ja samalla saadaan sitten eka piikki. Pelottaa jo pojan puolesta ajatuskin...

Kyllä, mun puku on tullut ja on (lähes) täydellinen. Ehkä vähän suurehko, mutta nyörityksellä saadaan kyllä kuosiin ja pysymään yllä. Yhtä nappia tarvii vähän siirtää, niin puku on kunnossa ja on sopivan tiukka. Annoin siis ehkä kuitenkin vähän liian reilut mitat, vaikka epäilin kiinalaista kokopolitiikkaa sen verran, että pelkäsin kaikesta huolimatta saavani liian pienen puvun.

Enkä joutunut maksamaan mitään tullaus- ja alv-kuluja. Paketissa oli kyllä tullin leimat ja ihan oikeasti siitä olisi pitänyt noi kulut maksaakin, mutta lähtöpäässä oli laitettu tavaran arvoksi 10 dollaria ja niin vähäisistä summista ei tarvi maksaa. Niin että tullista vapautettua posti toi paketin mulle suoraan kotiovelle. Ois pitänyt arvata, sen verran paljon oon puljannut noiden Kiinasta Venäjälle menevien pakettien ja niiden oikeiden ja väärien arvojen kanssa, että näinhän siinä käy. Et kaiken kaikkiaan puku, kaulakoru ja hiuskoristeet maksoivat mulle 169 dollaria, senhetkistä eurohintaa en nyt muista. Kaulakoru ei kylläkään ole yhtään sellainen, jollaiselta se nettisivulla näytti ja jää kyllä ainakin näissä häissä käyttämättä.

Jaa, isä tuo poikaa ruokailemaan. Minä oon flunssassa ja onneksi isällä on kesäloma, jotta peuhaa pojan kanssa, kun minä en oikeasti nyt jaksa, kuumeen koitan lääkkeillä pitää poissa, että pystyn edes imettämään. Millään ei malttaisi kuitenkaan olla osallistumatta heidän leikki yms. hetkiin, kun poika kuitenkin joka päivä oppii uusia äänteitä ja ilahtuu erilaisemmista asioista... Vielä kun noi päivärytmit sais jotenkin samanlaisiksi ja pojan nukutettua omaan sänkyyn.

Katriina