Aktiivisuusranneke - tekeekö sillä mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostaako vai ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ostaako vai ei

Vieras
Motivoiko se liikkumaan enemmän? Tuleeko sitä käytettyä vai jääkö laatikon pohjalle pölyttymään? Onko hankala käyttää? Tarvitseeko puhelimen tai tietokoneen datan purkamiseen? Mitä tietoja siitä saa irti?

Kertokaa kokemuksianne.

Hoputtaa sua syömään ja liikkumaan enemmän. Toimii vaikka uuden iPhone vitosen kanssa, nelosen kanssa ei. Siihen se sitten tyssäsikin.

Muoks, ei siis syömään enemmän vaan oikein.

Polar Loop toimii myös iphone4s:n kanssa, lisäksi nyt Polar Flow on saatavissa joillekin android-laitteille myös.

Minä olen saanut kyllä valtavan paljon Loopista irti, se on mulla käytännössä yötä päivää. Arkiaktiivisuus on lisääntynyt reilusti, mikä on tietysti terveyden kannalta hyvä juttu. Lisäksi käytän Loopin kanssa sykevyötä salilla ja juostessa, joten saan harjoituksetkin Flow'hun.

Polar Loop:
+Hyvät ohjelmat. Ja toimii nykyisin myös androidilla.
+Näyttö näkyy pimeässä
+Tyylikäs
+Hyvä rannekkeen lukitus
-Ladattava 5 päivän välein
-Näyttö on yleensä pimeänä.

Garmin Vivofit:
+Ei tarvitse ladata, paristot kestävät vuoden. Passiivisempaan käyttöön parempi.
+Näyttö on aina päällä eli toimii erinomaisesti myös kellona, Loop ei toimi kellona fiksusti
+Tallentaa 2-3 viikkoa ennen kuin on tiedot purettava
+Ei tarvitse ottaa pois ranteesta tietojen purkua varten
-Sovellusohjelmat kökömpiä kuin Loopilla
-Ranneke voisi olla lukitukseltaan parempi

Aktiivikäyttöön Loop (paremmat ohjelmat) ja passiivisempaan Vivofit (ei tarvitse ladata).

Minusta nämä ovat ihan hauskoja leluja. Itsellä Vivofit ja sen hankkisin uudestaankin, koska käyttö on puoliaktiivista, tarvitsen kellon ja en jaksa latailla.

[QUOTE="aapee";29868404]Kiitos käyttökokemuksesta 'friday'. Tuo Vivofit kuulostaa myös minun tarpeisiini paremmalta.[/QUOTE]

Harkitse myös sykevyötä, jos aiot harrastaa enemmänkin tuon kanssa lenkkeilyä. Hinta ei muistaakseni ollut kovin paha. En tosin muista oliko uidessa jotakin ongelmia tuon kanssa, joten se kannattaa tarkistaa.

Älä tilaa tuota mistään paikasta, jossa sitä ei ole varastossa. Saatat joutua odottamaan ikuisuuden. Gigantilla on noita varastossa, mutta hinta on aika kova verrattuna ulkomailta hankkimiseen. Missä on omat riskinsä ja aikaa menee yleensä kauan.

Garmin V

Garmin Vivofit fitness band - Purple

Itse tilasin vivofitin webhallenista. Todella nopea toimitus ja tilattaessa siellä oli halvin hinta. Lähettävät paketin matkahuollon kautta siwaan tai Valintataloon ja kollinumerolla voi seurata tilauksen liikkumista matkahuollon sivuilta. Suosittelen. Ennen tilaamista kannattaa kuitenkin varmistaa, että omistaa vivofitin tietojen purkuun sopivan laitteen. Käyttökokemusta muutama viikko takana, arkiliikkumisen motivointiin ihan ok ja rannekellonakin toimii mainiosti. Myös uniajan liikehdinnän seuraaminen on mielenkiintoista.

Mulla on polar loop. Olen käyttänyt sitä jatkuvasti muutaman kuukauden ja kyllä mä enemmän liikun, kuin normaalisti. Siitä niin selvästi näkee, miten paljon vielä pitäisi liikkua. Muuten helposti luulee liikkuneensa enemmän kuin oikeasti on.

Tärkein ominaisuus mulle on kuitenkin unen määrän mittaaminen. Kuinka paljon olen nukkunut rauhallista unta. Unihäiriöiselle aika tärkeä tieto :)

Yhteistyössä