Alkuraskaus ja vatsan kasvu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä ihmeissään

Vieras
Kyselisin vaan että kuinkas nopeesti teillä on alkanu maha kasvamaan,itsellä kolmas raskaus ja viikkoja vasta 10+5 ja maha on oikeesti iso,onkohan vaan alku turvotusta vai voiko johtua ihan jo raskaudesta??

Mulla oli raskauden alussa paino korkeimmillaan koko raskauden tähänastisena aikana, nousi n. 2 kg tuohon kymppiviikkoon mennessä ja oli mahaa. Sitten lähti pari kiloa ja "oikea" mahankasvu alkaa näkyä nyt viikoilla 23+0. Veikkaan siis että alkuturvotuksia, johtuisko esim. hormonitasojen noususta, tiettyjen ruokien korostuneesta syömisestä tms.

mullakin turposi ja kaveri pilkkas että joko käytän äitiyshousuja mut tavis farkut kinnaa just alamahaa joka on arka paineelle.. mul meni aika nopeesti hóusut vaihtoon.

Minulla viikkoja nyt 14+4 ja paino ollut toistaiseksi laskusuuntaista. Huomenna mennään uimaan ja kun eilen uimapukua sovitin niin pientä muumimaisuutta huomasin, kun olen suht hoikka muuten, mutta nyt on sellainen maha et ei kaikki välttämättä tajua että se on vauvamaha, aattelee varmaan vaan et oonpas tanakoitunut keskivartalosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Riippuu siitä, onko raskauden alussa tosi laiha vai vähän lihaa alavatsalla :/ Laihalla masu tietty alkaa pyöristyä nopeammin.

Suht hoikka olen minäkin, mutta taaksepäin kallistunut kohtukin vaikuttaa siihen ettei ne raskaudet niin nopsaan näy.

Yhteistyössä