Alkumetreillä osa 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liisaleena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liisaleena

Vieras
Miini -81 27+26 TJOT 02/07
Maijuliini81 26+26 TJOT 08/07, poika 08/06
Fiona77 30+30 10/07
mminttu 21+23 10/07
Liisaleena 25+27 TJOT 11/07, tyttö 09/04
Mimona 23+23 TJOT 12/07
Angelique1 23+26 01/08, km 8/07
Lydia 28+31 TJOT 01/08
karamelli83 25+25 01/08
Hertta 26+28 Y12/07, km 03/08

Plussanneet:

mammaksi 30+30 TJOT 10/07, poika 11/99 + 11/2007
Miisa* 25+31 10-11/07, poika 10/06 + 11/2007
Viulu83 24+35 11/07 + 11/2007
VilmaAurora 27+29 TJOT 09/07 + 11/2007
LiuLiu 23+23 TJOT 10/07 +12/07
Naksuli 27+32 TJOT 08/07, tyttö 08/06 +12/07
zuviliini 24+30, 12/07+12/07
Masi* 23+31,poika 01/07 +01/08
Jenninen 20+25 10/07 +01/08
Amilda79 28+26 TJOT12/07 +02/08
Viljonkka 29+30 Y12/07 +03/08
minisun 25+27 09/07 +03/08

Tervetuloa mukaan juttelemaan myös uudet vauvayrityksen alkumetreillä olevat!

Hienoa Hertta että oot jo noin positiivisella mielellä, ei teillä varmaan kauaa mene että oot taas raskaana.

Amilda, onnea kymmenennestä raskausviikosta ja toivotaan, ettei pahoinvointi enää tule takaisin! Viljonkalle tsemppiä öklötyksen kestämiseen, se on kyllä kamalaa.

Peukutuksia kaikille jännäilijöille!

Mulla ei ole hirveesti mitään kerrottavaa, kp 6 menossa vasta. En oo vielä laskeskellut, milloin sais seuraavan kerran jännäillä, mutta onpa tässä vielä aikaa... En tiiä miten tuntuu koko ajan, että tämä kierto menee "ohi." Ajatukset on jo kevätvauvassa :)

Juu, ajatukset on jo aika vahvasti tulevaisuudessa! En malta oottaa sitä päivää, kun bongaan oviksen tai jopa r-testissä näen plussan... Huih! :) Siis sitähän ei tiedä, jos sitä plussaa ei lähiaikoina kuulukaan, tiiä vaikka menis kuukausia tai vuosia, mut kyllä sitä toivoo koko ajan, että se pian sieltä tulisi... Luonnollista, että toiveita sitä elättelee kuitenkin :) Tää vaan nyt ärsyttää, kun ei tästä kierrosta taas tiedä yhtään mitään. Kuulemma menkkojen pitäs tulla 4-8 viikon päästä km:sta, mutta kuten Amildakin sano, että tiiä vaikka tulis niinkin pian uudestaan raskaaksi, että ei kerkee tulla yksiäkään menkkoja. Sehän se vasta oiskin aivan mahtavaa! Mut pitää yrittää pysyä maan pinnalla... Mie en voi siis mitään jännäyspäiviä vielä laskea enkä mitään kp:ä ilmottaa, kun en niitä nyt tiedä... Tylsää odottelua nyt vaan esissä :(

Heipsan vaan kaikille!
Kivaa kun joku menee mun kanssa suurin piirtein samoilla päivillä niin voidaan Liisaleenan kanssa yhdessä sitten jännäillä! Kp 5 siis menossa ja menkat pikkuhiljaa siirtymässä pois. Se on kyllä aina yhtä ärsyttävää siteiden ja tamppooneiden kanssa venkslata! huoh..

Mulla menee vähän aalloissa tää mun vauvakuume. Koko ajan siis haluaa kauheesti sitä vauvaa mutta välillä sitä haluaa enemmän ja välillä vähemmän. Nyt taitaa olla menossa sellanen "low key" vaihe. Jotenkin tällänen pitkä odotus on saanut ne toiveetkin jo poistumaan ja aina sitä kuitenkin odottaa et menkat alkaa ja elämä jatkuu entisellään. Nyt kun vielä hääjärjestelyt on huipussaan niin ei sitä vauvaa aina eka ajattele (niin kuin alussa). Mutta ootan tosi innolla seuraavaa ovista ja sitten piinaviikkoja! Laitan pitkästä aikaa toiveet oikeen korkeelle ja tietysti sitä lysähdetään alas ja kovaa mutta onneks sitten on se Thaimaan matka siellä lohduttamassa :D Täytynee kans tilata paketti ovistikkuja ja napata se ovulaatio. Mä suosittelen sitä babyplus.fi sivustoo. Aina tullut tosi nopeeta eikä mitään ongelmia ole ollut. Siellä on sellanen kätevä tarjous 6 ovuliuskaa ja 3 r-testiä. Tosin mulle toi 6 liuskaa ei aina oikeen riitä mutta halpa se on kuitenkin ja hyvin on mulla näyttänyt...

Voih ku oon kade amildan (ja muidenkin tietenkin) vauvamahoista. Täällä ainoo kumpu on kyllä 100% läskiä! Oon vähän samalla mentaliteetillä ku moni muukin ettei jaksa nyt laihuttaa ku sitä raskaaks haluis nopeeta ja sitten se parisen kiloo on jääny tohon roikkumaan :/ Noh onneks oon liikuntaa lisännyt ja yrittänyt olla erossa herkuista! Tosin nyt viimeaikoina oon ollut entistä turvonneempi ku makaronia oon lappanu melkeen joka päivä...

Hauskaa maanantai-iltaa kaikille. Varmaan vielä pyörähdän täällä illan mittaan!

Älä mminttu oo kateellinen mun mahalle. Kyllä tämäkin ihan sitä itseensä (=läskiä) on ja turvotusta. eihän tuo toukka ole vasta, kun joku 2,5 cm, niin paljon luulet, et sen kokonen näkyis jo läpi?!? Ihan on vain ahdistava pallukka tuo, kun tietää ittekin, ettei tuo nyt vielä mikään vauvamaha voi olla...

Heipä hei! Mun loikkauksen jälkeen tuo meidänkin ketju on virkistynyt, mutta ehkäpä tarinoin sitten molempiin. Hertalle vielä kerran lohdutukset ja kuten tuolla sanoin, olet kyllä ihailtavan positiivinen kaiken tuon jälkeen!

Täällä kanssa vatsa pömpöttää, mutta ihan muista syistä.. ja turvottaa myös, mutta valitettavasti sekin taitaa olla muualta peräisin.. Mutta vatsan pömppäyksen perusteella voisin hyvinkin olla raskaana, mutta enpä ole. Sain kuitenkin vähän jännäiltävää kuun vaihteeseen minäkin, sillä eilen illalla himotti liikaa ja mies ei "varoituksista" huolimatta kieltäytynyt mun ehdotuksista.. :) Mutta ovis taitaa olla vasta tuloillaan eli ei ole ajoitus täysin kohdallaan. Mutta ainahan sitä voi toivoa, että napsahtaisi kuitenkin. Mitäs muuta mun piti kommentoida? Enpä enää muista. On ollut sellainen juoksupäivä, että ei ole ajatukset ihan pysyneet mukana matkassa.. Huomenna sitten korjailen tämän päivän unohduksiani.

Alkumetreillä osa 13
Fiona77 30+30 10/07
mminttu 21+23 10/07
Mimona 23+23 TJOT 12/07
Lydia 28+31 TJOT 01/08
karamelli83 25+25 01/08
Sinililja 30+32 Y01/08

Plussanneet:

Jännäyslista

Mimona 18.3
Angelique1 20.3
karamelli83 20.3
Sinililja 31.3.

Jaahas, saanen siis kunnian olla "iäkkäimmästä" päästä tätä listaa.. vaikka eihän sillä mitään väliä ole. Pistinpähän tuohon ton jännäyspäivän jo nyt, vaikka siihen on vielä aikaa.

Sinililja, don`t worry, mä taidan olla kärkikahinoissa myös :-)

Ovistestit ja r-testit on kuumaa kamaa meidän joukossa..Turvotusta on täälläkin nähtävissä, joten salilla tehdyt vatsalihakset osoittautuvat vain läskiksi, jes. Sitähän tässä juuri toivonkin. Saas nähdä, koska sitä oma maha pullahtaisi esiin, jos voi toivoa niin pitkälle. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, joten saattaapi mennä pitkäänkin. Tosin siskollani oli myös ja pallo oli silti valtava :-)

Vuodatan vielä kuvotuksestani, kun mikään ei tunnu maittavan ja kaikki hajutkin ällöttää. Jaa-a, en tiedä mitä tässä sitten söis, ettei rupee oksettamaan. Onko kellään vinkkejä? Kirpeetä ja raikasta se kyllä auttaa.

t. Viljonkka, joka kävelee muovipussi käsilaukussa ja oksentaa pitkin katuja. Vetäkää hihasta, jos tunnistatte :-)

En mä mihinkään vielä lähtenyt.. Sitä piti vielä sanoa, että mä tilasin ne ovistikut sieltä kotitesti.fi:stä ja ne tuli heti seuraavana päivänä ja vissiin toimii ihan hyvin. Siellä on paljon halvempaa kuin apteekissa. Mutta muitakin sivustoja on, pistä googleen "ovistikku", niin johan alkaa kauppa käymään!

Mä jäin töihin notkumaan.. mulla olisi viiden päivän loma torstaista alkaen ja kamalasti hommia rästissä.. ajattelin yrittää tsempata näiden rästien kanssa, niin olisi kivempi lähteä lomailemaan, kun voisi hyvällä omatunnolla unohtaa työt vähäksi aikaa. Jotain pientä olen jo saanut tehtyäkin! En siis ol notkunut vain täällä.

No niin, jatkan monologiani :) Vaikka Viljonkka onkin ollut samoihin aikoihin linjoilla. Missäs päin suomea sä vaikutitkaan, pitääkö alkaa kyttäämään oksentelevia ihmisiä?

Mites kaverit tulkitsette tämän: Mä sain siis lauantaina ovistikkuun lähes yhtä vahvan viivan kuin se kontrolli (pieni sävyero oli havaittavissa), sunnuntaina vähän haaleamman ja nyt tuli vain haamujen haamu? Eli menikö se jo? Joku muistaakseni joskus kertoi,että oli saanut vahvan viivan puolen päivän maissa ja iltaan mennessä se oli jo kadonnut. Mä odotin, että tänään tai huomenna olisi tullut vahva viiva, koska viime kierrossa se oli vasta kp 16. Nyt se olisi ollut siis jo kp 12-13. Onhan se mahdollista. Tai sit mitään ei irronnut. Eilen (ja tänään) on kyllä vähän tuntunut siltä, että jotain olisi voinut tapahtua tai sitten oon vaan kuvitellut sen. Mullahan siis on ollut sitä kuuluisaa painontunnetta tuolla alavatsassa siitä lähtien, kun tää projekti lähti käyntiin.. ;) Mutta jos näin on käynyt, niin sitten on kyllä ajoitus ollut ihan kohdallaan. Oikeasti luulin, että ovis on vasta nyt alkuviikosta. No, sen näkee sitten loppukuusta.

Nyt menen tölläämään eilen nauhoittamaan tanssii tähtien kanssa ohjelmaa! Meillä on kamala kisa siitä, kumpi saa su-iltana valita ohjelman.. eilen hävisin jollekin typerille pudotuspeleille.. ja vähän pelkään että niin käy myös jatkossa. Mutta nyt siis ruokaa, juomaa ja tähdet, mikäs sen mukavampi tapa viettää maanantai-iltaa! ;)

Tilasin päivällä ovistikut verkkoapteekista ja tuli jo sähköpostiin kuittaus että huomenna perillä postilaatikossa.:) Vaikka tarvetta vasta paaaljon myöhemmin, kun jännäpäiväkin ensi torstai..(huomaatteko kuinka paljon uskon että saan testiin plussan...)

Mäkin tässä odottelen Huippumalli haussa -ohjelmaa alkavaksi ja sit perään tuleekin harvoin tarjolla, olen kumpaankin koukussa.

Saa ajatukset taas hetkeksi pois vauvoista, ois ehkä ihan tervettä tän 24h vauva-mielessä-session lomassa.:)

By the way, mulla ei taida senkään puoleen olla ees plussamahiksia, kun ei ole yhtään minkäännäköisiä oireita ollut, eilisen nippailun sulkiksessa lisäksi..:(
Mimona ja Angelique1, mites teillä?

Heipparallaa kanssasisaret again :-)

Sinililja, pääkaupunkiseudullahan minä, eli jos näet manskun varrella oksennuslammikoita, niin ovat multa peräisin, heh ;-)

Unohdin kertoa, että mulla oli tänään aika varhaisultraan yksityisellä. Mä jännitin sitä jotenkin tosi paljon. Onneksi mieheni oli mukana, koska olisin varmaan stressannut entisestään. Alapään kautta mut sitten ultrattiin. Huomenna viikkoja on 6, joten siellä se pikkuinen sydän jo sykki. Ääniä ei kuultu, mutta ruudula valkoinen pallukka kovasti hypähteli. Nyt vaan toivon, että masuasukki pysyy kyydissä mukana. On jotenkin tosi onnellinen olo, että jotakin tuolla masussa kasvaa :-)

Mulla meni Tähdet eilen ohi, mutta taidan katsoa netin kautta, eli nyt ruokaa ja tähtien pariin. Hitsi vie, mä ihailen Tuuli Matinsalon kroppaa....kolme lasta synnyttänyt ja nainen on niin timmissä kunnossa. Sitä tavoitellessa ;-)

t. Viljonkka, jolla muovipussi on edelleen käsilaukussa

Huomenna pitäs menkat viimestään alkaa..mahaa on juilinu päivän mittaan sen verran, että sieltä ne taas tupsahtaa..Kotitesti.comissa ei lue mitään, että josko ne ois saanut sen häiriön korjattua..siel oli postitusosotekin jonne saa laittaa kirjeitä.. en tiiä jaksaako taistella sen kanssa enää.liekkö siitä mitään hyötyä.. Täytynee loppuviikosta laittaa tilaus vetämään jonnekin, kun oon päättäny pongata sen oviksen ens kierrossa!:)

Hei vaan! Yritän nyt sitten tunkea itseni tänne kun ajatuksista yritykseen mua ei huolittu. :) Tehokkaan keskeytetyn yhdynnän jälkeen päädyimme nyt tjottailuun ja kovasti toivomme molemmat lasta. Varsinaisesti ei kyllä yritetä, vaan annetaan vain mahdollisuus. Kovasti olen taustaillut (päivittäin), eli ihmiset ja jutut on jo hieman tuttuja. Kivempi arvailla sitten täällä, kun arvuuttelijoissa, nyt kun mahdollisuuksia ja toiveitakin on ihan eri tavalla.

Alkumetreillä osa 13
Fiona77 30+30 10/07
mminttu 21+23 10/07
Mimona 23+23 TJOT 12/07
Lydia 28+31 TJOT 01/08
karamelli83 25+25 01/08
Sinililja 30+32 Y01/08
onnellinen hössöttäjä 25+25 TJOT 03/08

Plussanneet:

Jännäyslista

Mimona 18.3
Angelique1 20.3
karamelli83 20.3
Sinililja 31.3.
onnellinen hössöttäjä 30.03

Onnea Viljonkka hyvistä ultrakuulumisista ;) Ja pahoittelut öklötyksestä ja huonosta olosta.. Mulla alkaa pahin vaihe (mitä kesti siis n. rv 5+ --> 8+5) ehkä hieman jo helpottaan, jos vaan muistan pitää verensokerin tarpeeksi ylhäällä (eli puputan väh. 3 tunnin välein). Tai sit vaan oon oppinut sääteleen tätä paremmin syömisilläni. Vieläkin tosin jotkut hajut ja ajatukset joistain ruuista öklöttää hirmusti, mutta niitä sit yritän parhaani mukaan vältellä... Mulla parhaiten on uponnut huonon-olon aikaa hedelmät, kuten appelsiinit, kiiwit, viinirypäleet, säilykepersikat ja sit mehukeitot (esim. Valion Karviais-boysenmarja on hyvää) + sit karkkia oon puputtanut melkosesti (nostaa mukavasti verensokerin nopeesti), mut toi karkin puputus ei kyllä oo varnaa kovinkaan järkevää... Vieläkin tässä joutuu miettiin mitä sitä söis, että sais huononolon pysyyn jotenkin kurissa. Riittävä nukkuminenkin auttaa mulla olon paranemiseen. Viikonloppusin on paljon parempi olo kun viikolla, kun saa nukkua pitkään.

Tervetuloa Sinilijalle ja onnelliseslle höpöttäjälle. Kiva et tänne tulee uusia, kun me jo plussautuneet tästä aletaan pikku hiljaa siirtyyn toiselle puolelle (vaikkette te musta vielä pääsekään...)

Mimona huhuu!!!!! Onko sitä kuseksittu tikkuun tänään? bd bd bd

Sinililja: Miun ymmärtääkseni se menee niin, että kun tikkuun tulee vahva viiva, ovis on siitä n. 24-36 h kuluttua. Eli vahvimmasta viivasta menee vielä noin vuorokausi siihen munasolun irtoamiseen. Sit parhain ajakohta seksiin olis vähän ennen sitä ovulaation huippua, koska siittiöillä kestää kuitenkin monta tuntia matka sinne perille asti. Jossain oli, et 7 tuntia kestäs... Eli jos sait siis lauantaina vahvan viivan, on ovis ollu sit sunnuntaina tai ehkä su-iltana... Siinä tienoilla siis... Meillä meni niin, että sain la-iltana vahvan viivan ja su-aamuna oli seksiä. Tosin vielä su-iltana oli vahva viiva, mutta maanantaina ei enää juuri mitään. Ja tulosta teki siis tuommonen ajoitus... Mut se tulos meni harmi vaan mönkään :(

Tilasin muuten uusia ovistikkuja Kotitesti.fi -osoitteesta. Hyvin ainaki tuo fi-osoite on toiminu. Tilaus on seuraavana päivänä jo postilaatikossa. En tiiä millonkahan sitä kehtais alkaa tikuttamaan, kun ei tuosta kierrosta oo mitään hajua... Samahan tuo ois alottaa tikutus vaikka heti... Onhan noita tikkuja ja saahan niitä aina lisää tilattua, jos kesken loppuu. Mie kun sitä ovista en tunne, niin nään sen pelkästään tikusta...

Tervetuloa vaan uusille! Miekinhän oon vähän kuin uusi täällä... Tuun siis toista kertaa tänne "uutena" :)

Hei kiitos Hertta tosta seksin ajoitus-vinkistä oviksen aikaan, mulla ei ollutkaan tuota tietoa, tähtäilen kovasti ensi kiertoon. Yöstä alkaen aina välillä tuntunut pahalta tuolla kohdussa, eiköhän se hiton täti siellä valmistele tuloaan. Onkohan sitten taas ajoissa kun nyt jo tuntuu..

ah, ihanaa kun lyhyt työviikko!

Juu ollos hyvä :) Siis mie kuulin muistaakseni tuon jutun vasta oman ovulaationi jälkeen, että siittiöillä kestää 7 h matkata sinne munasolulle, jotenka paras ajoitus seksiin olisi juuri ennen sitä oviksen huippua. Kyl se munasolu siellä kait hetkisen odottelee, mutta ennenkaikkea ne siittiöt voi odotella paljon pidempiä aikoja sen munasolun irtoamista! Siittiöt kun kestää keskimäärin 2-4 päivää elossa naisen sisällä... Jotkut sanoo, että jopa 7 päivää, mut en luottas kyllä siihen... Ph-arvo on yleensä tuolla alhaalla sen verran hapan, että se ei ole oikein suotuisa elinympäristö simpoille. Sen vuoksi ne ei kauaa siellä kestä venailla, mut kyl varmaan sen 2 päivää kevyesti :)

Hertta

Tervetuloa onnellinen höpsöttäjä ja sinililja!

Amilda: Mitäpäs sitä turhaan kuseksimaan...täti tulee tänään..:) edellisistä kerroista viisastuneena ootan varmasti ainakin vkl:n asti ennenkö testaan:)

Huh sain eilen kiskottua itseni lenkille..jos se kuntoilu tästä taas lähtis käyntiin, kun talvella se pääsi hiipumaan:/..

Jotain galluppia vois taas heittää..hmm..vaikka tälläinen pääsiäisaiheinen, kun se ovellakin on:)

Elikkäs:

Onko teillä mitään pääsiäisperinteitä? Ja mitä ootte suunnitellut nyt pääsiäiseksi?

Lapsena meillä oli kauheana pääsiäisohjelmaa..käytiin virpomassa,maalattiin munia ja syötiin suklaamunia..Nykyään ei jaksa enää ees laittaa ruohoa kasvamaan..tai nyttenkin oisin halunnut laittaa kasvamaan, mutta taas pääsiäinen pääs yllättämään etten ehikään:/
Omalle mahdolliselle lapselle haluaisin lapsuuteni perinteiden lisäksi sellaisen mitä oon kuullu muilla olleen eli, että piilotetaan suklaamunia pitkin kämppää ja etsitään ne:) Siitä olin joskus kateellinen kavereilleni, kun meillä ei tuollaista ollut ;)
Nyt pääsiäisenä, pääsiäinen luultavasti menee anoppilassa..jossa ulkoillaan ja heillä on ollut tapana juoda viiniä aterialla ( yak;)) ja tietty jos kelit taas suosii niin kelkkaillaan ja pilkitään..

Tervetuloa onnellinen hössöttäjä.

Kopsasin tämän yhdeltä toiselta vauvapalstalta, mielenkiintoinen tutkimus:

Yhdyntäajankohta ja hedelmöitymisen onnistuminen
Lääkärilehti
1996;51(9):943
Robert Paul

Munasolu voi hedelmöityä vain lähellä ovulaation ajankohtaa. Sen verran tiedetään, mutta muutoin hedelmöitymiseen liittyy lukuisasti avoimia kysymyksiä. Mikä yhdyntäfrekvenssi maksimoi raskaaksitulemisen mahdollisuudet? Kuinka kauan siittiö pysyy hedelmöittämiskykyisenä naisessa? Entä onko siinä perää, että ajoittamalla yhdyntä tietyllä tavalla voidaan vaikuttaa syntyvän lapsen sukupuoleen?

Näihin kysymyksiin on saatu valaistusta hyvin toteutetussa prospektiivisessä tutkimuksessa, joka tehtiin eräässä Pohjois-Carolinan kansanterveyslaitoksessa. Tutkimukseen värvättiin 221 tervettä pariskuntaa, jotka suunnittelivat raskautta. Heti kun ehkäisy lopetettiin, rupesivat naiset keräämään päivittäin virtsanäytteitä ja yhdyntäajankohdat rekisteröitiin. Virtsanäytteiden estrogeeni- ja progesteronimetaboliittien avulla määritettiin ovulaatioajankohta.

Otokseen tuli 625 kuukautiskiertoa, joista ovulaatioajankohta voitiin täsmentää. Kierroista 192 päätyi hedelmöitykseen ja näistä 129 synnytykseen. Ilmeni, että hedelmöityminen onnistui vain kuutena ovulaatiota edeltävänä päivänä, mahdollisuudet olivat suurimmat ovulaatiopäivänä sekä parina sitä edeltävänä päivänä (yönä?), jolloin joka kolmas yhdyntä johti hedelmöitymiseen. Raskauksista 6 % alkoi yli 3 vuorokautta aiemmin tapahtuneen yhdynnän jälkeen, eli siittiö on hedelmöittämiskykyinen pitkäänkin. Yhdyntäajankohta ei ollut lainkaan yhteydessä syntyneen lapsen sukupuoleen.

Tutkimus selventää monta asiaa. Nyt on osoitettu, että hedelmöityminen onnistuu vain ovulaatiota edeltävänä viikkona. Näin ollen voi olla syytä arvioida uudelleen ohjetta, jonka mukaan raskautta suunnittelevien tulee pyrkiä yhdyntään ovulaatiopäivänä tai sen jälkeen. Tutkimus osoitti myös, että yhdyntäfrekvenssi ei vaikuttanut raskauden todennäköisyyteen, joten abstinenssiohje, joka usein annetaan raskautta suunnitteleville, saattaa sekin vaatia uudelleenarviointia. Yhdyntäajankohdalla ei voi vaikuttaa lapsen sukupuoleen.

Wilcox AJ, Weinberg CR, Baird DD. Timing of sexual intercourse in relation to ovulation. N Engl J Med 1995;333: 1517–1521.

Kirjoittaja: Robert Paul