Alkuraskaus+pyörryttää+tekee suolasta mieli

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamuska7
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamuska7

Jäsen
23.08.2012
768
0
16
Viikot jotain 6-7... Etovaa oloa ollut jo jonkin aikaa. Eilen ja tänään on alkanut pyörryttää. Tuntuu että silmissä mustenee ja pakko mennä pitkälleen ja nostaa jalat ylös.
Suolasta tekee kauheasti mieli, soitin jo miehelle että kävis ostamassa sillipurkin, suola kalaa....äsken ei ollut muuta niin laitoin leivän päälle paistettua broileria ja ripottelin päälle kunnolla suolaa.
Tiedän että suolaa pitäis yrittää välttää, mutta kun elimistö huutaa suolaa....
 
Elimistö saattaa viestittää sulle ihan oikein. Pyörrytys VOI johtua esim. matalasta verenpaineesta, ja silloin suolan syönti voi olla ihan ok juttu, koska se nostaa verenpainetta. Eli kannattais varmaan soittaa neuvolaan/käydä siellä, jos vaikka mittaisivat verenpaineet. Varmaan saisit toki muutenkin ohjeita tuohon oloon.
 
Alhainen verenpaine voi aiheuttaa pyörtymisen tunnetta, johon auttaa juurikin tuo suola, jos se parantaa sun oloa niin kannattaa sitä syödä. Mulle ohjeistettiin niin, että pidän suolaista salmiakkia tai ihan suolaa mukana lenkeillä, kun tuli tunne, että jalat lähtee alta.
 
alkuraskauteen kuuluu huimauksen tunne..elimistön verimäärä lisääntyy ja se aiheuttaa huimauksen tunnetta ..menee kyllä ohi ajan kanssa. Kannattaa juoda riittävästi nesteitä ja liika suola ei ole hyväksi vaikka olisi alhainen rr
 
Hei nyt muistinkin kun olin toissa viikolla sairaalassa niin hoitaja ei meinannut millään uskoa verenpaine lukemia, olivat niin matalat yläpaine alle sata (muistaakseni joku 97) ja alapaine alle 60. Hoitaja sanoi että voi johtua siitä kun makasin vaan sängyllä, mutta olisko tosiaan niin että verenpaineeni on edelleen matala?!?
Koko päivä mennyt vaan haahuillessa, en uskalla lähteä mihinkään kun tuntuu että huimaa niin paljon. Nyt vetelen jo suolaa suoraan purkista vaan ei vaan auta, pitäis saada jotain oikeaa syömistä mikä olisi suolaista
 
Minulla on ollut aina matala verenpaine ja alkuraskaudessa tosiaan välillä alkoi huimata. En pystynyt kuukausiin syömään mitään makeaa, jo pelkkä makean haju tai näkeminen inhotti. Sen sijaan suolaiset maistuivat hyvin ja auttoivat oksenteluun, jos vaikka aamun oli oksennellut ja sitten sai suolaista voileipää niin oksentelu loppui ja olo koheni. Tuolloisesta runsaasta suolaisen syömisestä ei tullut turvotusta eikä verenpaineet nousseet, sittemmin olen taas voinut syödä normaalimmin sekä suolaista että makeaa vaikka joskus vieläkin tulee helposti oksennusrefleksi tai oksettava olo esimerkiksi autossa ja bussissa.
 

Similar threads

Yhteistyössä