AJATUKSISTA ODOTUKSEEN 19

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sade81

Vieras
Mi-iu 22+26 Y08/07 +11/07 LA 8.7.
Rosa 30+32 Y05/07 +01/08 LA 11.10.
Jellybean 26+27 Y01/08 +02/08 LA 16.10.
Amilda 29+26 Y12/07 +02/08 LA 20.10.
Saana 25+29 Y11/07 +02/08 LA 1.11.
Sade81 27+29 Y06/07 +03/08 LA 21.11.
Brogan 25+28 Y06/07 +03/08 LA 26.11
Minisun 25+27 Y09/07 +04/08 LA 25.12
maijuliini

Vauvaantuneet

Ore 26.5. rv 41+0, tyttö 3215g 50,5cm
Baltsu 8.6.2008 rv 40+2, poika 3340g 48cm
Angsteri 14.6.

lisäsin maijuliininkin jos haluat tänne kirjoitella, päivitäpä itse sitten nuo tietosi. Ja Angstis, en muista joko sä päivitit mutta en nyt jaksanut ihan joka sivua käydä vanhassa ketjussa läpi niin viitsitkö vielä päivittää niin saadaan päivitetty lista suht alkuun niin on helppo sitten kopsata jatkossa.

Mä kävin tänään helsingissä shoppailemassa, paitsi että oli niin kuuma että en jaksanut..onneksi nyt Lindexiltä löysin mamma caprit ja vielä -70% joten maksoivat vaan 9e =) mutta H&M on turha käydä, oli iso äitiysosasto mutta ei yhtäkään housumallia löytynyt S-kokoa..en tiedä ottavatko liikaa isoja kokoja vai missä vika. Mutta nyt mulla on äitiysvaatteet hankittu, ehkä pitää joku ihan virallinen äitiyspaita vielä ostaa mutta muuten kaikki on. Sain siis Ellokselta nyt sellaisen kietaisu-äitiysmekon.

joo mutta täytyy toivoa että huomenna ei olisi hedaripäivä niinkuin yleensä jos on touhunnut jotain.

toivottavasti Amildan kurkkukipu on kadonnut ja pääset lomalle terveenä.

kuulin eilen että yksi puolituttukaveri saa helmikuussa vauvan, olen ihan iloinen mutta en pysty olemaan niin vilpittömän ja älyttömän iloinen kuin silloin kun joku joka on yrittänyt yli6kk raskautuu, näillä siis yritystä takana vain 3kk. Enhän ole kauhea ihminen?! siis olen onnellisempi niiden puolesta joilla vihdoin tärppää mutta olen tietty onnellinen kaikkien vauvan saavien puolesta.

rv20+0, puoliväli koitti =)

Maijuliini81 27+27 Tjot 05/08 + 06/08 LA 25.2

Vauvaantuneet

Angsteri 14.6.

Päivitin noi omat tietoni.

On se niin että ne jotka oikeasti kauan yrittää lasta, niiden puolesta on oikeasti niin iloinen, mutta on niidenkin joilla vaikka heti ekasta tärppää. Meillähän se meni nyt tällä toisella kertaa niin, että heti se tärppäsi, mutta oikein iloinen olen, että tuli näin yllättäin. Esikoista yritettiin 7 kk, ja tätä toista silloin syksyllä 5kk, sitten otettiin ehkäisy takaisin, ja nyt kumi jäi niin heti sitten napsahti. Ette voi kuvitella miten yllättyneitä täällä oltiin! Mutta niin iloisia! Se varmaan minut raskautti nyt helposti, kun tässä kaikki muuttohässäkät ym ym, niin en ehtinyt yhtään miettiä edes koska ovuloin!

Varmuushan tästä saadaan maanantaina, että näkyisi se pikku sydän siellä pamppailemassa. Odotan niin sitä hetkeä, toivottavasti ei tarvitse pettyä, saisi jotenkin enenmmän luottamusta tämän rsakauden suhteen. Tuntuu niin uskomattomalta! Olen siis vieläkin yllättynyt nopeasta raskaudesta. Suvussani on sellainen pariskunta, jotka hoitoihin joutuvat menemään, lasta ei parin vuoden yrittämisen jälkeen kuulu. Olen miettinyt että miten he ottavaat tämän uutisen meiltä? Hekin niin sitä vauvaa toivovat, ja meillä se tapahtu näin nopeasti.

Onnea Sade puolivälistä! Olet jo pitkällä, nyt se alkaa se loppuraskaus!

Rosis: Esikoisen raskaus oli helppo, ensimmäiset liikeet tuntui vasta 21 viikolla, istukka oli edessä, se pelotti että että muut tunsi jo 15 viikolla! Kaikki tuli aikanaan. Synnytys käynnistyi ihan yllättäin, en tiennyt harjoitussupistuksista mitään! SIlloin tuntui ensimmäsiet supistukset kun pojan syntymään oli aikaa 6,5 tuntia. 29 minuuttia oli ponnistusvaihe ja niin sain lapseni syliini. Salissa sanoin että aikoihin tähän hommaan uudestaan ala, mutta näin kävi ja sitä synnytystä tässä odotetaan. Ei pelota onneksi yhtään. Esikoisen syntymä käynnistyi viikolla 40+1, mutta syntyi 40+2, puolen yön jälkeen. Kaikki eteni mielestäni nopeasti, mut olisihan voinut nopeamminkin mennä. Eteni kuitenkin rauhallisesti ja hyvä mieli jäi. Kätilö olisi voinut olla mukavampi, mutta toivotaan että ensi kerralla olisi näin.

Käyn ultran jälkeen kirjoittelemassa näkyikö siellä mitään. Toivotaan että siellä näkyy. Ihanaa viikonloppua kaikille!

Mä kävin neuvolassa kontrollissa MUKAVALLA ja osaavalla lääkärillä perjantaina. Kohdunsuu oli jo pehmennyt, joten sain lähetteen ultraan äitiyspolille. Aika hurjaa kun se nyt jo oli pehmennyt. En tosin tiedä miten aikaisin se yleensä pehmenee, mutta ei vielä pitäisi. Lyhentynytkin se oli, mutta silti 4,2 cm. Tuon tarkan mitan saa vain siellä ultrassa siis! Neuvolakorttiin aina merkataan se 3 cm jos kohdunsuu on kiinni ja kiinteä. Normaalisti se siis on pidempi, mutta käsin tehtävässä tutkimuksessa se aina merkataan 3 cm jos ei ole lähtenyt lyhentymään.

Ne puukoniskukivut on kuulemma normaaleja kohdun kasvukipuja. Kohtu kasvaa hurjasti näinä viikkoina ja se tuntuu kyljissä veitseniskuilta kuulemma. Supistusten ei kuuluisi sattua eikä kohdussa kuulu olla sitä "painontunnetta". Mulla kun välillä tuntuu että yhtäkkiä kohtu painaa kuin sementtisäkki supistaessa. Silloin pitäs levätä.

Vauva painaa jo arviolta 990 grammaa. Sanoi että on kyllä viikon pidemmällä raskaus. No älä! Mä olen alusta saakka sanonut että ovis oli viikkoa aiemmin kuin menkoista lasketaan. Mutta hyvä siis että vauva on jo noinkin iso. Mun paino on noussut hurjasti. Onneksi kilot tuntuu keskittyvän vatsaan, joka on mieletön.

Oma rv 26+5

Onpa tosiaan ollut hiljaista täällä. Ääiryhmä kesälaitumilla.

Niin, mä jatkan mökkeilyä vielä tiistaihin. Nyt vaan kuuntelen olojani tosi tarkkaan ja koitan ottaa iisisti. Tieto siitä että supistuksissa kohdunkaula lyhenee auttaa ottamaan tosi iisisti. Eli luen kirjoja ja syöpöttelen vaan. Nyt siis tulin käymään tässä lähiterassilla ja sain lainata konetta. Mutta menen takas mökille syömään. Illalla mieskin tulee tänne töiden jälkeen. Ja veli ystävineen huomenna. Eli mukava miniloma.

Maijuliinille hurjasti onnea ultraan!!! Toivotaan että siellä vilkkuu pieni sydän ja kaikki on hyvin. On se hassua miten aika kuitenkin menee nopsaan, vaikka hitaalta välillä tuntuu. Just mäkin jännitin odotushuoneessa aivan paniikissa varhaisultraan ja oli uskomaton tunne nähdä se pienen pieni vilkkuva sydän epämääräisen pisteen keskellä. Ja nyt ihanuus painaa jo kilon ja liikkeet tuntuu voimakkaina. Pian sillä varmaan murrosikäkin ja sitten hetki niin muuttaa pois kotoa...

Ihanaa viikkoa, hot mamat!

Maijuliini81 27+27 Tjot 05/08 + 06/08 LA 25.2

Vauvaantuneet

Angsteri 14.6. rv 39+6, tyttö 3900g 50 cm

Hiljaista täällä tuntuu tosiaan olevan... Missäs Jellybeankin luuraa? Toivottavasti kaikki on kunnossa! Vai olenkohan mä vain missannut JB:n kirjoitukset, kun tuntuu, että hän ei ole kirjoittanut pitkään aikaan?

Maijuliinille onnea ultraan! Tulehan sitten kertomaan "ultranäkymät", kun ehdit!

Ja Rosaliini muistaa nyt levätä ettei kohdunkaula ala lyhenemään liian aikaisin! Äläkä heittele miehesi kännyköitä mereen siellä mökillä ;)

Me mennään tänään sinne vyöhyketerapiaan. Mun tekemä hieronta on jo rauhoittanut Nukia, joten eiköhän tästä ammattilaisen täsmäiskusta ole vielä enemmän apua -toivottavasti! Viime yönä se herätti tunnin välein ja sitä edellisenä yönä vain kaksi kertaa. Vaihtelee kauheasti. Nyt täytyy hyödyntää tilanne ja mennä suihkuun, kun termiitti nukkuu.

Aurinkoista sunnuntain jatkoa kaikille!

Onnittelut Sadelle puolivälin johdosta! Ja tsemppiä Maijuliinille ultraan! bd bd

Maijuliinille haluisin sen verran kommentoida kun mietit että mitenköhän teidän lapsettomuudesta kärsivä sukulaispariskunta suhtautuu sun raskauteen. Älä loukkaannu tai ota henkilökohtaisesti jos (varsinkin nainen) onnittelee jotenkin oudosti tai väkinäisesti jos kerrotte facetoface, hänelle tulee varmasti paha mieli, mutta se johtuu hänen OMASTA tyhjästä sylistään, ei sinun onnesta. Musta mun oma kaveri joka kertoi raskaudesta pari viikkoa sitten on tehnyt asian hyvin. Kertoi että on raskaana, ei "valittanut asiasta" samaan syssyyn (pahasta olosta tai että on lihonut), ja sanoi tosi nätisti että toivoo niin paljon että meilläkin tärppäis pian. Ja sanoi itseasiassa eilen tosi hyvin että ymmärtää jos en halua puhua mun ongelmista hänelle (jos olen vaivautunut) mutta jos haluan niin voin soittaa anytime, ja haluaa tukea mua raskaudesta huolimatta.

Mutta voi olla että joku toinen lapseton pariskunta haluaa erilaista kohtelua, mutta ainakin musta mun kaveri hoiti asian ihanasti, ja mun on helpompi nyt olla onnellinen hänen puolestaan.

Aurinkoiset kesäterveiset kaikille tuolta toiselta puolelta!

Kram
Minni

Ihana kuulla meidän Minnistäkin!!

Kiitinköhän jo Ericaa onnitteluista!?!! Jos mun pää on ollut niin laho, että unohdin, niin nyt kiittelen sitten tuplasti eli paljon kiitoksia!!

Täytyy tulla pian lukemaan teidän ketjun kuulumisia!

Rosa, kiva että oli vaihteeksi sulla mukava käynti. Mutta ota tosiaan nyt rennosti että ei paikat pysyvät kiinni ja tiukkoina ;) toi oli mulle ihan uusi tieto että noin paljon oikeasti on pitempi kun neuvolakortissa tosiaan on aina vaan se 3cm mikä tuntuu tosi lyhyeltä..

Mulla on tänään taas ollut hermot tosi kireellä mieheen..en yhtään jaksais sitä :/

Kiva kuulla Angsteristakin ja että Nukin kanssa elämä sujuu ja yöt vaihtelevasti. ja tosi mielenkiintosta kuulla teiltä että tuo vyöhyketerapia voisi oikeasti olla aika kannattava juttu vauvan kanssa. Mites teidän kävi niiden vaunujen kanssa? menikö kasaan?

Ja ihana kuulla Minnistäkin!

Rosalle ihanaa mökkeilynjatkoa! mä tulen sitten huomenna päivällä kertomaan miten meidän aamun rakenneultra meni. Nyt olen alkanut tuntemaan pieniä potkuja joka päivä ja muutaman kerran on jo pystynyt kommunikoimaankin, eli kun olen tuntenut niin painan vähän siitä kohtaa niin potkaisee yleensä vielä toisenkin kerran :)

rv20+2

Minäkö addiktoitunut ääriryhmäläinen? Terveiset saariston kirjastosta! Heräsin jo ennen seiskaa ja kasiin asti jaksoin odotella ennen kuin herätyin miehen kahville ja poljettiin kylälle ja siis tänne kirjastoon.

Angsteri, toivottavasti vyöhyketerapiasta on hyötyä. Kerro sitten millaista oli. Juu mä olen vaihteeksi hyvällä tuulella enkä siis riko tavaroita... toistaiseksi.

Sadelle hurjasti tsemppiä rakenneultraan! Ja Maijuliinille edelleen varhaisultraan!

Kiva kuulla Minnistä!!! Ja kiitos munkin puolesta neuvoista miten suhtautua lapsettomiin ystäviin. Harmi ettette vielä tässä kierrossa päässeet hoitoon. Peukut pystyyn seuraavaan kiertoon!

Sade, joo se olikin mielenkiintoista että mittaustulos riippuu miten mitataan. Eli aina kun "käsikopelolla" mitataan, niin täysimittainen merkataan n. 3 cm, mikä johtuu siitä että sen verran lääkäri sormin tuntee. Sitten VAIN ultralla pystytään näkemään se oikea kokonaismitta, joka on yleensä alussa noin 4-5 cm. Mulla on tähän mennessä lukenut neuvolakortissa 3 cm ja kiinteä ja kiinni. Nyt lukee 2-3 cm ja pehmeä. Ultralla mitattuna kuitenkin 4,2 cm. Alussa oli 4,7 cm eli vähän on lyhentynyt.

Nyt mies odottelee ja koputtelee kärsimättömänä ikkunan lasia, kirjastotäti hermostuu pian, matka jatkuu siis.

ihan pikaisesti rakenneultra kuulumiset..hirveä hädelli tänään töissä niin ei ehdi palstalle kunnolla ;(

ultrassa siis kaikki hyvin, tosin oli niin kippurassa ja pää alaspäin että joutui tekemään töitä että sai kaikki katsottua, lähinnä siis pään mittaus oli vaikeaa kun oli tosiaan niin alhaalla. No täytyy toivoa että tajuaa olla noin sittenkin kun synnytys lähestyy ja pitäisi olla pää alaspäin :) Kätilö oli taas tosi mukava, ei sanonut mitään sukupuolesta kun siis etukäteen sanoin että ei haluta tietää, en tosin tiedä olisiko muutenkaan sanonut. Pari kertaa vilkutti meille ja liikkui ihan hirveästi koko ajan. mutta siis upeaa että kaikki hyvin! sain jo synnytysohjeetkin, siis että milloin kuuluu lähteä ja mitä mukaan jne.

mutta ihanaa kesäistä päivää kaikille ja lomalaisille erityisesti rentouttavaa lomaa! mulla vielä 2vkoa ja sitten pääsee ihan oikealle pitkälle lomalle =) ja sitä ennen on vielä neuvolakin.

rv20+3

jatkan täällä yksinihmettelyäni...miten teillä jotka olette saaneet sukupuolen tietää, onko kätilö sanonut siis oma-alotteisesti että kaikki on siellä kunnossa? kun nyt ei sanonut mitään niin mietin että katsotaanko rakenneultrassa ollenkaan esim. virtsarakkoa ym?

Heippa!Mä oon ollut viikonlopun jälleen nettipimennossa, lähdettiin perjantaina yhtäkkiä kavereiden mökille ja tultiin eilen tosi myöhään. Ja voi olla, että tänään lähden vielä kotonani käymään muutamaksi päiväksi :) Kiireistä tämä lomalaisen elämä eikös? Ihanuus jatkuu enää tämän viikon, joten täytyy kiertää noita kyläpaikkoja, joihin ei muuten ehdi.

Onnittelut Sadelle hyvästä ultrasta. Enpä kyllä osaa sanoa, kun en vielä itse ole käynyt, mutta muistelen, että joku puhui täällä että virtsarakkokin katsotaan. Siis vauvalta. Ja meillä mainitsi jo np-ultrassa muuten siitä rakosta.. Jos se pelkäsi paljastavansa jotain jos olis ohjannut katseenne oikeaan osoitteeseen :)

Mä oon miettiny tuota kohdunkaula-asiaa enkä oo tajunnut kysyä neuvolassa, mutta mulle merkattiin sillon että sitä on 2 cm, kiinni ja kiinteä. Siis tuohan on mun mielestä tosi vähän. Onneksi on se ultra tulossa parin viikon päästä niin ehkä sit selviää. Voihan olla, ettei se lääkäri tuntenut sitä enempää kun se sanoi, että "ei tahdo sormet yltää kun on niin korkealla kohtu" .. Eli jospa sitä oli ainakin kaks senttiä niin ei enempäänsä laittanu sitten.

Tämmösiä. Mä aktivoidun sitte ens viikolla enempi tähän palstailuun :)

Hei. Ultrassa on käyty. Sikiö siellä näkyi oikeassa paikassa ja syke vilahteli silloin tällöin. Taaksepäin kallistunut kohtu vaikeutti kunnolla sykkeen näkymisen, mutta oli se siellä. Perjantaina käydään uudestaan katsomassa josko nyt näkyisi kunnolla. Sanoi myös että onhan se raskaus voinut alkaa myöhemminkin. En osaa sanoa yhtään milloin olen ovuloinut. En ehdi tällä viikolla kuulumisia enää kirjoittaa, mutta pikaisesti perjantaina käyn sanomassa että millä viikolla oikeasti mennään.

Onnea Sade hienoista ultranäkymistä ja kiitos teille kaikille tsemppauksesta!

Maijuliini, onnittelut myös ultrasta! etkös sinä ole vielä tosi aikaisilla viikoilla siis että ei varmaan vielä kauhean hyvin voi näkyäkään? mutta kyllä se siellä on ja kaikki kunnossa =)

Joo, kyllä viikkoja olis nyt menkkojen mukaan 6+5, mutta voi olla että olen vielä aikaisemmassa. Tuli itsellekin nyt sellainen tunne että raskaana ollaan, tuntunut niin epätodelliselta. Perjantaina käydään kurkkimassa uudelleen. Palailen perjantaina linjoille!

Onnittelut Sadelle ja Maijuliinille ultrista!! Hyvä, että kaikki oli kunnossa. Sade, mäkään en tiedä siitä virtsarakon katsomisesta. Hämärästi muistaisin, että mainittiin, että kaikki sielläkin suunnalla ok. Tämän perusteella veikkaankin teille nyt poikkarnaa ;), eli olen samaa mieltä Prokanin kanssa siitä, ettei ne varmaan voinut mainita teille mitään ettei totuus paljastu... Nämä siis vain arveluja, totuus saadaan kuullaan sitten syssymmällä.

Lisää Sadelle, eli me ei olla vielä ehditty kokeilemaan ohjettanne vaunujen lysäyttämisestä. Huomenna kokeillaan. Toivottavasti onnistutaan!!

Rosis, ihana, kun viitsit raahautua kirjastoon meitä moikkaamaan!! Vyöhyketerapia meni ihan mukavasti. Voi olla, että Nukkeli on jo vähän rauhoittunut, mutta viime yönäkin se halusi syödä puolentoistatunnin välein, mutta ilman hysteeristä itkua. Keskiviikkona mennään taas. Mieskin kyllä sanoi, että Nuki vaikuttaa jo hieman tyytyväisemmältä. "Vyöhyketäti" kävi siltä läpi jalkapohjat ja lisäksi hieroi mahan ja selän. Keskiviikkona mennään taas.

Leppoisaa iltaa ja Brogikselle mukavaa kotireissua sekä tietenkin myös Rosikselle tunnelmallista mökkeilyä.

heip!

täällä on laatoiteltu ja ommeltu verhoja sun muuta... tai siis mies laatoittanut ja mä oon ommellu...
saas nähdä jos ja toivottavasti mennään laitokselle loppuviikosta... huomenna siis olisi laskettu aika... putkirempan kannalta olisi parempi jos vauvis rupeis syntymään to-pe akselilla.... ensiviikkoon en jaksais odotella vaikka tekemistäkin vielä riittäis..
Tänään pääsee testaa pimennysverhoja mitkä eilen ompelin ja tänään viimeistelin :) toivottavasti nukuttaa hyvin...

Niin ja huomenna täytyy soitella uuteen neuvolaan että sieltä tietää sitten tulla kotikäynnille sitte ku vauvis on syntyny... ku vanhan paikkakunnan neuvola kyl kattoo muuten tän raskauden loppuun mut sit ku vauvis on syntyny niin uuteen paikkaan sen kanssa :)

Tänään järjestin hoitopöydän lipastoon vauviksen vaatteet valmiiks ja omat loput vaatteet vihdoin ja viimein viimesistä jätesäkeistä kaappeihin...

Mi-iu rv 39+6

kukkuu, onko täällä ketään?!

Meillä alkaa nyt putkiremppa, saa nähdä kuinka pieni tykkää kiviporakoneesta kun täytyy vähä porailla tohon tiiliseinäänkin...

Tänään olis laskettu aika... aika jännää... vaikken tosiaan pariin päivään ole mihinkään lähdössä ;) tai ainakin nyt tuntuu siltä.. mutta pikkuhiljaa jännitys rupee nostamaa päätään kun oikein miettii että hetkinen, sitähän voi lähteä milloin tahansa synnärille... :) ei mee enää kauaa ku näkis pienen pienen ihmeen <3

Angsteri ja muut kumppanit, mitkä on aivan välttämättömimmät tavarat sairaalakassiin?! muuta ku neuvolakortti, puhelin, laturi, hygieniatavarat (tarviiko omat shampoot muuten ottaa), imetysliivit ja kotiintulovaatteet?! tarviiko jotain elintärkeää heti miten?!

Mi-iu rv 40 !!

ainiin... mies oli viime yönä ihana... kävin vessassa ja hetken pyörin ja asettelin tyynyä mahan alle niin tämä kuunteli hetkisen ja kysy sitten kelloa... tänä aamuna sano että oli kuunnellu tarviiko sinne synnärille lähtä... :D ihana!
mutta mul on nyt viiminen viikko, puoltoista viikkoa ollu tosi hankala nukkua tän mahan kanssa... ja kääntyminen sattuu vaikka kuinka yrittää mahaa nostaa varovasti..
mutta eiköhän kohta tää odotus lopu... hirveän äkkiä kyl aika on mennyt.. tuntuu että vastahan se oli kun oli joulu ja piti vielä piilotella turvotusta.. :D

joko Mi-iullakin on laskettu aika? menipäs se äkkiä..nyt sitten vaan jännätään milloin sulle tulee lähtö ;)

Angstis, mulla siis ollut vahva poikaolo alusta lähtien niin ehkäpä johtuu juuri tuosta että ei sanonut mitään..mä jo eilen niitä kuvia tiiraillessa katsoin että jotain pilkottaa jalkojen välistä mutta taitaa oikeasti olla vaan joku varjo. ja samapa tuo kun ei haluta tietää. Silleen jännää kun sitä on niin asennoitunut poikaan niin jos tulisikin tyttö niin se vasta olisikin ylläri ;)

täytyy varmaan meidäkin ruveta jo miettimään noita vyöhyketerapiajuttuja, siis ei olisi tullut mieleenkään että tuollainen voisi vauvalle auttaa jos on vatsanväänteitä jne. Tekeekö kaikki myös vauvoille vai onko jotkut spesialistit?

ihanaa kun tämän päivän jälkeen pitäisi kiireen töissä helpottaa niin sitten pääsee rentoutumaan ja odottamaan lomaa.

rv20+4

Täällähän sitä ollaan. Yhtenä kappaleena kuitenkin. Mulle kävi niin köpelösti että olin hukannut netin laskun ja karhunkin löysin lehtien välistä kaksi viikkoa myöhässä.. Ehdin jo pari viikkoa ihmetellä kun netti ei toimi ja luultiin että ukkonen on särkenyt modeemin. Että olen aasi! KÄnnykällä pääsin kyllä sähköpostiin mutten palstalle.

Äsken aukesi netti taas niin ehdin kyllä lukea jo kaiken, mut en kyllä muista puoliakaan. Mi-iulle onnittelut lasketun ajan täyttymisestä ja ihana kuulla että vauvautuneilla arki sujuu hyvin. Odottajillekin näytti kuuluvan ihan hyvää, eli kiva juttu. Mulla on tässä välissä ollut kaksi ultraa, viimeisin tänään. Kaikki ok. Että mua riepoo kun eivät voi kuvaa antaa. Oon kysynytkin, mut eivät silti anna. Melko omituista.

Mun vauva-arki oli alussa tosi tappista. Olin ihan pihalla vauvan tarpeista ja itkeskelin vaan päivät. Luultavasti oli vaan väsymystä ja toivottavasti tällä kertaa olen paremmin hajulla vauvanhoidosta että olisi helpompaa. Tai ainakin ettei olisi vaikeampaa kuin ekalla kerralla.

Jellybean 26?+5

tota mun on pitänytkin kysyä Angsterilta ja Baltsulta, että onko ollut minkäänlaista masennusta? kun lehdissä on juttuja että tosi suurella osalla on lievä synnytyksenjälkeinen masennus joka menee sitten ohi itsekseen.

JB, miten sulla on noin paljon ultria ehtinyt olla lyhyessä ajassa? ja on kyllä outoa että eivät anna kuvaa vaikka pyytäisikin. Meille ovat antaneet joka kerta, paitsi silloin neuvolalääkäri ei antanut.

JB, uskoisin että sulla on nyt toisen kanssa helpompaa jos pysyy sisällä pidempään. Oli varmaan aika stressaavaa kun syntyi niin aikaisin.

Uusimmat

Yhteistyössä