Alapääni on tabu miehelleni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surkeus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jospa se pelästy sitä sun raskausepäilyä sen pimperon kamalan ulkonäön tms. vaivojen sijasta. Mut juu. mäkin olen oman mieheni kanssa ollut yhdessä reilut 13 vuotta, eikä meilläkään ole tapana keskustella henkeviä mun pimperosta. Ja tosiaan, millaista tukea sä kirjaimellisesti mieheltä tossa kohtaa kaipaisit? Että se pitäis peiliä kädessään, kun sä tutkit niitä häpyhuulias vai mitä?

:laugh: :laugh: Sul on sana hallussa.

Mä oon kyllä sellanen, että kuolisin moiseen kainouteen parisuhteessa. Kyl me vaan puhutaan kaikkee. Ehkä ap on myös tämäntapainen ihminen. Mä ymmärrän. En kestäisi puhumattomuutta. On aika tärkee kuulla siltä toiselta, et sekin paikka on ihan ok. Ja mulle ainakin on tärkee, ettei toinen hylji/inhoa mussa mitään.

Kaikille ei tämmönen avoimuus sovi. Mut mun mielestä kaksi niin erilaista ihmistä ei sovi yhteen, kun toinen haluaa jakaa kaiken ja toinen haluaa yksityisyyttä ja etäisyyttä.

Niin, oot varmaan oikeassa. :) Muuten mä oon ihan avoin, mutta en mä parisuhteessa osaa kaikista ruumiintoiminnoista ruveta juttelemaan. :D Mulla on siinä vaan joku este, koen sen tosi ärsyttäväksi ja kiusalliseksi. Toivoisin olevani toisenlainen,mutta kun en ole. Niin silloin mun tyyppinen ei tietenkään sovi yhteen sellaisen kanssa, joka haluaa puhua niistä asioista kovin tarkkaan. :) Mulle oli esim. vähän liikaa kun ex-miesystävä pyysi ajelemaan selkäkarvansa. :D Mä haluaisin että se olis sellainen yksityinen juttu. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mite ois yläpää?;22669311:
No voi herranen aika! Lakkaa hokemasta sitä alapäätä ja keskity oleellisimpiin asioihin!

No mustakin tuntuu, että on kovin alapääpainotteesta nyt. Ja ketä miestä kiinnostaa kaiken maailman vuodot? Jos on ongelmia alapään kanssa, niin mene lääkäriin, siellä voi olla mies jota kiinnostaa kuunnella sun vuotoasioota.

Ei ole todellista. Ekan kerran ikinä kuulen, että joku ylipäänsä haluaisi että mies osallistuisi johonkin "alapääkeskusteluun" vuodoista sun muista. Kyllä nämä jutut on yleensä puitu ihan naisten kesken vaan :)
Miksipä se miestä edes kiinnostaisi? Toki jos on joku vakava sairaus tms. niin sitten kai pitäisi, mutta ei nyt sentään muuten. Eiköhän nämä asiat ole aika yksityisiä ja luulen että suurin osa miehistä todellakin menisi messengerissä offlineen jos aletaan tällaisia asioita ruotimaan. Aika nopeasti pitäisi lähteä töihin/tankkaamaan/syömään/pelaamaan lätkää tai ihan minne muualle vaan...Eikä tarvitse olla edes mikään punaniskajunttimies.
Tuo kommentti siitä että "kyllä minua ainakin kiinnostaisi jos mies haluaisi puhua peniksestään". Aha. Kiinnostaisi miten?

Mä oon kyllä sellanen, että kuolisin moiseen kainouteen parisuhteessa. Kyl me vaan puhutaan kaikkee. Ehkä ap on myös tämäntapainen ihminen. Mä ymmärrän. En kestäisi puhumattomuutta. On aika tärkee kuulla siltä toiselta, et sekin paikka on ihan ok. Ja mulle ainakin on tärkee, ettei toinen hylji/inhoa mussa mitään.

Kaikille ei tämmönen avoimuus sovi. Mut mun mielestä kaksi niin erilaista ihmistä ei sovi yhteen, kun toinen haluaa jakaa kaiken ja toinen haluaa yksityisyyttä ja etäisyyttä.

On olemassa muutakin kuin joka vuodosta kertominen ja kainous...

Ei meil alapääasiat oo tabuja muttei niistä jauheta enkä mä miehelle tilitä vaivojani. Paitsi jos sellasesta syystä ei tee mieli. Ei toisen tarvi luulla syyn olevan itessä. Se tietää alapääni ja tarvittaessa voidaan puhua kaikesta. Munkin korvaan kuulostaa nyt sille että ap on tehny turhan suuren asian alapäästään ja mies siitä jumiutuu.

Mun mielestä aika raakoja kommentteja ap:lle. Tosin täällä on ollut paljon hyviä pointteja. Munkin mielestä kaksi ihmistä jotka on noin erilaisia avoimuudessaan ei sovi kovin hyvin yhteen. Teillä ei edes mene kovin hyvin ja mikään ei pidättele. Pilaat vain itsetuntosi.

Munkin mielestä on tärkeää että mieheni (aviomieheni:p) hyväksyy jokaisen sopukan minussa. Luulen että ap on tuijottanut alapäätään nyt turhan kanssa jostain syystä. Luulen että jos et mainitsisi siitä uudelle kumppanille, niin hän ei edes tajuasia sen olevan jotenkin erilainen.

Noista vuodoista ja kutinoista kyllä kannattaisi puhua ensisijaisesti lääkärille ei kumppanille. Jos sieltä jotain kertomisen arvoista löytyy niin sen voi kertoa kumppanille.

Mekin miehen kanssa jo 16 vuotta yhdessä, silti en hänelle puhu alapääasioistani. Eihän hänellä ole kokemusta kuukautisista, hiivatulehduksesta tms. joten en edes odota että osaisi keskustella mun naistenvaivoistani. Eikä sitä suoraan sanottuna kiinnosta. Tamponeja ostaa mulle kaupasta, jos pyydän, mutta siinäpä nuo alapääasiat hänen kanssaan taitaa ollakin. Hiivasta olen joskus sanonut, että täytyy käydä apteekissa kun on hiiva. En ole mitenkään kertoillut, kuinka paljon punoittaa tai kutittaa.

Enkä kyllä tiedä, miksi alapäästä pitäisi puhua raskausepäilyn yhteydessä? Eikö "epäilen, että saatan olla raskaana" riitä?

Siis ettekö te kerro esim hiivasta kumppanillenne? Mut kerrotte jollekin naiskaverille? Outoo, meinaatteko, et kaveria kiinnostais?

Tai jos menkkoja ei tule kunnolla=mahdollinen raskaus... Kuuluuko se kaverille ennemmin kuin kumppanille?

[QUOTE="Mies";22669977]No eihän isommat häpyhuulet ole mikään häviö naiselle, minun mielestä ne ainakin on komeat mitä enemmän siellä huulet lerpattaa =) Ei kyllä kovin hirveästi kiinnostaisi kuunnella ainaista valittamista omasta alapäästään ja ei ainakaan se vuodoista kertominen, muuten kyllä voisin ihan asiallisesti ja huumori mielessäkin keskustella alapään asioista ilman omantunnon tuskia tai häpeämistä.[/QUOTE]

Tässä varmaan se ydin, eli sun keskustelu on ruikutusta sun alapäästäsi. Tuskin kukaan jaksaisi kuunnella jatkuvaa valitusta ilmavaivoista tai peräaukon kutinasta.

Siis ettekö te kerro esim hiivasta kumppanillenne? Mut kerrotte jollekin naiskaverille? Outoo, meinaatteko, et kaveria kiinnostais?

Tai jos menkkoja ei tule kunnolla=mahdollinen raskaus... Kuuluuko se kaverille ennemmin kuin kumppanille?

Mä ainakin sain sellaisen kuvan ketjun perusteella, ettei ap kerro asioita kumppanilleen noin yksioikoisesti, vaan että hän kuvailee miehelle alaosastoaan vuolaasti (esim. häpyhuuliensa kokoa), selvittää joka vuodon koostumuksen, nirhauman pituuden ja syvyyden jne. Ihan eri asia, jos mainitsee miehelle, että taidan olla raskaana tai että mulla taitaa olla hiivatulehdus.

[QUOTE="noh";22673154]Mä ainakin sain sellaisen kuvan ketjun perusteella, ettei ap kerro asioita kumppanilleen noin yksioikoisesti, vaan että hän kuvailee miehelle alaosastoaan vuolaasti (esim. häpyhuuliensa kokoa), selvittää joka vuodon koostumuksen, nirhauman pituuden ja syvyyden jne. Ihan eri asia, jos mainitsee miehelle, että taidan olla raskaana tai että mulla taitaa olla hiivatulehdus.[/QUOTE]

Mä en saanut tuollaista kuvaa mistään, mitä ap olisi ITSE sanonut. Sen sijaan tässä nyt ihan mukavat palstalaiset on yhtäkkiä ihan sairaan ilkeitä ap:lle, joka on ilmeisesti tosi epävarma alapäänsä ulkonäöstä. Eikä ihme, jos mies ei siitä suostu puhumaan mitään.

Uskokaa tai älkää, niin miehiä oikeasti kiinnostaa myös nuo asiat.

Puhut "miehestäsi" mutta tarkoitatko oikeasti poikakaveria jonka kanssa et edes asu? Tuntuu ihmeelliseltä että yhdessä asuvat keskustelisivat (tai muutkaan) jossain messengerissä tuollaisista asioista.
Ja kyllä siinä halut häviää keltä tahansa jos toinen koko ajan uikuttaa jostain kutinoista ym. yäk. Asioista voi puhua mutta pakkoko ne on niin yksityiskohtaisesti selostaa ja reaaliajassa. Perusta sitten vaikka blogi aiheen tiimoilta.

en nyt ymmärrä.. minä en siis saa kertoa miesystävälle sitä että minulle ei tulut tällä kertaa normaalisti kuukautisit vaan olivat todella niukat ja epäilen olevani raskaana < en saa tuollaista kertoa ?? Ja sekin että minulla on ollu pitkään nyt jotain ihme kutiamisvaivoja, mainitsin tänää että hirveästi punoittaa kun olen raapinut kutiamisen takia..

no ehkä pitää sitten tosiaan olla ihan hiljaa hissukseen ja pitää asiat täysin omana tietona..... minä kun luulin että toiseen kun on sitoutunut niiin hänelle voi kertoa kaikki huolensa, no ei väkisin jos ei kiinosta. tuntuu kyllä pahalta kun toista suunilleen ällöttää ja on vaivautunut. Pitääkö sitten panna jos ei kestä että siitä voi seurata raskaus hyvästä ehkäisystä huolimatta, ei saa edes puhua että epäilee olevansa raskaana, sehän liittyy alapäähän..

minusta olisi ihan ok jos parisuhteessa ei tarvitse hävetä omaa alapäätänsä tai siitä voi puhua avoimesti sen verran kun on asiaa, ei nyt ihan jokapäivästä löpinää vaan ihan asellaista että jos on oikeasti huolta niin voi kertao eikä niin että toinen suunilleen oksentaa jos kuulee tai kokee keskustelun tosi kiusallieksi..

En mä ymmärrä miksi miehelle pitäis eritellä sitä millaisia vuotoja milloinkin tulee. Mun mielestä nuo jutut on ällöttäviä ja olen sentäs nainen jolla on itselläkin kuukautisvuotoa. Meillä tuon asian voi todeta että menkat alkoi ja siinä se, en rupee sen enempää analysoimaan sitä että vuotaako paljon vai vähän.

Ei hitto oikeesti kukaan halua toisen kakkimisestakaan tietää että onko maha kovalla vai löysällä. Ja tää on aika samanlainen asia.

Mitäpä jos miehes alkaisi sinulle kertomaan auton moottorien historiaa,kehitystä ja käyttöönottoa ja normaalia sekä epänormaalia moottorin toimintaa ja kaikkia siihen liittyvää?
Jaksaisitko olla kiinnostunut ja lähteä vieläpä mukaan esim. oman autonne moottoria tutkimaan ja kopeloimaan?
Hihkuisitko innostajokoa kerta vai millainen olo sinulle tulee pelkästä ajatuksesta?

Jospa se pelästy sitä sun raskausepäilyä sen pimperon kamalan ulkonäön tms. vaivojen sijasta. Mut juu. mäkin olen oman mieheni kanssa ollut yhdessä reilut 13 vuotta, eikä meilläkään ole tapana keskustella henkeviä mun pimperosta. Ja tosiaan, millaista tukea sä kirjaimellisesti mieheltä tossa kohtaa kaipaisit? Että se pitäis peiliä kädessään, kun sä tutkit niitä häpyhuulias vai mitä?

Olen vähän tällä linjalla.

Olisi varmaan kiva kuulla että kelpaa ja on ok, mutta en mäkään ala 19 v yhdessäolon jälkeen hirveän tarkasti kaikkea selittämään vihitylle aviomiehelleni. Yleinen mainita riittää, toinen kysyy sit lisätietoja tai tarkennuksia jos siltä tuntuu.

No ei kai miehet naisten vuodoista keskustele. Mitä keskustelemista niissä edes on? Mä en juttele vuodoistani kenenkään kanssa. Jutelkaa normaaleja asioita ja anna noiden alapää asioiden olla niin mieskin kiinnostuu. Sitä kyllästyttää tää aihe eikä halua kuulla siitä.

[QUOTE="vieras";22673561]Ei apua, kyllä on ihmisillä ongelmat, mesessä keskustellaan alapäästä...[/QUOTE]

Jos molemmilla on oma kone ja ovat molemmat mesessä, saattavat puhua toisilleen siinä samassa myös? Katoitteko, että ap on aika nuori vielä? Onko kiva vanhempana naisena käydä lyttäämässä? Porukka sanoo tässä kutakuinkin, että puhumattomuus on normaalia ja ettei miestä tietenkään kiinnosta, miten nainen voi. Ap kärsii tilanteesta ehkä vielä vuosia, koska täällä sanotaan tilanteen olevan normaali.

No ei kai miehet naisten vuodoista keskustele. Mitä keskustelemista niissä edes on? Mä en juttele vuodoistani kenenkään kanssa. Jutelkaa normaaleja asioita ja anna noiden alapää asioiden olla niin mieskin kiinnostuu. Sitä kyllästyttää tää aihe eikä halua kuulla siitä.

näin. Ei kai miehelläkään tee mieli suuseksiä antaa jos ensin tulee mielikuvat edellisistä keskusteluista, raapimista ja vuodoista ym :x

Yhteistyössä