Ammattiryhmä, jonka edustajien kanssa ET jostain syystä tule yleensä toimeen? Perusteluja mukaan kiitos!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan kyselen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Humanistit. Siis nämä kulttuurintutkimuksen jne. opiskelijat. Ajatukset usein valovuoden päässä omistani+kosketus tosielämään kadoksissa. Liikaa pikkusievistelevää aatteellista ryppyotsaisuutta ja liian vähän tietoa. Ainut ammattiryhmä, jonka yhdenkään edustajan kanssa en ole tullut toimeen. Enpä pahemmin ole haleutunut juttusillekaan:)

:kieh: :kieh:
Joskin tunnistan ainakin osin itseni kuvauksestasi :snotty:
Mitäs alaa sinä edustat? Jos saisin jonkun omalle "inhokkialalistalle"...

En mä viitsi mainostaa alaani. Edes harmaana.
 
Opettajissa (varsinkin ala-asteen) ärsyttää se uskomaton SOVINNAISUUS ja tylsyys. Mutta kai sen ymmärtää tavallaan, kun miettii että opettajan on oltava jatkuva esimerkki isolle joukolle lapsia, jotka tulee erilaisista kodeista. Jos opettaja on liian radikaali tai persoonallinen, jotkut vanhemmat saattaa ärsyyntyä siitä. Opettajien on käyttäydyttävä jatkuvasti siten etteivät vaan ärsytä tai vihastuta ketään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kunhan kyselen:
Itse olen huomannut, että ala-asteen opettajat ovat sellainen ammattiryhmä, joiden kanssa harvemmin tulen toimeen. Lastentarhanopettajat ovat myös jossain siinä rajoilla. Jotenkin tuntuu että näissä ammattiryhmissä on tavallista enemmän hirveän sovinnaisia ja tylsiä ns. jeesustelijatyyppejä, joilta puuttuu itseironian taju ja kyky ymmärtää hurttia huumoria. Itse inhoan yli kaiken turhantärkeilyä ja pidän tärkeänä sitä, ettei itseään ota liian vakavasti.

Mites teillä muilla?

mitä ihmettä tuo "jeesustelu" on? Mäkään en tule välttämättä ko. tyyppien kanssa toimeen, mutta ei he mitään "jeesustelijoita" ole. Mulle tulee Jeesuksesta mieleen auttava, itsensä unohtava ja muiden edun edelle laittava tyyppi, joka lopulta kuoli puolestamme. Kaukana näistä lto:sta ja a-a:n opeista...
 
Puhelinmyyjät. tai kyllä mä tulisin toimeen niiden kanssa, en vaan jaksa kuunnella niitä myyntipuheita varsinkaan kun eivät tunnu uskovan että vaikka haluisin jotain tilata niin mulla ei nyt olis varaa maksaa kuitenkaan joten jätän tilaamatta.
 
Minusta on erikoista, että jonkun ammatti voisi ns. siviilissä jotenkin vaikuttaa siihen, millaista hänen kanssaan on viettää aikaa. Kaikissa ammateissa on ihmisiä laidasta laitaan.

Taitaa pikemminkin olla niin, että vika on sen toisen osapuolen päässä. Hän ei osaa nähdä toista ihmistä muuna kuin ammattinsa edustajana ja saattaa tuntea tiedostamatonta alemmuutta tai tunnetta siitä, että on esim. opettajan arvioinnin kohteena. Kaiken näkee vain niin, että se vahvistaa omaa ennakko-oletusta.

Opettajissa on myös niitä ap:n ihailemia hurttia huumoria viljeleviä tyyppejä. Ja jos jonkun suurin ongelma ovat tylsät ja sovinnaiset opet, niin pienet ovat murheet, täytyy sanoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miettijä:
Alkuperäinen kirjoittaja kunhan kyselen:
Itse olen huomannut, että ala-asteen opettajat ovat sellainen ammattiryhmä, joiden kanssa harvemmin tulen toimeen. Lastentarhanopettajat ovat myös jossain siinä rajoilla. Jotenkin tuntuu että näissä ammattiryhmissä on tavallista enemmän hirveän sovinnaisia ja tylsiä ns. jeesustelijatyyppejä, joilta puuttuu itseironian taju ja kyky ymmärtää hurttia huumoria. Itse inhoan yli kaiken turhantärkeilyä ja pidän tärkeänä sitä, ettei itseään ota liian vakavasti.

Mites teillä muilla?

mitä ihmettä tuo "jeesustelu" on? Mäkään en tule välttämättä ko. tyyppien kanssa toimeen, mutta ei he mitään "jeesustelijoita" ole. Mulle tulee Jeesuksesta mieleen auttava, itsensä unohtava ja muiden edun edelle laittava tyyppi, joka lopulta kuoli puolestamme. Kaukana näistä lto:sta ja a-a:n opeista...

Minusta jeesustelu tarkoittaa semmoista jollain lailla tekopyhää, itseriittoista tai moralisoivaa asennetta. Semmoista että asetetaan omat näkemykset ja tapa elää muiden yläpuolelle... jotenkin näin minä sen ymmärrän. Ap:stä en tiiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cleopatra:
Minusta on erikoista, että jonkun ammatti voisi ns. siviilissä jotenkin vaikuttaa siihen, millaista hänen kanssaan on viettää aikaa. Kaikissa ammateissa on ihmisiä laidasta laitaan.

Taitaa pikemminkin olla niin, että vika on sen toisen osapuolen päässä. Hän ei osaa nähdä toista ihmistä muuna kuin ammattinsa edustajana ja saattaa tuntea tiedostamatonta alemmuutta tai tunnetta siitä, että on esim. opettajan arvioinnin kohteena. Kaiken näkee vain niin, että se vahvistaa omaa ennakko-oletusta.

Opettajissa on myös niitä ap:n ihailemia hurttia huumoria viljeleviä tyyppejä. Ja jos jonkun suurin ongelma ovat tylsät ja sovinnaiset opet, niin pienet ovat murheet, täytyy sanoa.

Olipas typerä kirjoitus... Ensinnäkin:

1. Missä annoin ymmärtää, että tiukkapipot ja sovinnaiset opet ovat "suurin ongelmani"???

2. Olen itse koulutukseltani diplomi-insinööri ja KTM ja hyvin palkatussa, arvostetussa työssä, joten kenenkään ala-asteenopettajan seurassa en tunne mitään alemmuutta, anteeksi nyt vain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olipas typerä kirjoitus... Ensinnäkin:

1. Missä annoin ymmärtää, että tiukkapipot ja sovinnaiset opet ovat "suurin ongelmani"???

2. Olen itse koulutukseltani diplomi-insinööri ja KTM ja hyvin palkatussa, arvostetussa työssä, joten kenenkään ala-asteenopettajan seurassa en tunne mitään alemmuutta, anteeksi nyt vain.

hmm... alan ymmärtää..... *vitsi* :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saapas:
Asiarönsy: Hautuumaalla on iso kivi jossa lukee "YLI-INSINÖÖRI", se on jotenkin huvittava...

Muuten italiassa hautakiviin kirjoitetaan joskus ex titteli esim avvocato tai jotakin. hassua todellakin
 
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olipas typerä kirjoitus... Ensinnäkin:

1. Missä annoin ymmärtää, että tiukkapipot ja sovinnaiset opet ovat "suurin ongelmani"???

2. Olen itse koulutukseltani diplomi-insinööri ja KTM ja hyvin palkatussa, arvostetussa työssä, joten kenenkään ala-asteenopettajan seurassa en tunne mitään alemmuutta, anteeksi nyt vain.

hmm... alan ymmärtää..... *vitsi* :D

niin... meitàkin on monenlaisia ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Psykiatrisen puolen hoitajat ja lääkärit, he harvoin ymmärtävät huumoriani... oikein supertosikkoja koko porukka ja jotenkin vieraantuneet oikeasta elämästä aika tavalla, kun siellä sairaassa maailmassa pyörivät.

:whistle: Heh eli taidan lukeutua tähän kastiin.Nimim "psykiatrinen sairaanhoitaja"
 

Yhteistyössä