Voiko jo näkyä näin paljon vauvamaha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minnuska89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun siskolla on kaksi lasta, jälkimmäisen sai 22-vuotiaana. Nyt lapset ovat jo aikuisia, mutta sisko ja miehensä vielä nuoria (ainakin mun silmissäni :) ). Sisko on kertonut, että päivääkään ei ole katunut sitä, että teki lapset nuorina. Avioliitto on kestänyt 24 vuotta ja nyt on ihana viettää yhdessä aikaa :) Mä sain lapseni 28-vuotiaana enkä usko, että olisin ollut valmis yhtään aikaisemmin. Ystäväni sai lapsensa 36-vuotiaana ja koki, että se oli hänelle se sopiva ikä.

Lapsi on hankittu väärän ikäisenä jos sen itse niin kokee.

Huhhuh. Itse olin 19 kun sain esikoiseni, 21 kun sain kuopukseni. Nyt 45 eikä ole nuoruuden kaipuuta yhtään.

Älä yleistä, naurettavaa iällä pätemistä, kenties jopa katkeruutta?

Lapsenhan saa tehdä ihan minkä ikäisenä tahtoo, kunhan on hankittu koulutusta, että on töitä eikä tarvitse sossun luukulla asioida. Kouluttamattomat, tuilla elelevät elämäntapakotimammat ovat taas ihan oma ryhmänsä.

Ihana maha :D Kyllä se sillain on raskausmaha, et tuskin sulla tuommonen olis ilman raskautta. Mut ei se mitenkään vauvan ja kohdun kasvamisesta vielä johdu, vaan on turvotusta :)

Ja mitä tohon ikään tulee, niin mikäs siinä nyt on niin omituista että ap:n ikäisellä on lapsia :o Ihan normaali ja paras ikä lapsentekoa ajatellen.

Enkelivauvasta vielä, ajatelkaapa kuinka olen säälittävä, ku meni kesken viikolla 7 ja silti olen itkeny ja surru asiaa niin kovasti, että vasta nyt kun keskenmenosta on kulunut 8kk ollaan alettu yrittämään kolmatta uudelleen.

No on taas jutut IHAN HIEMAN OT!?!?!?

Ap:lle - kyllä mullakin on toisesta raskaudesta eteenpäin olluta vaikka minkälaista mahaa, mutta turvotusta se on ollut ja alkuviikkojen jälkeen jossain vaiheessa laskenutkin ennen kuin on tullut se oikea vauvamaha esille.

[QUOTE="huu";23611005]Huhhuh. Itse olin 19 kun sain esikoiseni, 21 kun sain kuopukseni. Nyt 45 eikä ole nuoruuden kaipuuta yhtään.

Älä yleistä, naurettavaa iällä pätemistä, kenties jopa katkeruutta?[/QUOTE]

Aivan. Näin se tuntuu palstalla olevan, 24-vuotiaana viimeistään on jo "lapset tehty ja elämä hymyilee". Jännä vaan, että vähintään saman verran on näitä aloituksia, että "milloin lapsilisä tulee", "Jos oon alle 25v työtön, niin mitä tukia saan".

Hih.

[QUOTE="moikka";23611029]Ihana maha :D Kyllä se sillain on raskausmaha, et tuskin sulla tuommonen olis ilman raskautta. Mut ei se mitenkään vauvan ja kohdun kasvamisesta vielä johdu, vaan on turvotusta :)

Ja mitä tohon ikään tulee, niin mikäs siinä nyt on niin omituista että ap:n ikäisellä on lapsia :o Ihan normaali ja paras ikä lapsentekoa ajatellen.

Enkelivauvasta vielä, ajatelkaapa kuinka olen säälittävä, ku meni kesken viikolla 7 ja silti olen itkeny ja surru asiaa niin kovasti, että vasta nyt kun keskenmenosta on kulunut 8kk ollaan alettu yrittämään kolmatta uudelleen.[/QUOTE]

Mulla oli ennen tätä raskautta todella pieni maha, ja sillon ku minäkin sain keskenmenon niin voin kertoa että ite itkin melkein sen vuoden koska olin masentunut ja pidin sisällä kaiken, en puhunut kenellekään että olo olisi helpottanut, tuli itse syytökset yms, se oli minulle ensimmäinen keskenmeno, nytten kun raskauduin uudelleen niin elämä alkoi taas hymyilemään.

Viimeksi muokattu:
Aivan. Näin se tuntuu palstalla olevan, 24-vuotiaana viimeistään on jo "lapset tehty ja elämä hymyilee". Jännä vaan, että vähintään saman verran on näitä aloituksia, että "milloin lapsilisä tulee", "Jos oon alle 25v työtön, niin mitä tukia saan".

Hih.

No sehän ei kuulu tähän. Itse olen kouluttautunut ja vakituinen työpaikka oli jo tuolloin 19 vuotiaana. :) En ole koskaan ajatellut koska lapsilisät tulee, työttömyyskään ei ole aina oma ongelma.

[QUOTE="vieras";23611062]Rv 12 asti kohtu on häpyluun alla. Jos kohtu kasvaa nopeammin, voi kyseessä olla rypäleraskaus.[/QUOTE]

kävin kontrolli ultrassa 4.4 koska epäiltiin ulkopuolista raskautta ja lääkäri tunnusteli kohtua ihan tuosta häpyluun kohdalta ja kaikki oli ultrassa hyvin, sielä se eleli.

Mulla oli ennen tätä raskautta todella pieni maha, ja sillon ku minäkin sain keskenmenon niin voin kertoa että ite itkin melkein sen vuoden koska olin masentunut ja pidin sisällä kaiken, en puhunut kenellekään että olo olisi helpottanut, tuli itse syytökset yms, se oli minulle ensimmäinen keskenmeno, nytten kun raskauduin uudelleen niin elämä alkoi taas hymyilemään.

Mullaki oli eka kerta ku meni kesken (vai onko se nyt km vai kemiallinen noilla viikoilla, en tiedä eikä kiinnosta oikeastaan) ja en osannut aavistaakaan kuinka pitkään voi surra tuollaista. Mulla kun oikeastiki on kyseessä ollu pelkkä möykky, toisin kuin sulla ku oli niin pitkällä jo. Mulla ehti tulla raskausoireet tosi vahvasti ja mahaki turpos kovasti, ei tosin vielä tuolta näyttäny ku sulla :)

Onnea raskauteen, toivon että kaikki menee hyvin!

[QUOTE="hoo";23611052]No sehän ei kuulu tähän. Itse olen kouluttautunut ja vakituinen työpaikka oli jo tuolloin 19 vuotiaana. :) En ole koskaan ajatellut koska lapsilisät tulee, työttömyyskään ei ole aina oma ongelma.[/QUOTE]

Voi se vähän kuuluakin. Mut hyvä, että sulla noin, tilastojen valossa fakta on kuitenkin se, että kouluttamattomuus, nuoruus ja työttömyys ja tuilla eleleminen korreloivat usein näissä asioissa. Usein niiden väliltä löytyy myös selkeä syy-seuraussuhde. NÄin se vaan on, vaikka oma kokemus olisi erilainen.

Voi elämä mitä väkeä täällä on!

Ap:lle Onnea raskaudesta ja mun luikkuakin luikummalla siskollakin on jo tosi iso masu melkein samoilla viikoilla. Varmasti aika yksilöllistä milloin alkaa näkymään.

Voi se vähän kuuluakin. Mut hyvä, että sulla noin, tilastojen valossa fakta on kuitenkin se, että kouluttamattomuus, nuoruus ja työttömyys ja tuilla eleleminen korreloivat usein näissä asioissa. Usein niiden väliltä löytyy myös selkeä syy-seuraussuhde. NÄin se vaan on, vaikka oma kokemus olisi erilainen.

Täälläkin yksi tilasto poikkeama. Oon 24 vuotias, meillä on kohta 3 vuotias lapsi, opiskelen yliopistossa ja minulla on vakkari työ, jossa olen työskennellyt 4 vuotta. Päivääkään elämästäni en ole ollut työttömänä, enkä senttiäkään sossusta hakenut. Ainii ja toista ollaan jo jonkun aikaa yritetty saada.

Minä sain keskenmenon rv14 ja kyllä se oli minun lapseni vaikka hyvin pieni olikin. Ja ihan oikea vauva.
Neljännessä raskaudessa rv11+ maha oli jo tota luokkaa kuin ap:lla.

Noh, ei se että on kouluttautunut mm yliopistossa mitään työtä kuitenkaan takaa.

[QUOTE="vieras";23611062]Rv 12 asti kohtu on häpyluun alla. Jos kohtu kasvaa nopeammin, voi kyseessä olla rypäleraskaus.[/QUOTE]

Ei se nyt ihan noinkaan mene. yksilöllisiä vaihteluja on aika paljon, sekä kohdun korkeuden että luun korkeuden suhteen.

Laihalla ihmisellä jos on eteenpäinkallistuva kohtu voi raskausvatsa tulla näkyviin todella aikaisin ja varsinkin jos ei ole kyse ensimmäisestä raskaudesta, se kohtu kyllä vetää mukanaan ihon pidemmältäkin matkalta kuin vain kohdun kohdalta.

Luojan kiitos, itselläni oli tuollainen maha vasta viimesilläni. Eipä tullut arpia eikä jäänyt löllyviä makkaroita tai nahkoja synnytyksen jälkeenkään. Palauduin ihan ennalleen kahden raskauden myötä :)

Yhteistyössä