Allergia oireista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Kysyisimpä että voiko eläinallergian yhteydessä olla oireena pelkästään iho-ongelmat? Kyseessä on 2 vuotias taapero jonka iho on alkanut kuivua ja kutisee, varsinkin taipeista ja kasvoista. Meillä on koira, lapsi ei aivastele eikä nenä vuoda mutta tuo iho... reppana kutittaa itteänsä kokoajan vaikka on saatu tehokkaat rasvat. Allergiatesteissä on käyty mutta ei olla vielä tuloksia saatu... pelkään vaan että onko juuri sitten koiralle allerginen ja joudutaanko koirasta luopumaan :(

ruoka-aineita ei testattu... taaperolla on kerran mummolassa alkanut nenä ja silmät vuotamaan kun leikki mummolan koirien kanssa, mutta vain kerran. Oman koiramme kohdalla ei vuoda mutta huolettaa tuo iho :/

Tulee heti takaisin, rasvat auttavat hetkellisesti. Esikoisella oli pienempänä samantyylinen iho, meni kuitenkin lopulta ohi... ensin ajattelin että jos tällä kuopuksellakin oli atooppinen iho mutta kun se siellä mummolassa niin voimakkaasti heti reagoi kun koirat tulivat siihen pyörimään siksi käytettiin allergiatesteissä, sitä ennen oli nukkumassa mummolan yläkerrassa, iho hyvin rasvattuna ja iho olikin heti paremmassa kunnossa kun lapsi heräs mutta kun alakertaan tuli ja otti kosketusta koiriin tuli samantien oireet takas ja iho aukes, taisi se myös mennä räkäiseksi kun mietin tilannetta. Ne koirat siis eivät ole mummolan koiria vaan mummolassa olivat käymässä yhtäaikaa meidän kanssa...

Kyllä epäilen tuota koira allergiaa. Aina ei näy edes testeissä, viivästeiset allergiat mutta voivat olla hyvinkin hankalia ja kehittyä, kannattaa ottaa todesta ja miettiä jos antaisitte koiran vaikka hoitoon joksikin aikaa testiksi

siis niin kerrottakoon nyt vielä että mummolan koirat ovat ranskanbulldoggeja joilta siis irtoaa normaalisti karvaa... meillä on tämmöinen "allergiaystävällisempi" koira, portugalinvesikoira... oman koiran kohalla ei vuoda nenä mutta siis iho oireilee. On meillä yli 10kaniakin, nekin on testattu... kanien kohalla selvästi vuotaa nenä kun kanilassa lapsi käy, en ole enää kanilaan päästänyt. Kanit minua eivät niin huoleta entä koira, kaneista voin luopua mutta koirasta luopuminen on niin vaikea ajatus.

Kyllä toi mun mielestä allergiaan viittais jos ei rasvat auta ku sen käytön ajan, mutta jos se on nyt ykskaks alkanu ni tuntuu oudolta et koirasta tulis.

Mä oon ite allerginen anoppilan kissoille - mutta en omalle, karva/hilseily on niin erilaista, samaten mun tyttöni myös (joka kyl on allerginen vähän kaikelle)

Yhteistyössä