Voiko jo näkyä näin paljon vauvamaha?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minnuska89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olen vuosimallia -87 ja mulla on neljäs lapsi tulossa. Eiköhän se tosiaan ole jokaisen oma asia minkä ikäisenä ja kuinka monta lasta tekee? Meneekö teillä joillaki valittajilla elämä pilalle ko ap odottaa jo toista lastaan tai jos hänellä on pieni enkelivauva? Jestas mitä kitinää aikuisilta ihmisiltä.

[QUOTE="ViEras";23610765]Hohhoijaa.
A) mun mielestä on loukkaavaa oikeiden enkelivauvojen äitejä kohtaan kutsua alkuraskauden keskenmenoa enkelivauvaksi. Ja mulla itsellä eka raskaus meni kesken juurikin rv 12 että tiedän kuinka pahalta tuntuu mutta ei se mikään enkelivauva silti ole.
B ) googletapa huvikses minkä kokoinen kohtu on noilla viikoilla, tossa sun mahassas on pääasiassa läskiä ja turvotusta, ja puskee sitä eteenpäin. Kai myös kävelet jo kuin ankka?[/QUOTE]

Aivan törkeää alkaa v*ttuilemaan tuollaisesta, sinä et määrää sitä, millä viikoilla lasta voi kutsua vaikkapa enkelivauvaksi. Ihan oikea lapsi sieltä on varmasti ollut tulossa jo tuolloin viikolla 12. Ja kävelystä: mulla on alkanut löystymään lantio viikolta 15 lähtien, mikä aiheuttaa ankkamaisen kävelyn, ei se iso maha.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja kerrohan
Onko tuo 89 merkissä sun syntymävuosi? Voi luoja. Toinen tulossa ja silleen.

Kyllä niitä lapsia entisaikoina tehtiin paljon aikaisemmin. Ja itse (21v) olen sitä mieltä jo lapsen saaminen on kovasti kasvattanut (oltiinhan me jo reilu vuosi oltu naimisissa kun meidän vauva syntyi) + nuorena jaksaa paremmin, paikat usein palautuu paremmin (itse kylläkin koin aika kovan kolauksen tämän suhteen, mutta se taas johtuu ihan muista syistä) ja on vielä muutakin kuin vanhainkoti edessä (vähän kärjistetysti sanottuna) siinä vaiheessa kun lapsi/lapset muuttaa pois kotoa! Meillä on myös äärettömän hyvät tukiverkostot, kun on mummit ja papat vasta 45-55v ja isomummit ja isopapat ja muut sukulaiset siihen vielä päälle - kaikki edelleen hyvissä voimissa (ja asuvat samassa kaupungissa ^^). Lisäksi luultavasti olen itse kykeneväinen auttamaan tytärtäni tulevien mahdollisten lastensa kanssa.

Itse en näe siinä mitään huonoa, että parikymppiset tekee lapsia kunhan ovat vastuullisia ja mahdollisimman hyviä vanhempia lapsilleen ja niistä huolehtivat. Lähtökohdat periaatteessa ihan samat/yhtä hyvät kuin 25, 30 tai 40v äidilläkin. Ap ei ole minulle ainakaan antanut minkäänlaista syytä epäillä tätä. Kaikki tekee kuten itselleen sopii, turha toisten päätöksiä tulla kauhistelemaan varsinkaan noin hatarilla tiedoilla kuin syntymävuosi...

[QUOTE="jees";23611189]Noh, ei se että on kouluttautunut mm yliopistossa mitään työtä kuitenkaan takaa.[/QUOTE]

Jep, tää on totta... Yksi tuttava on todella korkeasti koulutettu mutta työtä ei löytynyt, ei edes kaupan kassalta kun eivät voineet käsittää miksi hän haki töitä sieltä. Eli ei kannata liikaa kouluttautua, ei ainakaan sellaiselle alalle mistä ei löydy helposti työtä, koska sitten saattaa mennä sivu suun kaikki tollaisetkin työt kuten esim. se kaupan kassa (mikä siis on ihan hyvä työ).

Itse valmistun ammattikorkeakoulusta nyt 22-vuotiaana (pääsin sinne suoraan lukiosta). Joten sen ikäisenä ainakin voi jo olla hyvin koulutettu ja työpaikkakin tiedossa.

Ap:n masuun en osaa kyllä ihmeemmin sanoa mitään... Onhan se iso, mutta mahan kasvu on niin yksilöllistä :) Varmaan se on sitä turvotusta mitä nää muutkin on ehdottanu :)

Yhteistyössä