anna sille näkkileipää... siis vauvalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
kuules, se tyyppi oli ihan oikeessa, miks sun piti tänne sitä tulla morkkaamaan? taitavat osata paremmin hoitaa muksunsa kun sinä

no anteeksi vaan mutta en haluu morkata. no joo niin se sit taitaa olla ettäen osaa lastani hoitaa.

Kyllä meilläkin leipää on tuon ikäisenä saanut, mutta en näkkäriä halua enkä uskalla antaa. Meillä usein koulunäkkiä lapsille, ja se on niin hepposta, kevyttä, että vauva vetää helposti kuivan palasen henkeen saman tien kun aloittanut syömisen. Tummaa leipää mieluummin, lissuttaa sitä kauan suussa.

Ap, tiedän kyllä tunteen, kun joku neuvoo asiantuntevasti, oli asia sitten mikä tahansa! Ärsyttävintä on se äänensävy - se, että heti puututaan tilanteeseen, vaikket kaipaa mitään ohjeita, ja hallitset kyllä ittekin tilanteen. Yleisen käsitykseni mukaan varsinkin anopit harrastaa tätä nenäkästä puuttumista muka sivulauseessa! Anti mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja äitii:
voi jestas eilen kaveri ja hänen miehensä oli meillä käymässä ja kaverini odottaa lasta itse, la parin viikon päästä.. no asiaan mein poika 8kk ja hampaita on kuusi ja lisää tulossa ja kaverini mies sitte sanoi että anna sille näkkileipää niin ei huuda niin paljoo, ja on siis ennenkin sanonut saman ja mä sanoin että purulelu onihan riittävä ja ikenethän menee rikki niin se mies vaan oli teeä anna nyt sitä näkkileipää, no sanoin että en anna ja se mies oli ihan ihmeissään. muutenkin se mies on kaikkitietävä.

Yllättäen me miehetkin voimme tietää paljon lastenhoidollisista asioista. Harmi, että se koetaan ärsyttävänä.

Kyllä sitä vaan toiset tietää enemmän kuin toiset. Eikö se ole ihan normaalia ja hyväksyttävää? Mitä pahaa on neuvojen tai vinkkien antamisessa? Kerrot varmaan itsekin hyväksi kokemiasi niksejä ystäville. Ei kaikkea kannata aina ottaa niin vakavasti :)

Kyllä sä hyvin lapsen osaat hoitaa:) Mä muistan et mäkin olin ekan kohdalla peloissani tosta asiasta( meillä annettiin jalkiuunileipää).. Mutta aina vieressä vahdin ja jos tuli isompi pala niin otin sen pois:)

Alkuperäinen kirjoittaja NoMilkToday:
En kyllä antas näkkäriä vauvalle! :o Se on niin kevyttä että vauva vetäisee helposti muruset siitä henkeen, ite ku oon kans vetässy näkkärin palan henkeen ja ihan aikuisiällä. :|

Kun puhutaan näkkäristä ja vauvasta tarkoitetaan oikeaa kuivaa leipää tai Ylhäisten leipää.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Kyllä sitä vaan toiset tietää enemmän kuin toiset. Eikö se ole ihan normaalia ja hyväksyttävää? Mitä pahaa on neuvojen tai vinkkien antamisessa? Kerrot varmaan itsekin hyväksi kokemiasi niksejä ystäville. Ei kaikkea kannata aina ottaa niin vakavasti :)

kyllä neuvoja otan vastaan, mutta liika on liikaa,jo joka ikisessä asiassa neuvotaan niin se otta päähän tän kyseisen miehen käytöksessä.

jessus että voi olla kotiäidit pönttöjä. Pitäkää suunne kiinni, jos ei ole muuta asiaa kuin vi*tuilla toisillle ja aukoa päätään. Onneksi kaikilla on nyt paha mieli. Hellanlettas.

Eli joku antaa kovaa leipää ja näkkileipää. Toinen ei, kun ajattelee että lapsi tukehtuu siihen. Mitä sitten? Onko muita päivänpolttavia aiheita, joihin tarvitsette apua??

Niin, jokainen teistä varmaan hoitaa lapsensa ihan ok. Se tästä jauhamisesta.

Mukavaa syyspäivää teille kaikille!!!

Yhteistyössä