älykäs mies-tyhmä nainen, älykäs nainen-tyhmä mies jne. Millaisia suhteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja parisuhteet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

parisuhteet

Vieras
Aikani kuluksi mietin erilaisia kombinaatioita parisuhteessa

älykäs mies-tyhmä nainen
älykäs nainen-tyhmä mies
älykäs nainen-älykäs mies
tyhmä nainen-tyhmä mies

Mitä suhteita löydät lähipiiristäsi? Mitä ajatuksia herättää? Suurin osa pareista on kai kuitenkin jotain noilta väleiltä;)

Mul on ystävä pariskunnassa tyhmä mies ja tyhmä nainen...lisäksi helv kateellisia.Voin kertoa ettei toimi.
Tai siinä mielessä että molempien harrastus on ruotia ja haukkua muita. HYvin negatiivisia ihmisiä.Ne on oikeassa katkeruuden ympyrässä.Puhuvat paskaa toisistaan ja muista!

Meillä menee niin et mies on älykäs matemaattisesti ja päättelytehtävissä tosi hyvä.

Koulussa oli tosi hyvä ja taiteellisesti lahjakas.

Mä en tajunnu matikkaa ollenkaa ja järki ei riitä päättelytehtäviin. Piirtää en osaa ollenkaan.

Kieliä osaan paremmin ja olen sosiaalisesti lahjakkaampi. Osaan ratkoa ja pohtia ihmisten ongelmia monesta suunnasta. Mua onki joskus tituleerattu Pekka sauriksi:D

Olenkin asiakaspalvelualalla ku miestä ei moiseen sais vaikka maksettaisiin:d

älykäs mies-tyhmä nainen -Tällasessa suhteessa nainen on alistetussa asemassa, tekee kaikki kotihommat ja mies keskittyy uraansa tai harrastuksiinsa. Mies ottaa naisen palvelemaan itseään ja hoitamaan lapsensa. Kun lapset on kasvatettu tarpeeksi isoiksi mies löytää "elämänsä rakkauden" ja jättää tyhmän naisen monen lapsen yksinhuoltajaksi. Mieshän voi tavata lapsiaan helposti kun ne osaa jo itse tulla bussilla isin luokse. Ja naimisiin tämä älykäs míes ei tyhmän naisen kanssa mene tai ainakin tekee tiukan avioehdon, jos menee.

älykäs nainen-tyhmä mies -ottaako älykäs nainen koskaan tyhmää miestä? Siksi älykkäitä naisia kai onkin niin paljon sinkkuina.

älykäs nainen-älykäs mies -tasa-arvosta pidetään kiinni, kumpikin hoitaa kotia ja luo uraa. Kai älykäs nainen voi olla kotiäitinäkin, muttei varmasti koko elämäänsä. Suuret riskit eroperheeksi, kun tavataan koko ajan kiinnostavia ihmisiä?

tyhmä nainen-tyhmä mies - tasapainoisin ja mukavin suhde, jos kuitenkin on kohtuullinen toimeentulo. Tyhmänä on mukava olla, jos toinenkin on tyhmä, silloin ei paljon maailman murheet paina. Kumpikaan ei käytä hyväkseen, kun ei kumpikaan ole siihen tarpeeksi älykäs. Tämä suhde voi kukoistaa kuin kaunis kukka.

Minä seurustelin monta vuotta miehen kanssa, joka oli todella hyvä kaikinpuolin, mutta jouduin vaan lopulta hyväksymään sen tosi seikan, että miehen yleissivistys ja älykkyys oli hyvin heikko :( En pidä itseäni nerona, mutta kyllä odotan parisuhteelta keskustelua ja haastavaa ajatusten vaihtoa, tähän mies ei vain pystynyt, ei ollut kiinnostunut sivistämään itseään, ei opiskelemaan, ei edes Hesari jaksanut lukaista läpi. Harmi, kun muuten niin mukava mies. Itse olen korkeasti koulutettu ja kiinnostunut elämästä kaikkinensa, onneksi nyt samanlainen aviomies =) (enkä tarkoita tällä sitä, että pitää olla maisteri, että on älykäs...!!)

Eli mielestäni samanlainen "älykkyys" tai "tyhmyys" on paras vaihtoehto. =)

Kerran yritin seurustella yhden ei-niin
-älykkään pojan kanssa mut ei siitä mitään tullut kun ei keskustelu sujunut. Mun mielestä myös huumorintaju pitää olla samalla tasolla. Nykyisen kanssa näin on ja ollaan oltu yhdessä 9 vuotta. Tunnen paljon pariskuntia joissa molemmat tyhmiä tai molemmat älykkäitä ja ilmeisesti toimii. Sääliks käy vaan niiden tyhmien lapsia.

Oon järkyttynyt kun huomaan kirjoittavani seuraavaa. Meillä on yhdistelmä älykäs mies ja älykäs nainen, sillä erolla, että mies on korkeasti koulutettu ja tekee koulutustaan vastaavaa työtä saaden sen mukaista palkkaa. Itse taas olen hyvin ja monipuolisesti koulutettu, mutta teen työkseni viimeisintä oppimaani perusduunarin hommaa - ja sitäkään en toviin, sillä olen ollut kotiäitinä. Mies saa tuntea olevansa perinteisessä mielessä perheen elättäjä kun tuo 90% rahoista tällä hetkellä ja minä olen kodinhengetär joka pyykkää ja hoitaa lapset. Välillä voin olla osaani tyytymätön, mutta kun lapset nukkuu ja istumme alas sohvalle, niin olemme aivan yhtä älykkäitä ja kyvykkäitä keskustelemaan Unkarin kansannoususta. Jos näin ei olisi, en jaksaisi. Tarvitsen kumppanin, joka haastaa minut älyllisesti.

Missä se toimimattomuus näkyy?

Mm. siinä, että keskustelu takkuaa ja menee tappeluksi mikä on luonnollisesti tyhmän naisen aikaansaannosta. Sen siitä humanistin kanssa naimisesta saa. Kun perunankuorintakin muuttuu akateemiseksi väittelyksi siitä, mikä helvetin olemus ja tarkoitus sillä perunalla on, niin kyllähän siitä tietysti monipolkuisen ja kirjavan keskustelun saa aikaan, mutta ruoka jää tekemättä...

Miksi älykäs mies ottaa tyhmän naisen? Vastaus: kodinhoitajaksi jotta saa keskittyä uraan ja kerätä itselleen hyvän potin rahaa.

Miksi älykäs nainen ei ota tyhmää miestä Vastaus: koska kukaan mies ei ole tarpeeksi tyhmä alistuakseen kodinhoitajaksi kun toinen kerää omaisuutta itselleen?

Sama se on työelämässäkin, miehet pitää puolensa, suurin osa naisista ei. Siksi naisen euro on himpun yli 80 senttiä.

Pitäkää naiset puolenne! Älkää alistuko! Ei kotona eikä työssä!

se älykäs osapuoli juuri päättyneessä suhteessa. Niin usein jouduin miettimään ja harmittelemaan kuinka sivistymätön ja kiinnostumaton mieheni oli melkeen kaikesta. Ja salakavalasti aina väliin hiipi mieleen että "on tuo tyhmä" ja sitten tunsin tuosta ajatuksesta syyllisyyttä. Mutta loppujen lopuksi nousi aika isoksi tekijäksi suhteen päättymisessä, tosin onneksi en joudu sitä hänelle sanomaan koska muitakin syitä oli riittävästi... :(
Kyllä tutustun kunnolla ennen ku ens kerran alan vakavampaan suhteeseen kenenkään kanssa!

Meilä on kyllä niin, että älykäs nainen - tyhmä mies. Toimii hyvin, kun vaan jaksaa kestää tuota toisen osapuolen tyhmyyttä ja oikeasti välilä toivois niitä henkeviä ja viisaita keskustelujakin, mutta tunnetasolla kaikki pelaa.

Vaikea miettiä miten määritellään älykkyys. Oma mieheni ei vissiinkään ole ollut mitenkään hyvä koulussa (tai se ei ole häntä kiinnostanut) ja peruskoulun jälkeen on opiskellut itselleen ammattin sekin minun mittapuullani aika paska hommaa. Tällä hetkellä hän kuitenkin pyörittää yritystä ja tienaa hyvin.

Minä taas olen pärjännyt koulussa ja olen aina pitänyt itseäni älykkäänä keskustelijana.
Siitä huolimatta minua pidetään lähinnä hyvännäköisenä blondina, jolla ei paljon ajatusta päässä ole. Ja usein minusta tuntuu, että jopa mieheni ajattelee näin.

Eli tästä minun pitäisi varmaan päätellä että minä olenkin se tyhmä ja mies se älykkö, joka on ottanut minut hoitamaan kotiaan, että saa itse tienata.

Meidän suhteessa älykäs nainen-tyhmä mies.

Itse siis olen itseeni hajoava huippuälykäs nainen, yleisivistynyt, korkeasti koulutettu jne. kun mieheni taas amiksen käynyt elämässään tasapainoinen perusduunari joka nauttii työstään, on hyvä siinä ja poikkeuksellisen ahkera kaiken lisäksi. Suhteemme toimii hyvin, sillä vaikka minä olenkin se joka tietää ja on älykäs, elämässämme on niin paljon sellaisia osa-alueita joissa mieheni on se joka osaa ja tekee. Hän esimerkiksi rakensi meille upean kodin, osaa kaikki käytännön hommat, pitää yllä sosiaalisia suhteita, omistaa laajan ja upean kaveripiirin jonka antimista minäkin saan nauttia ja mikä kaikista tärkeintä: hän jaksaa pitää minut koossa ja järjissäni kun välillä en vain osaa elää normaalia ja tervettä elämää. Silloin kun minä olen liian syventynyt ajatuksiini hän pakottaa nukkumaan ja syömään, elämään jne. On se vain upea mies :)

Tunnetasolla synkkaa loistavasti, rakastamme ja kunnioitamme toisiamme, meillä on samalaiset arvot ja haaveilemme samalaisista asioista. En kiistä etteikö joskus hävetä miehen tietämättömyys ja joskus ärsytä ettei mies ole pätkääkään kiinnostunut esimerkiksi politiikasta, mutta hei jos älykästä juttuseuraa halua sitä löytyy akateemisesta maailmasta mielin määrin! Tälle tytölle riittää se maailman kiltein ja hölmöin olento, joka kohta saapuneekin töistä kotia päin...

Yhteistyössä