Alkaa jo ottamaan nuppiin rankasti!!!(Sikanuha rokotteesta, älä siis avaa jos ei innosta aihe!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miimiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Miimiäinen:
Ei, meillä ei kukaan saa rokotetta!!! Ja miksikö?! No juurikin siksi, että kukaan, EI KUKAAN voi mulle varmasti sanoo, etteikö tosta rokotteesta ole lapsille jotain haittaa TULEVAISUUDESSA :kieh:
Joo, ei oo rokotetut saanu oireita, paitsi pikku kuumetta ja käden punotusta... Mutta entäpäs vuosien päästä? Mitäs, jos rokote aiheuttaakin jotain vakavia haittoja? Täähän on täysin tutkimaton rokote. Musta se kertoo jo paljon rokotteen turvallisuudesta, että rokotteen kehittäjät ei anna itteään rokottaa, eikä perheitään...
Meillä tarhalla jyllää jo muutenkin tauti(on varmoja sikanuha tapauksia yli 5 epäilyjä 10-20 välillä), joten eipä siitä parin viikon päästä annettavasta rokotteesta edes olis enää hyötyä. Ja rokotteen tehokin kestää vaan se kuukauden.
Tavalliseen influenssaan kuolee muutenkin enemmän ihmisiä, kun tähän sika versioon. Eikä me olla ikinä sitä influenssarokotettakaan otettu, eikä tulla ottamaan.
Antakaa muiden tehä päätökset rokotteen ottamisesta tai ottamatta jättämisestä puuttumatta asiaan. Tekee niin tai näin, riski on olemassa. Tauti voi tappaa, mutta niin voi se rokotekin!

täysi peesi

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Musta se kertoo jo paljon rokotteen turvallisuudesta, että rokotteen kehittäjät ei anna itteään rokottaa, eikä perheitään...

Jo tämä väite kertoo sen, ettet perusta päätöstäsi luotettaviin lähteisiin. Vai oletko ihan kysynyt rokotevalmistajilta onko heidät rokotettu =)

Nopeesti vielä päätin kurkata ja taas kerran tosi naurettava kommentti :D Mitäs luulet olenko kysyny?!
Tästäkin aiheesta oli ihan oikee artikkeli englannin kielellä jossain, mutta en kerkee tähän hätään kaivella sitä. Siinä rokotteen valmistajat myönsivät, etteivät aio antaa itteään rokottaa =)

Lukekaa nyt ihmeessä toi äsken likittämäni teksti! Ei kai se nyt ihan täyttä paskaa kuitenkaan voi olla?!

Nää on aina näitä kun aletaan kysellä tietoja/linkkejä mihin väitteensä perustetaan, niin yllättäen ap ei nyt tähän hätään ehdi niitä laittaa toisille luettavaksi =)

Tästäkin aiheesta on olemassa ihan oikea artikkeli ihan oikeilla sivuilla englannin kielellä, mutta en kerkee nyt kaivella sitäkään.
Mä olen todellakin lukenu paljon aiheesta, puolesta ja vastaan. En oo mistään saanu luotettavaa tietoa, että rokote olis OIKEESTI TÄYSIN TURVALLINEN!
Mutta nyt poistun paikalta
:)

Mikään rokote, lääke tai lääketieteellinen toimenpide ei ole täysin turvallinen. Rokottamiselle ja lääkitsemiselle pitää aina olla lääketieteellinen peruste, toisin sanottuna rokotuksen tai lääkkeen riskien on oltava TILASTOLLISESTI pienempiä kuin sairauden riskien. Asiantuntijat suosittelevat rokotusta silloin kun sen tilastolliset haitat ovat pienemmät kuin tautitapausten haitat.

Tilastot eivät kuitenkaan ennusta miten yksittäistapauksissa käy, vaikka esim. buranan vakavat haittavaikutukset ovat todella harvinaisia, saatat seuraavalla kerralla sellaisen napattuasi kuolla. Saatat myös sairastaa sikainfluenssan todella lievänä tai sitten kuulua siihen onnettomaan joukkoon, joka joutuu hengityskoneeseen. Tai saatat olla sairastumatta kokonaan.

Sikainfluenssarokotetta suositellaan riskiryhmille siksi, että tilastollisesti he sairastavat useammin vakavan taudin kuin perusterveet. Rokotteen tilastolliset haitat taas ovat huomattavasti pienemmät kuin vakavan taudin haitat. Mutta kuten sanottu, tilastoista ei voi ennustaa yksittäistapauksia. Riskien arviointiin niitä voi kyllä käyttää.

Kukin meistä tekee oman arvionsa rokotteen tarpeellisuudesta omalla ja lastensa kohdalla. Suosittelen kaikkia hankkimaan tiedot tuon arvion tekemiseen luotettavista lähteistä.

Mä kuitenkin luotan ettei meihin mitään myrkkyjä pistetä. Onhan monet lääkkeetkin aika ikäviä sivuvaikutuksiltaan ja silti niitä syödään. Itellä on kortisoni hajottanu vatsan ja nieluakin (kun ei se riski koskaan tullut puheeksi lääkärin kanssa ensimmäisinä 25 kortisonivuotena), ja edelleen sitä popsin. Tosin vedän siihen vaivaan vatsansuojalääkettä, joka taas vaikuttaa raudan imeytymiseen joten napsin rautatablettejakin. :D
Mutta ilman kortisonia mä olisin invalidi ja työkyvytön. :|

Onko ap koskaan kuullut, että aika monesti joudutaan valitsemaan se pienempi paha. Kun ei voi saada kaikkea, valitaan se pienempi paha. Sairaalassa tämä on arkipäivää.

Nyt on todettu, että tämä pienempi paha on se hirveä, kauhea rokote. Asperiinipaketissa on lista, mitä sivuvaikutuksia lääke voi aiheuttaa. Korvaako valmistaja, jos sellaisia sattuu? Ei varmasti.

Kukaan ei voi varmasti luvata mitään varmaa tämänkään rokotteen tiimoilta. Jos sairastut syöpään ja kysyt lääkäriltä, mikä on ennuste, kauanko elän vielä perushyvää elämää vai kuolenko varmasti tähän pikkuhiljaa kituen? Lääkäri ei voi luvata mitään. Voi arvella, mutta ei tiedä.

Rokotteen tärkein tavoite on häätää tauti pois kulkemasta. Kokonaan. Sen tarkoitus ei ole vahingoittaa tai rampauttaa. Nykyrokotteet on aika lailla eri luokkaa, ku "se sokeripalarokote", johon tätä niin innokkaasti verrataan. Ei tätä ole yks kaks kiskastu ja äkkiä kyhätty. Kyllä tän tyypin virukset on olleet tiedossa jo pitkään.

Joskus kannattaa kuunnella itseään viisaampia. Jos ei tiedä rokotteista yhtään mitään, kannattaa luottaa niihin, jotka tietävät. Minä teen niin ja se helpottaa elämää huomattavasti.

Ei jaksa vastata nyt erikseen kaikille, mutta ei löydy enää mielenkiintoa kaivaa niitä juttuja todisteeksi tänne. Kaikki mikä on oman mielipiteen vastasta, tuntuu olevan epäluotettavasta lähteestä :whistle: Joten en todellakaan jaksa nähä vaivaa turhaan!

Ja aika omituinen lääkäri sitten on sattunu, kun valehteli ton rokotteen todellisesta tehosta. Hänen sanojen mukaan virus muuntuu koko ajan ja tämä nyt annettava rokote ei enää tehoo mahollisen seuraavan aallon(jota on ennustettu kevääksi) sikanuhaan. Hänen sanojensa mukaan rokote antaa todellisen suojan vain n. 1kk ajaksi.

Mutta ihan sama, meille ei rokotetta tarvii! Vaikka sen olisin halunnut noille muksuilleni, en sitä olis vielä saanu ja eka lapsi alotti tänään Tamiflu kuurin sikanuhan takia.

Rokottakoon ketkä haluu, ei se multa oo millään lailla pois. Ja olkoon rokottamatta kuka tahansa, sekään ei oo teiltä keltään pois :flower:
Musta vaan ei oo kauheen mukavaa, että haukutaan lasten tappajaksi, kun en rokotetta aikonut antaa :/

Enemmän mä pelkäisin sitä, mitä sairastettu sikaflunssa aiheuttaa tulevaisuudessa. Miten se muokkaa elimistöä. Voiko se virus aiheuttaa vaikka syöpää. Ja Tamiflut yms. myrkyt eivät varmaankaan ole kovin turvallisia myöskään. Rokote on kuitenkin "hallittu sairaus", kun siinä on vain viruksen kappaleita, eikä elävät virukset pääse elimistöön jylläämään.

Niin ja jos virus muuntuu, niin ei kai sitten sairastettu tautikaan enää suojaa seuraavassa aallossa. Sehän on sitten jo ihan eri virus.

Alkuperäinen kirjoittaja gg:
Nää on aina näitä kun aletaan kysellä tietoja/linkkejä mihin väitteensä perustetaan, niin yllättäen ap ei nyt tähän hätään ehdi niitä laittaa toisille luettavaksi =)

Ne ei oo mulla tallessa missään! Olisin niitä joutunut ettimään netistä, kuten kuka tahansa muukin voi niitä ettiä :) Mulla onneks on muutakin tekemistä, kun istuu koko ilta kaksplussalla linkittämässä tietoja, jotka joku rokotteen kannattaja tyrmää kuitenkin olevan epäluotettavasta lähteestä.

Nyt oon kuitenkin paljon viisaampi! Tästä lähtien laitan kirjanmerkkeihin kaikki sivut, mitä ehkä mahollisesti saattaa joskus tarvita todisteeks plussalle
:wave:

Alkuperäinen kirjoittaja EllaDonna:
Enemmän mä pelkäisin sitä, mitä sairastettu sikaflunssa aiheuttaa tulevaisuudessa. Miten se muokkaa elimistöä. Voiko se virus aiheuttaa vaikka syöpää. Ja Tamiflut yms. myrkyt eivät varmaankaan ole kovin turvallisia myöskään. Rokote on kuitenkin "hallittu sairaus", kun siinä on vain viruksen kappaleita, eikä elävät virukset pääse elimistöön jylläämään.

Niin ja jos virus muuntuu, niin ei kai sitten sairastettu tautikaan enää suojaa seuraavassa aallossa. Sehän on sitten jo ihan eri virus.

Tähän mä en osaa sanoo mitään :ashamed: Enpä sitä tajunnu kysyä, enkä mistään oo asiasta lukenukaan.

Enempi huolissani mä olisin sen Tamiflun vaikutuksista.

Mutta joo, en ymmärrä tämän kaltaisia todella hyökkääviä aloituksia tästä aiheesta, en niitä, jotka ovat puolesta, mutten myöskään niitä, jotka ovat vastaan.

Yksikään lääke eikä rokote voi saada myyntilupaa, jollei sille ole tehty LAAJOJA usien jopa kymmeniä vuosia kestäviä tutkimuksia (laboratoriokokeet+koerokottamiset ym.) että ennenkun jaatte tuota mutu tuntuma tietoanne tutkimattomista rokotteista, ottakaa asioista selvää! Peruspaska on tiedossa ja tutkittu, ne virukset vaihtamalla voi luoda "uuden" rokotteen, niinkuin nytkin ja joka vuosi kausi influenssassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Joopajoo:
Yksikään lääke eikä rokote voi saada myyntilupaa, jollei sille ole tehty LAAJOJA usien jopa kymmeniä vuosia kestäviä tutkimuksia (laboratoriokokeet+koerokottamiset ym.) että ennenkun jaatte tuota mutu tuntuma tietoanne tutkimattomista rokotteista, ottakaa asioista selvää! Peruspaska on tiedossa ja tutkittu, ne virukset vaihtamalla voi luoda "uuden" rokotteen, niinkuin nytkin ja joka vuosi kausi influenssassa.

Tämä rokotehan on myynnissä erityisluvalla. Sitä ei ole testattu eikä tutkittu. Valitettavaa, mutta totta - saman voit todeta ihan valmisteyhteenvedostakin.

Jos 65-vuotiaat säästyivät sikainfluenssalta (uutisoitiin muutama pv sitten) suurimmaksi osaksi niin kyllähän se vaan on niin, että oikea sairastaminen (hongongilainen ja aasialainen influenssa joskus 40-60 luvulla) antaa pitkän suojan. Verratkaa tavallista influenssarokotetta joka pistetään joka vuosi kun virus on niin muuntautuvaa sorttia.

Yhteistyössä