anopin ja apen käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna1980
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nanna1980

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
1 796
0
36
Mitä mieltä olette tällaisesta miehen vanhempien (mun anoppi ja appi)käytöksestä: meillä siis 2 -vuotias lapsi, lapsen isä meni yhdeksi yöksi lapsen kanssa vanhemmilleen, olimme miehen kanssa sopineet että mulle tulee kaveri kylään toiselta puolen suomea, ja on yhden yön, sitä ennen mies oli ollut 4 päivää mökillä veljensä kanssa, joten sovittiin että nyt on mun vuoro viettää aikaa ystävän kanssa.
no, ajelin sitten sunnuntaiaamuna miehen vanhemmille, kahvipöydässä anoppi tokaisi että meinas eilen tulla lähtö sairaalaan ja nauroi, mä siihen että mitä on tapahtunut??mies sitten siihen sopersi että tyttö oli kaatunut edellisiltana(oli ollut isänsä kanssa saunassa)kylppärin lattialla ja lyönyt päänsä, takaraivolleen kaatunut) (kova laattalattia), no mä sit heti että miten et sen vertaa kattonut perään että pääsi liukastumaan??(oli ihan spontaani äidin ensireaktio)kysyin sitten mieheltä kävikö tytölle mitenkään, itkikö kovaa, eihän vaan saanu aivotärähdystä, johon mies että vaikutti ihan normaalilta koko illan, ei sekava eikä oksentanut joten tuskin aivotärähdys, no mä siihen vielä jatkoin huolestuneena(ja raskaana kun oon niin muutenkin herkillä)että noin ei saa kyllä toiste tapahtua.
Anoppi siihen tokaisi että "antti"(mun mies)osaa kyllä hoitaa tyttöä, monesti paremmin kuin sinä". katoin vähän että mitä |O appi vielä tokaisi perään että:" sä oot luuhannu pitkin kaupunkia, sulle ei kuulu pätkääkään mitä sun lapsi täälä sillä aikaa tekee"tämän jälkeen appi ja anoppi paineli pihalle..
pahoitin mieleni aika kovasti, enkä pariin kuukauteen käynyt heillä ollenkaan, olinko kohtuuton? anteeksipyynnön sain seuraavana päivänä tekstiviestillä, mutta eipä se paljon mieltä lohduttanut.
ja ei ilkeitä kommentteja kiitos, asiallisia vaan :D

no vttu oisin mäki suuttunut :o tosiaankin kuuluu sulle mitä sun lapselle tapahtuu vaikket paikalla oliskaan.
Ja ällöttävä toi asenne 'mun poika on hyvä isä mut sä oot paska mutsi ku olit yhden yön erossa lapsestas' ...

Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:
no vttu oisin mäki suuttunut :o tosiaankin kuuluu sulle mitä sun lapselle tapahtuu vaikket paikalla oliskaan.
Ja ällöttävä toi asenne 'mun poika on hyvä isä mut sä oot paska mutsi ku olit yhden yön erossa lapsestas' ...

kiitos :D

No he varmaan vaan halusivat puolustaa lastaan. Niin mäkin saattaisin tehdä jos joku ensimmäisenä kommenttinaan mulle tokaisisi jotain tuollaista, että etkö sä yhtään perään katsonut tms. Sä sanoit, että sun kommentti oli äidin spontaani ensireaktio, ehkä anopinkin kommentti oli samanlainen, äidin spontaani ensireaktio? Mutta siis ilman muuta kuuluu sulle että mitä sun lapsen kanssa tehdään kun sä olet poissa, olisin varmasti sinuna loukkaantunut minäkin. Tosin anteeksipyyntö on anteeksipyyntö ja itse silloin tuppaan unohtamaan tuollaiset asiat.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No he varmaan vaan halusivat puolustaa lastaan. Niin mäkin saattaisin tehdä jos joku ensimmäisenä kommenttinaan mulle tokaisisi jotain tuollaista, että etkö sä yhtään perään katsonut tms. Sä sanoit, että sun kommentti oli äidin spontaani ensireaktio, ehkä anopinkin kommentti oli samanlainen, äidin spontaani ensireaktio? Mutta siis ilman muuta kuuluu sulle että mitä sun lapsen kanssa tehdään kun sä olet poissa, olisin varmasti sinuna loukkaantunut minäkin. Tosin anteeksipyyntö on anteeksipyyntö ja itse silloin tuppaan unohtamaan tuollaiset asiat.

joojoo, mutta kukahan siinä oikeen töpeksi?

taisi olla huonosta omatunnosta johtuvaa puolustautumista (vaikka mies oli se, joka räpelsi)

ei musta 3-kymppistä aikuista miestä tarvi puolustaa, ja oli aika rumasti sanottu, että mä oon huono äiti kun on joskus omaa aikaa. |O

kyllä olisin minäkin pahoittanut mieleni! Jessus mitä appi laukonut suustaan!! ja tuskin noilla kommenteillasi oli tarkoitus miestäsi mollata ettei hän muka osaisi lastaan hoitaa, vaan juuri niinkuin sanoit, niin niitä säikähtäneen äidin reaktioita.. Tollanen oman pojan puolustaminen on kyllä niin rasittavaa.. hohhohijaa, kyllä nuo anopit ja apit sais joskus lähettää hetkeks jonnekin kauas..

Mä en olis hyväksyny anteeksipyyntöäkään. Oli kyllä sen verran rumasti sanottu. Ärsyttäviä appivanhemmat, jotka puolustelee ja puolustaa poikaansa, ihan kun pojat ei itte osais puhua ja ainakaan ajatella omasta puolestaan. Mullakin on semmonen anoppi. Ja en ole antanut anteeksi sen sanomisia, jotka tapahtui 1,5v sitten.

Vaikka miten vanhemmat puolustaisi lastaan, on todella kohtuutonta laukoa tuollaisia mitä appivanhempasi on sanoneet, varsinkin appiukko. Kyllähän nyt noin pienen lapsen perään pitääkin luonnollisesti varsinkin saunassa katsoa ihan koko ajan tai muuten käy juuri tuollaista ja kuka siitä vastuussa olisi ellei isä jos kerran lapsen kanssa on ollut. Ei mun mielestä yhtään epäoikeutettu kysymys sulta, ymmärrän hyvin reaktion.

Jos mulle lauottaisiin tuollaisia, ei meillä olisi sen jälkeen enää mitään puhuttavaa.

Onko ollut vakinainen hoitopaikka? Itse miettisin kyllä viimeiseen asti etten enää sinne menisi - ainakaan ilman HEIDÄN puoleltaan tulevaa aitoa pahoittelua yms. kylkiäisiä. Pistää oikein minulla asti vihaksi! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1980:

ei musta 3-kymppistä aikuista miestä tarvi puolustaa, ja oli aika rumasti sanottu, että mä oon huono äiti kun on joskus omaa aikaa. |O

Varmaan niin. Mä en ole vaan koskaan voinut ymmärtää sitä, että jos lapsi vahingossa pääsee kaatumaan tms., niin poissaoleva rupeaa kauheasti siitä ensimmäisenä syyttelemään vaikkei tiedä miten asia on oikeasti ollut.

Ilman muuta appivanhemmat sanoivat rumasti ja toimivat typerästi, mutta mun mielestäni jollain tasolla ymmärrettävästi, vaikkei se sitä oikeaksi kuitenkaan tee. Mutta musta sekin oli rumasti sanottu, että etkö sen vertaa perään katsonut ettei pääse liukastumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonna:
Mä en olis hyväksyny anteeksipyyntöäkään. Oli kyllä sen verran rumasti sanottu. Ärsyttäviä appivanhemmat, jotka puolustelee ja puolustaa poikaansa, ihan kun pojat ei itte osais puhua ja ainakaan ajatella omasta puolestaan. Mullakin on semmonen anoppi. Ja en ole antanut anteeksi sen sanomisia, jotka tapahtui 1,5v sitten.

Mun anoppi puolustaa oman sukunsa miespuolisia, tosi ärsyttävää! Aina ne naiset on pahiksia muka, jessus jos sillä itellään olisi tyttöjä niin mitähän syntitaakkaa nekin saisi kantaa...!

Mun anoppi on vanha ihminen, JA SEN KYLLÄ HUOMAA :kiäh:

Alkuperäinen kirjoittaja Nanna1980:

Varmaan niin. Mä en ole vaan koskaan voinut ymmärtää sitä, että jos lapsi vahingossa pääsee kaatumaan tms., niin poissaoleva rupeaa kauheasti siitä ensimmäisenä syyttelemään vaikkei tiedä miten asia on oikeasti ollut.

Ilman muuta appivanhemmat sanoivat rumasti ja toimivat typerästi, mutta mun mielestäni jollain tasolla ymmärrettävästi, vaikkei se sitä oikeaksi kuitenkaan tee. Mutta musta sekin oli rumasti sanottu, että etkö sen vertaa perään katsonut ettei pääse liukastumaan.

Kirjoitit kyllä asiaa.

Hitto, et yhtään ylireagoinut. Mä vedin välit poikki appivanhempiin puoleksitoista vuodeksi kun menivät pahoittamaan mun mieleni kun odotin esikoistani. Eikä kaduta muuten vieläkään.
Vastaavassa tilanteessa tuskin kovin nopeasti kiinnostaisi olla appivanhempien kanssa tekemisissä. Eipä se mun häviöni ole millään lailla.
Tämänhetkinen tilanne on sikäli hyvä, että appivanhemmat kasvaa jo horsmaa molemmat. Eipähän tarvitse tapella.

Alkuperäinen kirjoittaja knäite:
Onko ollut vakinainen hoitopaikka? Itse miettisin kyllä viimeiseen asti etten enää sinne menisi - ainakaan ilman HEIDÄN puoleltaan tulevaa aitoa pahoittelua yms. kylkiäisiä. Pistää oikein minulla asti vihaksi! :kieh:

siis tämä tapahtui mun miehen vanhempien luona, mies meni sinne tytön kanssa yöksi. tottakai miehellä oli tällöin vastuu tytöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sannix:
Ehkä appivanhempia ärsytti sun ylireagointi?

No just tätä ajoin takaa.

Jos aletaan puhua että meinasi tulla sairaalareissu, niin onko se ihan oikeasti kauheaa ylireagointia säikähtää ja kysyä miksei lapsen perään katsottu? Miten sitten olisi pitänyt "normaalisti" reagoida?

Alkuperäinen kirjoittaja no:
olisin kyllä loukkaantunut minäkin! ja miksi anoppi nauroi, kun kertoi että meinas tulla lähtö sairaalaan.. mitäs ihmeen nauramista siinä on??!

niinpä, pään kun lyö, ei ole ollenkaan harvinaista että siitä voi seurata aivotärähdys tms. ei munkaan mielestä oo mitään hauskaa tuossa