Alykkäimmät palstalaiset pinoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja G:
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Jos kerron, että kuusivuotiaana olin kymmenvuotiaan tasolla psykologin tekemän WISC-testin mukaan, niin siitähän sen voi sitten laskea helposti, montako pongoa tuli.

nii'in, puhumattakaan kuinka vanhan tasolla nyt olet älyllisesti :xmas:

eikä nuo tuollaiset kertaannu ikävuosien mukaan? :D

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Jos olisin muusikko, minua kutsuttaisiin bändiksi.

One woman band jo syntyessään! Jaloilla tahtia, suu toimii boomboxina ja käsillä espanjalaista rytmiä taputtamalla. Mikäs vielä puuttuis? Osaatko tehdä kainalolla niitä pruut-tehosteita? :D

Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Jos kerron, että kuusivuotiaana olin kymmenvuotiaan tasolla psykologin tekemän WISC-testin mukaan, niin siitähän sen voi sitten laskea helposti, montako pongoa tuli.

nii'in, puhumattakaan kuinka vanhan tasolla nyt olet älyllisesti :xmas:

eikä nuo tuollaiset kertaannu ikävuosien mukaan? :D

Ei. Vain lasten kohdalla verrataan henkistä tasoa ikävuosiin. Mutta kenties olen jotain 67-vuotiaan tasolla tällä hetkellä. :p

One woman band jo syntyessään! Jaloilla tahtia, suu toimii boomboxina ja käsillä espanjalaista rytmiä taputtamalla. Mikäs vielä puuttuis? Osaatko tehdä kainalolla niitä pruut-tehosteita? :D

:kieh:

Eikös se niin ollut, että jos kysytään, miksikä kutsutaan artistia, jonka älykkyysosamäärä on yli 120, vastaus on, että bändiksi. ;)

*vapaasti soveltaen*

:kieh:

Eikös se niin ollut, että jos kysytään, miksikä kutsutaan artistia, jonka älykkyysosamäärä on yli 120, vastaus on, että bändiksi. ;)

*vapaasti soveltaen*

Hei, aspit ei tajua vitsejä! :D Toisekseen, taitaa olla kohtalaisen vanha juttu kyseessä; tehty ennen kuin useamman älykkyystyypin teoria tuli julki?

Teemalta alkoi viime viikolla sarja älykkyydestä. Ekassa puhuttiin lapsineroista, mutta muissa tullaan puhumaan siitä, miten jokainen voi älyään parantaa. Meikäläisen must see -ohjelma. :D

Hei, aspit ei tajua vitsejä! :D Toisekseen, taitaa olla kohtalaisen vanha juttu kyseessä; tehty ennen kuin useamman älykkyystyypin teoria tuli julki?

Teemalta alkoi viime viikolla sarja älykkyydestä. Ekassa puhuttiin lapsineroista, mutta muissa tullaan puhumaan siitä, miten jokainen voi älyään parantaa. Meikäläisen must see -ohjelma. :D

Jotkut jutut uppoavat hyvinkin... Siskonpoika oli tikahtua kuultuaan kettutytöistä.
Stephen Hawking on muuten huonossa hapessa. Älystä tuli mieleen.

Jotkut jutut uppoavat hyvinkin... Siskonpoika oli tikahtua kuultuaan kettutytöistä.
Stephen Hawkins on muuten huonossa hapessa. Älystä tuli mieleen.

Mulla on paha tapa aloittaa jokin teoriamonologi toisen vitsin perään. :(

Aika harmi, jos Hawking ei ehdi eläkepäivistään nauttia. :-/ Suuri mies, saavuttanut enemmän kuin monet ruumiiltaan terveet koko elämänsä aikana. Olen yrittänyt tutustua fysiikkaan lähemmin viime aikoina, mielenkiintoista. Ehkä voisin sitäkin vielä opiskella, jos aikaa riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja King Of The Swing:
Mihin tarvitaan matemaattista älyä?

Vaikkapa siihen, että junat pysyvät raiteillaan, talot kestävät maanjäristyksen, tietokoneet saadaan ohjelmoitua ja esim. satelliittikanavien näkyminen olisi mahdotonta, jos joku ei olisi hallinnut matematiikkaa tarpeeksi hyvin saadakseen satelliitteja avaruuteen.

Stephen Hawkins on muuten huonossa hapessa. Älystä tuli mieleen.

Mulla on paha tapa aloittaa jokin teoriamonologi toisen vitsin perään. :(

Aika harmi, jos Hawking ei ehdi eläkepäivistään nauttia. :-/ Suuri mies, saavuttanut enemmän kuin monet ruumiiltaan terveet koko elämänsä aikana. Olen yrittänyt tutustua fysiikkaan lähemmin viime aikoina, mielenkiintoista. Ehkä voisin sitäkin vielä opiskella, jos aikaa riittää.

Kvanttifysiikka on kiehtovaa. Se ja shamanismi tai suosikkini Boltzmannin aivot selittävät ihan minkä tahansa kysymyksen, jota en ole edes osannut ajatella.

vaatteiden ompelu ja esineiden muotoilu on myös jonkinlaista matematiikkaa. Semmosissa mäkin oon hyvä, numeroista en tykkää. Älykäs en kyllä oo, mutta muuten hyvä olen. B)

Vaikkapa siihen, että junat pysyvät raiteillaan, talot kestävät maanjäristyksen, tietokoneet saadaan ohjelmoitua ja esim. satelliittikanavien näkyminen olisi mahdotonta, jos joku ei olisi hallinnut matematiikkaa tarpeeksi hyvin saadakseen satelliitteja avaruuteen.

Sellaisen ihmisen on sitten hyvä pysytellä koneidensa kimpussa. Harvemmin nörtit tulevat ihmisten kanssa juttuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

vaatteiden ompelu ja esineiden muotoilu on myös jonkinlaista matematiikkaa. Semmosissa mäkin oon hyvä, numeroista en tykkää. Älykäs en kyllä oo, mutta muuten hyvä olen. B)

Tekniikkako tässä elämässä on tärkeintä?

No eipä oo. Mut kiva, jos saa tehtyä sen minkä haluu.

Meidän lapselle tehtiin just nuo testit monien syiden takia ja hän oli nyt 7-vuotiaana 13-vuotiaan tasolla. Tai korkeimmat alueet oli 13-vuotiaan tasolla, osa oli 10-vuotiaan tasolla ja yks alue muistaakseni hahmottaminen tais olla ihan oman ikäluokan tasoa.

Sellaisen ihmisen on sitten hyvä pysytellä koneidensa kimpussa. Harvemmin nörtit tulevat ihmisten kanssa juttuun.

Noh, noh. Eihän tuota voi yleistää, kyllä ne nörtitkin yleensä niitä elämän perusasioita tarvitsee. Eiköhän tässä, kun samalla pallolla elellään ja toistemme seurassa joudumme olemaan, niin pakkohan se on yrittää tulla suunnilleen kaikkien kanssa toimeen.

Ja myös jokaista meistä tarvitaan. Toiset on hyviä (tai suorastaan neroja) jollain toisella saralla, yksi taas jossain muussa. Jotkut meistä on hyviä keskinkertaisuudessa. Siinäkin voi olla suorastaan loistava! :snotty:
*kumartaa ja vilkuttaa kaikessa keskinkertaisuudessaan kaikille*

Puhumattakaan siitä mitä kaikkea nörtit ovat suurilla neronleimauksillaan meille mahdollistaneet. Kiittää mm. jokapäiväisistä iloista, kuten netistä, pesukoneesta, imurista ja astianpesukoneesta, autosta...

No eipä oo. Mut kiva, jos saa tehtyä sen minkä haluu.

Saksalaista tehokkuutta.

Kysymyksesi olikin, mihin matemaattista älyä tarvitaan? Ainakin muinaisessa Kreikassa matematiikkaa kehittelevät olivat myös filosofeja ja heillä oli oppilaita jne. sosiaalisia kontakteja.

Toisaalta, toisten ihmisten seuraa myös yliarvioidaan ajoittain pahasti. Uuden oppimisesta voi saada moninkertaiset kiksit kaverin tapaamiseen verrattuna. Ei tietenkään aina, mutta useimmiten.

Yhteistyössä