Allergialääkkeet+imettäminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katja87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Katja87

Aktiivinen jäsen
07.05.2007
14 292
0
36
Juu, tiedän että lääkäriltä saan oikean vastauksen tähän..mut mikäs käytäntö yleensä ottaen on, että voiko mitään allergialääkkeitä syödä imetysaikana?
Nenä kutisee kauheesti, ja aivastuttaa ym. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Juu, tiedän että lääkäriltä saan oikean vastauksen tähän..mut mikäs käytäntö yleensä ottaen on, että voiko mitään allergialääkkeitä syödä imetysaikana?
Nenä kutisee kauheesti, ja aivastuttaa ym. :snotty:

Siinä lääkepaketissakin on varmaan tieto. Netistäkin löytyy, olikohan lääketietokeskus?

No yleisesti ottaen tableteita ei sais mun käsittääkseni käyttää, mutta nenäsumutteet, silmätipat ja muut ns. paikallishoidot ois kohtuudella sallittu. Mä lopetin itse aikoinaan imetyksen juuri tässä kevään kynnyksellä saman vaivan takia. Minä en uskonut pärjääväni ilman allergialääkkeitä, nyt kyllä jälkeenpäin harmittaa aivan vietävästi.:(

allergialääkkeet sisältää yleensä histamiinia, joka väsyttää (myös vauvaa). Tätähän mä en tiennyt ja söin allergialääkkeen esikoisen ristiäispäivänä ja samalla tainnutin vauvan. Koko toimituksen ja jälkibileet poitsu vaan nukkui ja vieraat ihmetteli että kylläpä on rauhallinen vauva :headwall: :headwall:

En siis todellakaan suosittele allergialääkkeitä käytettäväksi imetysaikana.

No voi ei, pitääkö se nyt tämän takia sit imettäminen lopettaa..
Vai auttaiskohan ne pelkät nenäsuihkeet.. :/

Mä en palstalta kuullun perusteella vielä alkaisi imetystä lopettamaan.

Jutustele lääkärin kanssa, noita antihistamiinejakin on paljon erilaisia. Nenäsumutteet ja silmätipat on yllättävän tehokkaita myös. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
No voi ei, pitääkö se nyt tämän takia sit imettäminen lopettaa..
Vai auttaiskohan ne pelkät nenäsuihkeet.. :/

Mä en palstalta kuullun perusteella vielä alkaisi imetystä lopettamaan.

Jutustele lääkärin kanssa, noita antihistamiinejakin on paljon erilaisia. Nenäsumutteet ja silmätipat on yllättävän tehokkaita myös. :)

Juu, siis en todellakaan näiden palstajuttujen takia imetystä nyt lopeta..en sitä tarkoittanut.Vaan lähinnä tarkoitin, että toivottavasti mulle löytyy joku tehokas lääke mikä sopii myös imetysaikana, ettei tarviis lopettaa imettämistä :)

Yhteistyössä