Älä valehtele!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eiluotettu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eiluotettu

Vieras
Mun mies sanoo aina noin, Älä valehetele!!

Viimeksi eilen, kun oli jäljellä pari palaa suklaata ja söin niitä telkkua katsellessa. Hän oli itse siinä vieressä ja oletin, että hänkin syö niitä, enkä laskenut montako olin syönyt. Yhtäkkiä hän alkaa raivota, että eihän hänelle jäänyt yhtään. Ja että miksi söin kaikki. Sanoin että anteeksi, söin vahingossa... Niin hän alkaa että Älä valehtele, älä valehtele!!!

En minä mielestäni valehtele. Usein hän syyttää minua noin, että älä valehtele. Olen ihan kyllästynyt siihen. Kerran kun me riideltiin, sanoin, että en tunne oikein mitään häntä kohtaan, niin hän alkoi silloinkin syyttää mua valehtelijaksi, koska olin aiemmin sanonut, että rakastan häntä.

Onko tällänen ihan normaalia?

Tää on siis meillä tosi yleistä, että sanoo mua valehtelijaksi. Eilen sanoin takaisin, että en siedä sitä enää, niin hän suuttui ja jätti minut yksin sohvalle.

[QUOTE="Argh";24853628]Opetelkaa kommunikointia. Kirjastosta löytyy parisuhdeoppaita ja kurssejakin on eri puolilla maata, ja sitten ihan tavallisia parisuhdeneuvojia.[/QUOTE]

On vaikeaa kommunikoida kun kaikkeen sanotaan älä valehtele.

Jos ihmisillä ei ole sanottavaa niin ne ei vastaa?

Minusta on lapsellista alkaa raivota siitä että toinen söi kaikki suklaat. Siis ihan aikuisten kesken kun itse istuu myös paketin vieressä. Onko tuosta älä valehtele tullut vain sanonta tapa miehellesi, vai pitääkö sinua aivan oikeasti valehtelijana?

Lapsellista käytöstä kuitenkin. Niin ja aika nopeasti sinullakin tunteet vaihtuvat jos ensin aiemmin sanot rakastavasi ja sitten myöhemmin että et tunne oikein mitään. Mun mielestä aikuisten pitäis jo ymmärtää että ei riidoissakaan voi sanoa ihan mitä tahansa toiselle. Tätä yritän omille lapsille opettaa. Ne sanat on sanottu eikä niitä saa takasin anteeksi pyytämälläkään.

[QUOTE="Myy";24853682]Jos ihmisillä ei ole sanottavaa niin ne ei vastaa?

Minusta on lapsellista alkaa raivota siitä että toinen söi kaikki suklaat. Siis ihan aikuisten kesken kun itse istuu myös paketin vieressä. Onko tuosta älä valehtele tullut vain sanonta tapa miehellesi, vai pitääkö sinua aivan oikeasti valehtelijana?

Lapsellista käytöstä kuitenkin. Niin ja aika nopeasti sinullakin tunteet vaihtuvat jos ensin aiemmin sanot rakastavasi ja sitten myöhemmin että et tunne oikein mitään. Mun mielestä aikuisten pitäis jo ymmärtää että ei riidoissakaan voi sanoa ihan mitä tahansa toiselle. Tätä yritän omille lapsille opettaa. Ne sanat on sanottu eikä niitä saa takasin anteeksi pyytämälläkään.[/QUOTE]

Kun minut on heitetty ulos ensin kodistani ja sitten väkisin haettu takaisin, olen sanonut, että minulla on turta olo, kun toinen tiukkaa minulta, haluanko jatkaa hänen kanssaan, kun sanoin, että minä en halunnut tälläistä parisuhdetta.

Miehen mielestä tosiaan valehtelen aivan jatkuvasti ja tuollaisista pikkuasioista. Asioista, joista minulla on oma käsitykseni ja hänellä omansa.

Kun minut on heitetty ulos ensin kodistani ja sitten väkisin haettu takaisin, olen sanonut, että minulla on turta olo, kun toinen tiukkaa minulta, haluanko jatkaa hänen kanssaan, kun sanoin, että minä en halunnut tälläistä parisuhdetta.

Miehen mielestä tosiaan valehtelen aivan jatkuvasti ja tuollaisista pikkuasioista. Asioista, joista minulla on oma käsitykseni ja hänellä omansa.

No miksi ihmeessä jäät tällaiseen tilanteeseen? Ei kukaan voi pakottaa toista noin elämään.

Rupea vastaamaan miehelle takaisin aina kuin mahdollista älä valehtele! Varsinkin riitojen aikaan. Siitä meinaan on tullut miehellesi oiva väline katkaista kaikki riidat ja vierittää lopulta syyt sinun niskoillesi. Joka kerran kun puolustat itseäsi ja mies vastaa että valehtelet tai jankkaa tätä älä valehtele niin hän mitätöi sinun puheesi ja leimaa sinut suoraan valehtelijaksi. Näin ollen teidän suhteessa sinä olet aina väärässä ja mies oikeassa.

Jos rupeat käyttämään sitä häneen itseensä niin voipi olla että ääni rupeaa muuttumaan pikku hiljaa ja miehesi huomaa että ei sitä fraasia olekkaan niin mukava huudella joka väliin.

[QUOTE="vieras";24853757]Rupea vastaamaan miehelle takaisin aina kuin mahdollista älä valehtele! Varsinkin riitojen aikaan. Siitä meinaan on tullut miehellesi oiva väline katkaista kaikki riidat ja vierittää lopulta syyt sinun niskoillesi. Joka kerran kun puolustat itseäsi ja mies vastaa että valehtelet tai jankkaa tätä älä valehtele niin hän mitätöi sinun puheesi ja leimaa sinut suoraan valehtelijaksi. Näin ollen teidän suhteessa sinä olet aina väärässä ja mies oikeassa.

Jos rupeat käyttämään sitä häneen itseensä niin voipi olla että ääni rupeaa muuttumaan pikku hiljaa ja miehesi huomaa että ei sitä fraasia olekkaan niin mukava huudella joka väliin.[/QUOTE]

Toissakerralla tein noin. Hän lähti paikalta ovet paukkuen. Silloin päätin, että en enää anna kutsua itseäni valehtelijaksi, jos en ole tarkoituksellisesti valehdellut. Välillä hän sanoo sitä sellaisiinkin tilanteisiin, mihin se ei edes sovi ja minun on vaikea miettiä, mitä valehtelua hän nyt mahtaakaan taas tarkoittaa.

Minä olen samaa mieltä, tuo on vallankäyttöä. Koska olen valehtelija, millään mitä sanon, ei ole merkitystä. Olen alemmalla tasolla.

Toissakerralla tein noin. Hän lähti paikalta ovet paukkuen. Silloin päätin, että en enää anna kutsua itseäni valehtelijaksi, jos en ole tarkoituksellisesti valehdellut. Välillä hän sanoo sitä sellaisiinkin tilanteisiin, mihin se ei edes sovi ja minun on vaikea miettiä, mitä valehtelua hän nyt mahtaakaan taas tarkoittaa.

Minä olen samaa mieltä, tuo on vallankäyttöä. Koska olen valehtelija, millään mitä sanon, ei ole merkitystä. Olen alemmalla tasolla.

Sitä se juuri on, vallankäyttöä ja jos mies pelaa noin likaista peliä sinun kanssasi niin käytät sitä samaa taktiikkaa takaisin. Jos ei kestä sitä niin se on miehen oma moka. Sinun pitää ottaa valta itsellesi takasin etkä saa antaa miehen alistaa sinua jatkuvasti.

Yhteistyössä