Alkuperäinen kirjoittaja Taukku:
Pelästyikö "kai vähemmän varovainen" vai mistä noin hurja puolustautuminen? Itse olen kyllä enemmän "harkitsijan" kannalla siinä, että vaikkei lääkkeetkään välttämättä terveellisiä ole, niin niiden koostumus tiedetään tarkemmin kuin luontaistuotteiden, eikä vaikuttavien aineiden määrä vaihtele samalla tavalla kuin luotaistuotteissa.
Harkitsit, juot Aloe veraa ja olet tyytyväinen. Joku muu saattaa tehdä saman vaikka kärpässienen kohdalla. Etkö sinä tuomitse tällaista ihmistä älykääpiöksi? Minä ainakin tuomitsen. Ja pilkunviilaajille tiedoksi, halusin nimenomaan ottaa esimerkiksi sellaisen luontaistuotteen, jonka syömisen me kaikki tulkitsemme tyhmyydeksi. Jotkut ajattelevat samoin Aloe Verasta.
Ei, en pelästynyt. Kiitos huolenpidosta

Haluan korostaa että itse vastasin aloittajan kysymykseen koskien aloe-juoman käyttökokemuksista. En tiedä miksi muut täällä puhuu kärpässienistä ja katajanmarjoista tai mitä nyt olikaan. Aloe veran käytöstä, myös sisäisesti, on dokumentteja todella pitkältä ajalta (satoja- tuhansia vuosia). Ja nimenomaan esim sairauksien parantajana ei aiheuttajana.
Ei tämä ole eka keskustelu jossa törmään todella negatiiviseen suhtautumiseen koskien aloe veran käyttöä. Eikä viimeinen. Niin meillä täällä pohjolassa (ts. Suomessa. Ruotsissa ja Norjassa on niin tyhmiä ihmisiä että ne juo aloe veraa paljon enemmän, jopa raskaana ollessaan) on tapana toimia.
Voin lohduttaa kaikkia kauhistuneita; ruotsissa elintarvikevirasto tutki aloe vera juoman (siis nimenomaan sen yrityksen tuottaman juoman jota itse käytän, muihin en ota kantaa) ja totesi että 99,9% se on vettä ja 0,1% on hivenaineita tms. Eli mun oloni koheni juomalla vettä. Ja mulla on kanssasisaria! Eli veden juominen se kannattaa! Vesi ei kai ole maksatoksista?
Suosirri: hyvä pointti! jos sokeri ja kahvi keksittäis nyt, ne olisi laittomia/apteekki tavaraa.
Ja siihen ruokavalion monipuolisuuteen; tehoviljelyn takia appelsiini nyt ja appelsiini 20 vuotta sitten sisältävät TÄYSIN eri pitoisuuden ravinteita. Ja haitallisia aineita (torjunta-aineet jne).
Olen asiaan perehtynyt, ja tiedän tilanteen.
Raha puhuu ja on parasta vaieta asiasta että kauppa kävisi.
Nyt mennään jo niin metsään varsinaisesta aiheesta että jatketaan toisaalla.
Summa summarum; vesi auttaa toisia, toisille se teettää vaikka peräpukamia tai ummetusta. Ja nyt kun alkaa se plasebo-höpötys, niin voin kertoa että olen nähnyt erilaisia positiivisia vaikutuksia niin koirilla kuin hevosillakin. Meillä siis uskotaan aloen hyviin ominaisuuksiin eläintenkin voimilla

(Niille joilla on huono huumorintaju; saatan livetä taasen sarkasmin puolelle.)
Meen hörppäämään aloeta. Ja kyllä- kannan hyvästä olostani vastuun!